Beleidsregels vergunningen papierinzameling

Geldend van 01-01-2013 t/m heden

Intitulé

Beleidsregels vergunningen papierinzameling

te besluiten tot c.q. beslispunten:

  • 1.

    In te stemmen met de in dit rapport voorgestelde beleidsregels voor het verlenen van een inzamelvergunning voor papier;

  • 2.

    De vergunningverlening op basis van artikel 11 van de afvalstoffenveroderning 2005 gemeente Rijssen-Holten te mandateren aan de behandelend ambtenaar van de afdeling IW;

  • 3.

    In te stemmen met het aanpassen van de stimulerings/administratievergoeding van € 5 naar € 2,50 per ton (met ingang van 1 januari 2013);

  • 4.

    De beleidsregels bekend te maken via de gemeentelijke informatiepagina.

1

Vergunningen voor papierinzameling worden uitsluitend verleend aan plaatselijke verenigingen en instellingen met een niet commercieel doel die dit met plaatselijke vrijwilligers uitvoeren.

2

Vergunningen hebben een looptijd tot uiterlijk 31 december 2017

3

De vergunning geldt uitsluitend voor huishoudelijk papierafval, afkomstig van huishoudens uit de gemeente Rijssen-Holten.

4

Het ingezamelde papier moet worden afgezet via een handelaar of verwerker die is aangesloten bij PRN (Papier Recycling Nederland).

5

Het ingezamelde papier mag uitsluitend afgevoerd worden door een transporteur die in het bezit is van een VIHB-registratie.

6

Binnen een maand na afloop van een inzamelactie wordt een overzicht van ingezamelde hoeveelheden aan de gemeente verstrekt, inclusief (kopie)weegbonnen. (dit mag in overleg ook door de transporteur aangeleverd worden.

7

De gemeente vergoedt aan de vergunninghouder, na afloop van een kalenderjaar, op basis van de tijdig aangeleverde overzichten een bedrag van € 2,50 per ton ingezameld papier als vergoeding voor het aanleveren van de maandoverzichten. De vergunninghouder dient hiertoe binnen twee maand na afloop van een kalenderjaar een verzoek in.