Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR461208
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR461208/1
Regeling vervallen per 11-11-2021
Besluit gegevensverstrekking samenwerking kwijtschelding 2017
Geldend van 09-08-2017 t/m 10-11-2021 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2017
Intitulé
Besluit gegevensverstrekking samenwerking kwijtschelding 2017Besluit gegevensverstrekking samenwerking kwijtschelding 2017 Nr. 1230400
Burgemeester en wethouders van de gemeente Meppel;
Gelezen het voorstel d.d. 11 juli 2017;
overwegende dat het gelet op de samenwerking met het Gemeenschappelijk Belastingkantoor Lococensus Tricijn (hierna: GBLT) wenselijk is om alle gegevens te verstrekken die nodig zijn voor de uitvoering van kwijtschelding.
gelet op artikel 67, tweede lid van de Invorderingswet 1990, alsmede gelet op artikel 231, tweede en derde lid, van de Gemeentewet;
BESLUITEN:
Vast te stellen het "Besluit gegevensverstrekking samenwerking kwijtschelding 2017"
Artikel 1
Het is de invorderingsambtenaar van de gemeente Meppel toegestaan om aan de ambtenaar belast met de invordering van het GBLT de gegevens te verstrekken die nodig zijn om te toetsen of een belastingschuldige van de gemeente Meppel in aanmerking komt voor kwijtschelding.
Artikel 2
Ten aanzien van de gegevensverstrekking als bedoeld in artikel 1 gelden de volgende voorwaarden:
- a.
De ambtenaar belast met de invordering van het GBLT mag de door de invorderingsambtenaar van de gemeente Meppel verstrekte gegevens uitsluitend gebruiken om te toetsen of een belastingschuldige van de gemeente Meppel en/of het GBLT in aanmerking komt voor kwijtschelding:
- b.
De ambtenaar belast met de invordering van het GBLT mag de door de invorderingsambtenaar van de gemeente Meppel verstrekte gegevens niet aan een ander bestuursorgaan binnen het GBLT of aan derden verstrekken, tenzij een wettelijke bepaling hiertoe verplicht.
Artikel 3
- 1.
Dit besluit treedt in werking na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2017.
- 2.
Dit besluit wordt aangehaald als "besluit gegevensverstrekking samenwerking kwijtschelding 2017".
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 11 juli 2017.
Burgemeester en wethouders
de secretaris, de burgemeester,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl