Regeling vervallen per 07-02-2013

Ondermandaatbesluit aan de teamleider Documentbeheer en secretariaat

Geldend van 01-01-2008 t/m 06-02-2013

Intitulé

Submandaatbesluit Documentbeheer en secretariaat

Het hoofd van de afdeling Interne Services, drs C.L.A. Buytendijk

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit);

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Interne Services gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan haar gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De teamleider Documentbeheer en secretariaat heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • ·

      aanschaffen van goederen en diensten, kantoorartikelen en specifieke software producten en software diensten, inclusief het akkoord tot betaling van facturen. De bevoegdheid tot het geven van opdrachten geldt tot een bedrag van € 15.000,- exclusief BTW en dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en het werkterrein van het team;

    • ·

      vervreemding van gemeentelijke eigendommen, in de zin van verkoop, inruil, in gebruikstelling, voor zover dat van toepassing is binnen het gemeentelijk beheer van producten;

    • ·

      aangifte van bedreiging, mishandeling en vernieling te doen bij de politie;

    • ·

      verlenen van verlof, adv en kort buitengewoon verlof;

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van ouderschapsverlof;

    • ·

      invullen van de formulieren ziek- en herstelmeldingen;

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van declaraties reis- en verblijfkosten (overeenkomstig het Reisbesluit);

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van declaraties autokosten (overeenkomstig de Regeling autokostenvergoeding Gemeente Sittard-Geleen);

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van declaraties studiekosten voorzover opgenomen in een goedgekeurd opleidingsplan;

    • ·

      voor gezien en akkoord tekenen van zwangerschaps- bevallingsverlof;

    • ·

      afhandelen van klachten als bedoeld in de gemeentelijke klachtenregeling behalve als de klacht betrekking heeft op een gedraging van het bestuursorgaan zelf dan wel de voorzitter of een lid ervan (artikel 9 lid 2 Awb);

    • ·

      het doen van openbare bekendmakingen/kennisgevingen ten aanzien van krachtens mandaat genomen c.q. voorgenomen besluiten;

    • ·

      fiatteren van betaal- en inningsopdrachten;

    • ·

      verlangen van schriftelijke machtiging (artikel 2:1 lid 2 Awb);

    • ·

      doorzenden van geschriften naar het bevoegde bestuursorgaan, het daarvan mededeling doen aan de afzender en waar nodig terugzenden van geschriften aan de afzender (artikel 2:3 Awb);

    • ·

      stellen van een termijn aan een adviseur (art.3:6 Awb);

    • ·

      vaststellen van een formulier voor het indienen van aanvragen en verstrekken van gegevens (artikel 4:4 Awb);

    • ·

      besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag (artikel 3:18 leden 1 en 2 Awb juncto artikel 4:5 Awb);

    • ·

      afwijzen van een herhaalde aanvraag (artikel 4:6 Awb);

    • ·

      in de gelegenheid stellen van aanvrager en/of belanghebbende zijn zienswijze naar voren te brengen (artikel 4:7, 4:8, 4:11 en 4:12 Awb);

    • ·

      stellen van een redelijke termijn waarbinnen de beschikking tegemoet kan worden gezien (artikel 4:14 Awb);

    • ·

      (onverwijld) mededeling doen aan het orgaan waarbij het bezwaar of beroep aanhangig is van het intrekking of wijzigen van het bestreden besluit dan wel een besluit na bezwaar en beroep tegen het niet nemen van een besluit conform artikel 6:20 Awb (artikel 6:18 lid 2 en lid 4 Awb, artikel 6:20 lid 3 en 5 Awb; Hoofdstuk 6 Awb ‘Algemene bepalingen over bezwaar en beroep’);

    tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.

  • 2. Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Afwezigheid/ontstentenis

In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door de teamleider Geo-Informatie, dan wel door het afdelingshoofd vervangen.

Artikel 4. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • ·

    Voorjaars- en najaarsrapportages

  • ·

    Afdelingsrapportages

  • ·

    Jaarrekening

  • ·

    (Meerjaren-)Begroting

  • ·

    Regulier overleg tussen afdelingshoofd en teamleider / unitcoördinator

  • ·

    Ad hoc overleg tussen afdelingshoofd en teamleider / unitcoördinator (bij spoedeisende zaken)

  • ·

    Managementinformatie (maandelijks)

Artikel 5. Intrekking

Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder goedgekeurde submandaat tussen het afdelingshoofd Service Center en de teamleider Facilitaire Services ingetrokken.

Artikel 6. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2008.

  • 2. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in “De Trompetter”, op het intranet en de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 01-09-2008
Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,
Namens deze,
Het hoofd van de afdeling Interne Service
drs C.L.A. Buytendijk
Goedkeuring:
Voor akkoord
Sittard-Geleen, 27-08-2008
De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,
Mr. M.E.J. Goldsmits-Brouns