Regeling vervallen per 01-04-2013

submandaat afdeling Dienstverlening aan de seniorconsulent van het team Zorg en Ondersteuning

Geldend van 01-01-2008 t/m 31-03-2013

Intitulé

Zorg en Ondersteuning Seniorconsulent

Afdeling Dienstverlening

Team Zorg en ondersteuning

Submandaatbesluit

Het hoofd van de afdeling Dienstverlening, J.A.M. Heesen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De senior consulent van het team Zorg en ondersteuning heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • besluiten die gebaseerd zijn op de wet- en regelgeving waarmee het team in zijn of haar taken en bevoegdheden is belast;

    • nemen van besluiten op aanvragen voor vervoersvoorzieningen en verdagen van de beslistermijn op grond van de ‘verordening leerlingenvervoer Sittard-Geleen 2002’;

    • nemen van besluiten in het kader van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO);

    • nemen van besluiten tot het verstrekken van gehandicapten parkeerkaarten (Besluit Gehandicapten Parkeerkaart);

    • voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;

    • verdagen van de beslistermijn op grond van de “verordening leerlingenvervoer Sittard-Geleen 2002”;

    • tekeningsbevoegdheid betaalopdrachten (= ‘GWS-betalingen’) tot een bedrag van € 10.000,- die gebaseerd zijn op een besluit van de Wet Maatschappelijke Ontwikkeling (WMO), Verordening leerlingenvervoer Sittard-Geleen 2002 of het Besluit Gehandicapten Parkeerkaart;

    • verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);

    • doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);

    • stellen van een termijn aan een adviseur (artikel 3:6 Awb);

    • besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag (artikel 3:18 leden 1 en 2 Awb juncto artikel 4:5 Awb);

    • afwijzen van een herhaalde aanvraag (artikel 4:6 Awb);

    • in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);

    • stellen van een redelijke termijn waarbinnen de beschikking tegemoet kan worden gezien (artikel 4:14 Awb);

    tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

  • 2. Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Regulier overleg tussen afdelingshoofd en teamleider / senior consulent

  • Ad hoc overleg tussen afdelingshoofd en teamleider / senior consulent (bij spoedeisende zaken)

Artikel 4. Intrekking

Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder vastgestelde submandaat tussen het afdelingshoofd Stadswinkels en de senior consulent ingetrokken.

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2008.

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 01-09-2008
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze,
Het hoofd van de afdeling Dienstverlening
J.A.M. Heesen
Goedkeuring:
Voor akkoord
Sittard-Geleen, 27 aug. 2008.
De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,
Mr. M.E.J. Goldsmits-Brouns