LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van artikel 2 van de Landsverordening luchtvaartfaciliteitengelden

Geldend van 10-10-2010 t/m heden

Intitulé

LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van artikel 2 van de Landsverordening Luchtvaartfaciliteitengelden

Artikel 1

  • 1. Luchtvaartfaciliteitengelden worden berekend op basis van de formule:

    r = ti x d x p, waarin

    r = vergoeding

    ti= het eenheidstarief van Nederlands-Antilliaanse guldens, waarvan de waarde periodiek wordt vastgesteld door de Minister van Toerisme, Economische Zaken, Verkeer en Telecommunicatie overeenkomstig de in de bij dit landsbesluit behorende bijlage opgenomen Standard rules for determination of en route air navigation facility charges.

    d = factor afstand, gelijk aan het door honderd gedeelde aantal kilometers, gemeten langs de grootcirkel tussen:

    het luchtvaartterrein waarvan wordt vertrokken of het punt waar het luchtruim als bedoeld in artikel 3, eerste lid, van de Landsverordening luchtvaartfaciliteitengelden wordt binnengevlogen en het luchtvaartterrein waarop de eerstvolgende landing wordt uitgevoerd of het punt waar het bovenbedoelde luchtruim wordt verlaten.

    Deze punten worden gekozen met inachtneming van de meest gebruikelijke route tussen twee luchtvaartterreinen of, indien deze niet kan worden bepaald, de kortste route.

    Bij elke start of landing wordt de afstand met twintig kilometer verminderd. De meest gebruikelijke route in de betekenis van de voorgaande alinea wordt jaarlijks uiterlijk op 1 november herzien ten einde rekening te houden met eventuele wijzigingen in het routestelsel of de verkeersstruktuur.

    p = de vierkantswortel van het getal dat verkregen wordt door het maximaal toegelaten totaalgewicht ("maximum certificated take-off weight") van het luchtvaartuig uitgedrukt in tonnen te delen door 50, welke uitkomst zal worden uitgedrukt in een getal met 2 decimalen.

  • 2. Wanneer een betalingsplichtige genoemd in artikel 3 van de Landsverordening luchtvaartfaciliteitengelden twee of meer luchtvaartuigen van hetzelfde type, maar in verschillende uitvoeringen te zijner beschikking heeft, zal als het gewicht voor de berekening als bedoeld in het vorige lid worden genomen het gemiddelde van de maximaal toegelaten totaalgewichten van de verschillende uitvoeringen.

    Deze berekening zal tenminste ieder jaar worden herhaald. Mochten geen gegevens ter beschikking zijn gesteld, dan zal bij de berekening het gewicht van de zwaarste uitvoering van dat type luchtvaartuig worden genomen.

Artikel 2

De luchtvaartfaciliteitengelden moeten worden voldaan in Nederlands-Antilliaanse valuta.

Artikel 3

De luchtvaartfaciliteitengelden moeten door de betalingsplichtigen genoemd in artikel 3 van de Landsverordening luchtvaartfaciliteitengelden worden betaald binnen 30 dagen na die van de verzending van de factuur door het de dienst Lucht- en Scheepvaart.

Artikel 4

[regelt de inwerkingtreding]

Bijlage

STANDARD RULES FOR DETERMINATION OF

EN ROUTE AIR NAVIGATION FACILITY CHARGES

CALCULATION METHOD

FORMULA

r = ti x N

r = the charge

ti = the service unit rate

N = the number of service units

The number of service units designated as N, shall be obtained as follows:

N = d x p

d = the distance factor

p = the weight factor

DISTANCE FACTOR

The distance factor is the distance, expressed in hundreds of kilometers between:

-The aerodrome of departure of the point of entry into the Sint Maarten Flight Information Region (FIR) and the aerodrome of first (intended)landing or the point of exit from the Sint Maarten FIR.

A standard deduction of 20 km is made for each take-off or landing, to allow for the services provided by the Airport Approach facilities.

The distance factor has value of one for a flight of 100 km.

In the formula it is expressed as a figure taken tot 2 decimal places.

WEIGHT FACTOR

Formula:

p = ------maximum certificated take-off weight

The certificated take-off weight of the aircraft is the weight as set out in the Certificate of Airworthiness, the Flight Manual or any other equivalent official document; expressed in metric tons.

SERVICE UNIT

The service unit thus corresponds to an aircraft weighing 50 metric tons and covering a distance of 100 km.

In the formula it is expressed as a figure taken tot 3 decimal places.

SERVICE UNIT RATE

The service unit rate is the cost per service unit expressed in Netherlands Antillean Guilders (NAƒ) This figure is obtained by dividing the total costs for route air navigation facilities and services of the preceding year by the total service units rendered in the Sint Maarten FIR that year, being these units, the number of flight weighed with the distance factor (d) and the weight-factor (p).

TOTAL COSTS FOR ROUTE AIR NAVIGATION FACILITIES

The total costs for route air navigation facilities are obtained by taking into account the following:

  • -

    Airtraffic Services provided for aircraft en route, including Area Control and Flight Information and alerting services, as distinct from the services provided by Approach and Aerodrome Control.

  • -

    Communication facilities and visual and radio aids to navigation, including radar, for safety and regularity of en route flights, including both air-to-ground and ground-to-ground communications when these are used directly or indirectly in connection with the preparation for, or the conduct of, a flight. Communications used for approach or aerodrome control are excluded, as also are the communication facilities used by the carriers for purely commercial purposes.

  • -

    All that part of the services allocable to civil aviation or any permanent civil establishment of equipment and personnel maintained for the purposes of providing such services as search and rescue, accident investigation, aeronautical charts and information services.

NOTE

The service units rendered each year are calculated using the relevant civil aviation traffic statistics.

CHARGE

The charge is the total cost for each category of aircraft along the routes concerned.

The resulting charge (r) for each category of aircraft on the routes listed are rounded up to the nearest whole cent.