Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR602344
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR602344/1
Register gemeenschappelijke regelingen gemeente Nieuwkoop
Geldend van 23-05-2017 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 23-05-2017
Intitulé
Register gemeenschappelijke regelingen gemeente Nieuwkoopzoals bedoeld in artikel 27 van de Wet gemeenschappelijke regelingen
Bijgewerkt t/m 1mei 2017
De gemeente Nieuwkoop werkt in bepaalde gevallen samen met andere gemeenten. Deze samenwerkingsverbanden kunnen gesloten worden tussen gemeenteraden, colleges van burgemeester en wethouders en tussen burgemeesters. Mengvormen en samenwerking met bijvoorbeeld de provincie zijn ook mogelijk. De wet die deze vormen van samenwerking mogelijk maakt en daar eisen aan stelt is de Wet gemeenschappelijke regelingen.
Burgemeester en wethouders zijn op grond van artikel 27 van de Wet gemeenschappelijke regelingen verplicht een register bij te houden van de regelingen waaraan hun gemeente deelneemt.
Dit register kan iedereen kosteloos inzien. Op verzoek worden afschriften van of uittreksels uit hetgeen in het register is ingeschreven ter beschikking gesteld.
Het register vermeldt de deelnemers, de wettelijke voorschriften die op de bevoegdheden van het samenwerkingsverband van toepassing zijn, de bevoegdheden die zijn overgedragen, het adres en de plaats van vestiging en of een openbaar lichaam of een gemeenschappelijk orgaan is ingesteld.
In het register is daarnaast (onverplicht) informatie over de bestuursvertegenwoordiging opgenomen.
Belangrijkste wijziging in het register is het vervallen van de gemeenschappelijke regeling Streekarchief Rijnlands Midden. De gemeenschappelijke regeling is per 31 december 2016 opgeheven. De werkzaamheden worden per 1 januari 2017 middels een dienstverleningsovereenkomst door Erfgoed Leiden en omstreken (Elo) uitgevoerd.
Het register is bijgewerkt tot en met 1mei en vervangt het register zoals vastgesteld op 7 oktober 2014.
Tekst
Artikel 27 Wet gemeenschappelijke regelingen
1. Burgemeester en wethouders houden een register bij van de regelingen waaraan hun gemeente deelneemt.
2. In de registers worden in ieder geval vermeld:
de deelnemers;
de wettelijke voorschriften waardoor de bevoegdheden van het samenwerkingsverband worden beheerst;
de bevoegdheden die bij de regeling dan wel, met toepassing van artikel 10, tweede lid tweede volzin, krachtens de regeling zijn overgedragen;
het adres en de plaats van vestiging;
of een openbaar lichaam of een gemeenschappelijk orgaan is ingesteld.
3. De registers liggen voor een ieder kosteloos ter inzage. Aan een ieder worden op diens verzoek afschriften van of uittreksels uit hetgeen in de registers is ingeschreven ter beschikking gesteld.
4. Bij algemene maatregel van bestuur kunnen nadere voorschriften worden gegeven omtrent de inrichting van de registers. 1dit is tot op heden niet gebeurd
Registerblad nummer:1
Naam |
Gemeenschappelijke regeling Sociale Werkvoorziening Alphen aan den Rijn (Regeling SWA) |
Bezoekadres |
Distributieweg 10, 2404 CK Alphen aan den Rijn |
Postadres |
Postbus 430, 2400 AK Alphen aan den Rijn |
Plaats van vestiging |
Alphen aan den Rijn |
Deelnemers |
Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen, Gemeentewet, Wet sociale werkvoorziening (Wsw) |
Te behartigen belangen |
De SWA heeft tot doel het op een bedrijfsmatig verantwoorde wijze uitvoeren van taken van en voor de deelnemende gemeenten op het terrein van gesubsidieerde arbeid. Ter invulling van dit doel voert de SWA de volgende taken uit: de gemeentelijke taken genoemd in de Wsw; de uitvoering van, bij afzonderlijk besluit van de bestuursorganen, opgedragen taken en op te dragen taken op grond van de Participatiewet, de Wet inschakeling werkzoekenden, de Wet op de (re-) integratie arbeidsgehandicapten en andere wettelijke regelingen op het terrein van de gesubsidieerde arbeid. |
Toegekende bevoegdheden |
Aan de SWA zijn alle taken en bevoegdheden overgedragen die de Wsw oplegt c.q. toekent aan de deelnemende gemeenten alsmede bevoegdheden toegekend van regeling en bestuur binnen de grens van artikel 30 Wgr. Aan SWA is, t.b.v. de doelstelling, de bevoegdheid toegekend een of meer rechtspersonen op te richten en/of deel te nemen in een of meer bestaande dan wel te vormen rechtspersonen. |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
|
Instelling van een openbaar lichaam |
Ja, SWA |
Vertegenwoordiging Lid AB: J.W.M. (Annette) Pietersen , wethouder Lid AB: A.P. (Paul) Platen, wethouder Lid DB: A.P. (Paul) Platen, wethouder |
Het algemeen bestuur bestaat uit twee leden per deelnemende gemeente, aangewezen door het college uit haar midden. Het dagelijks bestuur bestaat uit drie leden. Zij zijn aangewezen uit het algemeen bestuur. Zij zijn elk afkomstig van een andere gemeente. |
Overige opmerkingen |
Een traject tot opheffing van de gr. en liquidatie SWA is in het voorjaar 2017 in gang gezet. |
Registerblad nummer:2
Naam |
Gemeenschappelijke Regeling Veiligheidsregio Hollands Midden |
Bezoekadres |
Rooseveltstraat 4a, 2321 BM Leiden |
Postadres |
Postbus 1123, 2302 BC Leiden |
Plaats van vestiging |
Leiden |
Deelnemers |
Alphen aan den Rijn, Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Hillegom, Kaag en Braassem, Katwijk, Krimpenerwaard, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest,Teylingen, Voorschoten, Waddinxveen, Zoeterwoude en Zuidplas. |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen, Gemeentewet, Wet Veiligheidsregio’s |
Te behartigen belangen |
De Veiligheidsregio behartigt de gemeenschappelijke belangen van de deelnemende gemeenten op de volgende terreinen: de brandweerzorg, de geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen, de samenwerking bij de gemeentelijke crisisbeheersing en rampenbestrijding, de multidisciplinaire rampenbestrijding en crisisbeheersing en het inrichten en in stand houden van de gemeenschappelijke meldkamer. |
Toegekende bevoegdheden |
Aan het openbaar lichaam Veiligheidsregio zijn door de bestuursorganen van de deelnemende gemeenten alle bevoegdheden tot regeling en bestuur toegekend die op enig moment nodig zijn voor de uitvoering van aan het openbaar lichaam opgedragen taken. Als taken kunnen onder meer genoemd worden: het inventariseren van risico’s van branden rampen en crisis; het adviseren van het bevoegd gezag over risico’s van branden, rampen en crises; het adviseren van het college van burgemeester en wethouders over de brandweerzorg; het voorbereiden op de bestrijding van branden en het organiseren van de rampenbestrijding en de crisisbeheersing; het instellen en in standhouden van een brandweer; het instellen en in stand houden van een GHOR; het voorzien in de meldkamerfunctie; het aanschaffen en beheren van gemeenschappelijk materieel; het inrichten en in stand houden van de informatievoorziening binnen de diensten van de veiligheidsregio en tussen deze diensten en andere diensten en organisaties die betrokken zijn bij de onder d, e, f en g genoemde taken. |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
|
Instelling van een openbaar lichaam |
Ja, Veiligheidsregio Hollands Midden |
Vertegenwoordiging Lid: F. (Frans) Buijserd , burgemeester Plv . lid: G.(Guus) A.H. Elkhuizen , wethouder |
Het algemeen bestuur wordt gevormd door de burgemeesters van de deelnemende gemeenten. Een burgemeester kan zich bij verhindering of ontstentenis laten vervangen door de locoburgemeester. |
Overige opmerkingen |
De regeling vervangt de gemeenschappelijke regeling Regionale Brandweer en GHOR Hollands Midden. |
Registerblad nummer:3
Naam |
Gemeenschappelijke regeling Regionale Dienst Openbare Gezondheidszorg Hollands Midden |
Bezoekadres |
Parmentierweg 49, 2316 ZV Leiden |
Postadres |
Postbus 121, 2300 AC Leiden |
Plaats van vestiging |
Leiden |
Deelnemers |
Alphen aan den Rijn, Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Hillegom, Kaag en Braassem, Katwijk, Krimpenerwaard, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest, Teylingen, Voorschoten, Waddinxveen, Zoeterwoude en Zuidplas. |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen, Gemeentewet, Wet publieke gezondheid (WPG), Tijdelijke wet ambulancevervoer, Wet Veiligheidsregio’s. |
Te behartigen belangen |
Het behartigen van de belangen van de aan de regeling deelnemende gemeenten op het terrein van de openbare gezondheidszorg, het ambulancevervoer en in crisisomstandigheden. |
Toegekende bevoegdheden |
Aan het openbaar lichaam Regionale Dienst Openbare Gezondheidszorg Hollands Midden zijn door de bestuursorganen van de deelnemende gemeenten alle bevoegdheden tot regeling en bestuur toegekend die op enig moment nodig zijn voor de uitvoering van aan het openbaar lichaam opgedragen taken. |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
|
Instelling van een openbaar lichaam |
Ja, Regionale Dienst Openbare Gezondheidszorg Hollands Midden |
Vertegenwoordiging Lid: J.W.M. (Annette) Pietersen , wethouder Plv . lid: A.P.(Paul) Platen, wethouder |
De leden van het algemeen bestuur worden aangewezen door de raden van de gemeenten. De raden van de gemeenten wijzen één lid aan. Het aan te wijzen lid maakt deel uit van het college van burgemeester en wethouders. De raden van de gemeenten wijzen voor ieder lid een plaatsvervangend lid aan. Het plaatsvervangend lid maakt deel van het college van burgemeester en wethouders. |
Overige opmerkingen |
Registerblad nummer:4
Naam |
Gemeenschappelijke Regeling Schadeschap Luchthaven Schiphol |
Bezoekadres |
Toekanweg 7, Haarlem |
Postadres |
Postbus 716, 2130 AS Hoofddorp |
Plaats van vestiging |
Hoofddorp (gemeente Haarlemmermeer) |
Deelnemers |
De Minister van Infrastructuur en Milieu, Gedeputeerde Staten van Noord-Holland, de raad van de gemeente Haarlemmermeer en de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Haarlemmermeer, Uitgeest, Zaanstad en Nieuwkoop. |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen, Gemeentewet, Wet Luchtvaart |
Te behartigen belangen |
De regeling heeft tot doel een voor belanghebbenden, duidelijke, deskundige en doelmatige afhandeling – de besluitvorming naar dezelfde maatstaven daarbij begrepen – te bevorderen van verzoeken om schadevergoeding die verband houden met de uitbreiding van het luchtvaartterrein Schiphol. |
Toegekende bevoegdheden |
Het Schadeschap is bevoegd om verzoeken om schadevergoeding te behandelen voor de deelnemers. |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
De aan het algemeen bestuur toegekende bevoegdheden met betrekking tot het behandelen en beslissen van verzoeken om schadevergoedingen zijn gedelegeerd aan een commissie, genaamd besliscommissie. |
Instelling van een openbaar lichaam |
Ja, Schadeschap Luchthaven Schiphol |
Vertegenwoordiging Lid: G.H.A. (Guus) Elkhuizen , wethouder Plv . lid: J.W.M. (Annette) Pietersen , wethouder |
De colleges van de deelnemende gemeenten wijzen één lid en één plaatsvervangend lid aan, uit hun midden. (De gemeente Haarlemmermeer kent afwijkend regime). |
Overige opmerkingen |
In 2014 is een groot aantal deelnemers uitgetreden. |
Registerblad nummer:5
Naam |
Gemeenschappelijke Regeling Openbaar Primair Onderwijs Regio Alphen aan den Rijn |
Bezoekadres |
Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn |
Postadres |
Postbus 13, 2400 AA Alphen aan den Rijn |
Plaats van vestiging |
Alphen aan den Rijn |
Deelnemers |
Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem, Nieuwkoop en Zoeterwoude. |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen, Gemeentewet en Wet Primair Onderwijs |
Te behartigen belangen |
De gemeenschappelijke regeling heeft als doel het toezicht uit te oefenen op de werkzaamheden van de Stichting Openbaar Primair Onderwijs Regio Alphen aan den Rijn (SOPORA), waarbij met name aandacht wordt geschonken aan de wezenskenmerken van het openbaar onderwijs en aan de waarborging en de continuïteit van het onderwijsproces. |
Toegekende bevoegdheden |
Uitoefening van de bevoegdheden bedoeld in artikel 48 van de Wet Primair Onderwijs |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
De uitoefening van de bevoegdheden geschiedt met inachtneming van hetgeen daaromtrent in de statuten van de Stichting SOPORA is bepaald. |
Instelling van een openbaar lichaam |
Nee, gemeenschappelijk orgaan als bedoeld in artikel 8, lid 2, Wgr. |
Vertegenwoordiging Lid: J.W.M. (Annette) Pietersen , wethouder Plv .: Niet ingevuld. |
De colleges van burgemeester en wethouders wijzen voor het gemeenschappelijk orgaan uit hun midden elk een lid en een plaatsvervangend lid aan. |
Overige opmerkingen |
Een fusietraject tussen SOPORA en SKBA loopt (stand van zaken februari 2017). Dit leidt uiteindelijk tot het opheffen van de gr in 2017. |
Registerblad nummer:6
Naam |
Gemeenschappelijke Regeling Omgevingsdienst West-Holland |
Bezoekadres |
Schipholweg 128, Leiden |
Postadres |
Postbus 159, 2300 AD Leiden |
Plaats van vestiging |
Leiden |
Deelnemers |
Hillegom, Kaag en Braassem, Katwijk (niet alle milieutaken), Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Noordwijk, Noordwijkerhout (contractbasis), Oegstgeest, Teylingen Voorschoten, Zoeterwoude en de provincie Zuid-Holland. |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen. De Omgevingsdienst West-Holland voert namens de colleges van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester van de deelnemende gemeenten en voor zover daartoe mandaat is verleend, uitvoeren van de bij of krachtens de navolgende wetten toebedeelde taken en bevoegdheden: Monumentenwet 1988; Ontgrondingenwet ; Wet inzake de luchtverontreiniging; Waterwet; Wet milieubeheer; Wet geluidhinder; Wet bodembescherming; Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; Wet ruimtelijke ordening; Woningwet; Drank- en Horecawet; Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur. |
Te behartigen belangen |
De Omgevingsdienst is de gezamenlijke uitvoeringsorganisatie van en voor de deelnemende overheden en staat voor het verbeteren en bewaken van de kwaliteit en veiligheid van de leefomgeving. in Holland Rijnland. Ze neemt omgevingsbeschikkingen namens gemeenten, ziet toe op naleving van milieuwetgeving, geeft milieuadvies aan gemeenten en informeert inwoners en bedrijven op het gebied van milieu in op opdracht van gemeenten en andere overheden. |
Toegekende bevoegdheden |
De Omgevingsdienst voert de milieutaken uit op gemeentelijk en regionaal niveau. Gemeentelijke milieutaken Voor de deelnemende gemeenten voert de Omgevingsdienst milieutaken uit voor de volgende onderwerpen: Asbest en andere gevaarlijke stoffen, Bodemverontreiniging, Geluid, Geur, Milieuaspecten van Ruimtelijke Ordening, Milieucommunicatie, Milieuklachtentelefoon. Vergunningverlening en toezicht op de naleving van de volgende wetten: - Wet milieubeheer - Wet geluidhinder - Wet bodembescherming - Wet milieugevaarlijke stoffenVoor de contractgemeenten voert de Milieudienst een aantal afgesproken gemeentelijke milieutaken uit. Regionale milieutaken Het namens de colleges van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester van de deelnemende gemeenten en voor zover daartoe mandaat is verleend uitvoeren van de bij of krachtens de hierboven genoemde wetten toebedeelde taken en bevoegdheid |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
|
Instelling van een openbaar lichaam |
Ja, Omgevingsdienst West-Holland |
Vertegenwoordiging Lid: G.A.H. (Guus) Elkhuizen , wethouder Lid: A.P.(Paul) Platen Plv . lid: F.(Frans) Buijserd , burgemeester Plv . lid: J.W.M. (Annette) Pietersen , wethouder |
Algemeen Bestuur De raden van de gemeenten wijzen elk uit hun midden, de voorzitter inbegrepen, en uit hun wethouders 2 leden en 2 plaatsvervangende leden van het algemeen bestuur aan met dien verstande dat tot de aangewezen leden in ieder geval behoort het lid van de colleges van burgemeester en wethouders dat belast is met het taakveld milieu. Dagelijks Bestuur Het dagelijks bestuur bestaat uit vijf leden inclusief de voorzitter. De leden worden door en uit het algemeen bestuur aangewezen met dien verstande dat de aan te wijzen leden deel uitmaken van gedeputeerde staten of van een college van burgmeester en wethouders, |
Overige opmerkingen |
Werkzaamheden overgegaan per 1 juli 2008. |
Registerblad nummer:7
Naam |
Gemeenschappelijke regeling Holland Rijnland |
Bezoekadres |
Schuttersveld 9 |
Postadres |
Postbus 558 2316 XG Leiden |
Plaats van vestiging |
Leiden |
Deelnemers |
Alphen aan den Rijn, Hillegom, Kaag en Braassem, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest, Teylingen, Voorschoten en Zoeterwoude. |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen, Gemeentewet |
Te behartigen belangen |
Het gezamenlijk werken aan de thema’s maatschappij, economie, leefomgeving en bestuur & organisatie. Ambities en speerpunten geven richting aan deze samenwerking en vormen het gezicht in de Randstad, Nederland of Europa. Hiermee onderscheidt het samenwerkingsverband Holland Rijnland zich en dit bepaalt de gezamenlijke inzet om belangrijke doelen te bereiken. |
Toegekende bevoegdheden |
Het samenwerkingsorgaan voert binnen de vastgestelde begroting en overige (wettelijke) kaders taken uit op de volgende domeinen: : Maatschappij; Economie; Leefomgeving. |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
|
Instelling van een openbaar lichaam |
Ja, Samenwerkingsorgaan Holland Rijnland |
Vertegenwoordiging Lid: T.A.J. (Pien) Schrama - van Kessel, raadslid Lid: C.A.G.M. (Kees) Egberts, raadslid Lid: F. (Frans) Buijserd , burgemeester Plv . lid.: T.C.J. (Tom) de Kleer, raadslid Plv . lid: M.M. (Remco) Hendriks, raadslid |
De raad van iedere deelnemende gemeente wijst twee raads- en/of collegeleden aan als leden van het algemeen bestuur. Gemeenten die een lid aan het DB leveren mogen 1 lid extra aanwijzen. |
Overige opmerkingen |
Registerblad nummer:8
Naam |
Gemeenschappelijke regeling GGZ-subsidies |
Bezoekadres |
Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden. |
Postadres |
Gemeente Leiden, Team Stadsleven, Postbus 9100, 2300 PC Leiden |
Plaats van vestiging |
Leiden |
Deelnemers |
Alphen aan den Rijn, Hillegom, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Lisse, Nieuwkoop, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest, Teylingen, Voorschoten en Zoeterwoude |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen, Gemeentewet |
Te behartigen belangen |
Met de invoering van de WMO zijn een aantal regelingen op het terrein van de geestelijke gezondheidszorg overgeheveld van de AWBZ naar de gemeenten. De gemeenten van Holland Rijnland hebben er voor gekozen de regionaal georganiseerde voorzieningen, regionaal in stand te houden. Daarom is een regeling opgesteld voor gezamenlijke jaarlijkse subsidies voor GGZ voorzieningen. De gemeente Leiden onderhoudt de subsidierelatie met de zorgaanbieders en int op basis van een bijdrage per inwoner de kosten bij de deelnemende gemeenten. Met de subsidies worden de voorzieningen Collectieve Preventie GGZ, Inloophuis Psychiatrie, GGZ Informatiepunt (in Leiden), ZON (Zorgvragersoverleg Noordelijk Zuid-Holland) en Vriendendienst (maatjesproject voor psychiatrische patiënten) bekostigd. Deelname aan de voorziening Vriendendienst is binnen de regeling facultatief, de gemeente Nieuwkoop neemt hier wel deel aan. |
Toegekende bevoegdheden |
De centrumgemeente draagt zorg voor het verlenen van subsidie aan de instellingen, binnen het tevoren door de deelnemende gemeenten in regio verband vastgestelde financiële kader, onder toepasselijkheid van de Algemene subsidieverordening van de gemeente Leiden. De centrumgemeente: treedt op als beslisser op aanvragen en bezwaarschriften betreffende subsidies; treedt op als bestuurlijk partners voor de subsidie ontvangende instellingen; draagt zorg voor de beleidscoördinatie op het vlak van werkzaamheden van de instellingen en stemt dit af met de deelnemende gemeenten in het periodieke regionale overleg. |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
De deelnemende gemeenten hebben de uitoefening van de hierboven genoemde bevoegdheden overgedragen aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Leiden (centrumgemeente). |
Instelling van een openbaar lichaam |
Nee, de uitvoering van de bevoegdheden is overgedragen aan de centrumgemeente Leiden. |
Vertegenwoordiging |
N.v.t. Er is geen apart bestuurlijk overleg voor de gemeenschappelijke regeling GGZ. Belangrijke zaken worden besproken in het portefeuillehoudersoverleg maatschappij van Holland Rijnland, waar de portefeuillehouder vanuit Nieuwkoop ook bij aanwezig is. |
Overige opmerkingen |
Geldig tot 1-1-2018. |
Registerblad nummer:9
Naam |
Gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW) |
Bezoekadres |
Rijksstraatweg 3b Klaaswaal |
Postadres |
Postbus 7059, 3286 ZH Klaaswaal |
Plaats van vestiging |
Klaaswaal, gemeente Cromstrijen |
Deelnemers |
Aalburg, Alblasserdam, Albrandswaard, Barendrecht, Bernisse, Binnenmaas, Brielle, Cromstrijen, Goeree-Overvlakkee, Hardinxveld-Giessendam, Hellevoetsluis, Korendijk, Krimpenerwaard, Lansingerland, Molenwaard, Nieuwkoop, Oud-Beijerland, Strijen, Werkendam, Woudrichem, Zederik, Waterschap Hollandse Delta en de Regionale Afvalstoffendienst Hoeksche Waard |
Bijzondere wetten op grond waarvan wordt samengewerkt, of voor de uitvoering waarvan wordt samengewerkt |
Wet gemeenschappelijke regelingen, Gemeentewet |
Te behartigen belangen |
De regeling is getroffen in het belang van een voor de deelnemers zo doelmatige uitvoering van werkzaamheden met betrekking tot: de heffing en de invordering van belastingen; de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken; de administratie van vastgoedgegevens; het verstrekken van vastgoedgegevens aan de deelnemers en derden. |
Toegekende bevoegdheden |
Door de deelnemers zijn bevoegdheden overgedragen die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden met betrekking tot de heffing en invordering van de waterschapsomslagen, gemeentelijke belastingen en de waardebepaling in het kader van de Wet waardebepaling onroerende zaken. |
Eventuele beperkingen bevoegdheden |
Aan het SVHW zijn geen verordende bevoegdheden toegekend. |
Instelling van een openbaar lichaam |
Ja, Gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband vastgoedinformatie, heffing en waardebepaling |
Vertegenwoordiging Lid: F. (Frans) Buijserd Plv . lid: niet vervuld |
Elk van de raden van de deelnemende gemeenten wijst uit zijn midden, de voorzitter inbegrepen en uit de wethouders een lid aan alsmede een plaatsvervangend lid. |
Overige opmerkingen |
Er is een Ambtelijke commissie, waarin elke gemeente is vertegenwoordigd. Deze commissie heeft tot taak het bestuur gevraagd en ongevraagd te adviseren omtrent alle aangelegenheden die het SVHW betreffen. Toetreding per 1 januari 2012. |
Ondertekening
Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Nieuwkoop op 23 mei 2017
de secretaris, mr. G.G.G. Slooters
de burgemeester, F. Buijserd
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl