Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR31382
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR31382/1
Regeling vervallen per 02-10-2013
Instructie behandeling klachten
Geldend van 23-05-2007 t/m 01-10-2013
Intitulé
Instructie behandeling klachtenBurgemeester en wethouders van Roermond,
De burgemeester van Roermond,
gelet op het bepaalde in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht;
mede gelet op het wetsvoorstel dualisering gemeentebestuur;
b e s l u i t e n :
- 1.
in te trekken de op 25 juni 2002 vastgestelde instructie voor de behandeling van klachten en
- 2.
vast te stellen de volgende:
Instructie voor de behandeling van klachten
Artikel 1. Registratie
-
1. Elke ingediende klacht over een gedraging van een ambtenaar, een bestuurder of een bestuursorgaan wordt door de afdeling Kabinet en Communicatie geregistreerd en voorgelegd aan degene die de klacht op grond van artikel 2 behandelt.
-
2. Een klacht kan ook mondeling worden ingediend; een mondeling ingediende klacht wordt op schrift gesteld indien klager daar uitdrukkelijk om verzoekt en ter tekening aan de klager voorgelegd ter bevestiging van de juiste weergave van de klacht.
Artikel 2. Klachtenbehandelaar
-
1. Een klacht wordt namens het college van burgemeester en wethouders behandeld door:
- a)
Een sectordirecteur indien het een gedraging van een ambtenaar van zijn/haar sector betreft;
- b)
De gemeentesecretaris indien het een gedraging van een sectordirecteur en een concerncontroller betreft;
- c)
De commandant van de brandweer indien het een gedraging van een ambtenaar van de brandweer betreft;
- d)
De burgemeester indien het een gedraging van de gemeentesecretaris of de commandant van de brandweer betreft.
- a)
-
2. Een klacht wordt behandeld door de burgemeester indien het een gedraging van de gemeenteraad, een commissie of het college van burgemeester en wethouders betreft.
-
3. Een klacht wordt behandeld door de loco-burgemeester indien het een gedraging van de burgemeester betreft.
Artikel 3. Kennisgeving beslissing
In verband met het door de burgemeester op te stellen burgerjaarverslag stelt de klachtenbehandelaar hem/haar in kennis van de bevindingen van het onderzoek en van zijn/haar beslissing op de klacht, alsmede van de eventuele gevolgen die aan de afhandeling van de klacht zijn of zullen worden verbonden. De klachtenbehandelaar informeert tevens de gemeentesecretaris en de portefeuillehouder personeel en organisatie.
Artikel 4. Citeerartikel
Deze instructie kan worden aangehaald als “instructie behandeling klachten”.
Ondertekening
Roermond, 15 mei 2007.
Burgemeester en wethouders van Roermond,
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl