Regeling vervallen per 24-11-2016

Ondermandaatbesluit aan de teammanager Facilitaire services

Geldend van 07-02-2013 t/m 23-11-2016

Intitulé

Ondermandaatbesluit

Cluster Concern

Ondermandaatbesluit

Het hoofd Dienstverlening (= mandaatgever);

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013;

gezien het Besturings- en Managementconcept, het Organisatiebesluit, de Budgetregeling en het Besluit Planning- en Controlcyclus;

overwegende dat aan het hoofd Dienstverlening de aansturing van het team Facilitaire services is opgedragen;

overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij het verrichten van zijn werkzaamheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De teammanager Facilitaire services (=gemandateerde) heeft ondermandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot zijn taken, conform het Organisatiebesluit, en is uit dien hoofde bevoegd verplichtingen met -financiële- consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren conform de Budgetregeling, tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

  • 2. Gemandateerde kan dit aan hem verleende ondermandaat – voor wat betreft alsdan specifiek op te sommen bevoegdheden - opdragen aan anderen. Hiervoor is goedkeuring door de gemeentesecretaris/algemeen directeur vereist.

Artikel 2. Uitzonderingen op ondermandaat

  • 1. In afwijking van het bepaalde in artikel 1 is geen ondermandaat mogelijk voor:

    • -

      de bevoegdheid tot het geven van opdrachten tot een bedrag boven de € 50.000,-- exclusief BTW; de opdrachtverlening dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en het werkterrein van het team;

  • 2. De mandaatgever kan ten aanzien van de uitoefening van het ondermandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 3. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze(n),”

gevolgd door de functienaam van de gemandateerde,

de handtekening van deze gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze gemandateerde.

Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de gemandateerde wordt dit ondermandaat uitgeoefend door de aangewezen plaatsvervanger.

Artikel 5. Verantwoording

De gemandateerde legt in algemene zin verantwoording af in managementrapportages en desgewenst specifiek in een nadere rapportage, over de uitvoering van de aan hen opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden.

Toezicht op de uitvoering van dit besluit vindt plaats overeenkomstig het Interne controlekader.

Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking de dag na de bekendmaking.

  • 2. Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit worden navolgende besluiten ingetrokken:

    • -

      het submandaatbesluit dd 1 september 2008 aan de teamleider Documentbeheer en secretariaat;

    • -

      het submandaatbesluit dd 1 september 2008 aan de teamleider Facilitaire Service.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 2013.
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze(n),
Het hoofd Dienstverlening van de gemeente Sittard-Geleen,
A.J.S. Daemen.
Goedkeuring
Voor akkoord,
De gemeentesecretaris/algemeen directeur van Sittard-Geleen,
Mr. J.H.J. Höppener .