Regeling vervallen per 01-01-2017

Uitvoeringsregeling toelage voor de huisvuilophaaldienst gemeente Rhenen 2006

Geldend van 01-01-2016 t/m 31-12-2016

Intitulé

Uitvoeringsregeling toelage voor de huisvuilophaaldienst gemeente Rhenen 2016

Het college van de gemeente Rhenen,

besluit:

gelet op het gestelde in artikel 160 Gemeentewet,

gelet op hoofdstuk 3 van de Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst;

gelet op de bereikte overeenstemming in de commissie voor Georganiseerd Overleg in de vergadering van 21 januari 2016.

vast te stellen de navolgende:

Uitvoeringsr egeling toelage voor de huisvuilophaaldienst gemeente Rhenen 2016

Artikel 1 Begripsomschrijving

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

a.

CAR/UWO:

Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en Uitwerkingsovereenkomst voor de sector gemeenten.

b.

Medewerker:

de ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR-UWO, die zwaar werk onder wisselende omstandigheden bij de huisvuilophaaldienst verricht.

c.

Toelage:

toelage welke wordt toegekend voor het verrichten van zwaar werk onder wisselende omstandigheden bij de huisvuilophaaldienst.

d.

Salaris:

Salaris zoals bedoeld in artikel 3:2 van de CAR-UWO.

Artikel 2 Toelage

De toelage bedraagt 15% over de werkelijk voor de huisvuilophaaldienst gewerkte tijd en wordt uitgekeerd als percentage tot het maximumsalaris van schaal 5 van bijlage IIA van de CAR-UWO

Artikel 3 Toelage en ziekte

Lid 1

Bij afwezigheid door ziekte, ongeval, vakantie of buitengewoon verlof wordt de vuilwerktoelage maximaal 6 maanden uitbetaald.

Lid 2

De periode doorgebracht vanwege zwangerschaps-, bevallings- of ouderschapsverlof wordt niet aangemerkt als onderbreking in de zin van het vorige lid.

Lid 3

Is de medewerker, zoals bedoeld in lid 1, langer dan 6 maanden afwezig door ziekte, ongeval, vakantie of buitengewoon verlof dan zal afbouw van de vergoeding plaatsvinden conform de bepalingen van artikel 3:16 van de CAR-UWO.

Lid 4

De medewerker die belast wordt met vervanging van de in lid 1, sub b bedoelde medewerker komt alleen in geval van ziekte of ongeval in aanmerking voor doorbetaling van de vergoeding onder de hierna vermelde voorwaarden:

  • a.

    De vergoeding wordt doorbetaald indien de ambtenaar de dag, voorafgaande aan de dag van verhindering door ziekte of ongeval, werkzaam is geweest bij de huisvuilophaaldienst.

  • b.

    Doorbetaling van de vergoeding duurt nooit langer dan zou zijn gebeurd wanneer geen verhindering door ziekte of ongeval had plaatsgevonden.

  • c.

    De vergoeding tijdens afwezigheid door ziekte of ongeval bedraagt niet meer dan genoten is over een periode van maximaal 1 kalendermaand direct voorafgaande aan de verhindering.

  • d.

    Indien de verhindering langer duurt dan 1 maand wordt de toelage teruggebracht naar 75%, na 2 maanden naar 50%, na 3 maanden naar 25% en komt na 4 maanden te vervallen.

Lid 5

Indien het salaris slechts gedeeltelijk wordt doorbetaald, wordt de in het eerste en vierde lid bedoelde vergoeding in dezelfde verhouding teruggebracht.

Lid 6

Ingeval van ongeoorloofd verzuim wordt geen toelage toegekend.

Artikel 4 Uitbetaling toelage

De uitbetaling van de toelage zal zoveel mogelijk gelijktijdig gebeuren met de maandelijkse salarisbetaling.

Artikel 5 Onvoorziene gevallen

Lid 1

In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan het college een bijzondere voorziening treffen.

Lid 2

Het college beslist in alle gevallen over de uitleg van de bepalingen van deze regeling als er verschil van inzicht bestaat.

Artikel 6 Slotbepalingen

Lid 1

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2016.

Lid 2

Deze regeling kan worden aangehaald als “Uitvoeringsregeling vuilwerktoelage voor de huisvuilophaaldienst van de gemeente Rhenen 2016”.

Lid 3

Met ingang van de datum van inwerkingtreding van deze regeling vervalt de " Regeling vuilwerktoelage voor de huisvuilophaaldienst van de gemeente Rhenen " welke is vastgesteld op 1 december 2008.

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rhenen op 21 januari 2016.

P.Bonthuis

drs. J.A. van der Pas

Gemeentesecretaris

Burgemeester