Regeling vervallen per 10-11-2021

Ondermandaatbesluit

Geldend van 28-11-2013 t/m 09-11-2021

Intitulé

Ondermandaatbesluit

Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II

(hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De medewerker 1e lijns KCC heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • ·

      uitreiken van documenten op basis van de:

      • o

        Wegenverkeerswet en Reglement Rijbewijzen (artikel 27);

      • o

        Paspoortwet (artikel 27 Paspoortwet)

    • ·

      uitoefenen van taken op basis van de:

      • o

        Kieswet en Kiesbesluit

    • ·

      voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;

    tenzij bij wet anders is bepaald.

  • 2. Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • ·

    Regulier overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator 1e lijns KCC en Burgerzaken en in artikel 1 genoemde functionaris;

  • ·

    Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager, coördinator 1e lijns KCC en in artikel 1 genoemde functionaris (bij spoedeisende zaken).

Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de coördinator Frontoffice Burgerzaken of de teammanager KCC en Burgerzaken vervangen.

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking op de dag na de dag van bekendmaking.

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 11-11-2013

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,

Namens deze,

Hoofd Dienstverlening

A.J.S. Daemen

Goedkeuring:

Voor akkoord

De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen
J.H.J.Höppener