Regeling vervallen per 22-07-2015

Ondermandaat aan coördinator Backcoffice Burgerzaken

Geldend van 06-03-2014 t/m 21-07-2015 met terugwerkende kracht vanaf 06-01-2014

Intitulé

Ondermandaatbesluit

Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II

(hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De coördinator Backcoffice Burgerzaken heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • ·

      uitoefenen van bevoegdheden, waaronder het nemen van besluiten, dan wel uitvoering geven aan taken bij of krachtens de

      • o

        Wet basisregistratie personen (Wbrp) en Besluit basisregistratie personen met betrekking tot de basisregistratie persoonsgegevens;

      • o

        Rijkswet op het Nederlanderschap (RWN) en het Besluit verkrijging en verlies Nederlanderschap;

      • o

        Wet op de Lijkbezorging;

      • o

        het in ontvangst nemen van reisdocumenten.

    • ·

      voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;

    • ·

      het op uitnodiging van de voorzitter van de vaste commissie van advies voor de bezwaar- en beroepschriften vertegenwoordigen van het verwerend orgaan tijdens de hoorzitting en het opstellen van een verweerschrift als bedoeld in de ‘Verordening commissie bezwaarschriften Sittard-Geleen’’;

    • ·

      verlenen van verlof, adv en kort buitengewoon verlof;

    • ·

      invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen;

    tenzij bij wet anders is bepaald

  • 2. Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • ·

    Regulier overleg tussen hoofd en teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris;

  • ·

    Ad hoc overleg tussen hoofd en teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris; (bij spoedeisende zaken)

Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door coördinator Frontoffice Burgerzaken of teammanager vervangen.

Artikel 6. Intrekking

Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder vastgestelde ondermandaat ingetrokken.

Artikel 7. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 06 januari 2014 (datum inwerkingtreding Wet basisregistratie personen (Wet Brp).

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 21-02-2014

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,

Namens deze,

Hoofd Dienstverlening

A.J.S. Daemen

Goedkeuring:

Voor akkoord

Sittard-Geleen,

De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen

J.H.J. Höppener