Beleidsregels werkaanvaardingspremie 2021 gemeente Montferland

Geldend van 01-01-2021 t/m heden

Intitulé

Beleidsregels werkaanvaardingspremie 2021 gemeente Montferland

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Montferland,

besluit vast te stellen de ‘Beleidsregels werkaanvaardingspremie 2021’.

De beleidsregels werkaanvaardingspremie geven uitvoering aan de wens van het college om aan uitkeringsgerechtigden die uitstromen naar werk een werkaanvaardingspremie te verstrekken.

Doelgroep werkaanvaardingspremie

De volgende doelgroepen komen in aanmerking voor een eenmalige werkaanvaardingspremie:

  • 1.

    Uitkeringsgerechtigden die uitstromen naar werk;

  • 2.

    Uitkeringsgerechtigden die zonder ondersteuning vanuit de BBZ uitstromen als zelfstandige.

Criteria om in aanmerking te komen voor de werkaanvaardingspremie

Om in aanmerking te kunnen komen voor de eenmalige werkaanvaardingspremie moet de aanvrager voldoen aan een aantal voorwaarden:

  • De aanvrager moet minimaal 3 maanden een uitkering hebben ontvangen van de gemeente Montferland.

  • De aanvrager en of eventuele partner van de aanvrager mag niet eerder een werkaanvaardingspremie van de gemeente Montferland hebben ontvangen.

  • De aanvrager dient ouder te zijn dan 21 jaar.

Hoogte premie en uitbetaling

De premie bedraagt € 500,-. Na beëindiging van de uitkering ontvangt de aanvrager € 500,-.

Hardheidsclausule

  • 1.

    In gevallen waarin deze beleidsregels niet voorzien, beslist het college.

  • 2.

    Het college kan in bijzondere gevallen afwijken van de bepalingen in deze beleidsregels, als toepassing daarvan tot onbillijkheden van overwegende aard leidt.

Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Deze beleidsregels treden in werking op 1 januari 2021.

  • 2.

    Met het in werking treden van deze beleidsregels worden de beleidsregels werkaanvaardingspremie 2017 ingetrokken.

  • 3.

    Deze beleidsregels worden aangehaald als: Beleidsregels werkaanvaardingspremie 2021.

Ondertekening