Regeling vervallen per 23-01-2021

Besluit ondermandaat afdelingshoofd Ruimte - teamleider Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving

Geldend van 12-05-2018 t/m 22-01-2021

Intitulé

Besluit ondermandaat afdelingshoofd Ruimte - teamleider Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving

Het hoofd van de afdelingRuimte,

overwegende dat het doelmatig is dat het hoofd van de afdeling Ruimte gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, het besluit van de gemeentesecretaris/algemeen directeur dd. 24 april 2018 waarbij ondermandaat wordt verleend aan de afdelingshoofden, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 alsmede de notitie Leudal uit het dal dd. juni 2017, het organogram van de organisatiestructuur 2017 en de daarbij behorende indeling van medewerkers over de diverse afdelingen en teams;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. Het hoofd van de afdeling Ruimte wijst op grond van artikel 3 van het Mandaat- volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal de teamleider van het team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhavingbinnen zijn afdeling aan als degene die binnen de grenzen van de aan zijn team opgedragen taken het ondermandaat kunnen uitoefenen.

  • 2. Onder het in het eerste lid genoemde ondermandaat, wordt tevens machtiging en volmacht verstaan.

  • 3. De in het eerste lid bedoelde functionaris oefent het ondermandaat uit met inachtneming van artikel 7 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal en met de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017.

  • 4. Het hoofd van de afdeling Ruimte kan ten aanzien van de uitoefening van dit ondermandaat nadere richtlijnen geven.

  • 5. De teamleider van het team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving kan het aan hem verleende mandaat ondermandateren. Voor ondermandaat door de teamleider is goedkeuring door de gemeentesecretaris/algemeen directeur vereist.

Artikel 2 uitgezonderde besluiten/beperkingen/instructies

  • 1. Het nemen van besluiten tot (tijdelijke) inhuur van personeel wordt ondergemandateerd aan de de teamleider voor zover de daarmee samenhangende verplichting niet hoger is dan € 10.000,00 en voor zover daarvoor budget beschikbaar is.

    Met betrekking tot het aangaan van een financiële verplichting in verband met inhuur van (tijdelijk) personeel wordt vooraf gerapporteerd aan het afdelingshoofd.

  • 2. Handhavingsbesluiten en de weigering een handhavingsbesluit te nemen worden door deteamleider niet ondergemandateerd.

  • 3. Besluiten tot het opleggen van een bestuurlijke boete worden door de teamleider niet ondergemandateerd.

  • 4. Het aangaan van financiële verplichtingen wordt door de teamleider niet ondergemandateerd.

Artikel 3. Verantwoording

De teamleider van het team Beheer Openbare Ruimte, Toezicht en Handhaving legt verantwoording af over de uitvoering van de hem opgelegde taken en het gebruik van de verleende bevoegdheden met inachtneming van het bepaalde in artikel 10 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal.

Artikel 4. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

Burgemeester en wethouders van Leudal,

Namens dezen,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Of

De burgemeester van Leudal,

Namens deze,

Gevolgd door de handtekening van de ondergemandateerde,

de naam van deze ondergemandateerde en

de functienaam van de ondergemandateerde.

Artikel 5. Schakelbepaling

Voor zover niet anders bepaald zijn de bepalingen vanhet Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Leudal, de Budgethoudersregeling gemeente Leudal 2017 van overeenkomstige toepassing.

Dit besluit treedt in werking met ingang van 3 dagen na de datum van publicatie.

Ondertekening

Heythuysen, 24 april 2018
Afdelingshoofd Ruimte
J.C.N. Schellekens
Voor akkoord
De gemeensecretaris/algemeen directeur van Leudal
H.K.W. Bekkers (wnd.)