Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR131153
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR131153/1
Regeling vervallen per 01-01-2014
Mandaatregister 2012
Geldend van 01-01-2012 t/m 31-12-2013
Intitulé
Mandaatregister 2012Artikel 0 Dit artikel moet nog worden gesplitst
Nr. 1 |
Afdeling Financiën & Control |
Oorspronkelijk Bevoegd orgaan |
(Onder)mandaat aan |
Periodiek overzicht? |
Opmerkingen / bijzonderheden |
1.1 |
Aangifte BTW Fiscus |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.2 |
Aangifte BTW Compensatiefonds |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.3 |
Applicatiebeheer financiële pakketten |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.4 |
Het treffen van (publieksrechtelijke) betalingsregelingen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Belastingen |
||
1.5 |
Het treffen van (privaatrechtelijke) betalingsregelingen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.6 |
Dwanginvordering debiteuren |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.7 |
Beheer/administratie/correspondentie inzake eigendommen/onroerend goed |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Grondzaken |
||
1.8 |
Het opnemen en uitzetten van kasgelden |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C |
In overeenstemming met de bepalingen van het Treasury statuut gemeente Montfoort |
|
1.9 |
Het opnemen van geldleningen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur |
In overeenstemming met de bepalingen van het Treasury statuut gemeente Montfoort |
|
1.10 |
Betreffende de onroerende zaakbelastingen, de belastingen op roerende woon- en bedrijfsruimte: -de toepassing van artikel 63 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen; -de toepassing van artikel 66 Algemene wet inzake rijksbelastingen -instellen cassatie bij de Hoge Raad in belastingprocedures -belasting geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren als bedoeld in artikel 255, vijfde lid van de Gemeentewet. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Belastingen |
||
1.11 |
In het kader van de uitvoering van de Wet WOZ: -het verstrekken van gegevens aan de waarderingskamer als bedoeld in artikel 4, tweede lid van de Wet WOZ, -het vragen van inlichtingen die nodig zijn voor een juiste uitvoering van de Wet WOZ als bedoeld in artikel 32 van de Wet WOZ; -het instellen van beroep in cassatie in een procedure betreffende een WOZ-beschikking. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Belastingen |
||
1.12 |
Betreffende de reinigingsheffingen, rioolrechten, lijkbezorgingsrechten, marktgelden, leges en hondenbelasting: -de toepassing van artikel 63 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen; -de toepassing van artikel 66 van de van de Algemene wet inzake rijksbelastingen; -instellen cassatie bij de Hoge Raad in belastingprocedures; -belasting geheel of gedeeltelijk oninbaar verklaren als bedoeld in artikel 255, vijfde lid van de Gemeentewet. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Belastingen |
||
1.13 |
Risicobeheer (verzekeringen) |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.14 |
Tekeningsbevoegdheid betaalopdrachten |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
In overeenstemming met: Artikel 212 Gemeentewet, Fin. Verordening. Artikel Treasurystatuut, Budgethoudersregeling. |
|
1.15 |
Het aangaan van achtervang overeenkomsten met het Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW) ten behoeve van de woningbouwvereniging |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
Na overleg met afdeling ROB |
|
1.16 |
Aangaan/wijzigen/opzeggen van: -Verzekeringen gemeente-eigendommen; -Car verzekeringen; -Verzekeringen van tentoonstellingen en andere tijdelijk evenementen; -Autoverzekeringen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.17 |
Bij herfinanciering het tussentijds wijzigen en ondertekenen van leningsvoorwaarden. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.18 |
Het doen van betalingen vanuit het financiële pakket |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
Zie BNG regeling 1e en 2e handtekening |
|
1.19 |
Het autoriseren van betalingen conform regeling BNG |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.20 |
Het beoordelen en accorderen van leveringsakten tbv grondverkopen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Grondzaken |
Na gehouden overleg met de afdeling JZ |
|
1.21 |
Het beoordelen en accorderen van afrekeningen in het kader van grond aan- en verkoop |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.22 |
Verhuur en verpachting van onroerende zaken (siertuin, volkstuinen) incl. water en herziening van huur/pachtprijzen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Financiën |
||
1.23 |
Zakenrechtelijke transacties inzake snippergroen, inclusief water (aan- / verkoop, vestiging rechten) |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Grondzaken |
||
1.24 |
Aanschrijven van (illegaal) in gebruik genomen gemeentegrond |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Grondzaken |
||
1.25 |
Het behandelen van bezwaar en beroep namens het bestuurorgaan (personele aangelegenheden) |
Het bestuursorgaan |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C |
||
1.26 |
Het behandelen van bezwaar en beroep namens het bestuursorgaan |
Het bestuursorgaan |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerkers? |
||
1.27 |
Ondertekenen van volmachten betreffende aankoop, verkoop en ruiling onroerend goed |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Grondzaken |
Na collegebesluit |
||
1.28 |
Ondertekenen van een overeenkomst tot koop, verkoop, ruiling, huur, verhuur, bruikleen en ingebruikgeving |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C Medewerker Grondzaken |
Na collegebesluit |
Nr. 2 |
Afdeling Klantzaken |
Grondslag |
Oorspronkelijk Bevoegd orgaan |
(Onder)mandaat aan |
Periodiek overzicht? |
Opmerkingen / bijzonderheden |
|
2.1 |
Kieswet (Europese, landelijke, provinciale en gemeentelijke verkiezingen) |
Burgemeester |
Met uitzondering van algemene oproeping tot stemming |
||||
2.2 |
Correspondentie (incl. inlichtingen m.u.v. B&W besluiten inzake verkiezingen) omtrent openbare kennisgevingen betreffende verkiezingszaken |
Artt. E2, E3, E4, E7, K8 Kieswet Art. D2 Kiesbesluit |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.3 |
Beslissing op aanvragen om te stemmen in een stembureau naar keuze van de kiezer (kiezerspas) |
Art. K10 Kieswet |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.4 |
Beslissing op aanvragen om te mogen stemmen bij volmacht (volmachtbewijs) |
Art. L11 Kieswet |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.5 |
Het registreren van kiesgerechtigdheid van ingezetenen |
Art. D1 Kieswet |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.6 |
Het op verzoek meedelen of iemand als kiezer geregistreerd is |
Art. D4 Kieswet |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.7 |
Het benoemen van leden van een stembureau |
Art. E4 Kieswet |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.8 |
Het aanwijzen van stemlokalen |
Art. J4 Kieswet |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.9 |
Het beslissen op een verzoek tot registratie van niet-Nederlanders, die onderdaan zijn van andere lidstaten van de Europese Unie en die ingezetene zijn van de gemeente, voor verkiezingen van het Europees Parlement |
Art. Y32 Kieswet |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.10 |
Een lidstaat van de E.U. in kennis stellen dat een in Nederland woonachtige onderdaan van die lidstaat zal deelnemen aan de verkiezing van de leden van het Europees Parlement |
Artt. Y6 Kieswet |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
Wet op de lijkbezo r ging |
|||||||
2.11 |
Het afgeven van laisser-passer voor lijken |
Art. 11 Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.12 |
Stellen van andere termijn tot begraving of verbranding |
artikel 16 en 17 Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.13 |
Zorgdragen voor lijkschouwing en lijkbezorging indien daarin niemand voorziet |
Art. 21 Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.14 |
Het beslissen op verzoeken om een vergunning voor het opgraven van een lijk |
Art. Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.15 |
Verlof tot ontleding lijk |
Art. 68 Wet op de lijkbezorging |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.16 |
Opmaken van kennisgevingen van overlijden bestemd voor de inspecteur der registratie en successie |
KB 18-10-1933 nr. 32 |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
Verordening op het beheer en gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen in de gemeente Montfoort |
|||||||
2.17 |
Het bepalen van indeling en uitgifte der graven (grafnummers) en uitgifteduur |
Art. 2 beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.18 |
Het beslissen, voor zover de daartoe bestemde ruimte van de begraafplaats(en) zulks toelaat, op een aanvraag tot begraven of bijzetting |
Art. 2 Beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.19 |
Het toekennen van een recht op een eigen graf |
Art. 2 beheersverordening |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
||||
2.20 |
Het geven van een vergunning voor een grafkelder |
Art. 2 beheersverordening |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
||||
2.21 |
Op aanvraag van de rechthebbende het gesloten verklaren van een graf |
Art. 2 Beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.22 |
Het bepalen, in overleg met de rechthebbende, van de periode waarvoor de sluiting van het graf zal gescheiden |
Art. 2 Beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.23 |
Het verlenen van een vergunning voor het hebben van een grafbedekking of een afdekplaat afwijkend van de standaard afdekplaat voor de urnennis. |
Art. 2 Beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.24 |
Het weigeren van een vergunning voor grafbedekking / afdekplaat voor urnennis |
Art. 2 Beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.25 |
Het verwijderen van de grafbedekking |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||||
2.26 |
Het bijhouden van een lijst van graven die van historische betekenis zijn of waarvan de grafbedekking een opvallende kwaliteit heeft. |
Art. 2 Beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.27 |
Het besluit tot het overschrijven van grafrechten |
Art.2 Beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.28 |
Het afkopen onderhoud grafrechten |
Art. 2 Beheerverordening gemeentelijke begraafplaatsen |
College B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
|||
2.29 |
Het verlenen dan wel weigeren van toestemming voor het plaatsen of verwijderen van grafbedekking op grond van artikel 22 van de Verordening op het beheer en gebruik van de gemeentelijke begraafplaatsen te Montfoort. |
B&W |
Teamleider KZ Beleidsmedewerker KZ Beleidsmedewerker groen Opzichter buitendienst |
||||
Rijkswet op het N e derlanderschap |
|||||||
2.30 |
Het afgeven van verklaringen omtrent nationaliteit |
Rijkswet op Nederlanderschap |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.31 |
Het adviseren van de Minister van Justitie inzake naturalisatie- en optieverzoeken |
Artikel 7 t/m 12 Rijkswet op het Nederlanderschap vs art. 37 Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap 2002 |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.32 |
Het behandelen van verzoeken tot naturalisatie en optie |
Art. 8 Rijkswet op het Nederlanderschap |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.33 |
Het in ontvangst nemen van verklaringen ter verkrijging van en afstand van het Nederlanderschap |
Art. 21 Rijkswet op het Nederlanderschap vs Art. 2 Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap 2002 |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
Wet op de justitiële documentatie en op de verklaringen o m trent het gedrag |
. |
||||||
2.34 |
Het opvragen van inlichtingen uit de strafregisters van de Justitiële Documentatiedienst en de politieregisters ten behoeve van openbare ordetoets |
Art. 12 Besluit justitiële gegevens en rijkswet op het Nederlanderschap |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
Paspoortwet |
|||||||
2.35 |
Het uitgeven van paspoorten voor vreemdelingen, reisdocumenten voor vluchtelingen |
Artt. 12, 14, 26 en 42 Paspoortwet |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.36 |
Het verstrekken van een reisdocument |
Art. 40 Paspoortwet |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
2.37 |
Het weigeren of vervallen verklaren van een reisdocument |
Artt. 44 en 45 Paspoortwet |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
2.38 |
Het inhouden van een reisdocument |
Art. 55 Paspoortwet |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
2.39 |
Het definitief onttrekken van reisdocumenten aan het verkeer |
Art. 57 Paspoortwet |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
2.40 |
Alle handelingen in verband met het aanvragen, verstrekken, wijzigen, uitreiken, inhouden en vermissen van reisdocumenten |
Paspoortwet, Paspoortuitvoeringsregeling Nederland 2001 |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.41 |
In ontvangst nemen reisdocumenten |
Art 78 |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
2.42 |
Bestellen standaardformulieren |
Art 78 lid 2 |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
2.43 |
Het onderzoeken van onregelmatigheden in een reisdocument en het melden van een vermoeden van onregelmatigheden in een reisdocument aan het Expertise centrum Identiteitsfraude en Documenten van de Koninklijke Marechaussee |
Art 97 |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
||||
2.44 |
Het doen van aangifte bij de politie indien het vermoeden bestaat dat de onregelmatigheden strafbare feiten opleveren en de dader bekend is dan wel de onttrekking van het reisdocument aan het verkeer |
Art. 98 |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
||||
2.45 |
Het verschaffen van informatie |
Art. 100 |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
2.46 |
Het aanwijzen van autorisatiebevoegde reisdocumenten |
Art. 79 lid 1 Paspoort uitvoeringsregeling Nederland 2001 |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.47 |
Het aanwijzen van ambtenaren die bevoegd zijn om reisdocumenten, bijschrijvingstickers en identiteitskaarten in ontvangst te nemen |
Art. 81 Paspoort uitvoeringsregeling Nederland 2001 |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.48 |
Het bijhouden van een administratie van parafen van de personen die tot parafering van aanvraagformulieren bevoegd zijn |
Art. 82 lid 1 Paspoort uitvoeringsregeling Nederland 2001 |
Burgemeester |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.49 |
Het opvragen van informatie over gesignaleerde personen bij de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties |
Artt. 58 en 59 Paspoort Uitvoeringsregeling Nederland 2001 |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.50 |
Het vaststellen van het rechtmatig verblijf van vreemdelingen |
Art. 8 Vreemdelingenwet |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
Wet gemeentelijke b a sisadministratie |
|||||||
2.51 |
Ambtshalve inschrijving |
Artt. 26 lid 2 en 27 lid 2 Wet GBA |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.52 |
Ambtshalve uitschrijving |
Art. 30 lid 1, 47 lid 2, 48 lid 2, en lid 4 Wet GBA |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.53 |
Het verrichten van handelingen ingevolge de Wet Gemeentelijke basisadministratie Persoonsgegevens |
Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.54 |
Het behandelen van verzoeken om inlichtingen en het afgeven van afschriften c.q. verklaringen uit de GBA |
Art. 69, 70, 71 en 72 Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.55 |
Het beslissen over de verstrekking van selecties uit de GBA |
Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.56 |
Het beslissen omtrent het doen van onderzoeken omtrent CBS, derden en overheidsinstellingen |
Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.57 |
Het afgeven van (uittreksel) |
Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.58 |
Het instellen van onderzoeken omtrent Verhuizingen |
Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.59 |
Het verstrekken van mutaties, ontvangen en verzenden van aangiften, e.d. omtrent verhuizingen |
Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.60 |
Het aanwijzen van een bevoegd ambtenaar tot het opnemen van een beëdigde verklaring |
Art. 36 lid 2e Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.61 |
Mededeling aan betrokkene m.b.t. inschrijving in de GBA (verzenden persoonslijst aan betrokkene) |
Art. 78 Wet GBA |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.62 |
Mededeling over verwerking persoonsgegevens en inzage recht |
Art. 79 lid 1 en 2 |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.63 |
Verstrekken gewaarmerkt afschrift van de verwerkte persoonsgegevens in de GBA |
Art 79 lid 3 en art. 98 Wet GBA |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.64 |
Het overleggen van attestatie de vita (bewijzen van in leven zijn) |
Art. 79, lid 3 Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.65 |
Het afhandelen van werkzaamheden omtrent de GBA |
Art. 83 ev. Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.66 |
Het behandelen van een verzoek tot geheimhouding van adresgegevens |
Art. 102 Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.67 |
Maandelijkse opgave aan inspectie registratie en successie inzake overledenen en erfgenamen |
Belastingwetgeving |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.68 |
Het opnemen en wijzigingen van geslachtsnaam en het mededelen aan betrokkene over het gebruik van de geslachtsnaam van de echtgenoot of eerdere echtgenoot |
Art. 80 |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.69 |
Het verwijderen van gegevens op verzoek van de adoptiefouders of van het adoptiekind ouder dan 16 jaar op zijn/haar persoonslijst en het mededelen daarvan aan betrokkene |
Art. 81 |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.70 |
De uitvoering van het verzoek tot het verbeteren, aanvullen of verwijderen van gegevens op de persoonslijst van betrokkene en het mededelen daarvan |
Art. 82 |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.71 |
Mededeling van het voornemen om een beslissing te nemen als bedoeld in art 83 Wet GBA |
Art 83 |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.72 |
Het verstrekken van gegevens als bedoeld in art 100 Wet GBA |
Art. 100 |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
|||
2.73 |
Mededeling aan betrokkene over het verstrekken van gegevens aan afnemer of derden |
Art. 103 lid 1 |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
||||
2.74 |
Mededeling over het voornemen aan betrokkene om niet te voldoen aan verzoek als bedoeld in de artt. 102, 103, 104 Wet GBA |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
||||
2.75 |
Het voeren van bestandsbeheer geautomatiseerde bevolkingsbestanden |
College B&W |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
||||
Legalisatie van han d tekeningen |
|||||||
2.76 |
Het legaliseren van een handtekening, waarmerken van bescheiden |
Legalisatieverdrag 1961 |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.77 |
Het waarmerken van stukken voor gezien origineel |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||||
Verstrekken attestatie de vita |
|||||||
2.78 |
Het overleggen van attestatie de vita (bewijzen van in leven zijn) |
Art. 79, lid 3 Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
College B&W |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
Afgifte enz. van rijbewijzen ingevolge de Wege n verkeerswet |
|||||||
2.79 |
Het in ontvangst nemen van een aanvraag voor een rijbewijs |
Art. 121 Wegenverkeerswet 1994 en art 27 Reglement rijbewijzen |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
Eea in overeenstemming met de Registratie ontvangstbevoegdheid gemeente, vastgesteld door de Rijksdienst voor het wegverkeer |
||
2.80 |
Het doorgeleiden van een aanvraag voor een rijbewijs |
Art. 28 Reglement Rijbewijzen |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.81 |
De bevoegdheid tot het bestellen van rijbewijzen |
Artikel 1 van wat? Volgens ons van de ministeriële regeling plus art. 2 Art. 1 van de regeling bestelling, transport en beveiliging rijbewijzen |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.82 |
Het registeren van de ontvangst van de afgeleverde rijbewijzen in het rijbewijzenregister en het controleren van de levering op juistheid en volledigheid |
Art. 122 lid 1 Reglement rijbewijzen |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.83 |
Het afgeven van rijbewijzen |
Art. 116 Wegenverkeerswet 1994 |
Burgemeester |
Teamleider kz Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, baliemedewerker Klantzaken (klantadviseurs 2) |
|||
2.84 |
Ondertekenen aanvragen inlichtingen t.b.v. Koninklijke Onderscheidingen |
Burgemeester |
Manager O&O en Klantzaken Bestuurssecretariaat |
||||
2.85 |
Ondertekenen aanvragen inlichtingen t.b.v. Koninklijke Onderscheidingen. |
Burgemeester |
Manager O&O en Klantzaken Bestuurssecretariaat |
||||
2.86 |
Ondertekening m.b.t. het in ontvangst nemen van (gerechtelijke) stukken/pakbonnen. |
Burgemeester |
Manager O&O en Klantzaken Bodedienst/ klantadviseur 1 en medewerker balie |
||||
2.87 |
Vernietiging archiefbescheiden |
B&W |
Manager O&O en Klantzaken Beleidsmedewerker IV Medewerker IV |
Na goedkeuring archivaris |
|||
2.88 |
Overbrengen stukken naar archiefbewaarplaats. |
B&W |
Manager O&O en Klantzaken Beleidsmedewerker IV Medewerker IV |
||||
2.89 |
Aankopen hard- en software en aangaan onderhoudscontracten voor hard- en software (inclusief ondertekening contract). |
B&W |
Manager O&O en Klantzaken Beleidsmedewerker IBO Medewerker IV (systeembeheer) |
Na overleg met manager Facilitair medewerker /medewerker IV < € 5.000,- Beleidsmedewerker IBO < € 10.000,- |
|||
2.90 |
Aankopen van telecommunicatiesystemen (inclusief aangaan en ondertekening contracten). |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager O&O en Klantzaken Beleidsmedewerker |
Na overleg met manager |
|||
2.91 |
Aankoop facilitaire producten (inclusief aangaan en ondertekening contracten). |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager O&O en Klantzaken Facilitair medewerker Beleidsmedewerker |
Facilitair medewerker < € 5.000,- Beleidsmedewerker < € 10.000,- |
|||
2.92 |
Aankoop facilitaire dienstverlening (inclusief aangaan en ondertekening contracten). |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager O&O en Klantzaken Facilitair medewerker Beleidsmedewerker |
Na overleg met manager Facilitair medewerker < € 5.000,- Beleidsmedewerker < € 10.000,- |
|||
2.93 |
Aangaan onderhoudscontracten |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager O&O en Klantzaken Facilitair medewerker |
Na overleg met manager |
|||
2.94 |
Regionaal Historisch Centrum bijdragen en correspondentie |
Gemeenschappelijk regeling RHC |
Burgemeester |
Manager O&O en Klantzaken Beleidsmedewerker IV Medewerker IV |
|||
2.95 |
Stichting Inkoopbureau Midden Nederland bijdragen en correspondentie |
Overeenkomst met Stichting IBMN |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager O&O en Klantzaken Beleidsmedewerker OO |
|||
2.96 |
Bestuurlijke samenwerking Bijdragen en correspondentie |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager O&O en Klantzaken Beleidsmedewerker OO |
||||
2.97 |
Advisering betreffende verzoeken om geslachtsnaamwijzigingen |
Art. 1:7 lid 5 Burgerlijke Wetboek het Besluit geslachtsnaamwijziging |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
||||
2.98 |
Het eenmalig benoemen van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand van een andere gemeente voor een huwelijksvoltrekking in Montfoort |
Art. 1:16 Burgerlijk Wetboek en art. 4 Besluit burgerlijke stand 1994 |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
||||
2.99 |
Het (tijdelijk) aanwijzen van huizen der gemeente ten behoeve van het sluiten huwelijken en aangaan van partnerschapsregistraties |
Art. 1:63 Burgerlijk Wetboek en art 108 Gemeentewet |
Beleidsmedewerker Klantzaken, medewerker Klantzaken, teamleider klantzaken |
||||
2.100 |
Beheerorganisatie BAG Groene Driehoek |
Samenwerkingsovereenkomst Lopik/Oudewater |
Burgemeester |
Manager O&O en Klantzaken Medewerker IV Beleidsmedewerker IBO |
Nr. 3 |
Afdeling Ruimtelijke Ordening en Beheer |
Oorspronkelijk Bevoegd orgaan |
(Onder)mandaat aan |
Periodiek overzicht? |
Opmerkingen / bijzonderheden |
3.1 |
Verlenen dan wel weigeren vergunning tot tijdelijk verhuur van woonruimte op grond van artikel 15, lid 1, van de Leegstandwet |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening/volkshuisvesting |
nee |
|
3.2 |
Verlenen dan wel weigeren vergunning wijziging samenstelling woonruimtevoorraad op grond van artikel 3.1.4 van de Huisvestingsverordening |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening/volkshuisvesting |
nee |
|
3.3 |
Verlenen dan wel weigeren splitsingsvergunning op grond van artikel 3.2.4 van de Huisvestingsverordening |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening/volkshuisvesting |
nee |
|
3.4 |
Toekennen dan wel weigeren of intrekken VROM-startersleningen op grond van de hoofdstukken 2 t/m 5 van de Verordening VROM-starterslening, gemeente Montfoort 2010 |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Beleidsmedewerker ruimtelijke ordening/volkshuisvesting |
nee |
Er dient gewerkt te worden binnen het door de raad vastgestelde budget. |
3.5 |
Het toepassen van een anti-speculatiebeding en bewoningsverplichting in de vorm van het vaststellen en vorderen van de boete of het (gedeeltelijk) afzien van de boete in ondergenoemde situaties met een aantoonbare noodzaak tot vervreemding van de woning of verhuizing; -echtscheiding, verbreken van een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap; -verplaatsing van werk of ontslag; -gezondheid van koper en/of gezinsleden; -het overlijden van de koper, diens echtgeno(o)t(e), geregistreerd partner of degene met wei koper volgens een samenlevingscontract samenwoont; -financiële problemen. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB |
nee |
|
3.6 |
Het nemen van verkeersbesluiten op grond van artikel 18, lid 1, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Beleidsmedewerker verkeer |
nee |
In overleg met de portefeuillehouder verkeersaangelegenheden. |
3.7 |
Het toekennen van nummeraanduidingen (huisnummering) op verblijfsobjecten, stand- en ligplaatsen op grond van artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) 2010. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Bouwtechnisch medewerker |
||
3.8 |
Het verlenen dan wel weigeren van een ontheffing op grond van artikel 10.63, lid 2, van de Wet milieubeheer van het verbod ex artikel 10.2, eerste lid, van genoemde wet, zich van snoeihout te ontdoen door deze buiten een inrichting te verbranden. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB |
nee |
|
WABO |
|||||
Algemeen |
|||||
3.10 |
Het nemen van een besluit tot het aanhouden van een besluit over een aanvraag omgevingsvergunning op grond van de artikelen 3.3, 3.4, 3.5. en 3.6 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.11 |
Het niet in behandeling nemen van een aanvraag voor een omgevingsvergunning (na niet of niet volledig voldoen aan indienen aanvullende stukken) op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 8.1.3 van de Bouwverordening. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.12 |
Het verzoeken om aanvullende gegevens op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht indien een aanvraag om een omgevingsvergunning niet in behandeling kan worden genomen in verband met onvolledigheid. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
||
3.13 |
Het intrekken van een omgevingsvergunning (regulier of in kader van handhaving) op grond van artikel 2.33, lid 2 en 5.19 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
In overleg met de portefeuillehouder ruimtelijke ordening. |
3.14 |
Het verlengen van de termijn van afhandeling aanvraag met maximaal zes weken de reguliere procedure of uitgebreide procedure op grond van respectievelijk artikel 3.9, lid 2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en artikel 3:18, lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.15 |
Het doorzenden van een aanvraag voor een omgevingsvergunning naar een ander bevoegd gezag, indien burgemeester en wethouders niet het bevoegde gezag zijn op de aanvraag te beslissen op grond van artikel 3.1 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.16 |
Het intrekken van een omgevingsvergunning op grond van artikel 2.5, lid 5 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht -eerste fase indien niet uiterlijk twee jaar nadat de beschikking onherroepelijk is geworden een aanvraag is ingediend voor de beschikking met betrekking tot de tweede fase. -eerste of tweede fase indien op de aanvraag met betrekking tot de andere fase negatief is beslist en niet uiterlijk twee jaar nadat de beschikking onherroepelijk is geworden een nieuwe aanvraag is ingediend. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.17 |
Het wijzigen van de omgevingsvergunning eerste fase op grond van artikel 2.5, lid 6 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht met het oog op verlening van de vergunning tweede fase. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.18 |
Het wijzigen van voorschriften van een van rechtswege verleende omgevingsvergunning op grond van artikel 2.31, lid 1, sub c van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, voor zover dit nodig is om ernstige nadelige gevolgen voor de fysieke leefomgeving te voorkomen of voorzover zodanige gevolgen niet kunnen worden voorkomen deze zoveel mogelijk te beperken. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.19 |
Het intrekken van een van rechtswege verleende omgevingsvergunning op grond van artikel 2.33,lid 1 sub e van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, indien deze betrekking heeft op een activiteit die ontoelaatbaar ernstige nadelige gevolgen heeft of dreigt te hebben en toepassing van artikel 2.31,lid 1 sub c daarvoor redelijkerwijs geen oplossing biedt. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
Aanleggen |
|||||
3.20 |
Het beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het aanleggen van een in-/uitrit op grond van artikel 2.2, lid 1, onder e van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en artikel 2:12 van de Algemene plaatselijke verordening 2010 |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.21 |
Het beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het aanleggen van een weg of verandering brengen in de wijze van aanleg van een weg op grond van artikel 2.2., lid 1, onder e van de Wet algemene bepalinlgen omgevingsrecht en artikel 2.11 van de Algemene plaatselijke verordening 2010 |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
Bouwen |
|||||
3.22 |
Beoordelen en mededelen dat principeplannen, die in strijd zijn met het van kracht zijnde bestemmingsplan vergund kunnen worden met mogelijkheden tot afwijken op grond van de artikelen 2.1, lid 1 sub c juncto 2.12, lid 1 onder a onder 1º - 3º van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
ja |
|
3.23 |
Het weigeren van een omgevingsvergunning (bouwcomponent) bij een negatief advies van de welstandcommissie op grond van de artikelen 2.1,lid 1 onder a en 2.10 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
Ja |
In overleg met de portefeuillehouder ruimtelijke ordening |
3.24 |
Het verlenen van een omgevingsvergunning met gebruikmaking van regels omtrent afwijking in het van kracht zijnde bestemmingsplan op grond van artikel 2.1, lid 1 sub a juncto artikel 2.12, lid 1, onder a onder 1º van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
ja |
|
3.25 |
Het verlenen van een omgevingsvergunning met afwijking van de regels van het van kracht zijnde bestemmingsplan op grond van artikel 2.1, lid 1 sub a juncto artikel 2.12, lid 1, onder a, onder 2º van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht voor zover passend binnen de gestelde beleidskaders ingevolge artikel 4 van bijlage II van het Besluit omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
ja |
|
3.26 |
Het verlenen van een omgevingsvergunning met afwijking van de regels van het van kracht zijnd bestemmingsplan op grond van artikel 2.1, lid 1 sub a juncto artikel 2.12, lid 1, onder a, onder 3º van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
Ja |
|
Kappen |
|||||
3.27 |
Het beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het vellen van een houtopstand op grond van artikel 2.2, lid 1, onder g van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht juncto artikel 3 van de Bomenverordening. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
Alarminstallatie |
|||||
3.28 |
Het beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het aanbrengen van een alarminstallatie op of aan een onroerende zaak die een voor de omgeving opvallend geluid of lichtsignaal kan produceren op grond van artikel 2.2, lid 1, onder f van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
Handelsreclame |
|||||
3.29 |
Het beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het aanbrengen van handelsreclame zichtbaar vanaf een voor het publiek toegankelijke plaats danwel het toestaan daarvan door de eigenaar, beperkt zakelijk gerechtigde of gebruiker van een onroerende zaak op grond van artikel 2.2, lid 1, onder h en i van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
Opslag van ro e rende zaken |
|||||
3.30 |
Het beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het opslaan van roerende zaken in een daarbij aangewezen gedeelte van de provincie of gemeente danwel het toestaan daarvan door de eigenaar, beperkt zakelijk gerechtigde of gebruiker van een onroerende zaak op grond van artikel 2.2, lid 1, onder j en k van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
Slopen |
|||||
3.31 |
Het beslissen op een aanvraag voor een omgevingsvergunning voor het slopen op grond van artikel 2.1 onder g en h en artikel 2.2, onder a en b van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht juncto artikel 8.1.6 van de Bouwverordening Montfoort 2010. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.32 |
Het intrekken van een omgevingsvergunning voor het slopen op grond van artikel 8.1.7 van de Bouwverordening Montfoort 2010 |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
3.33 |
Het mededelen op grond van artikel 8.2.1 van de Bouwverordening Montfoort 2010 naar aanleiding van een sloopmelding dat geen omgevingsvergunning voor het slopen is vereist. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo |
nee |
|
Toezicht en handhaving |
|||||
3.34 |
Het aanwijzen van toezichthouders op grond van artikel 5.10, lid 2, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB |
||
3.35 |
Het nemen van een besluit tot oplegging van een last onder bestuursdwang of oplegging van een last onder dwangsom op grond van artikel 5:17 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht gericht op naleving van het bepaalde bij of de krachtens de betrokken wet inhoudend dat het bouwen, gebruiken of slopen van een bouwwerk wordt gestaakt of dat voorzieningen, met inbegrip van het slopen van een bouwwerk, gericht op het tegengaan of beëindigen van gevaar voor de gezondheid of de veiligheid worden getroffen. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Teamleider Wabo Integraal handhaver Medewerker bouw- en woningtoezicht |
In overleg met de portefeuillehouder ruimtelijke ordening |
|
3.36 |
Het aanschrijven tot het opsnoeien van beplanting, heggen, etc in relatie tot artikel 2:15 van de Algemene plaatselijke verordening 2010 |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Beleidsmedewerker groen |
nee |
|
3.37 |
Het aanschrijven bij ziekten en plagen die voorkomen in particuliere groenvoorziening |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Beleidsmedewerker groen |
nee |
|
3.38 |
Het aanschrijven bij zonder toestemming snoeien of rooien van openbare beplanting. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Beleidsmedewerker groen |
nee |
|
3.39 |
Het verlenen van toestemming tot het hebben van een aansluiting op de openbare riolering |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Civieltechnisch medewerker |
nee |
|
3.40 |
Het verlenen van een vergunning op grond van artikel 2:11 van de Algemene plaatselijke verordening 2011 voor openbreken van de weg of het graven in de weg |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Medewerker ruimtelijk beheer |
nee |
|
3.41 |
Het aanvragen van vergunningen voor activiteiten die plaats vinden in de openbare ruimte. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling ROB Medewerker ruimtelijk beheer |
nee |
|
3.42 |
Het behandelen van bezwaar en beroep namens het bestuurorgaan (personele aangelegenheden) |
Het bestuursorgaan |
Manager Afdeling ROB Medewerker ruimtelijk beheer |
||
3.43 |
Het behandelen van bezwaar en beroep namens het bestuursorgaan |
Het bestuursorgaan |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling F&C |
Nr. 4 |
Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O |
Oorspronkelijk Bevoegd orgaan |
(Onder)mandaat aan |
Periodiek overzicht? |
Opmerkingen / bijzonderheden |
4.1 |
Lokaal Onderwijsbeleid, o.a.: -huisvesting primair onderwijs -achterstandbeleid -schoolbegeleiding -overig aanvullend onderwijsbeleid |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Beleidsmedewerker Onderwijs |
Binnen 4 weken genomen mandaatbesluiten. |
|
4.2 |
Leerlingenvervoer |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Medewerker Onderwijs, Welzijn, Cultuur en Sport (OWCS) |
Binnen 4 weken na genomen mandaatbesluiten |
Na overleg met manager Inwonerszaken. |
4.3 |
Verhuur sportvelden |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Medewerkers Onderwijs, Welzijn, Cultuur en Sport |
Binnen 4 weken na genomen mandaatbesluiten |
|
4.4 |
Subsidiebeschikkingen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Medewerker OWCS |
Binnen 4 weken na genomen mandaatbesluiten |
Bij afwijzingen van subsidiebeschikkingen of subsidiebeschikkingen > € 25.000,- overleg met manager Inwonerszaken. |
4.5 |
Uitvoering subsidieverordening oud papier |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Medewerker OWCS |
Binnen 4 weken na genomen mandaatbesluiten. |
|
4.6 |
Alle besluiten inzake Wet werk en bijstand (WWB), Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz), Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw), Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz) en aanverwante wet- en regelgeving. Alle besluiten inzake lokale regelgeving ten behoeve van minimabeleid en schuldhulpverlening. Aangaan van een individuele overeenkomst (trajectplan) met een reïntegratiebedrijf op grond van een bovengenoemd besluit. |
B&W |
B&W Woerden |
||
4.7 |
Met het recht van substitutie compareren bij akten ter vestiging van zekerheid, krediethypotheek en zelfstandigenhypotheek inzake de uitvoering van de WWB en Bbz. |
Burgemeester |
Burgemeester Woerden |
||
4.8 |
Alle besluiten inzake de voorzieningen Wet Maatschappelijke ondersteuning. |
B&W |
B&W Woerden |
||
4.9 |
Besluit tot aanvraag bijzonder onderzoek Ondertekenen aangifte van fraude bij het openbaar ministerie. |
B&W |
B&W Woerden |
||
4.10 |
Vertegenwoordiging van bestuursorgaan bij bezwaarschriftencommissie en in rechte. |
B&W |
B&W Woerden |
||
4.11 |
Ondertekening verantwoordingsdocumenten en declaraties ten behoeve van alle hierboven genoemde wet- en regelgeving |
B&W |
B&W Woerden |
||
4.12 |
Afgeven van een verklaring omtrent inkomen en vermogen (artikel 25 Wet op de rechtsbijstand) |
Burgemeester |
Burgemeester Woerden |
||
4.13 |
Alle bevoegdheden tot het nemen van besluiten inzake: -de Wet werk en inkomen kunstenaars -Wet werk en bijstand (WWB) -Wet schuldsanering natuurlijke personen -Besluit extramurale vrijheidsbeneming en sociale zekerheid -De WMO-voorzieningen rolstoelen, vervoersvoorzieningen, woningaanpassingen en huishoudelijke hulp (WMO prestatieveld 6) |
B&W |
B&W Woerden |
||
4.14 |
-Het vaststellen van beleids- en uitvoeringsregels inzake genoemde wetgeving van 1.28, halfjaarlijks managementrapportages en kostenverdeelstaten; -Het adviseren van het college van Woerden over het afdelingsplan IASZ en de conceptbegroting IASZ; -Bij woningaanpassingen boven de € 25.000,- in kader van de WMO, geeft de portefeuillehouder een fiat aan de afdeling IASZ Woerden voor het nemen van het besluit; -Het adviseren van de colleges Woerden, Breukelen, Loenen, Oudewater en Montfoort inzake het beleidsplan en het beleidsverslag sociale zaken en nieuwe en te wijzigen verordeningen op het terrein van sociale zekerheid |
B&W |
B&W Woerden |
Portefeuillehouders streven naar consensus en bij het ontbreken van consensus, beslissen de individuele colleges. |
|
APV |
|||||
4.15 |
artikel 2:1 lid 4 Het verbod zich te begeven of bevinden op terreinen of wegen welke zijn afgezet door het bevoegd gezag in het belang van de openbare orde of ter voorkoming van wanordelijkheden |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.16 |
artikel 2:6 lid 2 en 4 Het verbod gedrukte of geschreven stukken of afbeeldingen onder publiek te verspreiden dan wel openlijk aan te bieden of bekend te maken |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.17 |
artikel 2:9 lid 2 en 3 Het verbod ten behoeve van publiek als straatartiest, straatfotograaf, filmoperator of gids op te treden op door burgemeester aangewezen openbare plaatsen |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.18 |
artikel 2:10 lid 2 en 3 Het anders dan overeenkomstig de bestemming daarvan gebruiken van de weg of weggedeelte.(Betreft voorwerpen en stoffen op, aan of boven de weg) |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.19 |
artikel 2:25 lid 1 Het verbod om een evenement te organiseren |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Bij grote evenementen eerst overleg met brandweer en politie. Altijd melding aan politie en brandweer |
4.20 |
artikel 2:28 lid 1, 2 en 3 Het verbod om een horecabedrijf te exploiteren |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Binnen bestaand beleid, altijd melding aan politie en brandweer |
4.21 |
artikel 2:29 lid 3, 4 en 5 Het verbod het na sluitingsuur geopend hebben van het voor publiek toegankelijke, bedrijfsmatige of anders dan bedrijfsmatige inrichtingen voor het verbruiken van eet- en drinkwaren |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Binnen bestaand beleid, altijd melding aan de politie en brandweer |
4.22 |
artikel 2:39 lid 2 en 3 Het exploiteren of doen exploiteren van een speelgelegenheid |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.23 |
artikel 2:42 lid 4 en 6 Het op onroerend goed van de gemeente aanbrengen van aanplakbiljetten, afbeeldingen, cijfers of tekens |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.24 |
artikel 2:45 Het verbod zich te bevinden in of op bij de gemeente in onderhoud zijnde parken, wandelgangen, groenstroken en buiten de daarin gelegen wegen of paden |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.25 |
artikel 2:60 lid 3 Het verbod dieren te houden buiten een inrichting |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.26 |
artikel 2:63 lid 3 Het gebod binnen de bebouwde kom per perceel niet meer dan 50 duiven te houden |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.27 |
artikel 2:64 lid 5 Het verbod bijen te houden binnen een afstand van 30 meter van gebouwen waar overdag mensen verblijven en binnen een afstand van 30 meter van de weg |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.28 |
artikel 2:72 Het is verboden vuurwerk te verkopen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids) medewerker OO&V |
wekellijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.29 |
artikel 4:3 lid 1, 2 en 5 Meldingsverplichting incidentele activiteiten in een inrichting |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.30 |
artikel 4:6a lid 2 Het is verboden toestellen of geluidsapparaten in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze dat voor een omwonende of overigens voor de omgeving geluidhinder wordt veroorzaakt |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.31 |
artikel 4:18 lid 3 Het verbod een recreatief nachtverblijf kampeermiddel te plaatsen buiten een kampeerterrein |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.32 |
artikel 5:2 lid 4 Het verbod drie of meer voertuigen op de weg te parkeren binnen een cirkel met een straal van 10 meter met als middelpunt een dezer voertuigen en de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.33 |
artikel 5:3 lid 2 Het verbod, op bij openbaar besluit aangewezen wegen of weggedeelten, een voertuig te parkeren met als kennelijk doel deze te verkopen/ verhandelen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.34 |
artikel 5:6 lid 2 Het verbod een kampeerwagen, caravan, aanhangwagen, keetwagen e.d. die niet geheel voor verkeersdoeleinden wordt gebezigd langer dan 3 achtereenvolgende dagen te laten staan op een door B&W aangewezen weg(gedeelte) |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.35 |
artikel 5:7 lid 2 Het verbod een voertuig, dat is voorzien van een aanduiding van handelsreclame, op de weg te parkeren met het kennelijke doel daarmee handelsreclame te maken |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.36 |
artikel 5:8 lid 4 Het verbod, tussen 18.00 en 08.00 uur, een voertuig langer dan 6 meter of hoger dan 2,4 meter, te parkeren op een door B&W aangewezen plaats, waar dit schadelijk is voor het aanzien van de gemeente dan wel buitensporig is gezien de beschikbare parkeerruimte |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.37 |
artikel 5:10a lid 3 Het is verboden een voertuig dat wordt gebezigd voor het vervoer van meer dan 10kg gevaarlijke stoffen als bedoeld in artikel 2 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen, te parkeren alwaar zich binnen een straal van 250 meter daarvan gebouwen of terreinen bevinden, waarbinnen zich personen plegen op te houden |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.38 |
artikel 5:11 lid 3 Het is verboden een voertuig, fiets of bromfiets te rijden door dan wel deze te doen of te laten staan in een park of plantsoen of een van gemeentewege aangelegde beplanting of groenstrook |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.39 |
artikel 5:13 lid 4 Het houden/organiseren van een openbare inzameling van geld of goederen of het daartoe aanbieden van een intekenlijst |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.40 |
artikel 5:14 lid 1 Het verbod in de uitoefening van handel op of aan de weg c.a. goederen te koop aan te bieden, te verkopen, af te geven dan wel diensten aan te bieden |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.41 |
artikel 5:16 lid 3 De vrijheid van meningsuiting beperken |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.42 |
artikel 5:18 lid 1 en 2 Het innemen van een standplaats dan wel het uitstallen van goederen op een niet openbaar perceel |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.43 |
artikel 5:23 lid 1 Het organiseren van een snuffelmarkt |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.44 |
artikel 5:33 lid 5 Het verbod zich met een motorvoertuig of paard te bevinden in voor publiek toegankelijke plantsoenen, parken, natuurgebieden of voor recreatief gebruik beschikbare terreinen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.45 |
artikel 5:38 lid 3 Het verbod het gemeentewapen te voeren of de gemeentevlag te gebruiken |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
||
Bijzondere wetten |
|||||
4.46 |
Drank en Horecawet artikel 35, lid 1 Verlenen cq weigeren van een ontheffing voor schenken zwak alcoholhoudende drank tijdens een activiteit |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.47 |
Drank- en Horecawet artikel 3 Verlenen cq weigeren van een drank- en horecavergunning |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.48 |
Zondagswet artikel 3 lid 3 en 4 lid 3 Verlenen cq weigeren van ontheffing op zondag |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.49 |
Wet op de Kansspelen artikel 30b lid 1 en 3 lid Verlenen cq weigeren van vergunning voor kansspeelautomaat of behendigheidsautomaat |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.50 |
Wet op de Kansspelen artikel 3 lid 1 Verlenen c.q. weigeren van een vergunning voor een loterij |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.51 |
Besluit inrichting en gebruik niet aangewezen luchtvaartterreinen artikel 5 lid 5, 6 en 7, 9 lid 2, 10 lid 2 Het verbod om binnen Nederland: A: met een luchtvaartuig op te stijgen of een luchtvaartuig te doen opstijgen anders dan van een luchtvaartterrein; B: met een luchtvaartuig te landen of een luchtvaartuig te doen landen anders dan op een luchtvaartterrein; C: een niet als luchtvaartterrein aangewezen terrein in te richten voor het opstijgen en landen van luchtvaartuigen. (art. 14 Luchtvaartwet) |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.52 |
Wegsleep- regeling gemeente Montfoort 2005 Opdracht geven om een voertuig te laten wegslepen. |
B&W |
1.Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V Medewerker Civiele Techniek |
wekelijks |
Altijd melding aan politie en brandweer |
4.53 |
Besluit adm. bepalingen inzake het wegverkeer artikel 56 lid 1b Aanstellen van verkeersregelaars voor evenementen |
Burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O (beleids)medewerker OO&V |
wekelijks |
Altijd melding aan politie |
P&O |
|||||
4.54 |
Ontvangstbevestigingen, uitnodigen en afschrijven sollicitanten. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Personeelsconsulent Organisatieadviseur Beleidsmedewerker PenO |
Nee, bij bijzonderheden, ter beoordeling van de manager, worden zaken gemeld bij de portefeuillehouder Deze opmerking geldt voor de onderdelen 3.1 t/m 3.32. |
|
4.55 |
Afdoening spontane sollicitaties. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Personeelsconsulent Organisatieadviseur Beleidsmedewerker PenO |
een halfjaar in portefeuille |
|
4.56 |
Aanstelling, inclusief vaststelling arbeidsvoorwaarden. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur |
-in overleg met P&O en managers -binnen formatie en budget -administratieve afdoening vindt plaats door P&O |
|
4.57 |
Aangaan van arbeidsovereenkomsten, inclusief arbeidsovereenkomsten voor detachering / vakantiewerk / bijbaan. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur |
||
4.58 |
Detacheren van eigen personeel elders. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur |
||
4.59 |
Inhuren van tijdelijke medewerkers, inclusief detachering / vakantiewerk / bijbaan. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur |
||
4.60 |
Verstrekken van werkgeversverklaringen. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Personeelsconsulent, beleidsmedewerker P&O, salarisadministrateur, organisatieadviseur. |
||
4.61 |
Toekennen basisverlof incl. leeftijd- diensttijddagen als bedoeld in art. 6:2:1 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Personeelsconsulent Organisatieadviseur Beleidsmedewerker PenO |
||
4.62 |
Verlenen buitengewoon verlof als bedoeld in art. 6:4 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Gemeentesecretaris voor manager, manager voor medewerkers. Administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.63 |
Afwijken van de normale arbeidsduur als bedoeld in art. 4:1, lid 1, 2 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Gemeentesecretaris voor manager, manager voor medewerkers Administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.64 |
Overboeken verlof voorgaand kalenderjaar als bedoeld in art. 6:2:6 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Gemeentesecretaris voor manager, manager voor medewerkers Administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.65 |
Overboeken verlof i.v.m. ziekte als bedoeld in art. 6:2:6 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Gemeentesecretaris voor manager, manager voor medewerkers Administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.66 |
Inhouden verlof i.v.m. ziekte (na 6 mnd.) als bedoeld in art. 6:2:3 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Gemeentesecretaris voor manager, manager voor medewerkers Na advies van personeelsconsulent |
|
4.67 |
Verlenen zwangerschapsverlof als bedoeld in art. 6:7 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Gemeentesecretaris voor manager, manager voor medewerkers Administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.68 |
Toekennen ouderschapsverlof als bedoeld in art. 6:5 CAR/UWO (incl. wijzigen verlofkaart). |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Gemeentesecretaris voor manager, manager voor medewerkers Administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.69 |
Beschikken op aanvragen fpu als bedoeld in hoofdstuk 5 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
-uitgezonderd MO-leden -administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.70 |
Beschikken op ontslag op verzoek als bedoeld in art. 8:1 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur |
||
4.71 |
Behandelen van pensioenaanvragen als bedoeld in art. 8:2 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Personeelsconsulent Organisatieadviseur Beleidsmedewerker PenO |
||
4.72 |
Uitvoeren spaarloonregeling. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Salarisadministrateur, personeelsconsulent, organisatieadviseur en beleidsmedewerker PenO. |
||
4.73 |
Toekennen verplaatsingskosten bij verplicht dan wel bij gewenst verhuizen als bedoeld in art. 18:1:2 en 18.1:3 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
-uitgezonderd MO-leden -administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.74 |
Toestemming voor overwerk als bedoeld in art. 3:2 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
-administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.75 |
Behandelen meldingen nevenwerkzaamheden als bedoeld in art. 15:1:e CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
-binnen vastgestelde voorwaarden -administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.76 |
Mutaties in salarisadministratie m.b.t. salarissen, vaste vergoedingen, verplaatsingskosten, studiekosten, zakenreizen, telefoonkosten, onregelmatigheidstoeslag, overwerk, piket (consignatie) vuilwerk, brandweervergoedingen, gratificaties, toepassing korting salaris vanaf 6 maanden ziekteverzuim, raadsvergoeding, presentiegelden, overige vergoedingen. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Salarisadministrateur |
Alleen mutaties die geaccordeerd zijn door managers of gemeentesecretaris |
|
4.77 |
Het wel of niet toekennen van periodieke verhogingen. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
||
4.78 |
Toekennen van gratificaties en overige bijzondere beloningen als bedoeld in art. 3:5 en 15:1:28 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
-Na melding in MO -administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.79 |
Bevorderingen als bedoeld in art. 9 van de bezoldigingsregeling. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur |
Uitgezonderd MO-leden -administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.80 |
Toekennen waarnemingstoelage als bedoeld in art. 3:1:2 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Uitgezonderd MO-leden -administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.81 |
Uitwisselen van arbeidsvoorwaarden als bedoeld in hoofdstuk 4a CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Salarisadministrateur |
Na advies personeelsconsulent |
|
4.82 |
Toekennen van overige toelagen als bedoeld in hoofdstuk 3 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Uitgezonderd MT-leden -administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.83 |
Toekennen van faciliteiten vallende buiten het bepaalde in hoofdstuk 17 CAR/UWO. |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Managers |
Uitgezonderd MT-leden -administratieve afwikkeling door P&O |
|
4.85 |
Uitvoeren uitkerings- en pensioenverordening wethouders |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&Salarisadministrateur, organisatieadviseur. |
Na fiat van de Raad |
|
4.86 |
Afhandeling formaliteiten IZA, ABP, belastingdienst, UBV, CBS, Sociale verzekeringen en Arbodienst |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Salarisadministrateur personeelsconsulent beleidsmedewerker P&O organisatieadviseur |
||
4.87 |
Toekennen receptie- en geschenkenregeling |
B&W |
Managers |
||
4.88 |
Afsluiten contract met Arbodienst |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Arbocoördinator |
Nee, melding bij bijzonderheden aan de portefeuillehouder, dit ter beoordeling van de Manager. |
Na overleg met manager Klantzaken en PenO |
4.89 |
Afnemen diensten Arbodienst |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Arbocoördinator |
Nee, melding bij bijzonderheden aan de portefeuillehouder, dit ter beoordeling van de Manager. |
Na overleg met manager Klantzaken en PenO |
4.90 |
Het aanschaffen van Arbo hulpmiddelen |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Arbocoördinator |
Nee, melding bij bijzonderheden aan de portefeuillehouder, dit ter beoordeling van de Manager. |
|
4.91 |
Invoeren van Arbo interventietrajecten |
B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Manager Afdeling Maatschappelijk Beleid en P&O Arbocoördinator |
Nee, melding bij bijzonderheden aan de portefeuillehouder, dit ter beoordeling van de Manager. |
Nr. 5 |
Afdeling Project management Bureau |
Oorspronkelijk Bevoegd orgaan |
(Onder)mandaat aan |
Periodiek overzicht? |
Opmerkingen / bijzonderheden |
5.1 |
Quick scans uitvoeren voor initiatieven vanuit het college of particulieren |
B&W |
Manager PMB |
nee |
Binnen het budget passen. Na overleg met pfh. |
Nr. 6 |
Afdeling Juridische zaken |
Oorspronkelijk Bevoegd orgaan |
(Onder)mandaat aan |
Periodiek overzicht? |
Opmerkingen / bijzonderheden |
Bestuursdwang |
|||||
6.1 |
Besluiten tot toepassen bestuursdwang op basis van artikel 2.1.5.1. APV juncto artikel 125 Gw. |
College B&W, burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Senior jurist/concerncontroller, jurist |
||
Wob-verzoeken. |
|||||
6.2 |
Besluiten op ontvangen Wob-verzoeken. |
College B&W, burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Senior jurist/concerncontroller, jurist |
||
Vertegenwoordiging |
|||||
6.3 |
Vertegenwoordigen bestuursorgaan in rechte. |
College B&W, burgemeester |
Secretaris/Algemeen directeur Senior jurist/concerncontroller, jurist |
||
Aansprakelijkheid |
|||||
6.4 |
Het afhandelen van schadeclaims |
College B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Senior jurist/concerncontroller, jurist |
In samenwerking met Centraal Beheer. |
|
6.5 |
Het verhalen van schade |
College B&W |
Secretaris/Algemeen directeur Senior jurist/concerncontroller, jurist |
In samenwerking met Centraal Beheer. |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl