Reglement voor de adviescommissie Agro&Food 2021-2023

Geldend van 16-03-2021 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-02-2021

Intitulé

Reglement voor de adviescommissie Agro&Food 2021-2023

Hoofdstuk 1. Instelling, taken en samenstelling

Artikel 1. Instelling adviescommissie

Gedeputeerde Staten stellen de adviescommissie in.

Artikel 2. Taken

De adviescommissie heeft de volgende taak:

  • 1.

    het uitbrengen van een inhoudelijk advies aan Gedeputeerde Staten over een subsidieaanvraag in het kader van het ‘Investeringsvoorstel Agro&Food: kringlopen sluiten 2020-2023’ van de provincie Overijssel;

  • 2.

    het uitbrengen van een inhoudelijk advies aan Gedeputeerde Staten over een aanvraag in het kader van de subsidieregeling ‘Stimulering toekomstbestendige verduurzaming AgroFood sector’.

Artikel 3. Samenstelling

  • 1. De adviescommissie bestaat uit maximaal 8 leden.

  • 2. Voor de beoordeling van aanvragen dienen minimaal 3 leden ter vergadering aanwezig te zijn. Voor de beoordeling van aanvragen kan een fysieke, digitale of telefonische vergadering worden belegd.

  • 3. Gedeputeerde Staten (her) benoemen de leden.

Artikel 4. Zittingsduur en vacatures

  • 1. De zittingsduur van een lid is drie jaar.

  • 2. Indien een lid tussentijds zijn/haar functie neerlegt, wordt hij/zij door een nieuw benoemd lid vervangen.

Artikel 5. Commissiesecretariaat

  • 1. Ter ondersteuning van de adviescommissie fungeert één commissiesecretaris die werkzaam is onder verantwoordelijkheid van Gedeputeerde Staten.

  • 2. Het commissiesecretariaat zorgt voor:

    • a.

      het organiseren van de bijeenkomst van de adviescommissie en de tijdige verzending van de te beoordelen aanvragen voor de regeling ‘Stimulering toekomstbestendige verduurzaming Agro&Food sector’;

    • b.

      de verslaglegging van de vergadering van de adviescommissie;

    • c.

      het op verzoek van de adviescommissie uitnodigen van aanvragers om een toelichting in de vergadering van de adviescommissie te kunnen geven;

    • d.

      inhoudelijke ondersteuning van de adviescommissie.

Hoofdstuk 2 Vergaderingen

Artikel 6. Vergoedingen

  • 1. De commissieleden ontvangen voor het voorbereiden en bijwonen van een vergadering een vergoeding die gelijk staat aan driemaal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid van het Rechtspositiebesluit Staten- en commissieleden.

  • 2. Voor een telefonische of digitale vergadering wordt een vergoeding verstrekt die gelijk staat aan één- of tweemaal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid van het Rechtspositiebesluit Staten- en commissieleden.

  • 3. De commissieleden kunnen gemaakte reiskosten voor het bijwonen van een vergadering of het bezoeken van projecten, die door de commissie zijn beoordeeld, declareren bij de provincie Overijssel. Daarbij wordt uitgegaan van reizen per openbaar vervoer (1e klas). Indien reizen per openbaar vervoer niet mogelijk is, kan € 0,37 per kilometer gedeclareerd worden.

Artikel 7. Toelichting door de aanvrager

De adviescommissie kan, via het commissiesecretariaat, een aanvrager uitnodigen om toelichting in haar vergadering te geven.

Hoofdstuk 3 Slotbepalingen

Artikel 8. Uitleg reglement

In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van dit reglement beslist de meerderheid der leden.

Artikel 9. Inwerkingtreding

Dit reglement treedt in werking op 1 februari 2021.