Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen

Geldend van 10-10-2015 t/m heden

Intitulé

Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen

Burgemeester en wethouders van de gemeente Roerdalen,

Gelet op de

Wet basisregistratie personen;

Wet bescherming persoonsgegevens.

Besluiten:

Vast te stellen de navolgende regeling beheer en toezicht basisregistratie personen gemeente Roerdalen:

Hoofdstuk 1 Aanwijzen functionarissen

Artikel 1

Het college van burgemeester en wethouders wijst functionarissen aan die belast worden met het:

  • 1.

    informatiebeheer BRP

  • 2.

    beveiligingsbeheer BRP

  • 3.

    privacybeheer BRP

  • 4.

    systeembeheer BRP

  • 5.

    toezichthouder BRP

  • 6.

    control informatiebeveiliging, zoals aangewezen in het informatiebeveiligingsbeleid Roerdalen

Artikel 2

  • 1.

    De informatiebeheerder BRP wijst functionarissen aan die worden belast met:

    • a)

      gegevensbeheer BRP;

    • b)

      applicatiebeheer BRP;

    • c)

      gegevensverwerking BRP;

    • d)

      het namens het college van burgemeester en wethouders afnemen van de in artikel 2.8, lid2, onder sub e, van de wet bedoelde verklaring onder ede.

Hoofdstuk 2 Het informatiebeheer BRP

Artikel 3

De informatiebeheerder BRP beheert de gemeentelijke voorziening, en het autorisatiebesluit.

Artikel 4

De informatiebeheerder BRP voorziet in:

  • a)

    een jaarlijkse planning van de beheeractiviteiten;

  • b)

    een jaarlijkse rapportage aan het college van burgemeester en wethouders over de bij a. bedoelde planning, waarbij tevens inzicht wordt gegeven in de kengetallen van de bijhoudings- en beheerprocedures;

  • c)

    een jaarlijkse rapportage over de resultaten die voortvloeien uit de in artikel 13 bedoelde kwaliteitssteekproef;

  • d)

    administratieve beheerprocedures, voor zover hier niet door of bij de wet in is voorzien;

  • e)

    periodiek overleg tussen hem en de op basis van de regeling aangewezen beheerders;

  • f)

    richtlijnen voor de bijhouding van de basisregistratie personen.

Artikel 5

De informatiebeheerder BRP is verantwoordelijk voor:

  • a)

    de uitvoering van het periodieke onderzoek op grond van artikel 4.3 van de Wet naar de inrichting, de werking en de beveiliging van de basisregistratie, alsmede naar de verwerking van gegevens in de basisregistratie;

  • b)

    de periodieke toezending van een uittreksel van de resultaten van het onderzoek aan het College bescherming persoonsgegevens en aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Artikel 6

De informatiebeheerder BRP adviseert het college van burgemeester en wethouders over de navolgende aspecten die voortvloeien uit deze basisregistratie te weten:

  • a)

    persoonsinformatievoorziening;

  • b)

    beveiliging;

  • c)

    gegevenskwaliteit;

  • d)

    personeelsaangelegenheden.

Artikel 7

De informatiebeheerder BRP beslist:

  • a)

    over de installatie van nieuwe of gewijzigde versies van het toepassingssysteem voor de gemeentelijke voorziening;

  • b)

    op verzoeken van organen van de gemeente tot het verkrijgen van gegevens uit de basisregistratie personen;

  • c)

    op verzoeken van derden als genoemd in artikel 3.6 van de Wet en als genoemd in de bij Verordening BRP genoemde derden tot het verkrijgen van gegevens uit de basisregistratie personen;

  • d)

    over de wijze van de verstrekking van gegevens met betrekking tot het bepaalde in dit artikel, onder b en c.

Artikel 8

De informatiebeheerder BRP ziet er op toe dat:

  • a)

    de in deze regeling opgenomen bepalingen worden nageleefd;

  • b)

    de behandeling en afhandeling van verzoeken om gegevensverstrekking als genoemd in artikel 7 geschiedt volgens de bepalingen uit de wet, de Verordening basisregistratie personen en Wet bescherming persoonsgegevens;

  • c)

    de bij of krachtens de wet opgelegde verplichtingen ten aanzien van inrichting en bijhouding, evenals de beveiliging van de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen worden nageleefd;

  • d)

    dat alle in artikel 2, lid 1 genoemde functionarissen, alsmede de systeembeheerder BRP op de hoogte zijn van de installatie van nieuwe of gewijzigde versies van het toepassingssysteem voor de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen en van de gevolgen van deze installatie;

  • e)

    de beveiligingsvoorschriften die voortvloeien uit het plan Informatiebeveiliging worden nageleefd.

Artikel 9

De informatiebeheerder BRP, of een op grond van de artikelen 1 en 2 aangewezen functionaris, neemt deel aan buitengemeentelijk overleg betreffende onderwerpen die het beheer van de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen aangaan.

Hoofdstuk 3 Het gegevensbeheer BRP

Artikel 10

  • 1. De gegevensbeheerder BRP is verantwoordelijk voor:

    • a)

      de juistheid, actualiteit en betrouwbaarheid van de gegevens die opgenomen zijn of worden in de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen;

    • b)

      het beheer van documentatie op het gebied van de wet en overige regelgeving op het gebied van de basisregistratie personen;

    • c)

      de communicatie met de overheidsorganen aan wie gegevens worden verstrekt uit de basisregistratie personen en andere houders van voorzieningen voor de basisregistratie personen over gegevensverwerking BRP;

    • d)

      het verwerken van complexe mutaties en correcties met betrekking tot de basisregistratie personen;

    • e)

      het uitzetten van richtlijnen met betrekking tot het actualiseren en corrigeren van persoonsgegevens in de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen.

  • 2. De gegevensbeheerder BRP beslist binnen 5 werkdagen op het in behandeling nemen van een melding van een overheidsorgaan die gerede twijfel heeft over de juistheid van een in de gemeentelijke voorziening van de basisregistratie personen opgenomen (authentiek) gegeven en stelt het overheidsorgaan in kennis van deze beslissing.

Artikel 11

De gegevensbeheerder BRP voorziet in:

  • a)

    de behandeling van wijzigingsverzoeken als bedoeld in artikel 2.57, 2.58 en 2.60 van de Wet BRP;

  • b)

    controlewerkzaamheden ter waarborging van de kwaliteit van de basisregistratie personen.

Artikel 12

De gegevensbeheerder BRP is bevoegd, in overleg met de applicatiebeheerder BRP, vanuit de in artikel 10 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers BRP aanwijzingen te geven betreffende de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen.

Artikel 13

  • 1. Periodiek wordt de inhoudelijke kwaliteit van het bestand van persoonslijsten in de basisregistratie personen onderworpen aan een inhoudelijke controle door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

  • 2. De gegevensbeheerder BRP voorziet in een doorlopende kwaliteitssteekproef en de uitvoering van de daarmee samenhangende verbetermaatregelen gericht op de handhaving van de kwaliteitsnorm van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

  • 3. De gegevensbeheerder BRP voorziet in de uitvoering van het periodiek onderzoek op grond van artikel 4.3 van de Wet, voor wat betreft de verwerking van persoonsgegevens in de gemeentelijke voorziening.

Artikel 14

De gegevensbeheerder BRP neemt deel aan het in artikel 4, onder e genoemde overleg.

Hoofdstuk 4 Het systeembeheer BRP

Artikel 15

De systeembeheerder BRP is verantwoordelijk voor het technisch onderhoud van het toepassingssysteem waarmee de gemeentelijke voorziening voor de basisregistratie personen wordt gevoerd (hierna toepassingssysteem).

Artikel 16

De systeembeheerder BRP voorziet in:

  • a)

    de fysieke beveiliging van het toepassingssysteem;

  • b)

    een dagelijkse back-up die wordt ondergebracht in een daartoe uitgeruste en beveiligde ruimte op een andere locatie dan de ruimte waarin de apparatuur voor de gemeentelijke voorziening van de BRP is opgesteld;

  • c)

    de technische installatie van gewijzigde of nieuwe versies van het toepassingssysteem;

  • d)

    de beschikbaarheid van het toepassingssysteem overeenkomstig hetgeen daarover intern en met derden is overeengekomen.

Artikel 17

De systeembeheerder BRP is bevoegd:

  • a)

    direct maatregelen te treffen wanneer de continuïteit van het toepassingssysteem of de daarin opgeslagen informatie acuut in het geding is; hij is verplicht achteraf ter zake te rapporteren aan de informatiebeheerder BRP;

  • b)

    aanwijzingen te geven over:

    • I.

      beheer toepassingssystemen;

    • II.

      beheer van bestanden;

    • III.

      reconstructiemaatregelen.

Artikel 18

De systeembeheerder BRP neemt deel aan het in artikel 4, onder e genoemde overleg.

Hoofdstuk 5 Het applicatiebeheer BRP

Artikel 19

De applicatiebeheerder BRP voorziet in:

  • a)

    de communicatie bij storingen in hard- en software;

  • b)

    een logboek waarin bijzondere gebeurtenissen worden bijgehouden;

  • c)

    de toekenning van de autorisatieniveaus voor actualiseringen aan de gegevensverwerkers BRP, de gegevensbeheerder BRP, de applicatiebeheerder BRP en de informatiebeheerder BRP op grond van een besluit van de informatiebeheerder BRP;

  • d)

    de bijhouding van een dossier van de autorisaties, die overeenkomstig artikel 7 door de informatiebeheerder BRP zijn toegekend;

  • e)

    het testen en evalueren van nieuwe versies van het toepassingssysteem, alsmede het testen en evalueren van nieuwe apparatuur;

  • f)

    de beoordeling van de gevolgen van de installatie van nieuwe en of gewijzigde versies van het toepassingssysteem;

  • g)

    de bijhouding van een verzameling van alle problemen en klachten, die bij het gebruik van het toepassingssysteem ontstaan;

  • h)

    een oplossing, eventueel door inschakeling van de systeembeheerder BRP of een derde, voor de onder 7 genoemde problemen en klachten;

  • i)

    de voorlichting aan de alle in artikel 2 genoemde functionarissen met betrekking tot de gevolgen van een nieuwe of gewijzigde versie van het toepassingssysteem;

  • j)

    de coördinatie van de werkzaamheden in geval van uitwijk in overleg met de systeembeheerder BRP;

  • k)

    de vormgeving en inhoud van documenten, die rechtstreeks aan de basisregistratie personen worden ontleend;

  • l)

    de afhandeling van verzoeken omtrent managementgegevens;

  • m)

    een zo spoedig mogelijke oplossing in geval van storingen binnen het toepassingssysteem, zonodig door inschakeling van een derde.

Artikel 20

De applicatiebeheerder BRP is verantwoordelijk voor:

  • a)

    de ondersteuning bij het gebruik van het toepassingssysteem;

  • b)

    het tijdig opschonen van de relevante bestanden in de database;

  • c)

    het beheer van de tabellen van de basisregistratie personen;

  • d)

    het beheer van de gebruikersdocumentatie.

Artikel 21

De applicatiebeheerder BRP is bevoegd:

  • a)

    gegevensverwerkers BRP en het personeel van externe afdelingen/diensten die direct toegang hebben tot de basisregistratie personen aanwijzingen te geven over het gebruik van het toepassingssysteem;

  • b)

    over het gebruik van de basisregistratie personen gedragsregels op te stellen.

Artikel 22

De applicatiebeheerder BRP is verantwoordelijk voor de gehele of gedeeltelijke uitvoering van de uitwijkprocessen zoals beschreven in de procedure uitwijk.

Artikel 23

De applicatiebeheerder BRP ziet erop toe dat voorgeschreven procedures uit het plan Informatiebeveiliging worden nageleefd, en voert hier controles op uit zoals aangegeven in de desbetreffende procedures. Van deze controles worden door de applicatiebeheerder BRP rapportages gemaakt.

Artikel 24

De applicatiebeheerder BRP neemt deel aan:

  • a)

    het overleg genoemd in artikel 4, onder e;

  • b)

    het externe gebruikersoverleg.

Hoofdstuk 6 Het privacybeheer BRP

Artikel 25

  • 1. De privacybeheerder BRP adviseert de informatiebeheerder BRP en het college van burgemeester en wethouders over de privacyaspecten die voortvloeien uit de uitvoering van de Wet en de Verordening BRP.

  • 2. De privacybeheerder BRP is verantwoordelijk voor:

    • a)

      de advisering over de inhoudelijke afhandeling van de verzoeken als bedoeld in artikel 7, onder b, c en d van deze regeling;

    • b)

      het dagelijkse toezicht op de naleving van de privacy voorschriften in relatie tot het gebruik van gegevens uit de BRP die voortvloeien uit de Wet BRP en de Wet bescherming persoonsgegevens.

Artikel 26

De privacybeheerder BRP adviseert over:

  • a)

    de afhandeling van de verzoeken om inzage in de basisregistratie personen overeenkomstig artikel 2.55 van de wet respectievelijk artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens (inzage);

  • b)

    de behandeling van alle verzoeken om verstrekkingsbeperking die op basis van artikel 2.59 van de wet ingediend worden en de eventuele privacytoets als bedoeld in artikel 3.21 lid 2 van de wet;

  • c)

    de afhandeling van verzoeken ingevolge de artikelen 36, 37 en 40 van de Wet bescherming persoonsgegevens;

  • d)

    de kennisgeving ingevolge artikel 38 van de Wet bescherming persoonsgegevens;

  • e)

    de afhandeling van verzoeken om inzage in verstrekkingen uit de basisregistratie personen aan overheidsorganen en derden;

  • f)

    zaken in het kader van de Wet bescherming persoonsgegevens aan de privacybeheerders en de privacy-consulent van de gemeente Roerdalen.

Artikel 27

De privacybeheerder BRP is bevoegd:

  • a)

    op grond van het in artikel 25 lid 2 onder b genoemde toezicht, alle gebruikers van gegevens uit de basisregistratie personen aanwijzingen te geven;

  • b)

    ongevraagd advies uit te brengen over alle procedures en producten die betrekking hebben op de basisregistratie personen, waarbij de persoonlijke levenssfeer in het geding is of kan zijn.

Artikel 28

De privacybeheerder BRP is betrokken bij alle bezwaarschriftenprocedures die voortvloeien uit genomen beslissingen op grond van de Wet BRP en daarbij behorende regelingen,de Wet bescherming persoonsgegevens voor zover hierbij privacyaspecten aan de orde zijn.

Artikel 29

De Privacybeheerder BRP neemt deel aan het overleg van de werkgroep Privacy en informatiebeveiliging.

Hoofdstuk 7 De gegevensverwerking BRP

Artikel 30

De gegevensverwerkers BRP voorzien in:

  • a)

    het verwerken van de gegevens in de basisregistratie personen (BRP) overeenkomstig de voorschriften van de krachtens de wet voorgeschreven systeembeschrijving (Logisch Ontwerp GBA) en de handleiding uitvoeringsprocedures, voor zover daartoe door de applicatiebeheerder BRP geautoriseerd;

  • b)

    het verzamelen van de daarvoor bestemde gegevens;

  • c)

    de archivering van de brondocumenten op grond waarvan de gegevens zijn verwerkt;

  • d)

    de behandeling van BRP mutaties;

  • e)

    de behandeling van het BRP netwerkverkeer;

  • f)

    de behandeling van de foutverslagen, voortvloeiend uit de inkomende netwerk- berichten;

  • g)

    de toetsing van de waarde die aan overgelegde brondocumenten kan worden toegekend aan de hand van artikel 2.8 van de wet en ziet erop toe dat geen gegevens worden verwerkt uit documenten waaraan bij of krachtens de Wet geen ontleningstatus is gegeven;

  • h)

    de dagelijkse controle van de in de BRP aangebrachte actualiseringen;

  • i)

    de kennisgeving aan de ingeschrevene voor wat betreft de verwerking van:

    • I.

      wijziging van het naamgebruik;

    • II.

      vervolginschrijving voor zover het een adreswijziging betreft die leidt tot opname in de BRP;

  • j)

    de toezending van de complete persoonslijst aan de ingeschrevene ingeval van een inschrijving in de BRP;

  • k)

    de afhandeling van de verzoeken om inzage in de BRP overeenkomstig artikel 2.55 van de wet respectievelijk artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens (inzage)

  • l)

    de behandeling van alle verzoeken om verstrekkingsbeperking die op basis van artikel 2.59 van de wet ingediend worden en de eventuele privacytoets als bedoeld in artikel 3.21 lid 2 van de wet;

  • m)

    de afhandeling van verzoeken ingevolge de artikelen 36, 37 en 40 van de Wet bescherming persoonsgegevens;

  • n)

    de kennisgeving ingevolge artikel 38 van de Wet bescherming persoonsgegevens;

  • o)

    de afhandeling van verzoeken om inzage in verstrekkingen uit de BRP aan overheidsorganen en derden.

Artikel 31

De gegevensverwerkers BRP:

  • a)

    beslissen op aangiften en verzoekschriften die op grond van de wet worden gedaan met inachtneming van het gestelde in artikel 26 en voor zover hier niet op andere wijze in is voorzien;

  • b)

    beslissen over het verwerken van resultaten van onderzoeken die zijn ingesteld naar aanleiding van een melding van een overheidsorgaan;

  • c)

    stellen overheidsorganen in kennis van de beslissing ingevolge sub b van dit artikel.

Hoofdstuk 8 De toezichthouder BRP

Artikel 32

De toezichthouder BRP als bedoeld in artikel 4.2 van de Wet BRP, is verantwoordelijk voor het toezicht op de naleving van de verplichtingen van de burger ingevolge hoofdstuk 2, afdeling 1, paragraaf 5 van de Wet BRP.

Artikel 33

De toezichthouder BRP controleert of de burger voldoet aan zijn verplichtingen met betrekking tot de inschrijving in de BRP (artikel 2.38), de wijziging van diens adres (2.39), het rechtmatig gebruik van een briefadres (2.40 t/m 2.42), zijn vertrek uit Nederland (2.43), de verstrekking van alle inlichtingen die nodig zijn voor de bijhouding van de BRP.

Artikel 34

De toezichthouder BRP ziet er op toe dat, indien de burger niet zelf aan zijn verplichtingen voldoet of kan voldoen, de verplichtingen worden vervuld door degene die daartoe bevoegd is op grond van de artikelen 2.49 en 2.50 van de Wet BRP.

Artikel 35

  • 1. De toezichthouder BRP ontleent de in lid 2 van dit artikel genoemde bevoegdheden aan hoofdstuk 5 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 2. De toezichthouder BRP is in verband met de uitvoering van de taken als genoemd in artikel 32, bevoegd:

  • a) met uitzondering van het zonder toestemming van een bewoner betreden van een woning, elke plaats te betreden met medeneming van apparatuur (zoals laptop, fotocamera);

  • b) zich zonodig toegang verschaffen met behulp van de sterke arm;

  • c) zich te laten vergezellen door personen die door hem zijn aangewezen;

  • d) inlichtingen te vorderen;

  • e) inzage te vorderen van een identiteitsbewijs;

  • f) zakelijke gegevens te vorderen, kopieën te maken of documenten mee te nemen om te kopiëren;

  • g) onderzoek te doen;

  • h) rapport op te maken ter zake een geconstateerde overtreding van de bepalingen van de Wet BRP, als genoemd in artikel 32.

Artikel 36

De toezichthouder BRP voert zijn werkzaamheden uit in samenspraak met de gegevensverwerker en koppelt het resultaat van zijn werkzaamheden terug aan de gegevensverwerker.

Artikel 37

De toezichthouder BRP legt het resultaat van zijn werkzaamheden vast in een onderzoekrapportage en draagt zorg voor dossiervorming.

Hoofdstuk 9 Het beveiligingsbeheer BRP

Artikel 38

  • 1. De beveiligingsbeheerder BRP is verantwoordelijk voor de inrichting, organisatie en uitvoering van het informatiebeveiligingsbeleid op het gebied van de persoonsinformatievoorziening.

  • 2. De beveiligingsbeheerder BRP is in het bijzonder verantwoordelijk voor de opstelling en uitvoering van het plan Informatiebeveiliging voor de gemeentelijke voorzieningen waarmee de gemeente Roerdalen uitvoering geef aan de Wet BRP.

Artikel 39

  • 1. De beveiligingsbeheerder BRP ondersteunt en adviseert de informatiebeheerder BRP op het gebied van informatiebeveiliging op zodanige wijze, dat de informatiebeheerder BRP diens verantwoordelijkheid op grond van de artikelen 4 en 5 van dit reglement op deugdelijke wijze kan invullen.

  • 2. De beveiligingsbeheerder BRP coördineert de uitvoering van de beveiligingsmaatregelen van het plan Informatiebeveiliging BRP en waardedocumenten gemeente Roerdalen.

Artikel 40

De beveiligingsbeheerder BRP is bevoegd:

  • a)

    uit hoofde van diens verantwoordelijkheid als bedoeld in artikel 38, alle gebruikers van gegevens uit de basisregistratie personen aanwijzingen te geven;

  • b)

    ongevraagd advies uit te brengen over alle procedures en producten die betrekking hebben op de basisregistratie personen, waarbij de beveiliging in het geding is.

Artikel 41

De beveiligingsbeheerder BRP:

  • a)

    onderkent en reageert op incidenten en adviseert over de maatregelen die nodig zijn om de gevolgen van een incident te beperken en om herhaling te voorkomen;

  • b)

    stelt passende normen en controlemaatregelen op;

  • c)

    implementeert beveiligingsmaatregelen;

  • d)

    coördineert en handhaaft de uitvoering van de maatregelen als genoemd onder c.

Artikel 42

De beveiligingsbeheerder BRP is het aanspreekpunt op het gebied van Informatiebeveiliging en bevordert het beveiligingsbewustzijn bij management en medewerkers.

Artikel 43

De beveiligingsbeheerder BRP:

  • a)

    neemt deel aan het in artikel 4, onder e genoemde overleg;

  • b)

    participeert in de ontwikkeling en formulering van het gemeentebrede informatiebeveiligings-beleid.

Artikel 44

De beveiligingsbeheerder BRP rapporteert halfjaarlijks over de informatieveiligheid aan de informatiebeheerder BRP en de beveiligingsfunctionaris en verzorgt de bijdragen aan de gemeentebrede managementrapportage over de informatieveiligheid met betrekking tot de persoonsinformatievoorziening.

Hoofdstuk 10 Het beveiligingscontrol

Artikel 45

De beveiligingsfunctionaris is verantwoordelijk voor het toezicht op naleving van de beveiligingsmaatregelen en –procedures zoals uitgewerkt in het plan Informatiebeveiliging en met inachtneming van de voor de gemeente vastgestelde baseline informatiebeveiliging gemeenten.

Artikel 46

De beveiligingsfunctionaris is bevoegd om het afdelingshoofd van de afdeling Servicepunt Roerdalen dwingende adviezen te geven ten aanzien van de naleving van de beveiligingsvoorschriften, die voortvloeien uit de Wet BRP en het plan Informatiebeveiliging.

Artikel 47

De beveiligingsfunctionaris ziet er op toe dat:

  • a)

    beveiligingsvoorschriften die voortvloeien uit de Wet BRP en het plan Informatiebeveiliging BRP en waardedocumenten Roerdalen worden nageleefd;

  • b)

    de in deze regeling opgenomen bepalingen inzake beveiliging worden nageleefd.

Artikel 48

De beveiligingsfunctionaris adviseert rechtstreeks aan het college van burgemeester en wethouders over beveiligingsaspecten die uit het plan Informatiebeveiliging BRP en waardedocumenten Roerdalen voortvloeien.

Artikel 49

De beveiligingsfunctionaris voorziet in een jaarlijks verslag over de activiteiten inzake het Beveiligingsbeheer BRP van de gemeentelijke voorziening BRP.

Hoofdstuk 11 Slotbepalingen

Artikel 50

De in deze regeling opgenomen bepalingen gelden voor de gemeentelijke voorzieningen als bedoeld artikel 1.2 juncto 1.4 van de Wet BRP evenals voor de in de gemeentelijke voorziening genoemde aangehaakte gegevens en voor de basisgegevens uit de BRP in het gegevensmagazijn.

Artikel 51

Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na die waarop zij is bekend gemaakt.

Artikel 52

Deze regeling wordt aangehaald als Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen gemeente Roerdalen.

Ondertekening

Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 22 september 2015.
Burgemeester en wethouders van Roerdalen.
De secretaris, De burgemeester,
J.J.W.M. L’Ortije, mr. M.D. de Boer-Beerta