Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR227175
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR227175/1
Beleidsregels vergunningen papierinzameling
Geldend van 01-01-2013 t/m heden
Intitulé
Beleidsregels vergunningen papierinzamelingte besluiten tot c.q. beslispunten:
- 1.
In te stemmen met de in dit rapport voorgestelde beleidsregels voor het verlenen van een inzamelvergunning voor papier;
- 2.
De vergunningverlening op basis van artikel 11 van de afvalstoffenveroderning 2005 gemeente Rijssen-Holten te mandateren aan de behandelend ambtenaar van de afdeling IW;
- 3.
In te stemmen met het aanpassen van de stimulerings/administratievergoeding van € 5 naar € 2,50 per ton (met ingang van 1 januari 2013);
- 4.
De beleidsregels bekend te maken via de gemeentelijke informatiepagina.
1
Vergunningen voor papierinzameling worden uitsluitend verleend aan plaatselijke verenigingen en instellingen met een niet commercieel doel die dit met plaatselijke vrijwilligers uitvoeren.
2
Vergunningen hebben een looptijd tot uiterlijk 31 december 2017
3
De vergunning geldt uitsluitend voor huishoudelijk papierafval, afkomstig van huishoudens uit de gemeente Rijssen-Holten.
4
Het ingezamelde papier moet worden afgezet via een handelaar of verwerker die is aangesloten bij PRN (Papier Recycling Nederland).
5
Het ingezamelde papier mag uitsluitend afgevoerd worden door een transporteur die in het bezit is van een VIHB-registratie.
6
Binnen een maand na afloop van een inzamelactie wordt een overzicht van ingezamelde hoeveelheden aan de gemeente verstrekt, inclusief (kopie)weegbonnen. (dit mag in overleg ook door de transporteur aangeleverd worden.
7
De gemeente vergoedt aan de vergunninghouder, na afloop van een kalenderjaar, op basis van de tijdig aangeleverde overzichten een bedrag van € 2,50 per ton ingezameld papier als vergoeding voor het aanleveren van de maandoverzichten. De vergunninghouder dient hiertoe binnen twee maand na afloop van een kalenderjaar een verzoek in.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl