Regeling vervallen per 07-03-2017

Reglement voor de Adviescommissie Productiefonds Oost Nederland 2010 t/m 2012

Geldend van 15-08-2010 t/m 06-03-2017

Intitulé

Reglement voor de Adviescommissie Productiefonds Oost Nederland 2010 t/m 2012

Hoofdstuk 1. Instelling, taken en samenstelling

Artikel 1. Instelling adviescommissie

Gedeputeerde Staten stellen de adviescommissie Productiefonds Oost Nederland 2010 t/m 2012 in.

Artikel 2. Taken

  • De adviescommissie heeft de volgende taken:

  • 1. Het uitbrengen van advies over elk der in het kader van de subsidieregeling Productiefonds Oost- Nederland 2010 t/m 2012, zoals opgenomen in het Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2007, hoofdstuk 7 paragraaf 12, ingediende subsidieaanvragen afzonderlijk;

  • 2. Het uitbrengen van een afgewogen advies over het geheel der ingekomen aanvragen, voorzien van een prioriteitenvolgorde;

  • 3. De commissie beslist bij meerderheid van stemmen over het uit te brengen advies. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter.

Artikel 3. Samenstelling

  • 1. De adviescommissie bestaat uit zeven leden, waarvan één lid de voorzitter is.

  • 2. De voorzitter en de leden worden door Gedeputeerde Staten van Overijssel benoemd, waarbij voorts geldt dat drie van de leden worden benoemd op bindende voordracht van Gedeputeerde Staten van Gelderland

Artikel 4. Werkwijze

De werkwijze van de commissie wordt door Gedeputeerde Staten na overleg met de commissie bepaald.

Artikel 5. Voorzitter

  • 1.De voorzitter is belast met:

    • a.

      het in samenwerking met de secretaris voorbereiden van de vergaderingen;

    • b.

      het leiden van de vergadering;

    • c.

      het maken van afspraken over de orde tijdens de vergaderingen;

    • d.

      het ondertekenen van de adviezen van de commissie;

    • e.

      het doen naleven van dit reglement;

    • f.

      hetgeen dit reglement hem verder opdraagt.

  • 2. De voorzitter wordt bij afwezigheid voor het leiden van de vergadering vervangen door één van de leden.

Artikel 6. Zittingsduur en vacatures

De zittingsduur van een lid is 3 jaar.

Artikel 7. Commissiesecretariaat

  • 1. Ter ondersteuning van de adviescommissie fungeren één of meerdere commissiesecretarissen die werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van Gedeputeerde Staten.

  • 2. Er is in ieder geval één commissiesecretaris aanwezig tijdens iedere vergadering.

  • 3. Het commissiesecretariaat zorgt voor:

    • a.

      de tijdige verzending van de adviesaanvragen;

    • b.

      de verslaglegging van de vergadering van de adviescommissie;

    • c.

      de toezending van de aan de hand van de beraadslagingen van de adviescommissie opgestelde (concept-)adviezen aan de voorzitter of zijn vervanger ter ondertekening;

    • d.

      het op verzoek van de adviescommissie uitnodigen van aanvragers om een toelichting in de commissie te kunnen geven.

Hoofdstuk 2. Vergaderingen

Artikel 8. Vergaderfrequentie

De adviescommissie zal vergaderen volgens een op te stellen schema. Als er geen voor advisering in aanmerking komende aanvragen zijn, komen vergaderingen te vervallen.

Artikel 9. Uitnodiging

  • 1. Het commissiesecretariaat zendt voor een vergadering de leden een schriftelijke uitnodiging onder vermelding van de dag, het tijdstip en de plaats van de vergadering.

  • 2. Bij deze oproep wordt een agenda en afschriften gevoegd van de aanvragen waarover Gedeputeerde Staten advies vragen.

Artikel 10. Ter inzage leggen van stukken

Achterliggende stukken of ontwerpen, die ter toelichting van de onderwerpen of voorstellen op de agenda dienen en niet vermenigvuldigd kunnen worden, worden ter vergadering ter inzage gelegd.

Artikel 11. Toelichting door de aanvrager

De adviescommissie kan, via het commissiesecretariaat, een aanvrager uitnodigen om toelichting in haar vergadering te geven.

Hoofdstuk 3. Slotbepalingen

Artikel 12. Uitleg reglement

In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van dit reglement beslist de voorzitter.

Artikel 13. Inwerkingtreding

Dit reglement treedt in werking met ingang van 15 augustus 2010.