Regeling vervallen per 01-01-2024

Ondermandaatbesluit 2016

Geldend van 29-09-2016 t/m 31-12-2023

Intitulé

Ondermandaatbesluit 2016

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers van de ambtelijke organisatie van Pijnacker-Nootdorp, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;

gezien het advies van de afdeling BDV d.d. 20 november 2015;

gelet op het Mandaatbesluit 2016 zoals vastgesteld door het college en de burgemeester in de vergadering van 17 november 2015, de Organisatieregeling 2006 en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;;

besluiten:

ondermandaten te verlenen zoals aangegeven in de bijlagen I tot en met IX van dit besluit.

Ondertekening

Pijnacker, 24 november 2015

De directeuren, afdelingshoofden en projectmanagers voornoemd,
Voor dezen,
De secretaris,
drs. J.P.R. Woudstra

Bijlage I Alle afdelingen.

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

I.1

A3

In de gelegenheid stellen van:

a.belanghebbenden en ingezetenen om inspraakreacties naar voren te brengen bij inspraakprocedures

b.een ieder om zienswijzen naar voren te brengen bij zienswijzenprocedures

Medewerkers van de afdelingen

 

I.2

A5

Besluiten tot:

a.het In de gelegenheid stellen een aanvraag, binnen een gestelde termijn, aan te vullen

b.de aanvraag niet te behandelen

Medewerkers van de afdelingen

 

I.3

A6

Verdagen van beslistermijnen bij het nemen van een beschikking

Medewerkers van de afdelingen

 

I.4

A7

Verdagen beslissing op bezwaarschriften

Medewerkers van de afdelingen

 

I.5

A8

Besluiten verzenden, bekend maken, daarvan mededeling doen in de Staatscourant en langs elektronische weg

Medewerkers van de afdelingen

 

Bijlage II Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

II.1

PZGB2

Verstrekken bewijs van in leven zijn

Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken

 

II.2

PZGB3

Uitoefenen overige bevoegdheden Wet basisregistratie personen, met uitzondering van de regelgevende bevoegdheden

Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken en medewerkers Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer

 

II.3

PZGB6

Verstrekken van kiezerspas en volmacht

Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken en Beleidsmedewerker B Gegevensbeheer

 

II.4

PZGB7

Verstrekken van uittreksels en inlichtingen uit het Register Kindercentra en gastouderbureaus

Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken

 

II.5

PZGB8

Opvragen van informatie uit straf-, justitiële, documentatie- en politieregisters

Teamleider van Frontoffice Publiekszaken 1e lijn, de teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en de teamleider Backoffice Publiekszaken, team Gegevensbeheer. 

 

Klantadviseurs B en C van de Frontoffice Publiekszaken voor zover het betreft Inlichtingen uit het strafregister en de algemene documentatieregisters van de Justitiële informatiedienst in het kader van naturalisatie- of optieverzoeken

 

II.6

PZGB9

Verstrekken van reisdocumenten, identiteitskaarten en rijbewijzen

Klantadviseurs A, B en C van de Frontoffice Publiekszaken

 

II.7

PZGB10

Verstrekken van een advies naturalisatieverzoek

Ondermandaat toegestaan aan de Klantadviseur B en C van de Frontoffice Publiekszaken

 

II.8

PZGB12

Uitreiken uittreksel in het kader van het verkrijgen van het Nederlanderschap

Klantadviseur B en C van de afdeling Frontoffice Publiekszaken.

Dit (onder)mandaat berust op het afzonderlijk besluit van de burgemeester van 31 maart 2010 nr. 2010.04777 en het daarop gebaseerde besluit van het hoofd van de afdeling Frontoffice Publiekszaken van 8 januari 2013.

 

Bijlage III Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

III.1

PZMZ1

Het nemen van beslissingen op het gebied van Wet- en (plaatselijke) regelgeving op het terrein van de sociale voorzieningen en inburgering

en individuele voorzieningen van ondersteuning en jeugdhulp

Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

TeamleiderFrontoffice Publiekszaken, 1e lijn

Teamleider Kernteams en Regieteam

Teamleider Frontoffice

Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken

 

III.2

PZMZ2

Urgentieverklaring woningzoekende

Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

Uitsluitend indien niet wordt afgeweken van het advies van de Toetsingscommissie Huisvesting.

III.3

PZMZ3

a.Besluiten tot een verzoekschrift in het kader van de schuldsanering van natuurlijke personen

b.Het afgeven van de gemeentelijke verklaring in het kader van de schuldsanering van natuurlijke personen

Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

III.4

PZMZ4

Vergoeding voor leerlingenvervoer

Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Maatschappelijke Zaken

 

III.6

PZMZ6

Gehandicaptenparkeerkaart

Teamleider Frontoffice Publiekszaken, 1e lijn

 

Bijlage IV Afdeling Frontoffice Publiekszaken en afdeling Backoffice Publiekszaken, onderdeel Ruimtelijke Zaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IV.1

PZRZ1

In behandeling nemen van verzoeken om planschade inclusief het verlenen van de opdracht tot een extern advies

Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

Indien het verzoek ontvankelijk is.

IV.1

PZRZ1

Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, anders dan PZMBW1 (aanlegvergunningen; principeverzoeken; verzoeken om ontheffing)

Teamleider Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

IV.2

PZRZ2

Huisvestingsvergunning particulieren

Teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

IV.3

PZRZ4

Plaatsen van een elektronische handtekening op basis van de Wet ruimtelijke ordening ten behoeve van ruimtelijke visies, plannen, besluiten en verordeningen met de daarbij behorende besluiten

Senior beleidsmedewerker Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken en overige beleidsmedewerkers van de Backoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke Zaken

 

IV.4

PZRZ5

Vergunning voor tijdelijke verhuur van een woning

Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken

 

IV.5

PZRZ6

Startersleningen

Teamleider Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Bijlage V Afdeling Frontoffice Publiekszaken, onderdeel Milieu en Bouw- en Woningtoezicht

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

V.1

PZMBW1

Besluiten op grond van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht

Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken

 

V.2

PZMBW2

Alle correspondentie inzake vergunningplicht van bedrijven met uitzondering van een voorwaarschuwing (zienswijze) en een besluit tot het opleggen van een dwangsom of het uitoefenen van bestuursdwang

Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn, team Ruimtelijke zaken

 

V.3

PZMBW3

Correspondentie betreffende een sloopmelding

Teamleider Frontoffice Publiekszaken, team Ruimtelijke zaken en medewerkers Frontoffice Publiekszaken 2e lijn team Ruimtelijke Zaken

 

Bijlage VI Afdeling Interne Dienstverlening

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VI.1

IDV1

Bijhouden van een register en registratie van publiekrechtelijke beperkingen op onroerende

Zaken op grond van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen op onroerende zaken waartoe in het in het bijzonder wordt gerekend:

a)het toetsen van de brondocumenten aan vereisten voor inschrijving

b)het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers

c)het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie

d)het plaatsen van aantekeningen op het brondocument

e)het verwerken van kadastrale mutaties in de administratie

f)het verstrekken van een bewijs van inschrijving

g)het waarmerken van afschriften van brondocumenten, waarbij publiekrechtelijke beperkingen zijn opgelegd.

h)het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie

i)het verstrekken van verklaringen, dat uit het register blijkt, dat op het betreffende aangevraagde perceel geen publiekrechtelijke beperking van toepassing zijn

j)het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties

k)het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening

1.Voor de onderdelen a t/m k: senior medewerker geo-informatie en de beleidsondersteunende medewerker geo-informatie van de afdeling IDV.

2.Voor de onderdelen g, h en i: Klantadviseur A, B en C van de afdeling Frontoffice Publiekszaken.

 

Bijlage VII Afdeling Wijkzaken

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VII.1

WKZMV1

Ontheffing voor vervoer van gevaarlijke stoffen

Teamleider Milieu en Verkeer

 

VII.2

WKZMV2

Tijdelijke verkeers- maatregelen Verkeersbesluiten

Overige Ontheffingen als bedoeld in artikel 149, eerste lid onder d. van de Wegenverkeerswet

Teamleider Milieu en Verkeer

 

VII.3

WKZSTB2

Warenmarktverordening Pijnacker-Nootdorp

Marktmeester

 

VII.4

WKZVH1

Ontheffing straatartiest

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.5

WKZVH2

Ontheffing bijzonder gebruik van de weg

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.6

WKZVH3

Vergunning evenement

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.7

WKZVH4

Vergunning groot evenement

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.8

WKZVH5

Exploitatievergunning horecagelegenheid

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.9

WKZVH6

Vergunning afwijking sluitingstijd; tijdelijke sluiting

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.10

WKZVH7

Vergunning speelgelegenheid

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.11

WKZVH8

Waarmerken verkoopregister

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.12

WKZVH9

Ontheffing overige geluidhinder

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.13

WKZVH10

Ontheffing voor het plaatsen of hebben op de weg van caravans e.d.

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.14

WKZVH11

Ontheffing parkeren van reclamevoertuigen

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.15

WKZVH12

Ontheffing parkeren van grote voertuigen

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.16

WKZVH13

Collectevergunning

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.17

WKZVH14

Standplaatsvergunning

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.18

WKZVH15

Vergunning snuffelmarkten

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.19

WKZVH16

Vergunning kansspel

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.20

WKZVH17

Verbieden klein kansspel

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.21

WKZVH18

Vergunning uitoefenen horecabedrijf of slijtersbedrijf

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.22

WKZVH19

Ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard voor een aaneengesloten periode van ten hoogste twaalf dagen

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.23

WKZVH20

Ontheffing voor het houden van een openbare vermakelijkheid op zondagen voor 13.00 uur

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.24

WKZVH21

Ontheffing voor het houden van een wegwedstrijd

Teamleider Veiligheid en Handhaving

 

VII.25

WKZVH22

Besluiten betreffende de invordering van een dwangsom

 

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.26

WKZVH23

Besluiten betreffende de toepassing van een last onder bestuursdwang en de vaststelling van de hoogte van de kosten bij  de toepassing van bestuursdwang bij handhaving

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.27

WKZVH24

Handhaving krachtens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, inclusief:

een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij een bouwwerk met een bouwsom tot en met € 2.000 ;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijnambtshalve besluiten om niet op te treden tegen ambtelijk geconstateerde geringe overtredingen van artikel 2.1, 2.3 en 2.3a Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;intrekking van bovenstaande besluiten,

met uitzondering van de overige besluiten

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

 

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.28

WKZVH25

Handhaving bodem inclusief:

een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn;intrekking van bovenstaande besluiten,

met uitzondering van de overige besluiten

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

 

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.29

WKZVH26

Handhaving Woningwet, inclusief:

een besluit in spoedeisend geval;een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 ;een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn, - intrekking van bovenstaande besluiten,

met uitzondering van de overige besluiten.

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

 

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.30

WKZVH27

Handhaven wegens strijdig gebruik, inclusief:

een besluit in spoedeisend geval

een besluit bij bouwwerken met een bouwsom tot en met € 2.000 een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn,intrekking van bovenstaande besluiten

met uitzondering van de overige besluiten

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

 

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.31

WKZVH28

Milieuhandhaving bij bedrijven, inclusief:

een besluit in spoedeisend geval;een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn;een besluit tot af- en goedkeuring van in het kader van handhaving verstrekte rapporten of bewijsstukken op basis van vergunningvoorschriften of een Amvb;intrekking van bovenstaande besluiten,

met uitzondering van de overige besluiten

Teamleider Veiligheid en Handhaving en medewerkers belast met handhaving

 

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

 VII.32

WKZVH29

Handhaven bij illegale (afval)stort buiten bedrijven, inclusief:

een besluit in spoedeisend geval;een besluit tot verlenging van de begunstigingstermijn; intrekking van bovenstaande besluiten,

met uitzondering van de overige besluiten

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.33

WKZVH30

Handhaven openbare ruimte, inclusief intrekking van deze besluiten en besluiten om niet op te treden, met uitzondering van niet spoedeisende besluiten op grond van de

bepalingen over evenementen, toezicht op openbare inrichtingen en speelgelegenheden en seksinrichtingen, sekswinkels, escortbedrijven, straat en raamprostitutie e.d.

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.34

WKZVH31

Handhaving horeca, inclusief:

een besluit in spoedeisend geval; een besluit bij verlenging van de begunstigingstermijn; intrekking van bovenstaande besluiten,

met uitzondering van de overige besluiten

Teamleider Veiligheid en Handhaving

Informatieplicht aan afdelingshoofd en portefeuillehouder

VII.35

WKZIBOR1

Het verlenen van een vergunning voor het aanleggen, beschadigen en veranderen van een wegHet gedogen van het aanleggen, het in stand houden en het opruimen van kabels en leidingen in openbare gemeentegrond.

Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

 

Met inachtneming van de Algemene Voorwaarden Ondergrondse Infrastructuren

VII.36

WKZIBOR2

KapvergunningSpoedeisende kapvergunning

Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

 

VII.37

WKZIBOR3

Toekennen van nummers aan verblijfsobjecten, ligplaatsen en standplaatsen

Teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte

 

Bijlage VIII PRIVAATRECHTELIJKE MANDATEN

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

VIII.1

PM1

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten onder de grens van de Europese drempelwaarde

projectleiders en budgethouders

 

medewerkers van de afdelingen

tot en met een bedrag van € 50.000

 

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

VIII.2

PM2

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor leveringen en diensten vanaf de grens van de Europese drempelwaarde

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure.

VIII.3

PM3

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken tot en met een bedrag van

€ 500.000

projectleiders

 

 

medewerkers van de afdelingen

tot en met een bedrag van

€ 100.000

 

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

VIII.4

PM4

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van

€ 500.001 tot en met een bedrag van € 2.500.000

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

VIII.5

PM5

Besluiten tot het gunnen van opdrachten voor werken vanaf een bedrag van € 2.500.001

medewerkers van de afdelingen

voor de procesonderdelen van de aanbestedingsprocedure

VIII.6

PM15

Besluiten tot het aangaan van overeenkomsten met verkopende partijen over de verkopersbijdrage starterslening

senior Frontoffice Publiekszaken 1e lijn

 

Betreft het afzonderlijke besluit van het college van 21 mei 2013

 

VIII.7

PM27

Besluiten tot verhuur van en aangaan of actualiseren van verhuurovereenkomsten voor (sport) accommodaties, van de volkstuinen, van woningen en gebouwen binnen de activiteit “overige gebouwen en terreinen”, van het vrachtwagenparkeerterrein en van de parkeergarages bij Het Baken

medewerker verhuur accommodaties van de afd. Wijkzaken

 

VIII.8

PM29

Aansluiten op de gemeentelijke riolering

teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken

 

VIII.9

PM30

Besluiten tot het vestigen van een recht van opstal ten behoeve van riolering (m.u.v. bedrijfsterreinen)

teamleider Inrichting en Beheer Openbare Ruimte (IBOR) afdeling Wijkzaken

 

Bijlage IX VOLMACHTEN EN MACHTIGINGEN

Nr.

Grondslag

Onderwerp

Aan

Bijzondere voorwaarden

IX.1

M1

Vertegenwoordiging van het bestuursorgaan ter zitting in rechtsgedingen en bij (bestuursrechtelijke) bezwaar- en beroepsprocedures tot in alle instanties, tijdens hoorzittingen en bij de Nationale Ombudsman

medewerkers van de afdelingen

Informatieplicht aan afdelingshoofd en directeur

IX.2

M3

Voor zover niet anders is bepaald, de volgende handelingen voorafgaand aan een besluit door het college of de burgemeester betreffende vergunningplicht of besluiten tot handhaving op grond van de Gemeentewet, bijzondere wetten of plaatselijke verordeningen:

a.voeren en ondertekenen van correspondentie en verrichten van handelingen, geen besluit zijnde,

b.inwinnen van adviezen;

c.uitnodigen voor bijeenkomsten of hoorzittingen;

d.goedkeuren van berekeningen.

medewerkers van de afdelingen

 

IX.3

M5

Namens de burgemeester, het college of de gemeente Pijnacker-Nootdorp aanvragen van een vergunning, van subsidie, indienen van declaraties, het doen van meldingen en ondertekenen van aanvraagformulieren, aanmeldformulieren, registratieformulieren en vergelijkbare formulieren

medewerkers van de afdelingen

 

IX.4

M6

Ondertekenen van stukken die geen besluit van het bestuursorgaan vergen en geen politiek gevoelig karakter hebben zoals

informatieverstrekking, doen van belastingaangiften, accordering saldobiljetten geldleningen, ontvangstbevestigingen,

stukken doorzenden die verkeerd zijn geadresseerd of tot behandeling waarvan kennelijk een ander bestuursorgaan bevoegd is,

verstrekken van statistische gegevens o.i.d.

medewerkers van de afdelingen