Besluit van de heffingsambtenaar van de gemeente Pijnacker-Nootdorp houdende regels omtrent bevoegdheid Mandaatbesluit door heffingsambtenaar 2018

Geldend van 26-03-2019 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 10-08-2018

Intitulé

Besluit van de heffingsambtenaar van de gemeente Pijnacker-Nootdorp houdende regels omtrent bevoegdheid Mandaatbesluit door heffingsambtenaar 2018

De Heffingsambtenaar van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

gelet op gelet op de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluit:

  • 1.

    de medewerkers van de afdeling Wijkzaken, team servicebedrijf te mandateren om namens hem op te treden voor het heffen en invorderen van marktgeld op grond van de Legesverordening;

  • 2.

    de medewerkers van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer, team Gegevensbeheer en Belastingen te mandateren om namens hem op te treden voor het beslissen over belastingaanslagen op grond van: 

    • a.

      Verordening onroerende-zaak belastingen;

    • b.

      Verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten;

    • c.

      Verordening rioolrechten;

    • d.

      Verordening hondenbelasting;

    • e.

      Verordening precariobelasting;

    • f.

      Verordening toeristenbelasting;

    • g.

      Legesverordening

    • h.

      Verordening bedrijveninvesteringszone Pijnacker-Centrum

  • Alsmede voor het beslissen op bezwaarschriften tegen beschikkingen tot waardevaststelling zoals bedoeld in de Wet waardering onroerende zaken.

  • 3.

    de teamleider van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer, team Gegevensbeheer en Belastingen te mandateren om namens hem op te treden op grond van artikel 26 Invorderingswet 1990 en de Uitvoeringsregeling Invorderingswet 1990.

  • 4.

    de directeuren van de instellingen voor sociale woningbouw, werkzaam in Pijnacker-Nootdorp, alsmede de hoofden woondiensten van deze instellingen, te mandateren om namens hem op te treden voor het heffen en invorderen van leges, als bedoeld in Hoofdstuk 7, Titel 1, paragraaf 9 van de Tarieventabel gemeentelijke belastingen en heffingen, behorende bij de Legesverordening;

  • 5.

    de directeur van de Gemeenschappelijke regeling Reinigingsbedrijf Avalex te mandateren om namens hem op te treden voor het heffen en invorderen van reinigingsrecht als bedoeld in Hoofdstuk 2, artikel 2.2 van de Tarieventabel gemeentelijke belastingen en heffingen, behorende bij de verordening Afvalstoffenheffing en reinigingsrechten;

  • 6.

    aan deze mandateringen de voorwaarde te verbinden dat ondermandaat niet is toegestaan, met dien verstande dat de directeur van de Gemeenschappelijke regeling Reinigingsbedrijf Avalex wordt toegestaan zijn bevoegdheid als bedoeld onder 4 onder te mandateren aan een hiërarchische ondergeschikte medewerker;

  • 7.

    te bepalen dat dit besluit in werking treedt op de eerst dag na publicatie en terugwerkt tot 10 augustus 2018;

  • 8.

    het mandaatbesluit op grond van bovengenoemde artikelen van 20 december 2016 wordt ingetrokken met ingang van de inwerkingtreding van dit besluit, met dien verstande dat het van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich vóór de datum van inwerkingtreding van dit besluit hebben voorgedaan;

  • 9.

    dit besluit wordt aangehaald als “Mandaatbesluit door heffingsambtenaar 2018”

Ondertekening

Vastgesteld op 31 oktober 2018

De Heffingsambtenaar,

H. van Vliet