Ondermandaatbesluit

Geldend van 05-03-2020 t/m heden

Intitulé

Ondermandaatbesluit

Teamleider Beheer van de gemeente Papendrecht;

Gelet op:

  • het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht;

  • de bepalingen van het Algemeen Mandaatbesluit, vastgesteld op 17 december 2019.

Overwegende,

  • dat in het Algemeen Mandaatbesluit mandaat is verleend ten behoeve van het aangaan van bepaalde overeenkomsten;

  • dat er per functie een maximumbedrag is vastgesteld, waarvoor financiële verplichtingen aangegaan kunnen worden;

  • dat een teamleider een overeenkomst tot een maximumbedrag van €100.000,- mag aangaan;

  • dat er binnen het managementteam is aangegeven dat de behoefte wordt gevoeld om ook bepaalde werknemers lager in de organisatie de bevoegdheid toe te kennen om financiële overeenkomsten aan te kunnen gaan;

  • dat het college hiertoe heeft besloten in het Algemeen Mandaatbesluit;

  • dat in artikel 5.2.6.3 is opgenomen dat een teamleider de bevoegdheid heeft een ondermandaat te verlenen aan een aan te wijzen medewerker (behandelend ambtenaar) ten behoeve van het aangaan van een overeenkomst voor going concernzaken tot een maximumbedrag van € 100.000,-;

Besluit tot het vaststellen van de volgende artikelen,

Artikel 1

Ondermandaat wordt verleend aan G.J. de Goede (programmamanager Afval) van het team Programma's en Strategie tot het sluiten van overeenkomsten waarbij financiële verplichtingen worden aangegaan tot een maximumbedrag van € 10.000,- ten behoeve van de going concern werkzaamheden betreffende afvalinzameling, afvalbeleid en afvalbeheer welke vallen onder de verantwoordelijkheid van het team Beheer.

Artikel 2

Het verleende ondermandaat dient te worden gebruikt met inachtneming van het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht en het Algemeen mandaatbesluit, zoals vastgesteld bij besluit van het college van Burgemeester en wethouders van 17 december 2019 en inwerking getreden op 1 januari 2020.

Artikel 3

Het ondermandaat wordt verleend onder de volgende voorwaarden:

  • de besteding moet in overeenstemming zijn met het vastgestelde beleid en budget, behorend bij het beheerplan en toegekend bij begroting of andersoortig separaat besluit;

  • de opdracht/overeenkomst moet schriftelijk of digitaal worden vastgelegd;

  • indien er een wens is tot inhuur van derden dient altijd vooraf overlegd te worden met de teamleider Beheer.

Artikel 4

Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking.

Artikel 5

Dit besluit kan worden aangehaald als “Ondermandaat programmamanager Afval".

Ondertekening

Papendrecht, 5 maart 2020

Teamleider Beheer,

M.D. Bal