Regeling vervallen per 10-11-2017

Subsidieregeling Evenementen en Publieksactiviteiten

Geldend van 01-01-2017 t/m 09-11-2017

Intitulé

Subsidieregeling Evenementen en Publieksactiviteiten

Het college van burgemeester en wethouders

van de gemeente Leudal

Overwegende dat evenementen en publieksactiviteiten een positieve bijdrage leveren aan de lokale economie, de leefbaarheid, de sociale cohesie in de dorpen en de promotie van Leudal.

Gelet op:

  • -

    artikel 4:23 lid 1 van de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    artikel 2 van de Algemene subsidieverordening gemeente Leudal 2016;

  • -

    de nota evenementenbeleid van het college van 17 april 2012 en de raad van 22 mei 2012

BESLUIT

vast te stellen de

Subsidieregeling Evenementen en Publieksactiviteiten

Artikel 1 Subsidiabele activiteiten

Voor het toekennen van subsidies in het kader van deze regeling hanteert de gemeente twee categorieën activiteiten, te weten “evenementen” en “overige publieksactiviteiten”.

  • *

    Van een “evenement” is sprake als een activiteit een openbaar toegankelijke vertoning of gebeurtenis is van tijdelijke aard die doelbewust is georganiseerd, is gericht op een relatief groot publiek die bijdraagt aan verbetering van de identiteit van de gemeente en een bovenlokale, regionale of (inter)nationale uitstraling heeft;

  • *

    Van een “overige publieksactiviteit” is sprake als een activiteit een openbaar toegankelijke vertoning of gebeurtenis van culturele of sportieve aard is, met een tijdelijk karakter, die doelbewust is georganiseerd voor met name het publiek uit de gemeente Leudal dan wel een specifieke doelgroep en een (sub)lokale uitstraling heeft.

Artikel 2 Subsidievoorwaarden

  • 1. De organisator van een evenement of publieksactiviteit is een in Leudal gevestigde vereniging of stichting.

  • 2. De organisator van een evenement of publieksactiviteit kan uitsluitend een aanvraag voor subsidie indienen door middel van een speciaal daarvoor bestemd aanvraagformulier.

  • 3. Alleen evenementen en publieksactiviteiten die op aantoonbare wijze een substantiële, positieve bijdrage leveren aan de doelstellingen zoals genoemd in de nota evenementenbeleid komen in aanmerking voor subsidie.

  • 4. De organisator dient tevens aan te tonen dat, met inachtneming van het gevraagde subsidie, sprake is van minstens een sluitende begroting.

  • 5. Het evenement of publieksactiviteit dient verder niet via de reguliere subsidieregelingen van de gemeente Leudal subsidiabel te zijn.

  • 6. De organisator van het evenement of publieksactiviteit maakt na subsidieverlening door de gemeente bij de promotiecampagne gebruik van het gemeentelogo met de tekst “mogelijk gemaakt door gemeente Leudal”.

  • 7. De organisator kan maximaal 3 jaar een subsidie aanvragen voor de organisatie van een en hetzelfde evenement of publieksactiviteit.

Artikel 3 Subsidiemethode

  • 1. De hoogte van het subsidie bedraagt maximaal 25% van de totale begroting van het evenement.

  • 2. De maximale hoogte van het subsidiebedrag voor evenementen en overige publieksactiviteiten verschilt per categorie:

    * Evenement: maximaal € 5.000,-.

    * Overige publieksactiviteit: maximaal € 1.000,-.

  • Met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 3.1 en 3.2 bepaalt het college de hoogte van het subsidie op basis van de mate waarin, naar het oordeel van het college, door de aanvrager een bijdrage wordt geleverd aan de doelstellingen als genoemd in de evenementennota.

Artikel 4 Subsidieplafond

  • 1. Het college kan jaarlijks een subsidieplafond bepalen voor deze regeling.

  • 2. Als het college een subsidieplafond heeft bepaald geldt dat aanvragen worden behandeld en toegekend in volgorde van binnenkomst .

Artikel 5 Inwerkingtreding en citeertitel

Deze subsidieregeling treedt in werking op 1 januari 2017 en kan worden aangehaald als ‘Subsidieregeling Evenementen en Publieksactiviteiten.

Ondertekening

Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 14 december 2016.
De secretaris, De burgemeester,
Mw. D.J.E. Noppers A.H.M. Verhoeven MPM