Regeling vervallen per 22-02-2019

Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2017

Geldend van 27-05-2017 t/m 21-02-2019

Intitulé

Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2017

Het college van burgemeester en wethouders, de burgemeester en de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Nissewaard, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

gelet op artikel 160 van de Gemeentewet, afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, Titel 3 van Boek 3 van het Burgerlijk wetboek en artikel 28 van de Financiële verordening gemeente Nissewaard 2017;

Overwegende dat het uit een oogpunt van doelmatigheid, effectiviteit en een betere dienstverlening aan de burgers wenselijk is om daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden van het college van burgemeester en wethouders, van de burgemeester respectievelijk van de heffings- en invorderingsambtenaar op te dragen aan medewerkers van de gemeente dan wel aan derden

besluiten:

vast te stellen het Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2017.

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen voor de uitoefening van bevoegdheden krachtens mandaat, volmacht en machtiging.

Artikel 1 Begripsomschrijvingen.

In dit besluit wordt verstaan onder:

  • 1.

    Mandaat

    • a.

      Mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen;

    • b.

      Mandaatgever: degene die het mandaat verleent;

    • c.

      Gemandateerde: degene die het mandaat ontvangt.

  • 2.

    Volmacht:

    • a.

      Volmacht: de bevoegdheid om in naam van de gemeente (volmachtverlener) te besluiten tot privaatrechtelijke rechtshandelingen en deze ook te verrichten;

    • b.

      Volmachtverlener: degene die de volmacht verleent;

    • c.

      Gevolmachtigde: degene die de volmacht ontvangt.

  • 3.

    Machtiging:

    • a.

      Machtiging: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan (machtigingverlener) te besluiten tot feitelijke handelingen en deze ook te verrichten;

    • b.

      machtigingverlener: degene die de machtiging verleent;

    • c.

      gemachtigde: degene die de machtiging ontvangt.

  • 4.

    Voor de toepassing van dit besluit worden, voor zover niet anders bepaald, met mandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht en machtiging.

Artikel 2 Bevoegde functionarissen bij

  • 1. Indien het mandaat, de volmacht of de machtiging aan een bepaalde functionaris wordt opgedragen wordt daarmee het mandaat, de volmacht of machtiging eveneens geacht te zijn opgedragen aan de hogere functionarissen in de organisatie van de gemeente.

  • 2. De in het eerste lid bedoelde functionarissen maken van de aan hen verleende bevoegdheid slechts gebruik ten aanzien van aangelegenheden die tot hun functie c.q. takenpakket behoren.

Artikel 3 Grenzen aan mandaat, volmacht en machtiging

  • 1. Bij de verlening van een bevoegdheid krachtens mandaat, volmacht of machtiging houden het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester rekening met de volgende uitgangspunten:

    • a.

      Bestuurlijk/politiek gevoelige zaken komen niet in aanmerking voor mandaat;

    • b.

      Er moet sprake zijn van efficiency- en effectiviteitwinst;

  • 2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid dient een krachtens mandaat, volmacht of machtiging te nemen besluit vooraf aan het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester te worden voorgelegd indien:

    • a.

      Het besluit leidt tot afwijking van of aanvulling op het tot dan toe vastgestelde c.q. gevoerde beleid;

    • b.

      Het besluit niet past binnen de daartoe bestemde budgetten of uit het besluit niet voorziene financiële consequenties kunnen voortvloeien;

    • c.

      De betrokken portefeuillehouder, de burgemeester of de gemeentesecretaris dit kenbaar heeft gemaakt;

    • d.

      Bij betrokkenheid van meerdere afdelingen, één van de afdelingen over het te nemen besluit een afwijkend of negatief advies heeft uitgebracht, dan wel de “budgethouder” een negatief advies heeft uitgebracht;

    • e.

      Er persoonlijke betrokkenheid van de gemandateerde, gevolmachtigde, of machtigingverkrijger bij het te nemen besluit bestaat;

    • f.

      Artikel 169 vierde lid van de Gemeentewet van toepassing is, of indien de gemandateerde, gevolmachtigde of machtigingverkrijger enige twijfel heeft of dit het geval is.

  • 3. In geval de gemandateerde, gevolmachtigde of machtigingverkrijger op basis van het bepaalde in het eerste lid een te nemen besluit voorlegt aan het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester, nemen deze bestuursorganen het besluit zelf of geven de voorwaarden aan waaronder de gemandateerde, gevolmachtigde of machtigingverkrijger gebruik mag maken van zijn bevoegdheid, zulks onverminderd het bepaalde in het vierde lid.

  • 4. In geval artikel 169, vierde lid van de Gemeentewet van toepassing is neemt het college van burgemeester en wethouders het besluit zelf.

  • 5. Indien door de gemandateerde wordt gehandeld in strijd met het bepaalde in het tweede lid van dit artikel, doet dit niet af aan de rechtsgeldigheid jegens derden van het in mandaat genomen besluit. Een besluit is evenwel onbevoegd genomen in het geval de situatie als bedoeld in het tweede lid, onder e, zich voordoet.

  • 6. Bij de uitoefening van de verleende bevoegdheden als bedoeld in dit besluit wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens, wetten, besluiten, verordeningen, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen, hoe ook genaamd, van Europese, rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of van andere bestuursorganen in acht genomen.

Artikel 4 Reikwijdte mandaat-, volmacht- en machtigingverstrekking

  • 1. Voor de uitoefening van een bevoegdheid krachtens mandaat, volmacht of machtiging geldt dat zulks mag geschieden in de ruimste zin des woords, onverminderd het bepaalde in artikel 3, zesde lid. Naast het nemen van besluiten in positieve of negatieve zin wordt hieronder onder meer verstaan:

    • -

      Het uitreiken van een bewijs van ontvangst voor aanvragen en andere documenten;

    • -

      Het vaststellen van (web)formulieren voor het doen van aanvragen;

    • -

      Besluiten omtrent verdagen, opschorten en/of uitstellen;

    • -

      Verzoeken om aanvullende informatie;

    • -

      Verzoeken tot kostenloze advisering aan derden (politie, brandweer, rijksdiensten etc);

    • -

      Verzoeken tot het betalen van legeskosten op basis van vastgestelde verordeningen;

    • -

      Het verstrekken van inlichtingen over vastgesteld beleid, voor zover geen sprake is van een verzoek om informatie in het kader van Wet openbaarheid van bestuur;

    • -

      Het verlenen van medewerking aan enquêtes en onderzoeken voor zover daarbij informatie wordt verstrekt over vastgesteld beleid;

    • -

      Het stellen van nadere voorwaarden bij een eerder genomen besluit;

    • -

      Het bepalen dat toegekende bedragen in termijnen worden betaald;

    • -

      Het uitvoeren van selectie en gunning conform het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid;

    • -

      Het verstrekken van inlichtingen en het afleggen van verantwoording aan het Rijk, provincie en andere overheden voor wat betreft de uitvoering van (bijdrage)regelingen van die overheden;

    • -

      Het toezenden van besluiten aan personen en instanties, voor zover de verplichting daartoe bij of krachtens de wet is bepaald;

    • -

      Besluiten ter uitvoering van de Algemene wet bestuursrecht voor zover het bevoegdheden en verplichtingen betreft van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, uitgezonderd het nemen van een beslissing op een bezwaarschrift tenzij de bevoegdheid daartoe krachtens dit besluit is gemandateerd.

    • -

      en alle andere besluiten die genomen moeten worden en alle andere handelingen die moeten worden verricht binnen het kader van de uitvoering van de verleende bevoegdheid.

  • 2. De gemandateerde, de gevolmachtigde en de machtigingverkrijger zijn bevoegd de gemeente buiten rechte te vertegenwoordigen voor zover dat voor de uitvoering van de hen toegekende bevoegdheid nodig is.

  • 3. De bevoegdheid tot het verrichten van uitvoeringscorrespondentie en het verstrekken van informatie voor niet-gemandateerde bevoegdheden worden bij deze opgedragen aan alle ambtelijke functionarissen, zulks voor zover betrekking hebbend op de hen opgedragen taken en voorts voor zover daardoor geen nieuwe rechtsverhoudingen ontstaan.

Artikel 5 Ondertekening

  • 1. De bevoegdheid om krachtens mandaat, volmacht of machtiging besluiten te nemen of rechtshandelingen te verrichten omvat tevens de bevoegdheid om die besluiten en rechtshandelingen te ondertekenen.

  • 2. In de ondertekening dient tot uitdrukking te worden gebracht dat een besluit is genomen krachtens (onder)mandaat, volmacht of machtiging. De ondertekening dient te luiden als volgt:

    Burgemeester en wethouders (c.q. de burgemeester) van Nissewaard,

    Namens deze(n),

    Functie van de gemandateerde

    Naam van de gemandateerde.

  • 3. Indien een besluit wordt genomen door een plaatsvervanger of waarnemer van de gemandateerde, gevolmachtigde of machtigingverkrijger geldt bij ondertekening het volgende:

    Burgemeester en wethouders (c.q. de burgemeester) van Nissewaard

    Namens deze(n)

    Functie van de gemandateerde (en de toevoeging: “bij afwezigheid” of “b.a.”)

    Naam van de plaatsvervanger of waarnemer

Artikel 6 Ondermandaat, het doorgeven van volmacht of machtiging

Het verlenen van ondermandaat en het doorgeven van volmacht of machtiging zijn alleen dan toegestaan, indien dat in dit besluit uitdrukkelijk is aangegeven.

Artikel 7 Bekendmaking

Daar waar door het college van burgemeester en wethouders dan wel door de burgemeester een bevoegdheid in mandaat, volmacht of machtiging is verleend, wordt tevens de bevoegdheid tot bekendmaking hiervan verleend.

Artikel 8 Afwezigheid van gemandateerden, gevolmachtigde of machtigingverkrijgers

  • 1. In geval van afwezigheid of ontstentenis van de gemandateerde, gevolmachtigde of machtigingverkrijger worden de aan hem toegekende bevoegdheden uitgeoefend door zijn plaatsvervanger of waarnemer.

  • 2. Tenzij het plaatsvervanger- of waarnemerschap is opgenomen in de functiebeschrijving van de betreffende functionaris wordt de plaatsvervanger of waarnemer aangewezen bij schriftelijk besluit van degene die hij vervangt of waarneemt.

  • 3. In afwijking van het bepaalde in het tweede lid kunnen bij afwezigheid of ontstentenis van een afdelingshoofd diens bevoegdheden tevens worden uitgeoefend door het hoofd van een van de andere afdelingen binnen dezelfde directie. In geval van afwezigheid of ontstentenis van een directeur kunnen diens bevoegdheden worden uitgeoefend door een van de andere directeuren.

  • 4. Indien een bevoegdheid is uitgeoefend door een plaatsvervanger of waarnemer dient dat, overeenkomstig het bepaalde in artikel 5, derde lid, in de ondertekening van het betreffende besluit tot uitdrukking te worden gebracht,

Artikel 9 Algemeen mandaat, volmacht en machtiging ten behoeve van de directie

Aan de gemeentesecretaris en de directeuren wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

  • 1.

    Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de taken en activiteiten van de afdelingen van de betreffende directies;

  • 2.

    De bevoegdheid als bedoeld in het voorgaande lid mag worden uitgeoefend tot een bedrag van € 1.000.000 en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid;

  • 3.

    Voor bedragen van méér dan € 1.000.000 mag de bevoegdheid als bedoeld in het eerste lid worden uitgeoefend door de gemeentesecretaris op voorwaarde dat een van de andere directeuren daarin voorafgaand wordt gekend.

  • 4.

    Besluiten ter uitvoering van onderstaande arbeidsvoorwaarden van de gemeente:

  • 5.

    Toekennen van een gratificatie als bedoeld in hoofdstuk 3 van de CAR/UWO en het bijbehorende beloningsbeleid;

  • 6.

    Besluiten op een verzoek tot verkoop van verlofuren aan de werkgever;

  • 7.

    Het vaststellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan van een afdelingshoofd;

  • 8.

    Besluiten naar aanleiding van een klacht als bedoeld in de Interne Klachtenregeling Gemeente Nissewaard;

Artikel 10 Algemeen mandaat, volmacht en machtiging ten behoeve van afdelingshoofden

Aan het hoofd van elke afdeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

  • 1.

    Besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover betrekking hebbend op de taken en activiteiten die aan de betreffende afdeling zijn opgedragen;

  • 2.

    De bevoegdheid als bedoeld in het voorgaande lid mag worden uitgeoefend tot een bedrag van maximaal € 500.000,-- per geval en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid.

  • 3.

    Besluiten tot verlening en vaststelling van een subsidie als bedoeld in de Algemene Subsidieverordening, voor zover passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid en tot een bedrag van maximaal € 50.000,-- per aanvraag.

  • 4.

    Besluiten ter uitvoering van de Wet Bescherming Persoonsgegevens, voor zover betrekking hebbend op de taken en activiteiten van de afdeling;

  • 5.

    Besluiten ter uitvoering van de Wet hergebruik overheidsinformatie, voor zover betrekking hebbend op de taken en activiteiten van de afdeling;

  • 6.

    Besluiten tot het verlenen van verlof en vakantie aan de medewerkers van de afdeling;

  • 7.

    Besluiten tot het vaststellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan voor een medewerker van de afdeling;

  • 8.

    Besluiten op een verzoek tot verlening van buitengewoon verlof, onbetaald verlof, adoptieverlof en zorgverlof;

  • 9.

    Besluiten op een verzoek tot aankoop van verlofuren door een medewerker;

  • 10.

    Besluiten tot het toekennen van een gratificatie in verband met een ambtsjubileum en uitvoering geven aan de “Gedragslijn voorzieningen bij vertrek uit gemeentedienst, bij ambtsjubilea en bij overige gelegenheden;

  • 11.

    Besluiten op grond van de Wet op de Ondernemingsraden voor wat betreft:

  • 12.

    Het vragen van advies aan de Ondernemingsraad in de gevallen als bedoeld in artikel 25;

  • 13.

    Het vragen van instemming van de Ondernemingsraad in de gevallen als bedoeld in artikel 27;

Hoofdstuk 2 Mandaatlijst Afdeling Financiën

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Financiën.

  • 1.

    Aan de teamcoördinator van het team Boekhouding en Informatie van de afdeling Financiën wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten op een verzoek tot uitstel van betaling en/of schuldsanering tot een bedrag van € 25.000;

    • b.

      Het doen van een verzoek tot kwijtschelding van een door de fiscus opgelegde administratieve boete en/of verhoging.

    • c.

      Het afsluiten van Call geldleningen;

  • 2.

    Aan de teamcoördinator van het team Advies en Control van de afdeling Financiën wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het doen van aangifte voor de Wet Omzetbelasting en de Wet op de Vennootschapsbelasting;

    • b.

      Instellen van bezwaar en/of beroep tegen een aanslag Omzetbelasting of een aanslag Vennootschapsbelasting;

    • c.

      Het doen van een verzoek tot kwijtschelding van een door de fiscus opgelegde administratieve boete en/of verhoging.

    • d.

      Het indienen van declaraties bij het BTW Compensatiefonds.

  • 3.

    Aan de teamcoördinator en de inkoopadviseurs van het team Inkoop van de afdeling Financiën wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    de uitvoering van de taken en activiteiten die aan het team Inkoop zijn opgedragen ter behandeling van selectie en gunning bij aanbesteding conform het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid.

Hoofdstuk 3 Mandaatlijst afdeling Personeel en Organisatie

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Personeel en Organisatie.

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Personeel en organisatie wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de CAR-UWO en de daarop gebaseerde nadere regelingen voor wat betreft:

    • b.

      Verhuiskostenvergoeding;

    • c.

      Ouderschapsverlof, kort en langdurig zorgverlof, adoptie- en pleegverlof als bedoeld in de Wet Arbeid en zorg;

    • d.

      Disciplinaire maatregelen:

      • i.

        Het instellen van een onderzoeksteam in het kader van het voornemen om een disciplinaire maatregel op te leggen;

      • ii.

        Het voornemen tot het opleggen van een disciplinaire maatregel;

      • iii.

        Het definitief opleggen van een disciplinaire maatregel als bedoeld in artikel 16:1:2, eerste lid onder a. en b.

      • iv.

        Van de bevoegdheden genoemd onder i tot en met iii zijn uitgezonderd disciplinaire maatregelen op te leggen aan het hoofd en de medewerkers van de afdeling Personeel en Organisatie;

    • e.

      Schorsing van een medewerker als ordemaatregel op grond van artikel 8:15:1 en 8:15:2

    • f.

      Aanstelling en ontslag op grond van de artikelen 8:1, 8:2, 8:2a, 8:4, 8:5 en 8:12 van de CAR/UWO van een medewerker bezoldigd tot en met schaal 12;

    • g.

      Ondertekenen van een besluit tot aanstelling of ontslag op grond van de artikelen 8:1, 8:2, 8:2a, 8:4, 8:5 en 8:12 van de CAR/UWO van een medewerker, bezoldigd vanaf schaal 13 en hoger;

    • h.

      Doorbetaling van salaris en salaristoelagen bij ziekte, inclusief het opleggen van een sanctie;

    • i.

      Studiefaciliteiten;

    • j.

      Zwangerschaps- en bevallingsverlof;

    • k.

      Wijziging van de formele aanstellingstijd en de feitelijke werkuren van een medewerker;

    • l.

      Functiewijziging;

    • m.

      Besluiten ter uitvoering van hoofdstuk 3 van de CAR/UWO voor wat betreft toelagen;

    • n.

      Besluiten ter uitvoering van de Regeling reiskosten woon-werkverkeer;

    • o.

      Besluiten ter uitvoering van de Fietsregeling;

    • p.

      Besluiten met betrekking tot parkeerabonnementen voor medewerkers;

    • q.

      Besluiten ter uitvoering van de Regeling melding financiële belangen;

    • r.

      Besluiten ter uitvoering van schuldhulpverlening voor medewerkers;

    • s.

      Besluiten ter uitvoering van de hoofdstukken 6 en 7 van het Sociaal Statuut van de gemeente Nissewaard, met uitzondering van besluiten op grond van artikel 7.4 vierde lid en artikel 7.5 van het Statuut.

  • 2.

    Aan de personeeladviseurs van de afdeling Personeel en Organisatie wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de CAR/UWO en de daarop gebaseerde nadere regelingen;

    • b.

      Het aangaan van overeenkomsten met betrekking tot de reguliere taken en activiteiten van de afdeling;

    • c.

      De bevoegdheid als bedoeld in de voorgaande leden mag worden uitgeoefend tot een waarde (in geld uitgedrukt) van maximaal € 500,-- .

  • 3.

    Aan de medewerker salarisadministratie van de afdeling Personeel en Organisatie wordt mandaat, volmacht en machtiging voor het doen van aangifte voor de Wet op de Loonbelasting.

Hoofdstuk 4 Mandaatlijst afdeling Juridische en bestuurlijke zaken

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Juridische en bestuurlijke zaken.

  • 1.

    Aan de medewerkers het team Juridisch, bestuurlijk advies en control van de afdeling Juridische en bestuurlijke zaken wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten op verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Wet hergebruik overheidsinformatie ;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet op de lijkbezorging, voor wat betreft het verhaal van kosten van lijkbezorging waartoe de burgemeester opdracht heeft gegeven.

  • 2.

    Aan de medewerkers van het team Rechtsbescherming van de afdeling Juridische en bestuurlijke zaken wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het nemen van een beslissing op een bezwaarschrift tegen een krachtens mandaat genomen besluit.

    • b.

      De bevoegdheid onder a. geldt niet voor het nemen van een beslissing op een bezwaarschrift tegen een besluit inzake:

      • i.

        Personele aangelegenheden;

      • ii.

        Gemeentelijke belastingen;

      • iii.

        Wet waardering onroerende zaken;

    • c.

      De bevoegdheid onder a. geldt voorts niet in geval de bij het primaire besluit betrokken vakafdeling “contrair” wil gaan.

    • d.

      Besluiten op verzoek van een belanghebbende om vergoeding van de kosten van professionele rechtsbijstand.

    • e.

      Het ondertekenen van de bekendmaking van een besluit op een bezwaarschrift dat door het bestuursorgaan zelf is genomen.

  • 3.

    Aan de gemeenteadvocaat wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend om de gemeente te vertegenwoordigen in gerechtelijke procedures.

  • 4.

    Aan de CISO-functionaris van het team Juridisch bestuurlijk advies en control van de afdeling Juridische en bestuurlijke zaken wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten en handelingen ter uitvoering van de artikelen 13, 14, 15 en 34a van de Wet Bescherming Persoonsgegevens;

    • b.

      Onderzoek doen naar (mogelijke) inbreuken op de beveiliging van persoonsgegevens en daarover rapporteren aan burgemeester en wethouders en directie.

Hoofdstuk 5 Mandaatlijst afdeling Communicatie en representatie

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Communicatie en representatie.

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Communicatie en representatie wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      het informeren van de nieuwsmedia ten tijde van een crisis- of noodsituatie waarbij de veiligheid en gezondheid van degenen die zich in de gemeente bevinden in gevaar is.

Hoofdstuk 6 Mandaatlijst afdeling Accommodaties

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Accommodaties.

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Accommodaties wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het verstrekken van een schriftelijke waarschuwing of een pandverbod aan een bezoeker van een gemeentelijk accommodatie die de (huis)regels heeft overtreden dan wel de orde en rust in die accommodatie heeft verstoord of ten aanzien van wie ernstige vrees bestaat dat hij zulks zal gaan doen.

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Regeling Bedrijfshulpverlening;

    • c.

      Besluiten tot het toekennen/intrekken van toelagen en gratificaties ten behoeve van BHV en EHBO;

  • 2.

    Aan alle teamcoördinatoren van de afdeling Accommodaties wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de reclameregeling gemeentelijke sportaccommodaties en de reclameregeling gemeentelijke parkeergarages.

    • b.

      Het vaststellen van een financiële vergoeding voor zelfwerkzaamheid door sportverenigingen en andere maatschappelijke organisaties die een gemeentelijk object in gebruik hebben.

  • 3.

    Aan de teamcoördinator Vastgoed van de afdeling Accommodaties wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de huur/verhuur (anders dan incidentele, kortdurende verhuur) in bruikleen geven, beheer, exploitatie en onderhoud van gemeentelijke onroerende en roerende zaken.

    • b.

      De bevoegdheid als bedoeld in het voorgaande lid mag worden uitgeoefend tot een bedrag van € 50.000 per contractjaar en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid.

    • c.

      Het vaststellen van financiële bijdragen, niet zijnde precariorechten, te betalen door maatschappelijke organisaties voor het gebruik van gemeentelijke onroerende en/of roerende zaken.

    • d.

      Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de (her)opmeting van een perceel, waarbij de gemeente een belang heeft, door het Kadaster.

  • 4.

    Aan de teamcoördinator Front Office en Administratie van de afdeling Accommodaties wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de incidentele en kortdurende huur/verhuur van gemeentelijke onroerende en roerende zaken.

    • b.

      De bevoegdheid als bedoeld in het voorgaande lid mag worden uitgeoefend tot een bedrag van € 50.000 per contractjaar en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid.

    • c.

      Het besluiten tot en het aangaan, wijzigen of opzeggen van overeenkomsten tot verzekering van gemeentelijke belangen en objecten.

    • d.

      Het claimen bij de verzekeraar van schade aan een verzekerd gemeentelijk belang of object.

    • e.

      Het aannemen van aansprakelijkstellingen en schadeclaims jegens de gemeente en het behandelen van deze claims in het kader van de wettelijke aansprakelijkheid van de gemeente.

  • 5.

    Aan de teamcoördinator Facilitaire Dienstverlening van de afdeling Accommodaties wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de incidentele en kortdurende huur/verhuur, in bruikleen geven, beheer, exploitatie en onderhoud van gemeentelijke onroerende en roerende zaken.

    • b.

      De bevoegdheid als bedoeld in het voorgaande lid mag worden uitgeoefend tot een bedrag van € 50.000 per contractjaar en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid.

    • c.

      Het vaststellen van een financiële vergoeding aan een sportvereniging voor het gebruik van haar kleedlokalen door derden.

    • d.

      Besluiten ter uitvoering van de Regeling Elektronische communicatiemiddelen.

  • 6.

    Aan de teamcoördinator van het team Parkeren van de afdeling Accommodaties wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot het beheer en onderhoud van gemeentelijke parkeerinstallaties en –voorzieningen.

    • b.

      De bevoegdheid als bedoeld in het voorgaande lid mag worden uitgeoefend tot een bedrag van € 50.000 per contractjaar en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid.

  • 7.

    Aan de medewerkers van de afdeling Accommodaties wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het vertegenwoordigen van de gemeente in de Vereniging van Eigenaren van onroerende zaken waarin de gemeente een belang heeft.

    • b.

      Het doen van aangifte bij de politie van strafbare feiten gepleegd jegens de gemeente en/of haar medewerkers, het aansprakelijk stellen van de dader en het verhaal op hem van de schade die daaruit is voortgevloeid.

    • c.

      Het voegen van de gemeente in een strafproces ten behoeve van het verhaal van schade.

    • d.

      De bevoegdheden als bedoeld onder a. tot en met c. mogen worden uitgeoefend na voorafgaande goedkeuring van een teamcoördinator van de afdeling.

Hoofdstuk 7 Mandaatlijst afdeling Stadsbeheer

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Stadsbeheer.

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Stadsbeheer wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor besluiten tot het vaststellen en doen uitvoeren van een Gladheidsbestrijdingsplan.

  • 2.

    Aan het de teamcoördinator Buitenruimte van de afdeling Stadsbeheer wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de taken en activiteiten van de afdeling;

    • b.

      De bevoegdheid als bedoeld in het voorgaande lid mag worden uitgeoefend tot een bedrag van € 250.000 en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid;

    • c.

      Besluiten ter uitvoering van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Nissewaard 2015 en het Uitvoeringsbesluit beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Nissewaard 2015.

  • 3.

    Aan het de teamcoördinator Regie en Beheer van de afdeling Stadsbeheer wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten en feitelijke handelingen ter uitvoering van de Wegenverkeerswet en het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, voor zover daarbij niet wordt afgeweken van de adviezen van de Algemene Verkeerscommissie.

    • b.

      Besluiten en feitelijke handelingen ter uitvoering van de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht voor wat betreft de toepassing van bestuursdwang in geval van huisuitzettingen.

    • c.

      Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Afvalstoffenverordening Nissewaard.

    • d.

      Besluiten ter uitvoering van de Telecommunicatiewet en Telecommunicatieverordening Nissewaard;

    • e.

      Besluiten ter uitvoering van de Leidingenverordening Nissewaard, het Handboek Kabels en Leidingen Nissewaard, de Regeling Nadeelcompensatie leidingen Nissewaard.

  • 4.

    Aan de Marktmeester van de afdeling Stadsbeheer wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Marktverordening Nissewaard 2015, met inachtneming van het bepaalde in artikel 4 van de verordening (mandaatverbod).

  • 5.

    Aan de Beheerder begraafplaatsen van de afdeling Stadsbeheer wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Nissewaard 2015 en het Uitvoeringsbesluit beheersverordening gemeentelijke begraafplaatsen Nissewaard 2015.

  • 6.

    Aan de Havenmeester van de afdeling Stadsbeheer wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van afdeling 6 van de Algemene Plaatselijke Verordening.

Hoofdstuk 8 Mandaatlijst afdeling Veiligheid, vergunningen en handhaving

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving.

  • 1.

    Aan de teamcoördinatoren van de afdeling Veiligheid, vergunningen en handhaving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van het bepaalde in de Algemene Plaatselijke verordening (APV)

    • b.

      In afwijking van het bepaalde onder a. is het gebruik van die bevoegdheid niet toegestaan voor wat betreft het bepaalde in de artikelen 2:1 (samenscholing), 2:3 (betoging), 2:74a (verblijfsontzegging in verband met drugs), 2:75 (bestuurlijke ophouding), 2:76 (veiligheidsrisicogebieden), 2:77 (cameratoezicht op openbare plaatsen) en 3:9 (straatprostitutie)

    • c.

      Besluiten ter uitvoering van Drank- en Horecawet en de Drank- en horecaverordening;

    • d.

      Besluiten ter uitvoering van Titel Va van de Wet op de Kansspelen (speelautomaten) en de Regeling kleine kansspelen;

    • e.

      Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Winkeltijdenwet;

    • f.

      Besluiten ter uitvoering van de Zondagswet;

    • g.

      Besluiten ter uitvoering van artikel 148 van de Wegenverkeerswet (puzzelritten en wedstrijden op de openbare weg)

    • h.

      Besluit tot aanwijzing van verkeersregelaars en verkeersbrigadiers als bedoeld in artikel 57 van het Besluit algemene bepalingen inzake het wegverkeer en de Regeling Verkeersregelaars

    • i.

      Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (WABO), Woningwet, Bouwbesluit, Bouwverordening en Brandveiligheidverordening, het Besluit mobiel breken van bouw- en sloopafval;

    • j.

      Besluiten ter uitvoering van de artikelen 33 en 41 van de Wet Bodembescherming;

    • k.

      Besluiten ter uitvoering van de artikelen 110a tot en met 110c van de Wet Geluidhinder;

    • l.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet Milieubeheer voor wat betreft:

    • m.

      het verlenen, wijzigen of intrekken van een omgevingsvergunning voor een inrichting;

    • n.

      verklaring van melding op grond van de artikelen 8:40 en 8:41 van de wet;

    • o.

      Het buiten behandeling stellen van een aanvraag als bedoeld in artikel 8:41a van de wet.

    • p.

      het opleggen van voorschriften, beperkingen of gelijkwaardige maatregelen als bedoeld in de artikelen 8:40a en 8:42;

    • q.

      het vaststellen van regels in een omgevingsvergunning die afwijken van de regels in de algemene maatregel van bestuur als bedoeld in artikel 8:42a van de wet.

    • r.

      Besluiten ter uitvoering van de artikelen 21 en 22 van de Wet vervoer gevaarlijke stoffen;

    • s.

      Besluiten op een verzoek om planschade als bedoeld in artikel 6 van de Wet ruimtelijke ordening;

    • t.

      Besluiten op grond van artikel 125 Gemeentewet en hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht tot bestuursrechtelijke handhaving van wettelijke normen voor zover de uitvoering en handhaving van die normen behoren tot de taken en de activiteiten van de afdeling waaronder:

    • u.

      Het opleggen en invorderen van een last onder dwangsom;

    • v.

      Het opleggen en (doen) uitvoeren van een last onder bestuursdwang;

    • w.

      Het spoedshalve opleggen en (doen) uitvoeren van bestuursdwang;

    • x.

      Het stilleggen van bouw- en sloopwerken als bedoeld in artikel 5:17 Wabo.

  • 2.

    Aan medewerkers van het team Vergunningen van de afdeling Veiligheid, vergunningen en handhaving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het aannemen en verwerken van een melding van een klein evenement als bedoeld in artikel 2:25 APV;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van artikel 30a van de Drank- en Horecawet;

  • 3.

    Aan medewerkers van het team Openbare orde, Handhaving en Veiligheid van de afdeling Veiligheid, vergunningen en handhaving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van artikel 2:59 van de APV (gevaarlijke honden)

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van artikel 15 van de Leegstandswet;

Hoofdstuk 9 Mandaatlijst afdeling Strategie

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Strategie.

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Strategie wordt, mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten op grond van de Verordening naamgeving en nummering gemeente Bernisse tot het toekennen van namen aan de openbare ruimte.

  • 2.

    Aan de teamcoördinator Stadsontwikkeling van de afdeling Strategieen de Archeologiecoördinator wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Monumentenwet 1988 en de Erfgoedwet voor zover archeologische belangen in het geding (kunnen) zijn en van het bepaalde in de gemeenschappelijke regeling BOOR voor:

    • b.

      Het verlenen van opdracht voor en het autoriseren van bureau- en veldonderzoek;

    • c.

      het verlenen van opdracht voor het vervaardigen van archeologische paragrafen voor bestemmings- en andere ruimtelijke plannen;

    • d.

      Het vragen van advies.

    • e.

      Besluiten tot verlening en vaststelling van subsidies als bedoeld in de Erfgoedverordening.

  • 3.

    Aan de teamcoördinator Maatschappelijke ontwikkeling van de afdeling Strategie wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs Spijkenisse, uitgezonderd besluiten op grond van artikel 39 van die verordening;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van het lokaal onderwijsachterstandenbeleid als bedoeld in de Wet op het primair onderwijs;

Hoofdstuk 10 Mandaatlijst afdeling Projecten/Grondzaken

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Projecten/Grondzaken.

  • 1.

    Aan de teamcoördinator Grondzaken van de afdeling Projecten/Grondzaken wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de taken en activiteiten van het team Grondzaken;

    • b.

      De bevoegdheid als bedoeld onder a. mag worden uitgeoefend tot een bedrag van maximaal € 250.000 en met inachtneming , voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting;

    • c.

      De bevoegdheid als bedoeld onder a. en b. mag niet worden uitgeoefend voor overeenkomsten voor de aan- of verkoop van snippergroen en bouwkavels;

    • d.

      Het vertegenwoordigen van de gemeente in de Vereniging van Eigenaren van onroerende zaken waarin de gemeente een belang heeft;

    • e.

      Het vertegenwoordigen van de gemeente bij de (her)opmeting door het Kadaster van een perceel, waarbij de gemeente een belang heeft.

  • 2.

    Aan de directeur van de projectorganisatie De Elementen van de afdeling Projecten/Grondzaken wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de taken en activiteiten van de projectorganisatie;

    • b.

      De bevoegdheid als bedoeld in het voorgaande lid mag worden uitgeoefend:

      • i.

        tot een bedrag van maximaal € 250.000 en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid;

      • ii.

        voorts voor zover de rechtshandeling betrekking heeft op de ontwikkeling van het project De Elementen, inclusief het Havengebied;

      • iii.

        En, indien de rechtshandeling een overeenkomst betreft tot huur/verhuur van een object gelegen binnen het projectgebied van De Elementen/Haven, dient deze overeenkomst tijdelijk te zijn, voor de duur van maximaal twee jaar.

      • iv.

        Het aanvragen van een omgevingsvergunning voor de sloop van een object gelegen binnen het projectgebied van De Elementen/Haven en na verlening daarvan, het daadwerkelijk doen slopen van dat object.

Hoofdstuk 11 Mandaatlijst van Theater De Stoep en Centrum voor de Kunsten

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van theater De Stoep en het Centrum voor de Kunsten.

  • 1.

    Aan de directeur van theater De Stoep en het Centrum voor de Kunsten wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het periodiek vaststellen van tarieven voor het verstrekken van dranken, spijzen en andere horecadiensten in theater De Stoep;

    • b.

      Het periodiek vaststellen van tarieven voor abonnementen en losse kaarten voor theater De Stoep;

    • c.

      Het periodiek vaststellen van tarieven voor cursussen van het Centrum voor de Kunsten;

Hoofdstuk 12 Mandaatlijst afdeling Stadswinkel

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Stadswinkel.

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Stadswinkel wordt mandaat, volmacht, machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet op de Lijkbezorging voor wat betreft het verlenen van verlof tot het opgraven, verwijderen en/of vervoer van een lijk;

  • 2.

    Aan de teamcoördinatoren van de afdeling Stadswinkel wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Algemene Plaatselijke Verordening voor het volgende:

    • b.

      ontheffing op grond van artikel 2:9 (optreden straatartiest);

    • c.

      vergunning op grond van artikel 2:10 (plaatsen van een voorwerp op, aan of boven de openbare weg);

    • d.

      vergunning op grond van artikel 2:25 (evenement cat. A);

    • e.

      ontheffing op grond van artikel 4:6 lid 1 (verbod geluidhinder buiten een inrichting)

    • f.

      ontheffing op grond van artikel 4:18 lid 1(recreatief nachtverblijf buiten kampeerterrein);

    • g.

      ontheffing op grond van artikel 5:6 (parkeren kampeermiddelen);

    • h.

      collectevergunning als bedoeld in artikel 5:13;

    • i.

      standplaatsvergunning voor promotionele doeleinden als bedoeld in de artikelen 5:18 en 5:18a;

    • j.

      snuffelmarkt als bedoeld in artikel 5:23;

    • k.

      Besluiten tot ontheffing als bedoeld in art 35 van de Drank en Horecawet;

    • l.

      Besluiten ter uitvoering van de Zondagswet;

    • m.

      Besluiten ter uitvoering van artikel 148 van de Wegenverkeerswet 1994;

    • n.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet op Kansspelen;

  • 3.

    Aan de ambtenaar van de burgerlijke stand van de afdeling Stadswinkel wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het afgeven van een bewijs van in leven zijn als bedoeld in de Wet Basisregistratie Personen;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet op de Lijkbezorging voor wat betreft:

    • c.

      het verlenen verlof/uitstel tot begraven of cremeren;

    • d.

      het verlenen van verlof tot ontleding;

    • e.

      het verlenen van een laissez-passer als bedoeld in artikel 11 van de wet;

    • f.

      doen van opgaaf van sterfgevallen aan Inspecteur Registratie en Successie;

  • 4.

    Aan de adviseur Burgerzaken van de afdeling Stadswinkel wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluit tot terugbetaling van leges in verband met de kosten van vermissing van een rijbewijs;

    • b.

      Het doen van opgaaf registratie sterfgevallen aan de Inspecteur Registratie en Successie.

    • c.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet Basisregistraties personen:

      • i.

        op een verzoek van een betrokkene tot het verbeteren, aanvullen of verwijderen van een hem betreffend persoonsgegeven in de basisregistratie;

      • ii.

        als bedoeld in de artikelen 2.55 tot en met 2.60;

    • d.

      Besluiten ter uitvoering van de artikelen 6 en 6a van de Rijkswet op het Nederlanderschap en de Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap;

    • e.

      Besluiten tot het weigeren dan wel vervallen verklaren van een reisdocument als bedoeld in hoofdstuk VI van de Paspoortwet.

    • f.

      Besluiten ter uitvoering van artikel Y32 van de Kieswet (registratie kiesgerechtigheid niet-Nederlanders die onderdaan zijn van een andere lidstaat van de Europese Unie)

    • g.

      Besluiten ter uitvoering van artikel 1.16 van het Burgerlijk wetboek en het reglement Burgerlijke stand tot benoeming van een buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand voor één bepaalde huwelijksvoltrekking.

  • 5.

    Aan de adviseur burgerzaken en de medewerkers van het team Klantcontact 2 van de afdeling Stadswinkel wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor:

    • a.

      Het verstrekken van gegevens op grond van het “Aanwijzingsbesluit gegevensverstrekkingen uit de basisregistratie personen aan derden”;

    • b.

      Besluiten omtrent een optieverzoek of naturalisatieverzoek als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap en de Regeling verkrijging en verlies Nederlanderschap;

    • c.

      Het afgeven van een verklaring omtrent het Nederlanderschap als bedoeld in de Paspoortwet en de Rijkswet op het Nederlanderschap;

    • d.

      Het in ontvangst nemen van een verklaring omtrent afstand van het Nederlanderschap en et verzenden van een bevestiging daarvan;

    • e.

      Het in ontvangst nemen van een kennisgeving als bedoeld in artikel 11 van de Toescheidingsovereenkomst;

    • f.

      Het uitvoeren van de naturalisatieceremonie als bedoeld in de Rijkswet op het Nederlanderschap;

    • g.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet Basisregistraties personen:

      • i.

        het opnemen van gegevens omtrent een persoon in de basisregistratie;

      • ii.

        op een verzoek om geheimhouding van persoonsgegevens in de basisregistratie;

      • iii.

        op een verzoek van een betrokkene tot het verbeteren, aanvullen of verwijderen van een hem betreffend persoonsgegeven in de basisregistratie;

      • iv.

        het afnemen van een verklaring onder eed of gelofte als bedoeld in artikel 2.8;

      • v.

        als bedoeld in de artikelen 2.55 tot en met 2.60;

    • h.

      Besluiten ter uitvoering van de Paspoortwet:

    • i.

      Het in ontvangst nemen van en beslissen op een aanvraag om een reisdocument;

    • j.

      Het verstrekken van een reisdocument;

    • k.

      Het weigeren of vervallen verklaren van een reisdocument, uitgezonderd een Nederlandse Identiteitskaart;

    • l.

      Het opmaken van een proces-verbaal ter zake verschreven, onbruikbaar gemaakte, vermiste of gestolen reisdocumenten;

    • m.

      Het in ontvangst nemen van reis- en andere waardedocumenten en het verstrekken van een ontvangstbevestiging daarvan;

    • n.

      Besluiten ter uitvoering van de Kieswet voor wat betreft:

    • o.

      Aanvraag briefstemmen;

    • p.

      Aanvraag stempas, kiezerspas en volmachtbewijs;

    • q.

      Ondersteuningsverklaring;

    • r.

      Het registreren van kiesgerechtigheid;

    • s.

      De afgifte van een verklaring registratie als kiezer;

    • t.

      Openbare kennisgevingen;

    • u.

      Kennisgeving aan belanghebbende uitsluiting kiesrecht;

    • v.

      Verzoek politieke groepering inzake registratie naam van die groepering;

    • w.

      Verklaring bevoegdheid tot deelname aan de stemming;

    • x.

      In ontvangst nemen van kandidatenlijsten

    • y.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet Justitiële en Strafvorderlijke gegevens:

    • z.

      in behandeling nemen van een aanvraag van een verklaring omtrent gedrag en het vragen van een vergoeding daarvoor;

    • aa.

      het opvragen van justitiële gegevens ten behoeve van de uitvoering van een wettelijke verplichting;

    • bb.

      Besluiten ter uitvoering van hoofdstuk 2 van de Parkeer- en parkeerbelastingverordening;

    • cc.

      Het verstrekken, verlengen dan wel intrekken van een abonnement voor een parkeergarage;

    • dd.

      Besluiten tot afgifte van rijbewijzen dan wel de verlenging van de geldigheidsduur daarvan;

    • ee.

      Het verstrekken van inlichtingen uit het Centraal register rijbewijzen en bromfietscertificaten;

    • ff.

      Het verstrekken c.q. aanvragen van inlichtingen uit archieven van aanvraagformulierenreisdocumenten en rijbewijzen;

  • 6.

    Aan de teamcoördinator van het team Belastingen van de afdeling Stadswinkel wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor;

    • a.

      besluiten omtrent een verzoek om toepassing van de hardheidsclausule in verband met een gemeentelijke belasting;

  • 7.

    Aan de medewerkers van het team Belastingen van de afdeling Stadswinkel wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Beslissen op een bezwaarschrift tegen een besluit ter zake een gemeentelijke belasting;

    • b.

      Besluiten op een verzoek om vrijstelling, vermindering, ontheffing of teruggaaf van een gemeentelijke belasting;

    • c.

      Besluiten tot het ambtshalve verlenen van vrijstelling van een gemeentelijke belasting;

    • d.

      Besluiten op een verzoek tot uitstel van betaling dan wel om kwijtschelding van een gemeentelijke belasting;

    • e.

      Besluiten tot het niet invorderbaar verklaren van een gemeentelijke belasting;

    • f.

      Beslissen op een bezwaarschrift tegen een besluit tot bepaling van de WOZ – waarde als bedoeld in de Wet waardering onroerende zaken;

    • g.

      Besluiten tot het ambtshalve verminderen van de waarde van een onroerende zaak als bedoeld in de Wet waardering onroerende zaken;

    • h.

      Besluiten tot het aangaan van fiscale compromissen;

    • i.

      Besluiten ter uitvoering van de Algemene wet inzake rijksbelastingen:

    • j.

      Het vorderen van gegevens en inlichtingen;

    • k.

      Het vorderen van inzage in boeken en andere bescheiden en het maken van afschriften, uittreksels en kopieën daarvan;

    • l.

      Het vorderen van toegang tot gebouwen en gronden en het geven van aanwijzingen voor onderzoeken in die gebouwen en op die gronden.

    • m.

      Het vertegenwoordigen van burgemeester en wethouders in belastingzaken in beroep, hoger beroep dan wel in cassatie.

    • n.

      Besluiten tot het terugbetalen van door een belastingplichtige teveel betaalde belasting

    • o.

      Besluiten tot terugbetaling van leges in verband met de kosten van vermissing van een rijbewijs.

Hoofdstuk 13 Mandaatlijst afdeling Inkomen

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Inkomen.

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Inkomen wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten op verzoeken om toepassing van de hardheidsclausule bij de uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de Wet kinderopvang, de Wet inburgering, de Wet educatie en beroepsonderwijs en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening.

    • b.

      Besluiten tot en het geven van een volmacht voor het royeren van een krediethypotheek;

    • c.

      Besluiten tot en het verlenen, wijzigen of intrekken van een autorisatie voor Suwinet.

  • 2.

    Aan de teamcoördinatoren van de afdeling Inkomen wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de Wet kinderopvang, de Wet inburgering, de Wet educatie en beroepsonderwijs en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening.

    • b.

      De onder a. bedoelde bevoegdheid omvat tevens:

      • i.

        Het besluiten tot het opleggen van maatregelen en boetes;

      • ii.

        Het besluiten tot terugvordering, verhaal en invordering van geldschulden tot een maximum van € 50.000;

      • iii.

        Het in rechte vertegenwoordigen van burgemeester en wethouders in bestuursrechtelijke procedures in verband met de uitvoering van genoemde wetten.

    • c.

      Het doen aangifte van strafbare feiten gepleegd jegens de gemeente en/of haar medewerkers.

    • d.

      Besluiten inzake autorisaties voor Suwinet.

  • 3.

    Aan de teamcoördinator ROTS van de afdeling Inkomen wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten tot het doen van een fraudeonderzoek door het Regionaal Opsporingsteam Sociale Recherche en tot het nemen van maatregelen naar aanleiding van de resultaten van dat onderzoek.

  • 4.

    Aan de beleidsmedewerkers en adviseurs van de afdeling Inkomen wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de Wet kinderopvang, de Wet inburgering, de Wet educatie en beroepsonderwijs en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, waaronder tevens begrepen besluiten tot het opleggen van maatregelen en boetes;

  • 5.

    Aan de juridisch medewerkers van de afdeling Inkomen wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de Wet Kinderopvang en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening voor wat betreft:

      • i.

        terugvordering, verhaal en invordering van geldschulden tot een maximum van € 10.000;

      • ii.

        het opleggen en invorderen van boetes tot een maximum van € 10.000;

      • iii.

        het in rechte vertegenwoordigen van burgemeester en wethouders in bestuursrechtelijke procedures in verband met de uitvoering van genoemde wetten;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet Inburgering en de Wet Educatie en Beroepsonderwijs voor wat betreft het opleggen en invorderen van een boete;

    • c.

      Besluiten ter uitvoering van de terugbetalingsregeling Minimabeleid;

  • 6.

    Aan de klantmanagers van de afdeling Inkomen wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het in rechte vertegenwoordigen van burgemeester en wethouders in bestuursrechtelijke procedures ter zake van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening;

    • b.

      Besluiten tot en ondertekenen van verklaringen als bedoeld in Titel III van de Faillissementswet en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening;

    • c.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de Wet Kinderopvang, de Wet Inburgering, de Wet educatie en beroepsonderwijs en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, voor zover de teamcoördinator daarvoor aan de desbetreffende klantmanager toestemming heeft gegeven.

  • 7.

    Aan de administratief medewerkers van het team CAI van de afdeling Inkomen wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de IOAW, de Wet Kinderopvang, de Wet Inburgering, de Wet educatie en beroepsonderwijs en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, voor zover de teamcoördinator daarvoor aan de desbetreffende medewerker toestemming heeft gegeven.

Hoofdstuk 14 Mandaatlijst afdeling Voorne-Putten Werkt!

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Voorne Putten Werkt.

  • 1.

    Aan het hoofd van de afdeling Voorne-Putten Werkt! wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de Participatieverordening Nissewaard, de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW en de Wet kinderopvang voor wat betreft re-intgeratietaken;

    • b.

      Besluiten op een verzoek om toepassing te geven aan de hardheidsclausule bij de uitvoering van de in het eerste lid genoemde wettelijke regelingen;

    • c.

      Besluiten tot en het verlenen, wijzigen of intrekken van een autorisatie voor Suwinet.

  • 2.

    Aan de teamcoördinatoren van de afdeling Voorne-Putten Werkt! wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten tot en het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen met betrekking tot de taken en activiteiten van het betreffende team van de afdeling;

    • b.

      De bevoegdheid als bedoeld onder a. mag worden uitgeoefend tot een bedrag van maximaal € 25.000 per geval en met inachtneming, voor zover van toepassing, van het vigerende inkoop- en aanbestedingsbeleid en passend binnen de vastgestelde begroting en vastgesteld beleid;

    • c.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de Participatieverordening Nissewaard, de Wet sociale werkvoorziening, de IOAW, en de Wet Kinderopvang;

    • d.

      De onder c. bedoelde bevoegdheid omvat tevens:

      • i.

        Besluiten tot het opleggen van maatregelen en boetes;

      • ii.

        Het in rechte vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders in bestuursrechtelijke procedures in verband met de uitvoering van genoemde wetten;

    • e.

      Het doen aangifte van strafbare feiten gepleegd jegens de gemeente en/of haar medewerkers.

  • 3.

    Aan de (senior-)adviseurs van de afdeling Voorne-Putten Werkt! wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de Participatieverordening Nissewaard, de IOAW en de Wet Kinderopvang voor wat betreft re-integratietaken;

    • b.

      De onder a. bedoelde bevoegdheid omvat tevens:

      • i.

        Het besluiten tot het opleggen van maatregelen;

      • ii.

        Het in rechte vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders in bestuursrechtelijke procedures in verband met de uitvoering van genoemde wetten.

  • 4.

    Aan de (senior-)werkadviseurs van de afdeling Voorne-Putten Werkt! wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de Participatieverordening Nissewaard en de Wet sociale werkvoorziening voor wat betreft:

    • b.

      Het toekennen van een scholing- en/of re-integratietraject tot een bedrag van € 7500 per geval;

    • c.

      het opleggen van maatregelen;

    • d.

      het stellen van een diagnose stellen op basis van de Dariuz-methodiek voor zover de medewerker daarvoor gecertificeerd is.

  • 5.

    Aan de (senior-)accountmanagers werk van de afdeling Voorne-Putten Werkt! wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Participatiewet, de Participatieverordening Nissewaard en de Wet sociale werkvoorziening voor wat betreft:

    • b.

      het aangaan van overeenkomsten in het kader van acquisitie van werkgevers en de plaatsing van werkzoekenden;

    • c.

      Het toekennen van een werkgeversvoorziening tot een maximum van € 7500 per aanvraag.

Hoofdstuk 15 Mandaatlijst afdeling Zorg en Samenleving

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de afdeling Zorg en Samenleving.

  • 1.

    Aan de teamcoördinator van het team Jeugd en de regisseurs Jeugd en Gezin van de afdeling Zorg en Samenleving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens hoofdstuk 6 van de Jeugdwet;

    • b.

      Besluiten tot het doen van een verzoek tot onderzoek aan de Raad voor de Kinderbescherming;

    • c.

      het geven van een opdracht aan het Kennis- en Servicecentrum voor Diagnostiek (KSCD) tot het doen van onderzoek door een gedragswetenschapper en het opmaken van een instemmingsverklaring als bedoeld in artikel 6.1.3 van de Jeugdwet;

    • d.

      het vertegenwoordigen van burgemeester en wethouders ter zitting van de kinderrechter.

  • 2.

    Aan de teamcoördinator van het team Jeugd van de afdeling Zorg en Samenleving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten in verband met de bekostiging van leerlingenvervoer als bedoeld in de Verordening Leerlingenvervoer, de Wet op het primair onderwijs en de Wet op het voortgezet onderwijs;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen;

  • 3.

    Aan de teamcoördinator en de klantmanagers van de teams Zorg van de afdeling Zorg en Samenleving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van het bepaalde bij of krachtens de Wet Maatschappelijke ondersteuning;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Huisvestingswet 2014 en de verordening woonruimtebemiddeling regio Rotterdam 2015.

  • 4.

    Aan de teamcoördinator van het team Samenleving van de afdeling Zorg en Samenleving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Algemene Subsidieverordening inzake een aanvraag om subsidie tot een bedrag van maximaal € 50.000;

    • b.

      Besluiten tot het vaststellen van het jaarprogramma “leren voor duurzaamheid” ten behoeve van het primair onderwijs;

    • c.

      Besluiten tot het vaststellen van het jaarprogramma voor het voortgezet onderwijs met betrekking tot het milieuhuis.

  • 5.

    Aan de leerplichtambtenaar van de afdeling Zorg en Samenleving wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Leerplichtwet;

    • b.

      Besluiten ter uitvoering van de Tijdelijke regeling toelating VO en VAVO inzake het verlenen van dispensatie;

Hoofdstuk 16 Mandaatlijst gemeenschappelijke regeling Syntrophos

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de gemeenschappelijke regeling Syntrophos.

  • 1.

    Aan de directeur van de gemeenschappelijke regeling Syntrophos wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten ter uitvoering van de Regeling elektronische communicatiemiddelen van de gemeente Nissewaard;

  • 2.

    Aan het hoofd en de medewerkers van het team GEO-informatie van de gemeenschappelijke regeling Syntrophos wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het toekennen van (huis)nummers aan objecten overeenkomstig de Verordening Naamgeving, afbakening en nummeraanduiding adressen.

Hoofdstuk 17 Mandaatlijst gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffing en waardebepaling (SVHW)

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst van de gemeenschappelijke regeling Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffing en Waardebepaling (SVHW)

  • 1.

    Aan de directeur, het hoofd en de (juridisch) medewerkers A en B van de afdeling Heffingen van de gemeenschappelijke regeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Beslissen op een bezwaarschrift tegen een besluit ter zake van een gemeentelijke belasting;

    • b.

      Besluiten op een verzoek om vrijstelling, vermindering, ontheffing of teruggaaf van een gemeentelijke belasting;

    • c.

      Besluiten op een verzoek tot uitstel van betaling dan wel om kwijtschelding van een gemeentelijke belasting;

    • d.

      Besluiten omtrent een verzoek om toepassing van de hardheidsclausule in verband met een gemeentelijke belasting;

    • e.

      Besluiten tot het ambtshalve verlenen van vrijstelling van een gemeentelijke belasting;

    • f.

      Besluiten tot het aangaan van een fiscaal compromis;

    • g.

      Besluiten tot het niet invorderbaar verklaren van een gemeentelijke belasting;

    • h.

      Beslissen op een bezwaarschrift tegen een besluit tot bepaling van de WOZ – waarde als bedoeld in de Wet waardering onroerende zaken;

    • i.

      Besluiten tot het ambtshalve verminderen van de waarde van een onroerende zaak als bedoeld in de Wet waardering onroerende zaken;

    • j.

      Het in rechte vertegenwoordigen van het bestuursorgaan in belastingzaken bij rechtbank en gerechtshof en hoge raad;

  • 2.

    Aan het hoofd van de afdeling, deurwaarders, (senior) medewerkers A en B van de afdeling Invordering van de gemeenschappelijke regeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Het doen van aanmaningen als bedoeld in de Invorderingswet 1990;

    • b.

      Het uitvaardigen, betekenen en ten uitvoer leggen van een dwangbevel als bedoeld in de Invorderingswet 1990;

  • 3.

    Aan de het hoofd van de afdeling, (senior) medewerkers A en B van de afdeling Invordering van de gemeenschappelijke regeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Besluiten op een verzoek om kwijtschelding van een gemeentelijke belasting;

    • b.

      Besluiten op een verzoek om uitstel van betaling van een gemeentelijke belasting;

    • c.

      Besluiten tot terugbetaling van door een belastingschuldige teveel betaalde gemeentelijke belasting;

  • 4.

    Aan de directeur van de gemeenschappelijke regeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Beslissen op het beroep tegen een besluit inzake een verzoek tot kwijtschelding als bedoeld in de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990.

  • 5.

    Aan de directeur, de WOZ-specialist en de WOZ-taxateur van de gemeenschappelijke regeling wordt mandaat, volmacht en machtiging verleend voor het volgende:

    • a.

      Beslissen op een bezwaarschrift tegen een besluit tot vaststelling van de WOZ-waarde;

    • b.

      Besluiten tot het ambtshalve verminderen van de waarde van een onroerende zaak als bedoeld in de Wet WOZ.

Hoofdstuk 18 Mandaatlijst huisvestingsvergunning Gemeente Nissewaard

Het bepaalde in hoofdstuk 1 van dit mandaatbesluit is onverminderd van toepassing op mandaat, volmacht en machtiging zoals vermeld in onderstaande mandaatlijst.

Aan de bestuurder van de:

  • -

    Stichting Maasdelta Groep;

  • -

    Aan de directeur-bestuurders van:

  • -

    woningstichting De Leeuw van Putten;

  • -

    woningstichting De Zes Kernen;

  • -

    stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam;

Aan de bestuursvoorzitters van:

  • -

    Stichting Woonbron;

  • -

    Stichting Vestia;

  • -

    Stichting Woonzorg Nederland

wordt mandaat en machtiging verleend voor het volgende:

  • 1.

    Besluiten ter uitvoering van de artikelen 15 tot en met 17 van de Huisvestingswet en afdeling 2.3 van de Verordening woonruimtebemiddeling regio Rotterdam 2015, met dien verstande dat besluiten op grond van artikel 15, derde en vierde lid van de wet tevoren aan burgemeester en wethouders worden gemeld.

  • 2.

    Onverminderd het bepaalde in het hoofdstuk 1 van dit besluit gelden bij de uitoefening van het mandaat de volgende voorwaarden:

    • a.

      Indien bij niet tijdig beslissen op een aanvraag een dwangsom is verschuldigd als bedoeld in de algemene wet bestuursrecht komt deze voor rekening van de rechtspersoon die in gebreke is gebleven.

    • b.

      Het mandaat kan, bij schriftelijk besluit van de gemandateerde rechtspersoon, eenmaal aan medewerkers van de genoemde rechtspersonen in ondermandaat worden doorgegeven. Het besluit bevat een beschrijving van de te verlenen bevoegdheid en wordt aan de mandatenlijst toegevoegd. Het besluit waarbij ondermandaat is verleend wordt ter kennis gebracht van burgemeester en wethouders, die dat besluit bekend maken.

Hoofdstuk 19 Slotbepalingen

Artikel 1 Intrekking besluiten

  • 1. De volgende besluiten worden ingetrokken:

    • a.

      het algemeen mandaatbesluit Gemeente Nissewaard;

    • b.

      het mandaatbesluit Directie Gemeente Nissewaard;

    • c.

      het mandaatbesluit Afdeling Accommodaties Nissewaard

    • d.

      het mandaatbesluit Afdeling Communicatie en Representatie Nissewaard;

    • e.

      het mandaatbesluit van theater De Stoep en het Centrum voor de Kunsten Nissewaard;

    • f.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Financiën Nissewaard;

    • g.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Inkomen Nissewaard;

    • h.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Juridische en bestuurlijke zaken Nissewaard;

    • i.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Personeel en Organisatie Nissewaard;

    • j.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Projecten/Grondzaken Nissewaard;

    • k.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Beleid en Regie Nissewaard;

    • l.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Stadsbeheer Nissewaard;

    • m.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Stadswinkel Nissewaard;

    • n.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving Nissewaard;

    • o.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Werk Nissewaard;

    • p.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Zorg en Samenleving Nissewaard

    Zoals deze besluiten zijn vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en door de burgemeester op 2 januari 2015;

  • 2. Voorts worden ingetrokken de volgende besluiten:

    • a.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Personeel en organisatie zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 24 februari 2015;

    • b.

      het mandaatbesluit van de Afdeling Personeel en organisatie zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 29 september 2015;

    • c.

      het mandaatbesluit van de afdeling Veiligheid, vergunningen en handhaving Nissewaard zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 30 juni 2015;

    • d.

      het mandaatbesluit huisvestingsvergunning Gemeente Nissewaard zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 30 juni 2015;

    • e.

      het mandaatbesluit van de afdeling Zorg en samenleving Nissewaard zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 15 maart 2016;

    • f.

      het mandaatbesluit van de afdeling Stadswinkel zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en door de burgemeester op 27 september 2016.

Artikel 2 Inwerkingtreding

Dit mandaatbesluit treedt in werking met ingang van de dag na die van de bekendmaking in het gemeenteblad.

Artikel 3 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatbesluit gemeente Nissewaard 2017.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nissewaard op 14 maart 2017.

De secretaris,
M.L.M. Weerts
De burgemeester,
M. Salet
Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Nissewaard op 14 maart 2017.
De burgemeester,
M. Salet
Aldus vastgesteld door heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Nissewaard op 14 maart 2017.
De heffings- en invorderingsambtenaar,
P. de Jong  

Bijlage bij Mandaatbesluit gemeente Nissewaard

Verklaringen van in stemmi ng met mandaatverlening aan gemandateerden niet werkzaam onder de verantwoordelijkheid van de mandaatverlener, zoals bepaald in artikel 10.4 van de Algemene wet bestuursrecht.