Instructie secretaris Omgevingsdienst regio Arnhem

Geldend van 17-04-2013 t/m heden

Intitulé

Instructie secretaris Omgevingsdienst regio Arnhem

Besluit van het Algemeen Bestuur van de Omgevingsdienst regio Arnhem houdende de vaststelling van de instructies van de secretaris van de Omgevingsdienst regio Arnhem

Het Algemeen Bestuur van de Omgevingsdienst regio Arnhem;

Gelet op

artikel 14, achtste lid en artikel 27, van de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Arnhem;

Besluit vast te stellen de:

Instructie secretaris Omgevingsdienst regio Arnhem

Artikel 1: Begripsomschrijvingen

In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:

  • a.

    Bestuur: het Algemeen Bestuur en het Dagelijks Bestuur van de Omgevingsdienst regio Arnhem;

  • b.

    deelnemers: de rechtspersonen achter de deelnemende colleges van gemeenten, bedoeld in artikel 1:1, vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht, en de provincie Gelderland;

  • c.

    secretaris: de secretaris van de Omgevingsdienst, bedoeld in artikel 27 van de regeling;

  • d.

    functionaris: een functionaris van de ambtelijke organisatie van de Omgevingsdienst regio Arnhem, aangesteld krachtens publiekrechtelijk besluit dan wel een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht;

  • e.

    Omgevingsdienst: de Omgevingsdienst regio Arnhem bedoeld in artikel 3 van de regeling;

  • f.

    regeling: de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Arnhem.

Artikel 2: Taken en verantwoordelijkheden ter ondersteuning van het bestuur

  • 1. De secretaris is verantwoordelijk voor een goede voorbereiding van de vergaderingen van het bestuur.

  • 2. De secretaris draagt er gevraagd en ongevraagd zorg voor dat de leden van het bestuur over de informatie kunnen beschikken die zij nodig hebben om hun functie naar behoren uit te kunnen oefenen.

  • 3. De secretaris draagt zorg voor een gedegen en tijdige advisering aan het bestuur. Hij adviseert het bestuur ten behoeve van de door het bestuur te nemen besluiten.

  • 4. De secretaris is verantwoordelijk voor een snel en adequaat verloop van voor het proces van besluitvorming noodzakelijke procedures en bevordert een voortvarende uitvoering van de besluiten van het bestuur.

  • 5. De secretaris draagt er zorg voor dat de door het bestuur genomen besluiten worden vastgelegd In een besluitenlijst en dat een presentielijst wordt bijgehouden.

  • 6. De secretaris draagt er zorg voor dat vanuit de Omgevingsdienst afgeronde adviezen en voorstellen worden voorbereid ten behoeve van het bestuur.

  • 7. De secretaris ziet er op toe dat de aan het bestuur voor te leggen voorstellen voldoen aan de eisen van helderheid, volledigheid, innerlijke consistentie, algemeen juridische kwaliteit en in overeenstemming zijn met het algemene beleid.

Artikel 3: Afwezigheid en bereikbaarheid

De secretaris stelt, bij afwezigheid van ten minste een kalenderweek, de voorzitter van het bestuur hiervan in kennis.

Artikel 4: Slotbepalingen

Dit besluit wordt aangehaald als 'Instructie secretaris Omgevingsdienst regio Arnhem 2013'.

Artikel 5: Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit wordt bekendgemaakt conform de bepalingen uit de Algemene wet bestuursrecht;

  • 2. Dit besluit treedt in werking op de dag volgend op de dag van bekendmaking.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van het Algemeen Bestuur van de Omgevingsdienst regio Arnhem van 27 maart 2013,
De voorzitter,
mevrouw M.J. van Gastel
de waarnemend secretaris,
de heer ing. J.B.H. Robben