Regeling vervallen per 01-01-2011

Tarievenverordening 2010

Geldend van 01-01-2010 t/m 31-12-2010

Intitulé

Tarievenverordening 2010

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nederweert;

gezien het voorstel van 22 december 2009, nr. 00007;

gelet op de artikelen 216, 229 en 156 lid 2 onder h. van de Gemeentewet;

gelet op het raadsbesluit van 14 december 2004 tot delegatie van de bevoegdheid tot het vaststellen van de (jaarlijkse) tarievenverordening door ons college;

besluit:

vast te stellen de:

TARIEVENVERORDENING 2010

|

"Verordening regelende de tarieven voor het verrichten van diensten door of vanwege de gemeente Nederweert",

Artikel 1

Voor de hierna omschreven door of vanwege de gemeente te verrichten diensten wordt van degene, die een aanvraag tot het verlenen daarvan heeft ingediend, of door wie of op wiens last openbare grond is opengebroken, of wiens eigendom zich in een zodanige toestand bevindt, dat op grond daarvan de dienst moest of moet worden verricht, een betaling gevorderd in overeenstemming met de in deze verordening aangegeven tarieven. Deze tarieven zijn exclusief de eventueel verschuldigde leges.

Artikel 2

Het verlenen van diensten door of vanwege de gemeente dient tenminste drie weken vóór het tijdstip waarop de dienst wordt verlangd te worden aangevraagd bij burgemeester en wethouders.

Artikel 3

Voor het maken van verlaagde inritten dienen de vooraf geraamde kosten bij vooruitbetaling te worden voldaan.

De ten behoeve van nieuwbouw te maken kosten voor verlaagde inritten dienen tegelijk met de legeskosten voor de bouwvergunning te worden voldaan. Voor het maken van verlaagde inritten worden de werkelijke kosten vooraf vanwege de gemeente vastgesteid. Na ontvangst van het vastgesteide bedrag wordt de aanleg van de inrit meegenomen in de werkplanning.

Artikel 4

Alvorens de vergunning tot het maken van een tijdelijke inrit of het openbreken van het trottoir of dergelijke wordt verleend, dient een waarborgsom aan de gemeente te worden voldaan.

De waarborgsom wordt berekend aan de hand van het in artikel 5 genoemde tarief met een afronding naar boven op een veeivoud van € 25,00.

De herstelwerkzaamheden zullen door of vanwege de gemeente Nederweert worden verricht.

Zodra de herstelwerkzaamheden zijn verricht zullen de werkelijke kosten, berekend overeenkomstig de in artikel 5 genoemde tarieven, worden verrekend met de waarborgsom. Een eventueel restant van de waarborgsom zal worden terugbetaald.

Indien de kosten meer hebben bedragen dan de gestorte waarborgsom zai het meerdere de vergunninghouder in rekening gebracht worden.

Artikel 5

De tarievenbedragen:.

a. voor het maken van een verlaagde inrit: de werkelijke kosten indien aanvrager uitvoering door de gemeente wenst;

b. het tarief onder a. is niet van toepassing indien de vergunninghouder op een andere wijze de kosten van de inrit aan de gemeente Nederweert heeft voldaan;

c. voor het herstellen van plantsoenen, bestratingen of verhardingen met inbegrip van het gebruik van de aanwezige materialen en de eventuele levering van tekortkomende materialen 

1.

plantsoenen

11,65

per m2

2.

tegelbestrating

26,80

per m2

3.

sierbestrating

31,06

per m2

4.

klinkerbestrating

31,06

per m2

5.

asfaltbestrating

208,00

per m2

d. de tarieven onder c.2 tot en met cA zijn niet van toepassing voor zover terzake met de nutsbedrijven (Mega Limburg, Waterieiding-maatschappij Limburg, UPC en KPN Teiecom) hetzij ten aanzien van de tarieven, hetzij ten aanzien van het (gedeeitelijk) in eigen beheer door de nutsbedrijven herstellen van bestratingen, anders wordt overeengekomen;

e. voor het herstellen of het opnieuw stellen van trottoirbanden per meter trottoirband:  werkelijke kosten

f. voor alle hiervoor niet genoemde werkzaamheden, welke van gemeentewege worden uitgevoerd ten behoeve van derden, per uur: 

voor een werknemer

43,00

voor een vrachtauto

64,00

voor een bestelauto

53,00

voor een opzichter

71,00

voor nieuwe c.q. gebruikte materialen de werkelijke kosten (inclusief de ter zake te berekenen magazijn opslagkosten).

de tarieven voor het rollend materieel zijn inclusief bediening door 1 persoon;

g. voor het aanbrengen (inclusief beheer en onderhoud gedurende maximaal 10 jaren) van een geel verwijsbord (afmetingen 10 cm x 67 cm) ten dienste van een niet (hoofdzakelijk) in het algemeen belang functionerend object, zulks ter beoordeling van burgemeester en wethouders € 123,90.

Indien de ter zake op grond van de APV verleende vergunning binnen haar geldigheidsduur van 10 jaar om de gemeente moverende redenen wordt ingetrokken, wordt restitutie verleend van een evenredig gedeelte - af te ronden op hele jaren naar beneden - van het betaalde tarief.

h. voor het aanbrengen van bewegwijzering buiten de kom € 285,20 voor particuliere toeristische recreatieve objecten. De objecten worden ten behoeve van de utilitaire weggebruiker en de recreatieve fietser bewegwijzerd middeis rechthoekige bruine borden met wit pictogram, naam object en pijl. De afmetingen zijn 1000x200x350 mm, conform de provinciale richtlijnen.

De kosten per bord zijn voor een periode van 10 jaren inclusief onderhoud en dienen voor plaatsing te worden voidaan.

i. bij een eerste bezoek voor ongediertebestrijding worden geen kosten in rekening gebracht. Wordt voor de verdere bestrijding de hulp ingeroepen van de gemeente dan zijn de kosten voor particulieren € 55,00 per uur.

j. aanbrengen wegmarkeringen ten behoeve van particuliere inritten met een standaard afmeting van 3 meter breed:  

in combinatie met andere markeeractiviteiten

  94,85

afzonderlijk aanbrengen

246,40

"ophalen" in combinatie met andere markeeractiviteiten

  57,65

"ophalen" afzonderlijk aanbrengen

209,20

per strekkende meter, of gedeelte daarvan, meerprijs in combinatie

    8,15

per strekkende meter, of gedeelte daarvan, meerprijs afzonderlijk

  17,70

 

 

 

I. ophalen grof huishoudelijk afval per m' of gedeelte daarvan

  44,00

m. mits anders vermeld zijn alle in deze verordening genoemde tarieven exclusief de eventueel verschuldigde omzetbelasting.

Artikel 6

1.  De 'Tarievenverordening 2009' vastgesteld op 14 juli 2009, wordt ingetrokken met ingang van de in het tweede lid genoemde datum met dien verstande dat zij van toepassing blijft op werkzaamheden, die op die datum reeds in aanvang zijn genomen of waarvoor op die datum reeds vergunning is verleend.

2.  Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2010.

3.  Deze verordening kan worden aangehaald als "Tarievenverordening 2010".

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van 22 december 2009.
Burgemeester en wethouders van Nederweert,
De secretaris,                          De burgemeester,
W.M.H. van Grimbergen         H.G.M. Evers