Regeling vervallen per 01-01-2020

Regeling buitengewoon verlof jeugd-, jongeren c.q. gehandicapten werke regeling buitengewoon verlof bij sollicitaties

Geldend van 01-01-2002 t/m 31-12-2019

Intitulé

Regeling buitengewoon verlof jeugd-, jongeren c.q. gehandicapten werke regeling buitengewoon verlof bij sollicitaties

Artikel Regeling buitengewoon verlof jeugd-, jongeren c.q. gehandicapten werke regeling buitengewoon verlof bij sollicitaties

  • Burgemeester en wethouders van Montfoort;

    Gelet op artikel 6:4 lid 1 van de CAR/UWO;

    Gelet op de instemming van het Georganiseerd Overleg d.d. 18 maart 2002;

    b e s l u i t e n

    vast te stellen de "Regeling buitengewoon verlof jeugd-, jongeren c.q. gehandicaptenwerk en "Regeling buitengewoon verlof bij sollicitaties, gemeente Montfoort 2002",

    Artikel 1

    Aan de ambtenaar kan, tenzij de belangen van de dienst zich daartegen verzetten, buitengewoon verlof van korte duur met behoud van bezoldiging worden verleend voor; a. het leiden van een jeugdkamp, kindervakantie-activiteit of kamp-/vakantie-activiteit voor lichamelijk of geestelijk gehandicapten als hoofdleider (leidercoördinator); b. het assisteren op basis van een vrijwillig medewerkende op elke 3 deelnemers wanneer het een kamp/vakantie-activiteit betreft voor lichamelijk of geestelijk gehandicapten.

    Artikel 2

    Een jeugdkamp of kindervakantie-activiteit bedoeld in artikel 1 moet uitgaan van een landelijk, regionaal of provinciaal werkende jeugd- of sportorganisatie waar door een plaatselijke vereniging aan deelgenomen wordt of waarbij de gemeente anderszins vertegenwoordigd wordt, danwel uitgaan van een plaatselijk werkende jeugd- of sportorganisatie. Een jeugdkamp of kindervacantie-activiteit met minder dan 10 deelnemers valt niet onder deze regeling.

    Artikel 3

    Een kamp/vakantieactiviteit voor lichamelijk of geestelijk gehandicapten als bedoeld in artikel 1 moet uitgaan van een landelijke, regionale of provinciale organisatie voor gehandicapten waar door plaatselijk gehandicapten aan deelgenomen wordt, dan wel uitgaan van een plaatselijke organisatie voor gehandicapten. Een kamp/vakantieactiviteit met minder dan 10 deelnemers valt niet onder deze regeling.

    Artikel 4

    Onder een jeugdkamp wordt verstaan het kamperen (hetzij in tenten, hetzij in een ander daarvoor geschikt verblijf) van jongeren in groepsverband. De leiding van een jeugdkamp moet geheel of voornamelijk bestaan uit vrijwillig medewerkenden. Gezinskampen vallen niet onder deze regeling. Onder een jeugdkamp wordt mede verstaan een jeugd-sportkamp voor zover de leiding geheel of voornamelijk berust bij vrijwillig meewerkenden. Uitgesloten zijn wedstrijdkampen, sporttoernooien en sportwervings- of selectiekampen. Kampen kunnen zowel in Nederland als in het buitenland worden gehouden. Een kamp moet tenminste vier achtereenvolgende dagen duren.

    Artikel 5

    Onder een kindervakantie-activiteit wordt verstaan een door een plaatselijk of regionaal werkende jeugdorganisatie of gemeentelijke instantie georganiseerde vakantie-activiteit voor jeugd en jongeren. Een kindervakantie-activiteit moet tenminste drie achtereenvolgende dagen duren.

    Artikel 6

    Onder een kamp/vakantie-activiteit wordt verstaan een door een landelijke, regionale, provinciale of plaatselijke organisatie voor gehandicapten georganiseerd kamp/vakantie-activiteit voor lichamelijk of geestelijk gehandicapten.

    Artikel 7

    Onder vrijwillig medewerkende wordt in deze regeling verstaan iemand die gedurende het hele jaar zonder vaste vergoeding (onkostenvergoeding uitgezonderd) in zijn of haar vrije tijd in enig organisatorisch verband (mede) leiding geeft aan een groep of aan groepen jongeren, danwel gehandicapten.

    Artikel 8

    Het buitengewoon verlof voor de in arrtikel1 bedoelde gevallen bedraagt per jaar ten hoogste 18 uur verlof per volledige week verlof, derhalve de helft van het opgenomen verlof.

    Artikel 9

    De voorgaande artikelen zijn niet van toepassing op onderwijzend personeel. Buitengewoon verlof in verband met sollicitaties.

    Artikel 10

    Tenzij de belangen van de dienst zich daartegen verzetten, worden aan de ambtenaar door het hoofd van dienst en aan het hoofd van dienst door Burgemeester en wethouders maximaal 14,4 uur per kalenderjaar buitengewoon verlof met behoud van bezoldiging verleend om te solliciteren. Psychotechnische onderzoeken worden mede onder solliciteren gerekend.

    Artikel 11

    Indien aan de ambtenaar buitengewoon verlof wordt verleend om te solliciteren, waardoor hij slechts een gedeelte van de voor- of namiddag arbeid kan verrichten, gelden de afwezigheiduren in de voor- of namiddag als buitengewoon verlof voor 3,6 uur.

    Artikel 12

    Behoudens in dringende gevallen moet het buitengewoon verlof ten minste 24 uren tevoren worden aangevraagd bij het gezag dat bevoegd is verlof te verlenen. Indien de ambtenaar, die niet vooraf een aanvraag hiertoe heeft ingediend, aantoont dat hij daartoe geen gelegenheid heeft gehad en dat er voor zijn afwezigheid gegronde redenen bestonden, wordt deze afwezigheid beschouwd als buitengewoon verlof in verband met sollicitaties met het behoud van het genot van bezoldiging.

    Artikel 13

    Burgemeester en Wethouders kunnen, indien daartoe naar hun oordeel termen bestaan, aan een ambtenaar op diens verzoek, al dan niet met behoud van het genot van de gehele of gedeeltelijke bezoldiging en al dan niet onder bepaalde nadere voorwaarden, meer dan 14,4 uur buitengewoon verlof verlenen om te solliciteren.

    Artikel 14

    1. Deze regeling treedt in werking op 1 augustus 2002.

    2. Deze regeling kan worden aangehaald als de "Regeling buitengewoon verlof jeugd-, jongeren c.q. gehandicaptenwerk en "Verordening buitengewoon verlof bij sollicitaties", gemeente Montfoort 2002.

    3. De "Regeling buitengewoon verlof jeugd- jongeren c.q. gehandicaptenwerk, gemeente Montfoort 1991", zoals vastgesteld op 16 april 1991 en zoals sindsdien gewijzigd wordt ingetrokken. De "Verordening buitengewoon verlof bij sollicitaties, gemeente Montfoort 1987", zoals vastgesteld op 13 oktober 1987 en zoals sindsdien gewijzigd wordt ingetrokken.

    Burgemeester en Wethouders van Montfoort,

    mevrouw ir. G.H. Tamminga         de heer E.L. Jansen BA secretaris                                    burgemeester