Beleidsregels reinigingsheffingen

Geldend van 01-01-2020 t/m heden

Intitulé

Beleidsregels reinigingsheffingen

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Putten,

gelet op het bepaalde in artikel 231 van de Gemeentewet juncto artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluit:

vast te stellen de beleidsregels reinigingsheffingen en gewijzigd bij besluit van het college van burgemeester en wethouders van 10 december 2019.

Artikel 1

  • 1.

    Het afval afkomstig van niet-inwoners van Putten die verblijf houden op een recreatiebedrijf, beschouwen als bedrijfsafval.

  • 2.

    Het afval afkomstig van personen die ingeschreven staan in de gemeentelijke basisadministratie van de gemeente Putten en hoofdverblijf houden op een recreatiebedrijf, beschouwen als huishoudelijk afval.

  • 3.

    Als recreatiebedrijf wordt aangemerkt een recreatiepark waar de recreatieondernemer c.q. vereniging van eigenaren zorg draagt voor de centrale afvalinzameling van de onderkomens op het bedrijf.

  • 4.

    De gebruiker van een recreatieobject, die als zodanig in de BRP is ingeschreven, wordt aangeslagen voor het tarief afvalstoffenheffing voor overige percelen.

Artikel 2

  • 1.

    Deze beleidsregels worden aangehaald als: beleidsregels reinigingsheffingen.

  • 2.

    Deze beleidsregels treden in werking met ingang van 1 januari 2020.

Putten, 10 december 2019

Burgemeester en wethouders van Putten,

de secretaris,

F.E. Contant

de burgemeester,

H.A. Lambooij

Ondertekening