Regeling vervallen per 10-11-2021

Ondermandaatbesluit

Geldend van 21-05-2015 t/m 09-11-2021

Intitulé

Ondermandaatbesluit

Het hoofd Dienstverlening, A.J.S. Daemen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de Cluster Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

De vergunningverlener 1, de vergunningverlener 2, de vergunningverlener 3, de adviseur vergunningverlening, juridisch medewerker en Secretaris, Adviescommissie

Ruimtelijke Kwaliteit van het team Vergunningen heeft mandaat ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

  • ·

    voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;

  • ·

    verzoeken om informatie inzake bouwaangelegenheden afhandelen;

tenzij bij wet anders is bepaald.

Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”,

“namens dezen,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • ·

    Regulier overleg tussen hoofd, teammanager en in artikel 1 genoemde functionarissen;

  • ·

    Ad hoc overleg tussen hoofd, teammanager en in artikel 1 genoemde functionarissen (bij spoedeisende zaken)

Artikel 4. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking

  • 1. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.

  • 2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.

  • 3. Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van 11-11-2013, ingetrokken.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 7 mei 2015
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,
namens dezen / namens deze,
Hoofd Dienstverlening,
A.J.S. Daemen
Goedkeuring door de Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur ex artikel 3 lid 2 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II.
Voor akkoord:
Mr. J.H.J. Höppener