Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nederweert houdende regels omtrent mandaat, machtiging en volmacht voor contractmanager(s)

Geldend van 14-05-2020 t/m heden

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nederweert houdende regels omtrent mandaat, machtiging en volmacht voor contractmanager(s)

De contractmanagers Midden-Limburg West en hun vervanging mandaat, machtiging en volmacht te verlenen voor een aantal taken behorende bij de functie in relatie tot de lopende basis- en/of uitvoeringsovereenkomsten.

Gelet op:

  • -

    Gemeentewet, artikel 160, lid 1, onder e, ‘Aangaan privaatrechtelijke rechtshandeling van de gemeente’;

  • -

    Gemeentewet, artikel 171, lid 1 en 2, ‘Vertegenwoordiging van de gemeente’;

  • -

    Algemene wet bestuursrecht, Afdeling 10.1.1 ‘Mandaat’;

  • -

    Burgerlijk wetboek, artikel 3:60 ‘Volmacht’ (zie bijlage 1 wettelijke bepalingen) en· gemeentelijke bevoegdheidsregeling voor mandaat en volmacht;

  • -

    Jeugdwet;

  • -

    Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo);

  • -

    De gewijzigde (vanaf 1 juli 2016) Aanbestedingswet 2012.

Vanaf het contractjaar 2020, ten behoeve van de uitvoering van de functie ’contractmanager’ in het kader van het Sociaal Domein (Wmo en Jeugdwet) Midden Limburg West voor de hierna genoemde bevoegdheden mandaat, machtiging en volmacht te verlenen, aan:

  • -

    J.J.M. Verheesen en S. Dooper

en ter hun vervanging:

  • -

    A.H. Poell en J. Brouwer

Bevoegdheden:

  • 1.

    Het beoordelen van aangeboden offertes in het kader van inkoop;

  • 2.

    Het onderhandelen met aanbieders over tarieven van profielen en producten, mits dit binnen de vastgestelde tariefgrenzen valt;

  • 3.

    Het voeren van oriënterende gesprekken met aanbieders over tarieven die buiten de vastgestelde tariefgrenzen vallen;

  • 4.

    Het geven van reacties op vragen vanuit aanbieders en ketenpartners over een contract en daaraan gerelateerde zaken;

  • 5.

    Het (doen) verzenden van nieuwsberichten over onder meer algemene bepalingen uit het contract, uitvoeringsgerichte afspraken en financiële rapportages (waaronder jaarverslagen en productieverantwoordingen) aan aanbieders en ketenpartners;

  • 6.

    Het maken van (individuele) afspraken met gecontracteerde partijen, in het belang van jeugdigen/cliënten, mits dit binnen de gecontracteerde (tarief)afspraken valt en past binnen het vastgesteld beleid;

  • 7.

    Het maken van afspraken en het opstellen van addenda met gecontracteerde partijen over extra voorwaarden en producten buiten de bestaande contracten maar passend binnen het vastgesteld beleid;

  • 8.

    Het, in het belang van jeugdigen, maken van afwijkende afspraken met aanbieders waaronder het geven van akkoord op buiten contractuele plaatsing voor Gespecialiseerde Jeugdhulp en Crisishulp Jeugd, wanneer dit op grond van het woonplaatsbeginsel noodzakelijk is;

  • 9.

    Het sluiten van een uitvoeringsovereenkomst met een niet door de regio Midden-Limburg West gesubsidieerde Gecertificeerde Instelling indien de rechter voor de uitvoering van een maatregel JB / JR een niet gesubsidieerde Gecertificeerde Instelling heeft aangewezen, waarbij de inhoud van de geldende subsidieregeling JB en JR leidend is;

  • 10.

    Het maken van noodzakelijke afspraken met de gecontracteerde Jeugd en Wmo aanbieders, tijdens de door het Rijk bepaalde periode van de Coronacrisis, passend binnen de kaders uit collegevoorstel [BW-20-02964] met als titel “financiële zekerheid aanbieders tijdens Coronacrisis”.

Buiten contractuele plaatsing buiten het woonplaatsbeginsel:

  • 1.

    Als buiten het woonplaatsbeginsel sprake is van bijzondere omstandigheden die noodzaken tot het maken van afspraken met niet gecontracteerde partijen voor plaatsing Gespecialiseerde Jeugdhulp, Crisishulp Jeugd en Wmo wordt door het college zelf een besluit genomen na voorafgaande inhoudelijk gemotiveerde advisering door de lokale beleidsadviseur / beleidsmedewerker ondersteunt door de contractmanager.

Ondertekening

Aldus besloten te Nederweert

Datum: 21 april 2020.

Burgemeester en wethouders van Nederweert,

De secretaris,

drs. J.C.T. (Johan) Bakens

De burgemeester,

B.M.T.J. (Birgit) Op de Laak

Nederweert, 21 april 2020

De burgemeester van Nederweert,

B.M.T.J. (Birgit) Op de Laak