Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97408
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR97408/1
Regeling vervallen per 01-01-2022
Verordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal
Geldend van 01-02-2006 t/m 31-12-2021
Intitulé
Verordening accountantscommissie gemeente ReimerswaalDe raad van de gemeente Reimerswaal;Gelezen het raadsvoorstel van 19 januari 2006 van de voorzitter inzake de instelling van een accountantscommissie en Vaststelling van de Verordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal;gelet op het bepaalde in artikel 4, lid 3 en artikel 7, lid 4 van de Controleverordening gemeente Reimerswaal en artikel 3;b e s l u i t :vast te stellen deVerordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal
Artikel 1
Er is een accountantscommissie gemeente Reimerswaal.
Artikel 2
-
1 De commissie onderhoudt contact met de accountant en begeleidt deze bij zijn werkzaamheden.
-
2 De commissie evalueert de werkzaamheden van de accountant en brengt hierover verslag uit aan de raad.
-
3 De commissie vormt het schakelpunt voor de verzameling, uitwisseling en afstemming van relevante informatie vanuit de raad, college en ambtenaren inzake de accountantscontrole.
-
4 De commissie heeft een voorbereidende en adviserende taak richting de raad bij het selecteren van de accountant na afloop van het huidige contract.
-
5 De commissie bereidt jaarlijks het op grond van de Controleverordening op te stellen programma van eisen voor de accountantscontrole voor en legt dit ter vaststelling voor aan de raad.
-
6 De commissie adviseert de gemeenteraad over de genoemde taken.
Artikel 3
-
1 De commissie bestaat uit twee raadsleden, de portefeuillehouder financiën, de gemeentesecretaris, het hoofd van de afdeling financiën en de griffier.
-
2 De raad benoemt de leden die namens de raad zitting hebben in de commissie.
-
3 De raad benoemt de twee plaatsvervangende leden die namens de raad zitting heb-ben in de commissie.
Artikel 4
-
1 De zittingsperiode van de raadsleden in de commissie eindigt wanneer zij ophouden lid te zijn van de raad en in ieder geval aan het einde van de zittingsperiode van de raad.
-
2 De raad kan een raadslid als commissielid ontslaan.
-
3 Een raadslid kan te allen tijde als lid van de commissie ontslag nemen.
Artikel 5
-
1 De commissie kiest uit de in de commissie zitting hebbende raadsleden een voorzitter.
-
2 De voorzitter draagt zorg voor het tijdig en periodiek bijeen roepen van de commissie, het leiden van de vergaderingen, het bewaken van de uitgangspunten en het bevorderen van een heldere besluitvorming.
-
3 De griffier levert de ambtelijke ondersteuning en verzorgt het secretariaat.
Artikel 6
Deze verordening kan worden aangehaald als: “Verordening accountantscommissie gemeente Reimerswaal”.
Artikel 7
Deze verordening treedt in werking onmiddellijk na de bekendmaking ervan.Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Reimerswaal op dinsdag 31 januari 2006de griffier,T. Jansen de voorzitter,A.J. Huisman
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl