Regeling vervallen per 01-12-2010

Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissen

Geldend van 13-05-2010 t/m 30-11-2010

Intitulé

Richtlijnen attenties bij persoonlijke gebeurtenissen

Algemeen:

  • -

    Onderstaande richtlijnen zijn van toepassing op de ambtenaar in de zin van de CAR dan wel de werknemer als bedoeld in artikel 2:5 van de CAR.

  • -

    Met leidinggevende wordt bedoeld de functionaris waaraan, volgens de hiërarchische organisatiestructuur, verantwoording verschuldigd is.

  • -

    Van een gebeurtenis zoals opgenomen in onderstaande richtlijnen wordt, afhankelijk van de gebeurtenis, in het personeelsblad Aksi dan wel via het Intranet melding gedaan aan de organisatie, waarbij wensen van de betrokken ambtenaar hieromtrent worden gerespecteerd.

  • -

    De verantwoordelijkheid voor de uitvoering van de richtlijnen en de melding ligt bij de leidinggevende van de ambtenaar, tenzij anders vermeld.

  • -

    In de gevallen waarin de richtlijnen niet voorzien, zal de gemeentesecretaris beslissend optreden.

Jubilea

Ambtsjubileum (25, 40 of 50 jaar)

1.Ontvangst in het college met symbolische uitreiking van gratificatie óf een, door de leidinggevende in overleg met de ambtenaar te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,00) óf geen viering.

2.Attentie ter waarde van:

€ 100,00 netto bij 25-jarig jubileum

€ 200,00 netto bij 40-jarig jubileum

€ 250,00 netto bij 50-jarig jubileum

3.(Proportionele) Gratificatie, zie artikel 3:5 en 3:5:1 van de CAR-UWO.

Dienstjubileum (25, 40 of 50 jaar in dienst met inbegrip van dienstverbanden uit vml. herindelingsgemeenten + ISD)

1.Gratificatie:

€ 500,00 netto bij 25-jarig jubileum

€ 750,00 netto bij 40-jarig jubileum

€ 1.000,00 netto bij 50-jarig jubileum

2.Proportionele gratificatie conform richtlijnen in art. 3:5:1 CAR-UWO. Berekeningsgrondslag zijn de bedragen bij 1.

Afscheid

Afscheid in verband met volledige arbeidsongeschiktheid, volledige FPU of bereiken pensioengerechtigde leeftijd

1.Ontvangst in het college óf een, door de leidinggevende in overleg met de ambtenaar te initiëren, informele viering buiten werktijd (bijdrage in de kosten: € 12,50 per aanwezige collega, tot een maximum bedrag van € 250,00) óf geen viering.

2.Attentie ter waarde van € 100,00 netto indien minimaal 5 jaar in dienst (dienstverbanden vml. gemeenten inbegrepen)

Afscheid bij vrijwillig ontslag

Attentie ter waarde van € 100,00 netto indien minimaal 5 jaar in dienst (dienstverbanden vml. herindelingsgemeenten + ISD inbegrepen).

Huwelijk

(25-jarig, 40-jarig) Huwelijk/geregistreerd partnerschap

Bij melding vooraf aan leidinggevende:

attentie ter waarde van € 50,00 netto.

(Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal)

Geboorte/adoptie

Geboorte/adoptie

Attentie ter waarde van € 20,00 netto.

(Indien beide partners werkzaam zijn bij Leudal, attentie slechts 1 maal)

Ziekte

Ziekte van de ambtenaar langer dan 3 weken

Bloemstuk/fruitmand ter waarde van maximaal € 17,50.

Overlijden

Overlijden van een ambtenaar in dienst van de gemeente Leudal

1.Schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W;

2.Condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg;

3.Grafstuk/donatie ter waarde van € 75,00.

Overlijden van de partner van de ambtenaar of een bloed- of aanverwant in de eerste en tweede graad

Na schriftelijke kennisgeving:

schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W

Rouwbegeleiding ambtenaar (waarbij de wensen van de ambtenaar zoveel als mogelijk worden gerespecteerd)

-Contact met de ambtenaar (tonen van medeleven en kort overleg over praktische zaken).

-Bespreken situatie met team/eenheid (overname werkzaamheden, bezoek uitvaart etc.);

-Na de uitvaart:

overleg met ambtenaar over werkhervatting, bedrijfsarts en collega's informeren;

-Bij (gedeeltelijke/gehele) werkhervatting:

overleg met ambtenaar over o.a. werktijden, begeleiding, inzetten van (flex)verlof etc., bedrijfsarts en collega's informeren;

Follow-up:

-Regelmatig contact met ambtenaar.

-Alert op en aandacht voor mogelijke psychische of fysieke reacties op korte of lange termijn.

Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) ambtenaar van de gemeente Leudal met een dienstverband korter dan 5 jaar

Na schriftelijke kennisgeving:

schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W

Uitvoering: teamleider O, C en J

Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) ambtenaar van de gemeente Leudal met een dienstverband van 5 jaar of meer

Na schriftelijke kennisgeving:

1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W;

2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg.

Uitvoering: teamleider O, C en J

Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) ambtenaar van de voormalige herindelings-gemeenten + ISD (uit dienst vóór 1 januari 2007)

Na schriftelijke kennisgeving:

schriftelijke condoleance aan nabestaanden door of namens het college van B&W.

Uitvoering: teamleider O, C en J

Overlijden van een voormalig (gepensioneerd) lid van een college van de gemeente Leudal of van de voormalige herindelingsgemeenten

Na schriftelijke kennisgeving:

1.schriftelijke condoleance aan nabestaanden;

2.condoleancebericht in De Limburger, editie Midden-Limburg,

beiden door of namens het college van B&W.

Uitvoering: teamleider O, C en J

Ondertekening

Vastgesteld d.d. 27 april 2010
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN LEUDAL,
De secretaris, De burgemeester,