Regeling vervallen per 01-04-2014

Mandaatlijst 2012

Geldend van 02-02-2012 t/m 31-03-2014 met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2012

Intitulé

Mandaatlijst 2012

MANDAATLIJST 2012Geldig vanaf 1 januari 2012 

Artikel 1

 ALGEMENE VOOR ALLE AFDELINGEN GELDENDE MANDAATBEVOEGDHEDEN

 

omschrijving mandaat

gemandateerd aan:

A

Het doen van aankopen en het verlenen van opdrachten tot uitvoering van werken/levering van goederen en diensten voorzover betrekking hebbend op het taakgebied van het dienstonderdeel en binnen het kader van de gewone taakuitoefening, met inachtneming van geldende werkafspraken en binnen de daartoe vastgestelde budgetten.

allen

B

Mandaten en ondermandaten als gevolg van het aanwijzingsbesluit heffingsambtenaar op basis van de Regeling gemeentelijke belastingen 2005. Deze mandaten worden jaarlijks bij besluit van het college van burgemeester en wethouders vastgesteld.

zie betreffende regeling

 

 

Afdeling Advies & Ondersteuning (A&O)

 

 nr.

omschrijving mandaat:

gemandateerd aan:

1

Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen.

Afdelingshoofd

2

Voorlichter

3

Beslissen op aanvraag zwangerschap- en/of bevallingsverlof.

Medewerker beleid en advies AMedewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E

4

Afdelingshoofd

5

 Toekennen van gratificaties bij jubilea.

 SecretarisMedewerker beleid en advies AMedewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E

6

 Toepassing verplaatsingskostenverordening.

 Medewerker beleid en advies AMedewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E

7

 Jaarlijks indexeren vergoedingen leden commissie bezwaar- en beroepschriften.

 AfdelingshoofdJuridisch medewerker A

8

 Beslissen op aanvraag vergoeding reis- en verblijfskosten t.b.v. vrijwilligers brandweer.

 Commandant

9

 Beslissing omtrent deelname aan dienstcursussen alsmede toekenning van verlof en onkostenvergoeding terzake t.b.v. vrijwilligers brandweer.

 Commandant

10 

 Toekennen van gratificaties bij jubilea t.b.v. vrijwilligers brandweer.

 Commandant

11

 Het verlenen van toestemming voor het ruimen van conventionele explosieven.

 Ambtenaar openbare orde en veiligheid

12

 Goedkeuren programma van eisen van een brandmeldinstallatie of ontruimingsinstallatie als bedoeld in het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken.

 Medewerker proactie en preventie BMedewerker proactie en preventie C

13

 Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

 Afdelingshoofd

14

 Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

 Afdelingshoofd

 

 

Afdeling Bouwen, Milieu en Handhaving (BMH)

 

nr.

omschrijving mandaat:

gemandateerd aan:

15

Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen.

Afdelingshoofd

16

Indienen bij Inspectie van aanvragen om ontheffing voor het houden van verkoping in inrichting in de zin van de Drank- en Horecawet.

Medewerker vergunningverlening B

17

Opvragen van justitiële inlichtingen over personen uit de algemene documentatieregisters ten behoeve van de Drank- en Horecawet.

Medewerker vergunningverlening B

18

Verlenen van drank- en horecavergunningen.

Afdelingshoofd

19

Verlenen ontheffing op grond van de Winkeltijdenwet.

Medewerker vergunningverlening B

20

Verlenen aanwezigheidsvergunningen voor speelautomaten ingevolge de Wet op de kansspelen.

Afdelingshoofd

21

Verlenen vergunning houden loterij ingevolge de Wet op de kansspelen.

Afdelingshoofd

22

Verlenen van vergunningen en ontheffingen op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).

Afdelingshoofd

23

Het met toepassing van de Algemene wet bestuursrecht buiten behandeling laten van aanvragen voor een omgevingsvergunning ingevolge de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo).

Afdelingshoofd

24

Verlenen omgevingsvergunning die is voorbereid met de uitgebreide procedure als bedoeld in artikel 3.10 van de Wabo, indien geen zienswijzen zijn ontvangen.

Afdelingshoofd

25

Verlenen omgevingsvergunning die is voorbereid met de reguliere procedure als bedoeld in artikel 3.9 van de Wabo.

Afdelingshoofd

26

Beslissen op een sloopmelding ingevolge artikel 8.21 van de Bouwverordening Reimerswaal.

Medewerker handhaving B

27

Afhandelen van een melding als bedoeld in artikel 8.40 Wet milieubeheer.

Afdelingshoofd

28

Vooraankondiging bestuursdwang c.q. dwangsombeschikking.

Afdelingshoofd

29

Besluit voorgenomen bestuursdwang c.q. dwangsom met mogelijkheid Awb-zienswijze.

Afdelingshoofd

30

Ambtshalve aanpassen van de bouwsom bij een aanvraag omgevingsvergunning activiteit bouw.

Medewerker vergunningverlening AMedewerker Beleid en Advies C

31

Verlenen omgevingsvergunning activiteit bouw waarin een afwijking als bedoeld in de bouwverordening wordt toegestaan, of waarbij een ontheffing wordt verleend als bedoeld in het Bouwbesluit.

Afdelingshoofd

32

Intrekken omgevingsvergunning indien geen bezwaren zijn ingediend door derde belanghebbende.

Afdelingshoofd

33

Eerste aanschrijving tot stillegging clandestiene bouw.

Afdelingshoofd

34

Beslissen op aanvragen om subsidie voor particuliere woningverbetering in het kader van de Subsidieverordening Dorpsvernieuwing Reimerswaal.

Afdelingshoofd

35

Afhandelen gebruiksmelding in het kader van het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken.

Afdelingshoofd

36

Goedkeuren programma van eisen van een brandmeldinstallatie of ontruimingsinstallatie als bedoeld in het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken.

Medewerker proactie en preventie BMedewerker proactie en preventie C

37

Besluiten tot het toepassen van bestuursdwang voor het ontmantelen van een hennepkwekerij en het nemen van besluiten tot het opleggen van een invorderingsbeschikking.

38

Ondertekening van voorgeschreven openbare bekendmakingen voorzover tot het werkveld van sector behorend (zie ook afd. REO).

Afdelingshoofd

39

Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

Afdelingshoofd

40

Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

Afdelingshoofd

 

Afdeling Dienstverlening

 

nr.

omschrijving mandaat:

gemandateerd aan:

41

Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen.

Afdelingshoofd

42

Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

Afdelingshoofd

43

Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

Afdelingshoofd

44

Behandelen en afhandelen van alle adviesverzoeken om geslachtsnaamwijziging.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E

45

Behandelen van alle adviesverzoeken om naturalisatie.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E 

46

Positief adviseren verband houdende met de Rijkswet op het Nederlanderschap.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E

47

Het uitoefenen van de in de Kieswet, Kiesbesluit en Uitvoeringsvoorschriften aan burgemeester en wethouders en aan de burgemeester opgedragen taken m.b.t. het werkveld verkiezingen m.u.v: - vernietiging van de verzegelde pakketten- benoeming leden stembureaus;- aanwijzing stemlokalen- indeling gemeenten in stemdistrictenvaststelling vergoedingen;- de taken van de burgemeester als voorzitter van hoofdstembureau.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E

48

Het uitoefenen van, in de Paspoortuitvoeringsregeling Nederland, opgedragen taken, zoals aanvraag/afgifte van paspoorten en Europese identiteitskaart. 

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie

49

Opvragen van gegevens uit de strafregisters en justitiële documentatiedienst alsmede afgifte van verklaringen omtrent gedrag.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie

50

Verstrekken en weigeren van inlichtingen uit de gemeentelijke basisadministratie.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie

51

Afgifte van rijbewijzen en inhouding van afgegeven rijbewijzen.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie

52

Het nemen van besluiten in het kader van de Wet GBA.

AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies E

53

Legalisatie van handtekeningen.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie

54

Het verlenen van vergunning, verlof of laissez-passez op basis van de Wet op de lijkbezorging.

Medewerker beleid en advies DMedewerker beleid en advies EMedewerker Publieksbalie

55

Afgifte of weigering van een gehandicaptenparkeerkaart.

AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies DMaatschappelijk werker B

56

Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

Afdelingshoofd

57

Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

Afdelingshoofd

 

Afdeling Financiën (FIN)

 

nr.

omschrijving mandaat:

gemandateerd aan:

58

Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen.

Afdelingshoofd

59

Verlenen van uitstel van betaling aan debiteuren.

Afdelingshoofd

60

Oninbaar verklaren van vorderingen tot € 453,78 indien vordering niet mogelijk/reëel is.

Portefeuillehouder

61

Aangaan van vaste geldleningen en kasgeldleningen en uitlenen (kas)geldleningen binnen het raam van de jaarlijks te nemen moederraadsbesluiten.

Afdelingshoofd

62

Beslissen over schadegevallen waarvoor WA-verzekering geldt, maximaal tot eigen risico en conform de polisvoorwaarden.

Afdelingshoofd

63

Uitvoeren van mutaties in afgesloten verzekeringscontracten.

Afdelingshoofd

64

Aansprakelijkstelling voor schade aan gemeente-eigendommen.

Afdelingshoofd

65

Ondertekening begrotingswijziging.

Afdelingshoofd

66

Nummering van gebouwen.

AfdelingshoofdMedewerkers beleid en advies cluster gegevensbeheer

67

Naamgeving openbare ruimte.

AfdelingshoofdMedewerkers beleid en advies cluster gegevensbeheer

68

Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

Afdelingshoofd

69

Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

Afdelingshoofd

 

Afdeling Gemeentewerken (GW)

 

nr.

omschrijving mandaat:

gemandateerd aan:

70

Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen. 

Afdelingshoofd

71

Uitgifte graven, koopaktes; verlening grafsteenvergunningen.

Administratief medewerker AFinancieel medewerker BMedewerker beleid en advies E

72

Uitgeven en opzeggen van ligplaatsen havens voor zowel bedrijfsmatig gebruik (vissers e.d.) als voor privé jachten.

Financieel medewerker B

73

Uitgifte volkstuintjes.

Administratief medewerker A

74

Opzegging volkstuintjes.

Afdelingshoofd

75

Aanwijzen en intrekken invalidenparkeerplaatsen.

Afdelingshoofd

76

Aansprakelijkstellingen.

Afdelingshoofd

77

Ontheffingen Wegenverkeersreglement t.b.v. bijzonder vervoer.

Afdelingshoofd

78

Vergunningverlening sportvissersvaartuigen.

Afdelingshoofd

79

Verlenen vergunningen kabels en leidingen t.b.v. nutsbedrijven met uitzondering van hoofdtransportleiding.

Afdelingshoofd

80

Instemmingsbesluiten op grond van de Telecommunicatiewet.

Afdelingshoofd

81

Het nemen van een positief besluit naar aanleiding van een melding voor het realiseren van een uitweg.

Afdelingshoofd

82

Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

Afdelingshoofd

83

Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

Afdelingshoofd

 

Afdeling Onderwijs en Welzijn (O+W)

 

nr.

omschrijving mandaat:

gemandateerd aan:

84

Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen.

Afdelingshoofd

85

Verlenen van uitstel van indiening budgetproducten (begro-ting/rekening/rapportages) van derden op basis van de Algemene Subsidieverordening.

Afdelingshoofd

86

Subsidiëring kadervormende activiteiten, inclusief afwijzing.

Administratief medewerker B

87

Aanwijzing/benoeming sporters die jaarlijks voor huldiging in aanmerking komen, inclusief de afwijzingen.

Administratief medewerker B

88

Vaststelling jaarsubsidies.

Afdelingshoofd

89

Besluitvorming ten aanzien van eenmalige subsidies (zowel positief als nega-tief) op grond van de diverse deelverordeningen, voorzover het betreffende plafondbedrag niet wordt overschreden.

Medewerker beleid en advies A t/m EAdministratief medewerker B

90

Besluitvorming m.b.t. het leerlingenvervoer binnen de regio (= Midden-Zeeland + West-Brabant). 

Medewerker beleid en advies AAdministratief medewerker B

91

Besluitvorming inzake leerlingenvervoer buiten de regio.

Afdelingshoofd

92

Opleggen van een aanwijzing ingevolge art. 65, lid 3 van de Wet Kinderopvang.

Medewerker beleid en advies D

93

Subsidiëring godsdienstlessen op openbare basisscholen.

Medewerker beleid en advies E

94

Besluiten tot het aangaan van verhuurovereenkomsten voor gemeentelijke accommodaties.

Administratief medewerker B

95

Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

Afdelingshoofd

96

Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

Afdelingshoofd

 

 

Afdeling Ruimtelijke- en Economische Ontwikkeling (REO)

 

 

nr.

omschrijving mandaat:

gemandateerd aan:

 97

 Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen.

 Afdelingshoofd

 98

 Beslissen op verzoek tot vaststelling subsidiabele restauratiekosten rijksmonumenten.

 Medewerker beleid en advies D

 99

 Verlenen van een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.12, lid 1, onder a, sub 1 van de Wabo

 Afdelingshoofd

 100

 Verlenen van een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.12, lid 2 van de Wabo

 Afdelingshoofd

 101

 Verlenen van een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.12, lid 1, onder a, sub 2 van de Wabo

 Afdelingshoofd

 102

 Beslissen op aanvraag voor een omgevingsvergunning ingevolge artikel 2.1, lid 1, onder b van de Wabo (= uitvoeren werk/werkzaamheden; voorheen “aanleg-vergunning”).

 Afdelingshoofd

 103

 Instemmen met verkoop van huurwoningen van R&B Wonen (incl. royeren hypotheek en aanvragen boekwaardeverlaging).

 Afdelingshoofd

 104

 Beslissen op verzoeken tot omzetting gegarandeerde geldleningen.

 Administratief medewerker C

 105

 Reserveren en verkoop van bouwgrond voor woningbouw volgens vastgestelde prijzen.

 Juridisch medewerker BMedewerker beleid en advies BMedewerker beleid en advies D

 106

 Reserveren en verkoop van bouwgrond voor bedrijfsvestiging volgens vastgestelde prijzen.

 Juridisch medewerker BMedewerker beleid en advies BMedewerker beleid en advies D

 107

 Periodieke trendmatige aanpassing van huren en pachtsommen; het tijdig op-zeggen van pachtcontracten.

 Juridisch medewerker BAdministratief medewerker C

 108

 Ondertekenen van voorgeschreven openbare bekendmakingen voorzover tot het werkveld van de sector behorend (zie ook afd. BMH).

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies A

 109

 Afwikkelen aansprakelijkstelling gemeente als gevolg van vernietigde besluiten of te nemen besluiten.

 Afdelingshoofd

 110

 Toekennen van een starterslening op basis van artikel 3 van de Verordening Stimuleringsfonds Starterslening.

 Medewerker beleid en advies C

 111

 Verhuur plaatsen vrachtwagenparkeerterrein.

 Secretaresse C

 112

 Indienen van zienswijzen omtrent aanvragen en ontwerpvergunningen ex artikel 19d Natuurbeschermingswet 1998.

 Afdelingshoofd

 113

 Opdracht verlenen aan extern adviseur tot het laten uitvoeren van onderzoeken naar aanleiding van een planschadeclaim.

 AfdelingshoofdMedewerker projecten A

 114

 Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

 Afdelingshoofd

 115

 Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

 Afdelingshoofd

 

Afdeling Sociale Zaken (SOZ)

 

nr.

omschrijving mandaat:

gemandateerd aan:

 116

 Beslissen op verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur, met uitzondering van weigeringen.

 Afdelingshoofd

 117

 Fiattering uitbetalingslijsten uitkeringen, voorlopige betalingen en overige betalingsopdrachten aan de hand van ontvangen facturen etc.

 Financieel medewerker AFinancieel medewerker BICT medewerker A

 118

 Besluiten op verzoeken/heronderzoeken/ rapportage inzake de WWB (incl. minimabeleid), BBZ, WI, IOAW, IOAZ, Reïntegratie, WSW en terugvordering en verhaal inclusief negatieve beslissingen met uitzondering van gesanctioneerde uitkeringen (wekelijkse rapportage aan portefeuillehouder).

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker BMaatschappelijk werker CFinancieel medewerker A

 119

 Beslissingen tot sanctionering van uitkeringen.

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AFinancieel medewerker A

 120

 Specificaties t.b.v. bedrijfsverenigingen, S.V.B. e.d. betreffende verrekening van uitkeringen, maandelijkse aangifte en afdracht loonheffing.

 Financieel medewerker AFinancieel medewerker B

 121

 Afgifte verklaringen aan diverse instanties (zoals woningbouwverenigingen, studiefinanciering) betreffende het inkomen van uitkeringsgerechtigden.

 Financieel medewerker AFinancieel medewerker B

 122

 Beslissen op aanvragen om uitkeringen/heronderzoeken/beëindiging etc. (inclusief negatieve beslissingen).

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker BMaatschappelijk werker C

 123

 Besluiten over verhaal en terugvordering van uitkeringen en overige besluiten betreffende de debiteuren-administratie en beslaglegging.

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AFinancieel medewerker AFinancieel medewerker B

 124

 Besluiten op aanvragen, trajectplannen, heronderzoeken en beëindigingen in het kader van de Wet Inburgering (WI).

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker C

 125

 Beslissing en ondertekening voor het afgeven van een verklaring en een verzoekschrift ten behoeve van de schuldenaar gericht aan de Rechtbank Middelburg voor het doen van een beroep op de Wet schuldsanering natuurlijke personen (WSNP).

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker A

 126

 Beslissing en ondertekening van uitstroom gerichte trajectplannen en de daarbij behorende beschikkingen in het kader van de Wet werk en bijstand.

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker B

 127

 Besluiten rolstoelvoorzieningen, woonvoorzieningen en huishoudelijke hulp in-gevolge de Wet maatschappelijke ondersteuning.

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker BMaatschappelijk werker C

 128

 Besluiten collectief vervoer ingevolge de Wet maatschappelijke ondersteuning.

 AfdelingshoofdMedewerker beleid en advies AMaatschappelijk werker AMaatschappelijk werker BMaatschappelijk werker C

 129

 Beslissen op aanvraag buitengewoon verlof.

 Afdelingshoofd

 130

 Toekennen van studiefaciliteiten in het kader van het Persoonlijk Ontwikkel Plan binnen de geldende afspraken rond maximale financiële hoogte.

 Afdelingshoofd

 

Ondertekening

Vastgesteld op 29 december 2011,
 
 
De secretaris,       De burgemeester,
 
mr. F. Marquinie MBA       A.J. Huisman