Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR415926
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR415926/1
Regeling vervallen per 07-03-2017
Reglement voor de adviescommissie Productiefonds Overijssel 2013 tot en met 2016
Geldend van 15-03-2016 t/m 06-03-2017
Intitulé
Reglement voor de adviescommissie Productiefonds Overijssel 2013 tot en met 2016Reglement voor de adviescommissie Productiefonds Overijssel 2013 tot en met 2016
Hoofdstuk 1. Instelling, taken en samenstelling
Artikel 1. Instelling adviescommissie
Gedeputeerde Staten stellen de adviescommissie Productiefonds Overijssel 2013 tot en met 2016 in.
Artikel 2. Taken
-
De adviescommissie heeft de volgende taken:
-
1. Het uitbrengen van advies over elk der in het kader van de subsidieregeling Versterking Productieaanbod Overijssel, Productiefonds Overijssel 2013 t/m 2016, zoals opgenomen in het Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2011, artikel 4.5.1.2.onder sub a, ingediende subsidieaanvragen afzonderlijk;
-
2. De commissie beslist bij meerderheid van stemmen over het uit te brengen advies. Bij staking van stemmen beslist de stem van de voorzitter.
Artikel 3. Samenstelling
-
1. De adviescommissie bestaat uit maximaal 6 leden, waarvan één lid de voorzitter is.
-
2. De voorzitter en de leden worden door Gedeputeerde Staten van Overijssel benoemd, volgens een vastgesteld rooster van aftreden.
Artikel 4. Voorzitter
-
1. De voorzitter is belast met:
- a.
het in samenwerking met de secretaris voorbereiden van de vergaderingen;
- b.
het leiden van de vergadering;
- c.
het maken van afspraken over de orde tijdens de vergaderingen;
- d.
het ondertekenen van de adviezen van de commissie;
- e.
het afvaardigen van een van de commissieleden naar een hoorzitting over aanvragen waarbij de commissie eerder betrokken is geweest, indien de voorzitter daar zelf niet bij aanwezig kan zijn
- f.
het doen naleven van dit reglement;
- g.
hetgeen dit reglement hem verder opdraagt.
- a.
-
2. De voorzitter wordt bij afwezigheid voor het leiden van de vergadering vervangen door één van de leden.
Artikel 5. Zittingsduur en vacatures
-
1. De zittingsduur van een lid is maximaal 4 jaar;
-
2. Voor de zittingsduur hebben GS een rooster van aftreden vastgesteld.
Artikel 6. Commissiesecretariaat
-
1. Ter ondersteuning van de adviescommissie fungeren één of meerdere commissiesecretarissen die werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van Gedeputeerde Staten.
-
2. Er is in ieder geval één commissiesecretaris aanwezig tijdens iedere vergadering.
-
3. Het commissiesecretariaat zorgt voor:
- a.
de tijdige verzending van de adviesaanvragen;
- b.
de verslaglegging van de vergadering van de adviescommissie;
- c.
de toezending van de aan de hand van de beraadslagingen van de adviescommissie opgestelde (concept)adviezen aan de voorzitter of zijn vervanger ter ondertekening;
- a.
Hoofdstuk 2. Vergaderingen
Artikel 7. Vergaderfrequentie
De adviescommissie zal vergaderen zodra er aanvragen zijn ingediend die daarvoor in aanmerking komen.
Artikel 8. Uitnodiging
-
1. Het commissiesecretariaat zendt voor een vergadering de leden een schriftelijke uitnodiging onder vermelding van de dag, het tijdstip en de plaats van de vergadering.
-
2. Bij deze oproep worden een agenda en afschriften gevoegd van de aanvragen waarover Gedeputeerde Staten advies vragen.
Artikel 9. Vergoedingen
-
1. De commissieleden ontvangen voor het voorbereiden en bijwonen van een vergadering een vergoeding die gelijk staat aan drie maal een bijdrage conform artikel 13 juncto artikel 2, tweede lid, van het Rechtspositiebesluit staten- en commissieleden.
-
2. De commissieleden kunnen gemaakte reiskosten voor het bijwonen van een vergadering declareren bij de provincie Overijssel. Daarbij wordt uitgegaan van reizen met het openbaar vervoer (1e klas). Vervoersbewijzen dienen te worden meegestuurd met declaraties. Indien reizen per openbaar vervoer niet mogelijk is, kan op grond van de Reisregeling Binnenland van het ministerie van Binnenlandse Zaken € 0,37 per kilometer gedeclareerd worden.
Artikel 10. Ter inzage leggen van stukken
Achterliggende stukken of ontwerpen, die ter toelichting van de onderwerpen of voorstellen op de agenda dienen en niet vermenigvuldigd kunnen worden, worden ter vergadering ter inzage gelegd.
Artikel 11. Toelichting door de aanvrager
De adviescommissie kan, via het commissiesecretariaat, een aanvrager uitnodigen om toelichting in haar vergadering te geven.
Hoofdstuk 3. Slotbepalingen
Artikel 12. Uitleg reglement
In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van dit reglement beslist de voorzitter.
Artikel 13. Inwerkingtreding
Dit reglement treedt in werking een dag na publicatie.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl