Regeling vervallen per 01-01-2024

Aanwijsbesluittoezichthoudende ambtenarengemeente Oldambt,cluster Ruimtelijke Zaken,2017

Geldend van 01-07-2017 t/m 31-12-2023

Intitulé

Aanwijsbesluittoezichthoudende ambtenarengemeente Oldambt,cluster Ruimtelijke Zaken,2017

Artikel 1 Inleiding

Bij de gemeente Oldambt zijn meerdere ambtenaren belast met het toezicht op en de naleving van het bij of krachtens diverse wetgeving en gemeentelijke verordeningen gestelde. Het is dan ook van belang de aanwijzing van ambtenaren met toezichthoudende bevoegdheden te actualiseren en te concretiseren of in te trekken.

Op grond van de volgende wetten en verordeningen worden toezichthoudende bevoegdheden toegekend aan het college van burgemeester en wethouders en aan de burgemeester:

  • 1.

    Buitengewoon opsporingsambtenaar op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV)

  • 2.

    toezichthouder als bedoeld in artikel 18.4 lid 3 van de Wet milieubeheer;

  • 3.

    toezichthouder op de naleving van het bepaalde in de Wet milieubeheer;

  • 4.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Wet bodembescherming bepaalde;

  • 5.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Wet geluidhinder bepaalde;

  • 6.

    toezichthouders op de naleving van het gesteld bij of krachtens de Algemene plaatselijke verordening gemeente Oldambt;

  • 7.

    toezichthouder op de naleving van het gestelde bij of krachtens de Bouwverordening gemeente Oldambt;

  • 8.

    toezichthouder op het gestelde bij of krachtens de Afvalstoffenverordening gemeente Oldambt;

  • 9.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Wet in zake de luchtverontreiniging bepaalde;

  • 10.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Woningwet bepaalde;

  • 11.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Monumentenwet bepaalde;

  • 12.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Wet ruimtelijke ordening bepaalde;

  • 13.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Bijzondere Wetten bepaalde;

  • 14.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Wet veiligheidsregio’s bepaalde;

  • 15.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Brandbeveiligingsverordening bepaalde;

  • 16.

    toezichthouder op de naleving van het bij of krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht bepaalde;

Elk bestuursorgaan, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, kan voor de uitoefening van deze toezichthoudende bevoegdheden, personen met toezichthoudende bevoegdheid aanwijzen. In dat kader is in de bijlage een overzicht gemaakt van ambtenaren die op dit moment toezichthoudende taken uitoefenen en de daarvoor noodzakelijke bevoegdheden.

Op 1 juli 2014 is besloten de bevoegdheden van het college van Burgemeester en Bethouders en de Burgemeester over te dragen aan de leidinggevenden. Zijnde de clustermanagers en teamleiders.

Artikel 2 Voorstel aanwijzing nieuwe toezichthoudende ambtenaren

Voorgesteld wordt om de volgende personen aan te wijzen als toezichthouders als bedoeld in hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht en de daaruit voortvloeiende besluiten en nadere regels:

Team Vergunningen Toezicht en Handhaving

Mevrouw R. Koster…. Stagiaire toezicht en handhaving aangewezen tot 28 augustus 2017

Mevrouw T Stoelwinder  Stagiaire toezicht en handhaving aangewezen tot 28 augustus 2017

De toezichthoudende bevoegdheid wordt alleen verleend voor zover deze de bevoegdheid van het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester betreft.

Artikel 3 Overzicht reeds aangewezen toezichthouders

Bij eerdere besluiten zijn de volgende personen al aangewezen als toezichthoudende ambtenaren

De heer D. Voorthuis medewerker bouw en Ruimtelijke Ordening;

De heer J. Winkel medewerker bouw en Ruimtelijke Ordening;

De heer M. Rosens medewerker bouw en Ruimtelijke Ordening

De heer E. Kazemier medewerker milieu;

De heer Tj. Tilstra medewerker milieu;

De heer W. Olthof medewerker milieu;

De heer P. de Jonge medewerker milieu;

De heer B. Deuring medewerker APV, Bijzondere wetten en Evenementen;

De heer J. Smit medewerker APV, Bijzondere wetten en Evenementen:

De heer P. Lammers medewerker APV, Bijzondere wetten en Evenementen, bouw en  Ruimtelijke Ordening.

De heer S. Kücüksahin medewerker APV, Bijzondere wetten en Evenementen, bouw en Ruimtelijke Ordening.

Bij eerdere besluiten zijn de volgende personen aangewezen als Buitengewoon Opsporingsambtenaren op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening:

De heer P. Lammers Domein Openbare Ruimte, bevoegdheid tot 10 november 2018.

De heer S. Kücüksahin Domein Openbare Ruimte, bevoegdheid tot 27 januari 2021.

Ondertekening

Aldus besloten.
Winschoten, 29 juni 2017.
Namens burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt,
Gerda Kor
Teamleider Vergunningen, Toezicht en Handhaving
Cluster Ruimtelijke Zaken