Regeling vervallen per 06-09-2018

Ondermandaatbesluit

Geldend van 04-04-2017 t/m 05-09-2018

Intitulé

Ondermandaatbesluit

De gemeentesecretaris/algemeen directeur;

gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013–II;

gezien het gestelde in de Wet op de ondernemingsraden en in de paragrafen 4.2 en 4.3 van het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013;

overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat de gemeentesecretaris/algemeen directeur gebruik maakt van ondermandaat bij het verrichten van zijn werkzaamheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1. De adjunct gemeentesecretaris/directeur heeft ondermandaat om namens de ondernemer in de zin van de Wet op de ondernemingsraden overleg te voeren met de ondernemingsraad waar het aangelegenheden betreft die gericht zijn op de inrichting van het Shared Service Center Zuid-Limburg.

  • 2. Tevens heeft de adjunct gemeentesecretaris/directeur in het kader van de in het vorige lid bedoelde aangelegenheden ondermandaat ten aanzien van de ondertekeningsbevoegdheid van de gemeentesecretaris in diens hoedanigheid van bestuurder in de zin van de Wet op de ondernemingsraden.

Artikel 2. Uitzondering op ondermandaat

  • 1. In afwijking van het bepaalde in artikel 1 geldt dit ondermandaat niet in geval van een beroep bij de Ondernemingskamer of een geschillenprocedure bij de kantonrechter.

  • 2. De gemeentesecretaris/algemeen directeur kan ten aanzien van de uitoefening van het ondermandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 3. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

‘De WOR-bestuurder,’ respectievelijk

‘namens deze,

de adjunct-gemeentesecretaris/directeur’

gevolgd door de handtekening

en onder vermelding van de naam van de adjunct-secretaris/directeur.

Artikel 4. Verantwoording

De adjunct secretaris/directeur legt in algemene zin mondeling verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van de verleende bevoegdheden.

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Bekendmaking van dit besluit vindt plaats door publicatie in het elektronische gemeenteblad op de internetsite van de gemeente Sittard-Geleen.

  • 2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking.

Ondertekening

Sittard-Geleen, 

14 maart 2017.

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen,
namens dezen,
De gemeentesecretaris/algemeen directeur van Sittard-Geleen,
Mr. J.W.C. Aalders MCCC