Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR640105
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR640105/1
Instructie voor de griffie van de gemeente Nieuwkoop 2020
Geldend van 01-05-2020 t/m heden
Intitulé
Instructie voor de griffie van de gemeente Nieuwkoop 2020Artikel 1 Algemene ondersteuning
- 1.
De griffier draagt zorg voor een goede en doelmatige ondersteuning van de raad en de door de raad ingestelde vergaderingen en overleggen.
- 2.
Hij is het aanspreekpunt voor raadsleden en fractieassistenten in contacten met de ambtelijke organisatie als bedoeld in artikel 160, eerste lid, onder c, van de Gemeentewet.
Artikel 2 Agenda vergaderingen
De griffier ondersteunt de raad bij het opstellen van de agenda van de raadsvergaderingen en de overige door de raad ingestelde vergaderingen en overleggen.
Artikel 3 Voorbereiding en verloop vergaderingen
De griffier staat de voorzitter van de raad en de voorzitters van de door de raad ingestelde vergaderingen en overleggen terzijde bij hun zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van hun vergaderingen.
Artikel 4 Aanwezigheid en verslaglegging vergaderingen
- 1.
De griffier of diens plaatsvervanger is aanwezig bij de raadsvergaderingen en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging daarvan .
- 2.
De griffier en/of plaatsvervangend griffier en/of griffiemedewerker zijn zoveel mogelijk aanwezig bij de vergaderingen van de overige door de raad ingestelde vergaderingen en overleggen en dragen desgewenst dan zorg voor een goede en tijdige verslaglegging daarvan.
- 3.
De griffier draagt zorg voor de verzending van de voorlopige agenda, notulen en overige stukken aan raadsleden en fractieassistenten.
Artikel 5 Organisatie griffie
- 1.
De griffier geeft leiding aan de griffie.
- 2.
De griffier bewaakt de eenheid in de uitoefening van de taken van de griffie.
Artikel 6 Verhindering en vervanging
- 1.
Indien de griffier meer dan 30 dagen verhinderd is zijn ambt te vervullen, doet hij daarvan tijdig mededeling aan de raad.
- 2.
Bij verhindering of afwezigheid wordt de griffier vervangen door een daartoe door de raad aangewezen plaatsvervanger.
Artikel 7 Slotbepalingen
- 1.
In gevallen waarin deze instructie niet voorziet, voorziet de griffier, voor zover nodig in overleg met de voorzitter van de raad en/of in overleg met de werkgeverscommissie.
- 2.
De instructie voor de griffier door de gemeenteraad vastgesteld in 2007 vervalt.
- 3.
Deze instructie treedt in werking op 1 mei 2020
- 4.
Deze instructie wordt aangehaald als: Instructie voor de griffie Nieuwkoop 2020
Ondertekening
Aldus vastgesteld door de gemeenteraad van Nieuwkoop op 23 april 2020
Edzard van Holthe
griffier
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl