Regeling vervallen per 28-06-2019

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Midden-Delfland houdende regels omtrent Wet BAG

Geldend van 28-06-2019 t/m 27-06-2019

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Midden-Delfland houdende regels omtrent Wet BAG

Burgemeester en wethouder van de gemeente Midden-Delfland;

Overwegende:

  • -

    Dat in artikel 2 van de gewijzigde Wet Basisregistratie adressen en Gebouwen (Wet BAG), die op 1 juli 2018 in werking is getreden, het houden van een geautomatiseerde basisregistratie adressen en gebouwen wordt opgedragen aan burgemeester en wethouders;

  • -

    Dat het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en een plaatsvervangend beheerder aan te wijzen;

  • -

    Dat het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten en voor het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet BAG.

Gelet op het bepaalde in de artikelen 2, 8 en 10 van de Wet BAG en het recentste mandaatstatuut van burgemeester en wethouders van de gemeente Midden-Delfland.

B E S L U I T E N

Aan te wijzen;

  • 1.

    Als beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen:

    • De BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

  • 2.

    Als plaatsvervangend beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen:

    • De Coördinator Geo-informatie en Kabels & Leidingen (HR 21 medewerker gegevens II)

    • De Medewerker BWT B (HR 21 medewerker beleidsuitvoering II)

  • 3.

    Als ambtenaar voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet BAG:

    • De Coördinator Geo-informatie en Kabels & Leidingen (HR 21 medewerker gegevens II)

    • De BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

  • 4.

    Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, onder b van de Wet BAG:

    • De BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

    • De Medewerker BWT B (HR 21 medewerker beleidsuitvoering II)

    • De toezichthouder BWT (HR 21 medewerker handhaving II)

  • 5.

    Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van ambtelijke verklaringen, strekkende tot het signalering van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op één of meer in de basisregistratie adressen en gebouwen opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument:

    • De BAG-beheerder (HR 21 medewerker gegevens III)

    • De Medewerker BWT B (HR 21 medewerker beleidsuitvoering II)

    • De toezichthouder BWT (HR 21 medewerker handhaving II)

Dit besluit treedt in werking, de dag na bekendmaking van dit besluit, werkt terug tot 28 mei 2019, en vervangt het Aanwijzingsbesluit Wet BAG van 24 april 2018.

Ondertekening

Schipluiden, 12 juni 2019

De secretaris

M.A.I. Born

de locoburgemeester

H.H.V. Horlings