Regeling vervallen per 12-02-2015

Ondermandaat aan Teammanager KCC en Burgerzaken

Geldend van 06-03-2014 t/m 11-02-2015 met terugwerkende kracht vanaf 06-01-2014

Intitulé

Ondermandaatbesluit

Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen;

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II (hierna: Mandaatbesluit);

overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De Teammanager KCC en Burgerzaken heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • ·

      nemen van besluiten die gebaseerd zijn op de Wet basisregistratie personen (Wbrp), het Besluit basisregistratie personen en de Regeling basisregistratie personen;

    • ·

      nemen van besluiten die gebaseerd zijn op de Wegenverkeerswet en Reglement rijbewijzen, Paspoortwet, Wet op de Lijkbezorging, Kieswet, Kiesbesluit, Experimentenwet, Experimentenbesluit, Rijkswet op het Nederlanderschap (RWN) en het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap;

    • ·

      aanschaffen van goederen en diensten, kantoorartikelen en specifieke software producten en bijbehorende diensten, inclusief het akkoord tot betaling van facturen. De bevoegdheid tot het geven van opdrachten geldt tot een bedrag van € 25.000,- exclusief BTW en dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en het werkterrein van het team;

    • ·

      aangifte van bedreiging, mishandeling en vernieling te doen bij de politie;

    • ·

      opleggen van een gebouwverbod;

    • ·

      verlenen van verlof, adv en kort buitengewoon verlof;

    • ·

      invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen;

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van declaraties reis- en verblijfkosten (overeenkomstig het Reisbesluit);

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van declaraties autokosten (overeenkomstig de Regeling autokostenvergoeding Gemeente Sittard-Geleen);

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van declaraties overuren (overeenkomstig de vigerende Arbeidsvoorwaardenregeling en vigerende Bezoldigingsreglement van de gemeente Sittard-Geleen);

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van declaraties onregelmatigheidstoelage (overeenkomstig de vigerende Arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Sittard-Geleen);

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van declaraties studiekosten voor zover opgenomen in een goedgekeurd opleidingsplan;

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van zwangerschaps- bevallingsverlof;

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van ouderschapsverlof;

    • ·

      afhandelen van klachten als bedoeld in de gemeentelijke klachtenregeling behalve als de klacht betrekking heeft op een gedraging van een ambtenaar, het bestuursorgaan zelf dan wel de voorzitter of een lid ervan (artikel 9 Awb);

    • ·

      het doen van openbare bekendmakingen/kennisgevingen ten aanzien van krachtens mandaat genomen c.q. voorgenomen besluiten;

    • ·

      fiatteren van betaal- en inningsopdrachten;

    tenzij bij wet anders is bepaald.

  • 2. Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze(n),”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door een andere aanwezige teammanager of het hoofd vervangen.

Artikel 4. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • ·

    Voorjaars- en najaarsrapportages

  • ·

    Afdelingsrapportages

  • ·

    Jaarrekening

  • ·

    (Meerjaren-)Begroting

  • ·

    Regulier overleg tussen hoofd en teammanager

  • ·

    Ad hoc overleg tussen hoofd en teammanager (bij spoedeisende zaken)

  • ·

    Managementinformatie (maandelijks)

Artikel 5. Intrekking

Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder vastgestelde ondermandaat ingetrokken.

Artikel 6. Intrekking

Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder vastgestelde ondermandaat ingetrokken.

Artikel 7. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 06 januari 2014 (datum inwerkingtreding Wet basisregistratie personen (Wet Brp).

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 21-02-2014

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,

Namens deze,

Hoofd Dienstverlening

A.J.S. Daemen

Voor akkoord

De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen
J.H.J.Höppener