Regeling vervallen per 05-07-2018

Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2015 Montfoort

Geldend van 09-09-2015 t/m 04-07-2018

Intitulé

Regeling gegevensverstrekkingen BRP Montfoort 2015

Algemeen

Sinds 1 januari 2010 zijn alle overheidsorganen, waaronder de gemeenten en haar organisatieonderdelen, verplicht om bij de verwerking van persoonsgegevens, de basisgegevens uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) te betrekken. Burgers hoeven sindsdien ook niet meer de bij de basisregistratie bekende gegevens opnieuw te verstrekken bij contact met de overheid.

De wetgever vervangt met ingang van 6 januari 2014 het wettelijk kader voor de GBA door dat van de Wet basisregistratie personen (Wbrp). Voor de zeer korte termijn heeft dit als gevolg, dat het bestaande gemeentelijk kader voor de GBA-systemen aangepast moet worden aan de nieuwe wet en dat landelijk gegevens beschikbaar komen van personen die een relatie hebben met de Nederlandse overheid en/of niet in Nederland woonachtig zijn.

Onder de GBA diende het gemeentebestuur bij of krachtens verordening kaders te stellen voor het gebruik van GBA-gegevens binnen de eigen organisatie en de verstrekking van gegevens aan bepaalde derden. Op grond van de Wbrp is het verplicht kaders te stellen voor het verstrekken van gegevens aan derden.

De wetgever laat het aan het inzicht van het gemeentebestuur over, om dit al dan niet voor het intern gebruik van gegevens uit de basisregistratie te doen. Informatievoorziening, waaronder persoonsinformatie, heeft zich ontwikkeld tot een volwaardig bedrijfsmiddel, waarvan de gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering volledig afhankelijk zijn geworden. Vanuit dat belang, is het noodzakelijk dat de het gemeentebestuur meer in het algemeen kaders stelt voor beleid, organisatie en beheer van de informatievoorziening, waarvan de persoonsinformatievoorziening deel uitmaakt. De onderhavige regeling voorziet in een nadere invulling aan de verstrekking van gegevens uit de basisregistratie personen aan de organen van de gemeente Montfoort.

Deze regeling voorziet daarnaast in de aanwijzing van door derden verrichte werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente Montfoort en van de categorieën van derden die dergelijke werkzaamheden verrichten ten behoeve waarvan gegevens uit de basisregistratie kunnen worden verstrekt. Daarmee voldoet de gemeente Montfoort aan de vereisten zoals gesteld in de Wbrp.

De gemeenteraad heeft besloten de regeling van verstrekkingen aan derden en aan organen van de gemeente Montfoort over te laten aan het college van burgemeester en wethouders. De regeling van de verstrekkingen aan derden heeft de raad gedelegeerd aan burgemeester en wethouders op grond van zijn bevoegdheid genoemd in artikel 156 Gemeentewet.

Begripsbepalingen

De begrippen uit de Wbrp die relevant zijn voor de inhoud van deze regeling, zijn integraal overgenomen van artikel 1 Wbrp. Het betreft de begrippen basisregistratie, ingeschrevene, ingezetene en derde.

Basisregistratie

Juridisch gezien is sprake van één basisregistratie personen, die vooralsnog bestaat uit centrale door het rijk beheerde en lokale door de gemeente Montfoort beheerde voorzieningen. In de loop van de komende jaren zullen de lokale voorzieningen opgaan in één centrale voorziening.

Ingeschrevene en ingezetene

De ingeschrevene is een persoon van wie een persoonslijst is opgenomen in de basisregistratie. Dat kunnen personen zijn die niet in Nederland woonachtig zijn, maar wel een relatie hebben met de Nederlandse overheid. De ingezetene is de ingeschrevene die zijn woonplaats heeft in de gemeente Montfoort.

Derde

Een derde is elke natuurlijke persoon niet zijnde een overheidsorgaan of een ingeschrevene en elke rechtspersoon die niet krachtens publiekrecht is ingesteld, noch met enig openbaar gezag is bekleed.

Artikelsgewijze toelichting

Artikel 1. Verstrekking aan een orgaan van de gemeente

De minister van BZK verstrekt de gemeente voor de uitvoering van haar taken, gegevens van personen die wel in de BRP zijn ingeschreven, maar niet in de gemeente Montfoort woonachtig zijn. Deze systematische verstrekking van gegevens aan de gemeente is gebaseerd op een autorisatiebesluit van de minister van BZK voor de gemeente Montfoort op grond van artikel 3.2 Wbrp.

Zolang de Wbrp door de gemeente Montfoort wordt uitgevoerd met behulp van de systemen die zij al gebruikte onder het regime van de wet GBA, is er met betrekking tot de eigen inwoners nog geen sprake van systematische verstrekking van persoonsgegevens door de minister van BZK. De gemeente Montfoort beschikt immers nog over de persoonsgegevens van haar eigen inwoners.

Voor het gebruik van gegevens van personen die in de BRP zijn ingeschreven, maar niet in de gemeente Montfoort woonachtig zijn, dient de gemeente Montfoort het autorisatiebesluit van de minister van BZK in acht te nemen.

Artikel 2. Gegevensverstrekking aan derden

Derden die werkzaamheden verrichten met gewichtig maatschappelijk belang

De wetgever heeft de verstrekking van gegevens uit de BRP aan een groot aantal derden reeds voorzien in de wet BRP. Desondanks kunnen er lokale maatschappelijke belangen zijn, waarin de wetgever niet heeft voorzien. In die gevallen is het gemeentebestuur bevoegd om werkzaamheden met een maatschappelijk belang, dat samenvalt met een gemeentebelang aan te wijzen als werkzaamheden waarvoor gegevens mogen worden verstrekt over inwoners van de gemeente Montfoort. Die gegevens mogen worden verstrekt aan nader te bepalen categorieën derden die die werkzaamheden uitvoeren.

Derden met schriftelijke toestemming

Naast de mogelijkheid tot het verstrekken van gegevens aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een maatschappelijk belang, is het ook mogelijk gegevens te verstrekken aan een derde, wanneer deze voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verkregen van degene over wie gegevens worden gevraagd.

Beperkt set aan gegevens

Op grond van artikel 3.9, lid 4 van de wet kan de verstrekking uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.

Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel

De regeling gegevensverstrekking BRP Montfoort 2015, waarmee deze regeling kan worden geciteerd, treedt inwerking op de dag na de dag van haar bekendmaking. Burgemeester en wethouders van de gemeente Montfoort

Gelet op de

  • ·

    Artikelen 3.8 en 3.9 van de Wet basisregistratie personen

  • ·

    Wet bescherming persoonsgegevens

  • ·

    Gelet op artikel 156 Gemeentewet

  • ·

    Verordening basisregistratie personen Montfoort 2014

BESLUIT:

Vast te stellen de volgende:

Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Montfoort 2014

Artikel 1: Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente

  • 1. Met inachtneming van het besluit als bedoel in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie personen, kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organen van de gemeente Montfoort worden verstrekt, voor zover deze organen deze nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken;

  • 2. De verstrekkingen als bedoeld in lid 1, kunnen plaatsvinden door middel van rechtstreekse raadpleging van de basisregistratie personen (ad hoc verstrekkingen), door spontane verstrekkingen en selectie;

  • 3. De organen van de gemeente aan wie gegevens worden verstrekt, de categorie van personen die het betreft, de gegevensset en de wijze van verstrekken zijn vermeld in bijlage 1.

Artikel 2: Verstrekkingen aan derden

  • 1. Met inachtneming van het bepaalde in artikel 3, kunnen over een ingeschrevene die ingezetene is van de gemeente Montfoort en over een overledene die op het moment van overlijden ingezetene van de gemeente Montfoort was, gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan derden die werkzaamheden uitvoeren met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente;

  • 2. Over een ingezetene van de gemeente Montfoort kunnen gegevens uit de basisregistratie worden verstrekt aan een derde, die voorafgaande schriftelijke toestemming heeft van de ingezetene wiens gegevens worden verstrekt;

  • 3. De verstrekking als bedoeld in lid 1 van dit artikel vindt slechts plaats voor zover deze noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de derde en het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de ingeschrevene niet aan de verstrekking in de weg staan;

  • 4. De verstrekking als bedoeld in dit artikel kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.

Artikel 3: Aanwijzing gewichtige maatschappelijke belang en categorieën derden

  • 1. Als werkzaamheden met een gewichtig maatschappelijke belangen worden aangewezen de werkzaamheden als genoemd in bijlage 2 van deze regeling;

  • 2. Als categorieën van derden die de in lid 1 genoemde werkzaamheden uitvoeren, worden aangewezen de categorieën als genoemd in bijlage 2.

Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de dag van haar bekendmaking.

  • 2.

    Deze regeling kan worden aangehaald als: Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen 2015 Montfoort.

Aldus vastgesteld in de vergadering van 25 augustus 2015

De burgemeester,

de heer Th van van Eijk

De secretaris,

de heer F.J. Henseler

Deze bijlage tabel 1 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Montfoort 2014 en bevat een opgave van de organisatieonderdelen en de taken die deze uitvoeren waarvoor gegevens uit de BRP kunnen worden verstrekt. De kolommen 6 t/m 9 bevatten de wijze waarop gegevens kunnen worden verstrekt. De cijfers in kolom 6 verwijzen naar de gegevensprofielen (in tabel 2), de letters naar de profielen van de mutatieberichten in tabel 3.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Organisatieonderdeel

Taak

Doelomschrijving

Categorie(ën) van betrokkenen

Rechtmatige grondslag

Ad hocvragen

Mutatieberichten

Selectieverstrekking

Ad hoc verstrekking via mail/telef.

Proces Strategie

Jubileaoverzichten: 50, 60, 65 en jarige huwelijken 90, 100, 100+ jarigen

Felicitaties van burgemeester via brief of persoonlijk bezoek

Personen die aan jubilea criteria voldoen

Lokale taak

1

Proces Klant

Basisregistratie Personen

Burgerlijke Stand

Naturalisatie, opties en verlies Nederlanderschap

Reisdocumenten

Rijbewijzen

Verklaring omtrent het gedrag

Stembureauleden

Bijhouden van de basisregistratie personen

Voorbereiden en verlijden akten van de Burgerlijke Stand

Uitvoering geven aan de Nederlandse nationaliteitswetgeving

Behandelen aanvragen en uitreiken reisdocumenten

Behandelen aanvragen en uitreiken rijbewijzen

Innemen en verwerken aanvragen verklaring omtrent het gedrag

Benoeming leden stembureaus; instructie; indeling en uitbetaling vergoeding

Ingeschrevenen

Personen op wie akten van de Burgerlijke Stand betrekking hebben en de aangevers

Aanvragers en optanten

Aanvragers reisdocumenten

Aanvragers rijbewijzen

Aanvragers verklaring omtrent het gedrag

Kandidaat stembureauleden

Wet BRP

Burgerlijk wetboek

Rijkswet op het Nederlanderschap

Paspoortwet, paspoort uitvoeringsregeling, paspoort besluit

Rijbewijswetgeving en reglement en wegenverkeerswet

Wet op de justitiële gegevens

Kieswet (E4)

3

90

3

Proces Klant

Documentaire informatievoorziening

Postregistratie en ondersteuning interne administratieve processen

Personen van wie post wordt ontvangen of aan wie post wordt verzonden

Lokaal beleid

60

6

Proces Klant

Tijdelijke verhuurvergunning

Behandelen van aanvragen voor tijdelijke verhuurvergunningen, heffen van leges

Aanvrager en gemachtigden van aanvragers

Leegstandswet

1

Proces Klant

Vergunningen drank en horecawet

Behandelen vergunningen drank en horeca

Aanvragers, ondernemers, beheerders drank en horecagelegenheden

Drank en horecawet en wet Bibob

5

80

Proces Klant

Gevonden en verloren voorwerpen

Afhandelen aangiften gevonden en verloren voorwerpen

Personen die iets hebben gevonden of iets zijn verloren

Lokaal beleid

6

6

Proces Klant

Rampenbestrijding

Werkzaamheden in het kader van de rampenbestrijding

Betrokkenen

CRIB

3

Proces Klant

Vergunningen APV

Behandeling aanvragen APV vergunningen

Aanvragers APV vergunningen

Gemeentewet, APV

5

80

Proces Strategie

Bijzondere opneming psychiatrische ziekenhuizen (BOPZ)

Opname personen in psychiatrisch ziekenhuis

Op te nemen personen

Wet BOPZ

3

Proces uitvoering

Gehandicaptenparkeerkaarten

Behandelen aanvragen gehandicaptenparkeerkaarten en gehandicaptenparkeerplaatsen

Aanvragers

Gehandicapten parkeerregeling

3

Proces uitvoering

Leerlingenvervoer

Vergoeding kosten leerlingenvervoer en regelen van vervoer

Ouders, voogden, verzorgers van leerlingen

Leerling

Wet op het primair onderwijs

1

Proces Uitvoering

Begraafplaatsadministratie

Uitvoeren wet op de lijkbezorging, beheer en gebruik begraafplaatsen en heffing grafrechten

Rechthebbenden

Wet op de lijkbezorging, verordening lijkbezorgingsrechten

5

60

Backoffice Sociaal domein

WMO

Behandelen verzoeken WMO

Aanvragers

Wet WMO

3

100

Proces uitvoering

Omgevingsvergunningen

Behandelen aanvragen omgevingsvergunningen

Aanvragers

WABO, WRO, woningwet, milieuwet

5

80

Proces services

Datadistributiesysteem

Gegevensverwekingen

Ingeschrevenen

Systeemhuishouding

3

90

3

Proces services

Handhaving openbare orde en veiligheid

Handhaving

Overtreders

Wetboek strafvordering en circulaire BOA

5

5

Backoffice Sociaal domein

Jeugdzorg

Beschikken, vastleggen, uitvoeren in het kader van de Jeugdwet

Cliënten en Ouders, voogden, verzorgers van cliënten

Jeugdwet

3

100

Centrum gemeente Woerden

Leerplicht

Uitvoering leerplichtwet en de leerlingadministratie

Leerlingen, Ouders, voogden, verzorgers van leerlingen

Artikel 19 van de leerplichtwet 1969 en artikel 3 van de leerplichtregeling 1995

3

100

3

Centrum gemeente Woerden

RMC taken

Uitvoering RMC taken

Leerlingen, Ouders, voogden, verzorgers van leerlingen

Wet van 6 december 2001 betreffende de regionale meld-en coördinatiefunctie (RMC)

3

100

3

Proces services

Heffingen en invorderingen

Heffen leges en Financiële administratie

Debiteuren crediteuren

Invorderingswet legesverordening

6

Deze bijlage tabel 2 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Montfoort 2014 en bevat een overzicht van de gegevens die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in tabel 1.

Profiel 1

Profiel 2

Profiel 3

Profiel 4

Profiel 5

Profiel 6

Categorie gegevens

Gegeven

Gegevens over de burgerlijke staat

Geslachtsnaam

X

X

X

X

x

X

Voornamen

X

X

X

X

x

x

Adellijke titel of predicaat

X

X

X

X

x

x

Geboortedatum

X

X

X

X

x

x

Geboorteplaats

X

X

X

X

x

Geboorteland of - gebied

X

X

X

X

x

Geslacht

X

X

X

X

X

x

Gesl naam ouders

X

X

X

x

Voornaam ouders

X

X

X

x

Adellijke titel of predicaat ouders

X

X

Geslacht ouders

X

X

Geb datum ouders

x

X

X

x

Geb plaats ouders

X

x

Aanduiding huwelijk/GP

X

X

X

X

X

x

Geb land of -gebied ouders

X

X

Datum huwelijk of geregistreerd partnerschap

X

X

X

X

x

Plaats huwelijk of geregistreerd partnerschap

X

x

Land of gebied huwelijk of gereg partnerschap

X

x

Huwelijksontbinding of ontbinding geregistreerd partnerschap en reden daarvan, dan wel nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap

X

X

X

X

x

Datum ontbinding / nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap

X

X

X

x

Plaats ontbinding / nietigverklaring huwelijk of gereg partnerschap

X

X

Land of gebied ontbinding/ nietigverklaring huwelijk of geregistreerd partnerschap

x

X

Geslachtsnaam echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

X

X

X

x

Voornamen echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

X

X

X

x

Adellijke titel of predicaat echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

x

Geslacht echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

X

X

X

x

geboortedatum echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

x

geboorteplaats echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

x

Geboorteland of -gebied echtgenoot/geregistreerd partner of eerdere echtgenoten /geregistreerde partners

X

x

Geslachtsnaam kinderen

X

X

X

x

Voornamen kinderen

X

X

X

x

Adellijke titel of predicaat kinderen

X

X

X

Geboortedatum kinderen

X

X

x

Geboorteplaats kinderen

X

x

Geboorteland of-gebied kinderen

X

x

Overlijdensdatum

X

X

X

X

X

x

Plaats overlijden

X

X

X

X

x

Land of gebied overlijden

X

X

X

X

x

Datum ingang rechtsgeldigheid gegevens

X

Datum beëindiging rechtsgeldigheid gegevens

X

Gegevens over curatele

Curatele

X

X

x

Datum ingang rechtsgeldigheid curatele

X

Datum beëindiging rechtsgeldigheid curatele

X

Gegevens over het gezag dat over de minderjarige wordt uitgeoefend

Gezag door 1 ouder

X

X

x

Gezag door 2 ouder

X

X

x

Gezag door een derde

X

X

x

1 of 2 derden, dan wel tijdelijke of voorlopige voogdij

X

X

x

Geslachtsnaam, voornamen, adellijke titel of predicaat en het BSN van de ouder of ouders die gezag uitoefenen

X

Datum ingang rechtsgeldigheid

X

Datum beëindiging rechtsgeldigheid

X

Gegevens over de nationaliteit

Nationaliteit of nationaliteiten, dan wel een aanduiding dat de betrokkene geen nationaliteit bezig, of een aanduiding dat de nationaliteit van de betrokkene niet kan worden vastgesteld

X

X

X

x

De aantekening dat op grond van artikel 17 van de Rijkswet op het Nederlanderschap is vastgesteld dat de betrokkene niet de Nederlandse nationaliteit bezit

X

De aantekening dat de betrokkene op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander behandeld wordt

X

Datum ingang rechtsgeldigheid

X

Datum beëindiging rechtsgeldigheid

X

Gegevens in verband met het verblijfsrecht van de vreemdeling

De aantekening in verband met het verblijfsrecht

x

Datum ingang verblijfsrecht

X

X

Datum beëindiging verblijfsrecht

X

X

Datum mededeling gegeven

x

X

Gegevens over de bijhoudingsgemeente en het adres in die gemeente alsmede over het verblijf in Nederland en het vertrek uit Nederland

bijhoudingsgemeente

X

X

X

X

X

x

Datum aanvang adreshouding in de gemeente

X

X

X

X

X

x

Functie van het adres

X

X

X

X

X

x

Straatnaam en zo nodig deel van een gemeente

X

X

X

X

X

x

Huisnummer

X

X

X

X

X

x

Aanduiding bij huisnummer

X

X

X

X

X

x

Letter bij huisnummer

X

X

X

X

X

x

Toevoeging bij huisnummer

X

X

X

X

X

x

Lokatiebeschrijving en zonodig deel van een gemeente

X

X

X

X

X

x

Postcode

X

X

X

X

X

x

Datum aanvang adreshouding

X

X

X

X

X

x

Datum aanvang verblijf in Nederland

X

X

X

X

X

x

Vorig land of gebied van verblijf

x

X

X

X

X

x

Datum vertrek uit Nederland

X

X

X

X

X

x

Volgend land of gebied van verblijf

X

X

X

X

X

x

Eerste adres van verblijf in het volgend land of gebied van verblijf

X

Gegevens over het burgerservicenummer van de ingeschrevene

BSN

X

X

X

X

X

x

Datum van kracht worden BSN

X

Datum beëindiging BSN

X

Gegevens over de burger-servicenummers van de ouders, de echtgenoot van wel de geregistreerde partner, de eerdere echtgenoten of eerdere geregistreerde partners en de kinderen

BSN ouder

X

X

x

BSN echtgenoot/geregistreerd partner

X

X

X

x

BSN eerdere echtgenoot

X

x

BSN eerdere geregistreerde partner

X

x

BSN kind

X

X

x

Data van kracht worden BSN

x

Data beëindiging BSN

x

Gegevens over het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot, de geregistr-eerde partner, de eerdere echtgenoot of de eerdere geregistreerde partner

eigen geslachtsnaam (E)

X

X

X

X

X

x

Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner (P)

X

X

X

X

X

x

Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner vooraf aan de eigen geslachtsnaam (V)

X

X

X

X

X

x

Geslachtsnaam echtgenoot, geregistreerde partner, eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner volgend op de eigen geslachtsnaam (N)

X

X

X

X

X

x

Datum ingang van het gegeven over het naamsgebruik

x

Datum beëindiging van het gegeven over het naamsgebruik

x

Gegevens die noodzakelijk zijn in verband met de uitvoering van de Kieswet

Aanduiding omtrent het Europees kiesrecht

Datum verzoek of mededeling Europees kiesrecht

X

x

Einddatum uitsluiting Europees kiesrecht

X

Aanduiding omtrent de uitsluiting van het kiesrecht

X

X

Einddatum uitsluiting kiesrecht

X

Gegevens die noodzakelijk zijn in verband met de uitvoering van de Paspoortwet

Soort Nederlands reisdocument

X

x

Documentnr Nederlands reisdocument

X

x

Datum van verstrekking Nederlands reisdocument

X

x

Autoriteit die het Nederlands reisdocument heeft verstrekt

X

x

Datum einde geldigheidsduur Nederlands reisdocument

X

x

Datum inhouding/vermissing Nederlands reisdocument

X

x

Aanduiding inhouding/vermissing Nederlands reisdocument

X

x

Signalering mbt verstrekking of inhouding Nederlands reisdocument

X

x

Datum ingang rechtsgeldigheid gegeven

X

x

Deze bijlage tabel 3 behoort bij artikel 1 van de Regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Montfoort 2014 en bevat een overzicht van de mutaties die verstrekt kunnen worden voor de uitvoering van de taken zoals die genoemd zijn in tabel 1.

Via datadistibutiesysteem

Mutatiesoorten

Profile 50

Profile 60

Profile 70

Profile 80

Profilel 90

 Profiel 100

Persoon

X

X

X

x

x

X

Adres

x

X

x

X

x

X

Vernaming

X

X

X

X

x

X

Vernummering

X

X

X

X

x

X

Postcode

X

X

X

X

x

X

Immigratie

x

x

X

Emigratie

X

x

x

X

Vervolginschrijving

X

X

X

X

x

Vervolguitschrijving

x

X

X

X

x

X

Huwelijksluiting

X

x

x

X

Huwelijksontbinding

X

x

Partnerschapsontbinding

x

x

Partnerschapsluiting

x

x

X

Kind

X

Nationaliteit

x

x

Verblijsftitel

x

Naam

X

X

X

X

x

X

Ouder

X

Overlijden

x

X

x

x

x

X

Overlijden partner

X

x

x

X

Overlijden partner

X

x

x

X

Bijlage 2 behorend bij artikel 3 regeling gegevensverstrekking basisregistratie personen Montfoort 2014

(Verstrekking blijft achterwege indien de betrokkene op grond van en met inachtneming van artikel 3.21 Wbrp verzocht heeft om geheimhouding).

Gewichtig maatschappelijk belang BRP

Categorie derde BRP

Bevorderen van culturele en maatschappelijke vaardigheden inwoners. Tegengaan analfabetisch

Bibliotheken

Terugvinden van nabestaanden i.v.m. begraven en cremeren van inwoners van de gemeente

Niet gemeentelijke crematoria en begraafplaatsen

Bevorderen cultuur en behoud van cultureel erfgoed

Cultuurorganisaties die een subsidie van de gemeente ontvangen

Ondersteunen van organisaties in de gemeente die goede doelen voor de inwoners nastreven

Fondsverwervende organisaties met erkenning van het CBF

Maatschappelijke dienstverlening

Instellingen die genoemde werkzaamheden verrichten op het terrein van

Algemene en geestelijke gezondheidszorg

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van

Kinderopvangwerk

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van

Jeugdwelzijnswerk

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van

Ouderenzorg

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van

Gehandicaptenzorg

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van

Sociale werkvoorziening

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van

Sociaal - Juridische zorgverlening

Instellingen die werkzaamheden verrichten op het terrein van

Geestelijke en maatschappelijke zorg

Kerken in de gemeente die geen gegevens ontvangen via de SILA

Schuldhulpverlening

Schuldhulpverleningsinstanties

Bevorderen inburgering

Niet-gemeentelijke inburgeringbureaus

Migrantenhulp

Migrantenorganisaties in de gemeente

Ouderenondersteuning

Ouderenorganisaties

Onderlinge hulp patiënten

Patiëntenverenigingen

Bevorderen van sportgezondheid

Sportverenigingen en organisaties

Bevorderen van de zelfredzaamheid

Thuiszorgorganisaties

Maatschappelijke of filantropische doelen

Instellingen, verenigingen en stichtingen op het gebied van maatschappelijke of filantropische doelen

Bevordering vrouwenwelzijn

Vrouwenorganisaties

Eerlijke verdeling van sociale woonruimte en tegengaan woonfraude

Woningcorporaties

Patiëntenzorg, het verlenen van medische zorg en innen van rekeningen i.v.m. de verleende zorg

Ziekenhuizen