Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR611326
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR611326/1
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nissewaard houdende regels omtrent directeur milieudienst Mandaat- en machtigingsbesluit gemeente Nissewaard voor de directeur DCMR Milieudienst Rijnmond 2018
Geldend van 10-07-2018 t/m heden
Intitulé
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nissewaard houdende regels omtrent directeur milieudienst Mandaat- en machtigingsbesluit gemeente Nissewaard voor de directeur DCMR Milieudienst Rijnmond 2018Besluit van het college van burgemeester en wethouders van gemeente Nissewaard inzake het toekennen van mandaat en machtiging aan de directeur van de DCMR Milieudienst Rijnmond
Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Nissewaard
gelet op:
artikel 5.10, derde lid van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;
artikel 5.11 van de Algemene wet bestuursrecht;
afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
de Gemeenschappelijke regeling DCMR Milieudienst Rijnmond;
overwegende dat het wenselijk is de directeur te mandateren:
- voor het nemen van besluiten op grond van artikel 1.11 lid 5 en lid 6 van het Besluit algemene
regels voor inrichtingen milieubeheer;
voorts overwegende dat het wenselijk is in de correspondentie die de directeur DCMR Milieudienst
Rijnmond, ter uitvoering van de door het college aan de DCMR opgedragen taken, verstuurt aan
bewoners en bedrijven van de gemeente tot uitdrukking te brengen dat deze namens het college
wordt verzonden;
besluit:
vast te stellen het Mandaat- en machtigingsbesluit gemeente Nissewaard voor de directeur DCMR
Milieudienst Rijnmond 2017.
Artikel 1 Overleggen akoestisch onderzoek
De directeur DCMR Milieudienst Rijnmond wordt gemandateerd - met het recht tot het geven van ondermandaat aan leidinggevenden van de DCMR - om op grond van artikel 1.11 lid 5 en lid 6 van het Besluit algemene regels voor inrichtingen milieubeheer te besluiten dat binnen een door het bevoegd gezag gestelde termijn een rapport van een akoestisch onderzoek wordt overgelegd.
Artikel 2 Machtiging feitelijke handelingen
De directeur DCMR Milieudienst Rijnmond wordt gemachtigd – met het recht tot het geven van ondermachtiging aan leidinggevenden en medewerkers van de DCMR - om namens het college feitelijke handelingen te verrichten die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn.
Deze machtiging strekt ter uitvoering en voorbereiding van de aan het college toekomende bevoegdheden voor zover de uitvoering en voorbereiding daarvan is opgedragen aan de DCMR (artikel 20 Gemeenschappelijke regeling DCMR Milieudienst Rijnmond en / of het door de gemeente vastgestelde werkplan voor de DCMR Milieudienst Rijnmond).
Artikel 3 Ondertekeningsmandaat
Het mandaat of de machtiging en de ondermandatering en ondermachtinging daarvan omvat tevens de bevoegdheid tot ondertekening van het document. Ondertekening betreft zowel de 'natte' handtekening als een elektronische of digitale handtekening.
Artikel 4 Ondertekening
Te bepalen dat de ondertekening van de op grond van dit mandaat- en machtingingsbesluit te nemen besluiten of te verzenden brieven, aanschrijvingen etc. als volgt luidt:
Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Nissewaard
Namens dezen,
gevolgd door (bij een natte handtekening: de ondertekening en) naam van de functionaris;
[Functie + naam organisatie-eenheid] van de DCMR Milieudienst Rijnmond. Als de brief digitaal wordt
vastgesteld blijft een natte ondertekening afwezig en wordt volstaan met een disclaimer.
Artikel 5 Inwerkingtreding
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking in het Gemeenteblad. Alle voorgaande aan de directeur DCMR Milieudienst Rijnmond verleende mandaten worden op de dag van de inwerkingtreding van de besluit ingetrokken
Artikel 6 Citeertitel
Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaat- en machtigingsbesluit gemeente Nissewaard voor de DCMR Milieudienst Rijnmond 2017.
Ondertekening
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Nissewaard d.d. 12 juni 2018.
De burgemeester,
M. Salet
De secretaris,
M.L.M. Weerts
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl