Regeling vervallen per 16-04-2009

Verlofregeling gemeente Leudal 2007

Geldend van 11-09-2008 t/m 15-04-2009 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2007

Intitulé

Verlofregeling gemeente Leudal 2007

Artikel 1 Begripsomschrijving

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    Ambtenaar:

    • 1.

      de ambtenaar in de zin van de CAR;

    • 2.

      de werknemer als bedoeld in artikel 2:5 van de CAR.

  • b.

    functionaris waaraan, volgens hiërarchische organisatiestructuur verantwoording verschuldigd is. Leidinggevende:

Artikel 2 Basisverlof

  • 1. De ambtenaar als genoemd in artikel 1 van deze regeling heeft op jaarbasis recht op vakantieverlof zoals bepaald in artikel 6:2 van de CAR/UWO, zijnde 158,4 uur per jaar.

  • 2. Het op basis van artikel 2, lid 1 bepaalde omvang van vakantieverlof wordt voor de ambtenaren vermeerderd met 21,6 uur per jaar.

  • 3. Het op basis van artikel 2, lid 1 en 2 bepaalde omvang van vakantieverlof wordt voor de ambtenaren behorend tot de doelgroep van 30-45 jaar vermeerderd met 14,4 uur per jaar. Voor ambtenaren behorende tot de doelgroep vanaf 45 jaar met 36 uur per jaar.

  • 4. De verlofrechten als genoemd in de vorige leden van dit artikel zijn gebaseerd op een fulltime dienstverband. Voor deeltijd ambtenaren geldt een evenredig aantal uren naar rato van de deeltijdfactor.

Artikel 3 Buitengewoon verlof

  • 1. De navolgende dagen worden op grond artikel 6:4, lid 2 CAR/UWO als buitengewone verlofdagen aangemerkt:

    • -

      1 januari

    • -

      Carnavalsmaandag en -dinsdag

    • -

      2e Paasdag

    • -

      De dag waarop de verjaardag van de koningin wordt gevierd

    • -

      Bevrijdingsdag

    • -

      Hemelvaartsdag

    • -

      2e Pinksterdag

    • -

      1e en 2e Kerstdag

    • -

      De dag waarop het personeelsuitstapje plaatsvindt voor die ambtenaren, die hieraan deelnemen.

  • 2. Indien een ambtenaar op een aangewezen bijzondere verlofdag, als genoemd in lid 1, in dienstopdracht werkzaamheden moet verrichten, wordt hem een werkdag ter vrije beschikking gesteld.

Artikel 4 Opname verlof

De leidinggevende inventariseert de verlofwensen voor het komende jaar. Het accorderen van de verlofwensen ligt bij het afdelingshoofd waarbij het afdelingshoofd zorgdraagt voor een adequate bezetting en de inspanningsverplichting heeft om aan de individuele verlofwensen zo veel mogelijk tegemoet te komen.

Artikel 5 Buitengewoon verlof bij overlijden gezins- en familieleden

De ambtenaar heeft recht op buitengewoon verlof onder overlegging van een overlijdensbericht:

  • -

    bij overlijden van echtgenoot, geregistreerde partner of bloed- en aanverwanten in de 1e graad: 4 werkdagen;

  • -

    bij overlijden van bloed- en aanverwanten in de 2e graad: 2 werkdagen, tenzij de ambtenaar belast is met het regelen van de begrafenis/crematie en/of de nalatenschap. Verlof wordt dan verleend voor maximaal 4 werkdagen en moet binnen een periode van 7 kalenderdagen zijn opgenomen.

Artikel 6 Overschrijven verlof

Het maximum aantal uren dat op het einde van het kalenderjaar zonder verzoek aan de leidinggevende kan worden overgeschreven bedraagt 72 uur voor fulltimers, parttimers naar rato.

Artikel 7 Collectieve verlofuren

  • 1. In overleg met de ondernemingsraad kan het college maximaal 14,4 uren per jaar collectief inroosteren.

  • 2. De collectief ingeroosterde uren worden in mindering gebracht op het verlof van de ambtenaar

  • 3. Parttimers worden in de gelegenheid gesteld de ingeroosterde collectieve verlofuren te compenseren door op andere dagen werkzaamheden te verrichten.

Artikel 8 Onvoorziene gevallen

Voor die gevallen waarin deze regeling niet of niet naar billijkheid voorziet, beslist het college.

Artikel 9 Inwerkingtreding

  • 1. Deze regeling kan worden aangehaald als “Verlofregeling gemeente Leudal”.

  • 2. De regeling treedt in werking op 1 januari 2007.

  • 3. Op de in het eerste lid genoemde datum vervallen:

    • a.

      De “Regeling werktijden- en verlof gemeente Haelen 2004” voor wat betreft artikelen 4 tot en met 6.

    • b.

      De “Verlofregeling gemeente Roggel en Neer 2005”;

    • c.

      De “Verlofregeling gemeente Hunsel”, vastgesteld op 2 september 2003;

    • d.

      De “Richtlijnen voor toekenning van buitengewoon bij overlijden van huisgenoten of familieleden”, vastgesteld 11 mei 2004.

    • e.

      De “Verlofregeling gemeente Heythuysen”, vastgesteld op 4 augustus 1997;

    • f.

      De “Richtlijnen buitengewoon verlof gemeente Heythuysen”, dd 4 mei 2004.