Regeling vervallen per 12-12-2013

Submandaatbesluit t.a.v. stadsarchivaris

Geldend van 08-04-2010 t/m 11-12-2013

Intitulé

Submandaatbesluit

De directeur van het Domein Dienstverlening en Maatschappij, J. Nelissen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat de directeur van het Domein Dienstverlening en Maatschappij gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De ‘Stadsarchivaris’ heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • besluiten die gebaseerd zijn op de wet- en regelgeving waarmee het ‘Stadsarchief’ in zijn of haar taken en bevoegdheden is belast;

    • aanschaffen van goederen en diensten, kantoorartikelen en specifieke software producten en bijbehorende diensten, inclusief het akkoord tot betaling van facturen. De bevoegdheid tot het geven van opdrachten geldt tot een bedrag van € 50.000,- exclusief BTW en dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en voor zover gelegen binnen het werkterrein van het ‘Stadsarchief’;

    • aangifte van bedreiging, mishandeling en vernieling te doen bij de politie;

    • opleggen van een gebouwverbod;

    • verlenen van verlof, adv en kort buitengewoon verlof;

    • invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen;

    • voor gezien en akkoord tekenen van overurendeclaraties (overeenkomstig de Arbeidsvoorwaardenregeling en Bezoldigingsverordening gemeente Sittard-Geleen);

    • voor gezien en akkoord tekenen van declaraties reis- en verblijfkosten (overeenkomstig het Reisbesluit);

    • voor gezien en akkoord tekenen van declaraties autokosten (overeenkomstig de Regeling autokostenvergoeding Gemeente Sittard-Geleen);

    • voor gezien en akkoord tekenen van declaraties studiekosten voorzover opgenomen in een goedgekeurd opleidingsplan;

    • voor gezien en akkoord tekenen van zwangerschaps- bevallingsverlof;

    • voor gezien en akkoord tekenen van ouderschapsverlof;

    • afhandelen van klachten als bedoeld in de gemeentelijke klachtenregeling behalve als de klacht betrekking heeft op een gedraging van het bestuursorgaan zelf dan wel de voorzitter of een lid ervan (artikel 9 lid 2 Awb);

    • het doen van openbare bekendmakingen/kennisgevingen ten aanzien van krachtens mandaat genomen c.q. voorgenomen besluiten;

    • fiatteren van betaal- en inningsopdrachten;

    • verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);

    • doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);

    • stellen van een termijn aan een adviseur (art.3:6 Awb);

    • vaststellen van een formulier voor het indienen van aanvragen en verstrekken van gegevens (artikel 4:4 Awb);

    • besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag (artikel 3:18 leden 1 en 2 Awb juncto artikel 4:5 Awb);

    • afwijzen van een herhaalde aanvraag (artikel 4:6 Awb);

    • in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);

    • stellen van een redelijke termijn waarbinnen de beschikking tegemoet kan worden gezien (artikel 4:14 Awb);

    • (onverwijld) mededeling doen aan het orgaan waarbij het bezwaar of beroep aanhangig is van het intrekken of wijzigen van het bestreden besluit dan wel het besluit na bezwaar en beroep tegen het niet nemen van een besluit conform artikel 6:20 Awb (artikel 6:18 lid 2 en lid 4 Awb, artikel 6:20 lid 3 en 5 Awb; Hoofdstuk 6 Awb ‘Algemene bepalingen over bezwaar en beroep’);

    tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

  • 2. De directeur Domein ‘Dienstverlening en Maatschappij’ kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens dezen,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde, de handtekening van deze (onder)gemandateerde, en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Voorjaars- en najaarsrapportages

  • Afdelingsrapportages

  • Jaarrekening

  • (Meerjaren-)Begroting

  • Regulier overleg tussen de directeur Domein ‘Dienstverlening en Maatschappij’ en de Stadsarchivaris

  • Ad hoc overleg tussen de directeur Domein ‘Dienstverlening en Maatschappij’ en de Stadsarchivaris (bij spoedeisende zaken)

  • Managementinformatie (maandelijks).

Artikel 4. Intrekking

Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het submandaatbesluit van de Stadsarchivaris Stadsarchief van 4 februari 2009, geaccordeerd / goedgekeurd 12 februari 2009, ingetrokken.

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking.

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 9 maart 2010
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens dezen,
Directeur Domein Dienstverlening en Maatschappij
J.Nelissen
Voor akkoord
De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,
Mr. J.H.J. Höppener