Regeling vervallen per 01-01-2020

Regeling telefoonvergoeding 2018

Geldend van 23-06-2018 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-06-2018

Intitulé

Regeling telefoonvergoeding 2018

Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Rheden;

gelet op artikel 125 Ambtenarenwet;

gelet op artikel 160 Gemeentewet;

b e s l u i t :

vast te stellen de Regeling telefoonvergoeding 2018

Artikel 1 Begripsbepaling

  • a.

    Medewerker: de medewerker in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR, alsmede uitzendkrachten, detacheringskrachten, stagiairs en personen die anderszins in dienst van de gemeente Rheden werkzaamheden verrichten.

  • b.

    Telefoonkosten: de kosten voor mobiele telefonie en het telefoontoestel.

Artikel 2 Beschikbaarstelling mobiele telefonie

  • 1.

    Door of namens burgemeester en wethouders kan een medewerker een mobiele telefoon ter beschikking worden gesteld als:

    • a.

      de medewerker voortdurend bereikbaar moet zijn en/of zelf moet kunnen bellen en niet, binnen het voor hem geldende werkrooster, per vaste diensttelefoon bereikbaar is;

    • b.

      de medewerker die ook buiten het voor hem geldende werkrooster, bereikbaar moet zijn en/of zelf moet kunnen bellen.

  • 2.

    Burgemeester en wethouders bepalen op basis van de functie van de medewerker, de aard en mate van gewenste bereikbaarheid en de daarmee gepaard gaande kosten welk type telefoon wordt verstrekt.

  • 3.

    De mobiele telefoon kan door de medewerker zowel zakelijk als privé gebruikt worden. De medewerker dient op de gebruikersovereenkomst aan te geven of hij de telefoon privé gaat gebruiken. In het geval de medewerker op de gebruikersovereenkomst aangeeft de telefoon ook privé te gebruiken wordt maandelijks een bedrag van € 10,00 ingehouden op zijn salaris of verrekend met de detacheerder, uitzender etc.

  • 4.

    Aan de medewerker aan wie een prepaid telefoon ter beschikking is gesteld wordt geen eigen bijdrage gevraagd voor het privégebruik.

  • 5.

    Door of namens burgemeester en wethouders wordt steekproefsgewijs gecontroleerd of het privégebruik van de telefoon met abonnement maandelijks € 10,00 te boven gaat. Indien dit het geval is worden door de desbetreffende medewerker en zijn directe leidinggevende nadere afspraken gemaakt over het privégebruik van de mobiele telefoon.

  • 6.

    Mogelijk gefactureerde kosten, welke buiten het abonnement vallen, voor internetgebruik (vanuit het buitenland) en gesprekken (van en naar het buitenland) worden volledig door de medewerker zelf betaald door inhouding op het salaris. Het betreft hier alleen kosten die door de telecomprovider worden gefactureerd omdat ze niet binnen het huidige pakket vallen (bijvoorbeeld bellen naar niet EU telefoonnummers, internet gebruik buiten de Europese Unie). Uitzondering hierop is een bedrag van € 15,00 voor eventuele synchronisatie.

  • 7.

    De bedragen zoals vermeld in lid 5 en lid 6 worden jaarlijks door of namens burgemeester en wethouders aangepast aan de hand van de daadwerkelijke kosten van het privégebruik en de kosten van synchronisatie.

  • 8.

    Indien burgemeester en wethouders het nodig achten, kunnen er ten behoeve van de verstrekte mobiele telefoon, accessoires (zoals een carkit) ter beschikking worden gesteld.

  • 9.

    De mobiele telefoon en eventueel accessoires worden alleen op basis van een gebruikersovereenkomst aan de medewerker ter beschikking gesteld.

  • 10.

    De ter beschikking gestelde mobiele telefoon en eventuele accessoires dienen door de medewerker bij beëindiging van de functie of tijdelijke werkzaamheden terstond te worden ingeleverd.

Artikel 3 Hardheidsclausule

In die gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist het college van burgemeester en wethouders.

Artikel 4 Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking, onder gelijktijdige intrekking van de Regeling telefoonvergoeding 2008, op de dag na publicatie en werkt terug tot 1 juni 2018.

Artikel 5 Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als de Regeling telefoonvergoeding 2018.

Ondertekening

Vastgesteld bij besluit van burgemeester en wethouders d.d. 5 juni 2018.

De Steeg, 5 juni 2018

Burgemeester en wethouders voornoemd,

Carol van Eert,

burgemeester,

Hans Kettelerij,

secretaris.