Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR313782
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR313782/1
Regeling vervallen per 14-09-2022
Ondermandaatbesluit
Geldend van 12-12-2013 t/m 13-09-2022
Intitulé
OndermandaatbesluitOndermandaatbesluit
Euregionaal Historisch Centrum
Archivaris
De adjunct gemeentesecretaris / directeur;
gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II (hierna: Mandaatbesluit);
Gezien het Besturings- en Managementconcept, het Organisatiebesluit, de Budgetregeling en het Besluit Planning- en Controlcyclus;
overwegende dat ingevolge artikel 4.2 juncto artikel 4.3 van het Organisatiebesluit aan de adjunct gemeentesecretaris / directeur de specifieke taak het ‘Euregionaal Historisch Centrum’ is opgedragen;
overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat de adjunct gemeentesecretaris gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
BESLUIT:
Artikel 1. Ondermandaat
De Archivaris heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot zijn taken conform het Mandaatbesluit, Organisatiebesluit, de Budgetregeling en het Besluit Planning- en Controlcyclus tenzij bij wet* anders is bepaald.
Artikel 2. Uitzondering op ondermandaat
-
1. In afwijking van het bepaalde in artikel 1 is er geen ondermandaat mogelijk voor:
- ·
de bevoegdheid tot het aangaan van financiële verplichtingen en het geven van opdrachten boven een bedrag van € 10.000,- exclusief BTW. Deze bevoegdheid dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en voor zover gelegen binnen het werkterrein van het ‘Euregionaal Historisch Centrum’;
- ·
-
2. De adjunct gemeentesecretaris / directeur kan ten aanzien van de uitoefening van het ondermandaat nadere richtlijnen geven.
Artikel 3. Ondertekening
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
“namens deze(n),”
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,
de handtekening van deze (onder)gemandateerde,
en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.
Artikel 4. Verantwoording
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
- ·
Voorjaars- en najaarsrapportages
- ·
Afdelingsrapportages
- ·
Jaarrekening
- ·
(Meerjaren-)Begroting
- ·
Regulier overleg tussen adjunct gemeentesecretaris en archivaris
- ·
Ad hoc overleg tussen adjunct gemeentesecretaris en archivaris (bij spoedeisende zaken)
- ·
Managementinformatie (maandelijks)
Artikel 5. Intrekking
Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder (09-03-2010) vastgestelde ondermandaat ingetrokken.
Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding
-
1. Dit besluit treedt in werking op de dag na de dag van bekendmaking.
-
2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.
Ondertekening
Noot
*taken en rechtstreekse bevoegdheden die gebaseerd zijn op de (lokale) wet- en regelgeving (o.a. Archiefwet 1995, Archiefbesluit 1995, Archiefverordening, Besluit informatiebeheer) waarmee het EHC is belast alsmede daarmede gelijkgestelde privaatrechtelijke rechtshandelingen en feitelijke handelingen.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl