Regeling vervallen per 23-11-2021

Besluit van het Hoofd van Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de projectleider/inhoudsdeskundige van het cluster Sociale Zaken

Geldend van 16-10-2018 t/m 22-11-2021 met terugwerkende kracht vanaf 01-05-2017

Intitulé

Besluit van het Hoofd van Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de projectleider/inhoudsdeskundige van het cluster Sociale Zaken

Het Hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;

Gezien:

  • -

    het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;

  • -

    het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;

  • -

    de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;

  • -

    het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het Hoofd Sociale Zaken, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

De projectleider/inhoudsdeskundige heeft binnen de door het Hoofd Sociale Zaken gegeven instructies, de bevoegdheid tot het nemen van besluiten, het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen en andere handelingen -alsmede het afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot het taakveld van het cluster Sociale Zaken op grond van het Organisatiebesluit, en is uit dien hoofde gerechtigd verplichtingen met -financiële- consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren, conform de Budgetregeling en in overeenstemming met het gemeentelijke Inkoop- en aanbestedingsbeleid, tenzij bij wet anders is bepaald.

Artikel 2. Beperkingen ondermandaat

  • 1. Met betrekking tot het in artikel 1 verleende ondermandaat is nader bepaald dat geen ondermandaat wordt verleend:

    • voor het nemen van besluiten ter uitvoering van de bepalingen van de Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Sittard-Geleen, m.u.v. het verlenen van (vakantie)verlof, adv, kort buitengewoon verlof, alsmede het accorderen van declaraties m.b.t. reis- en verblijfkosten, autokosten, overuren en studiekosten;

    • voor het verstrekken van opdrachten dan wel het aangaan van financiële verplichtingen, die het bedrag van € 25.000,- exclusief BTW te boven gaan;

    • voor het beslissen, verlenen, vaststellen, beëindigen, intrekken of wijzigen van subsidies/voorschotten of subsidieverzoeken boven een bedrag van € 10.000,- ingevolge de vigerende Algemene subsidieverordening en bijhorende uitvoeringsregelingen;

  • 2. Met betrekking tot het in artikel 1 verleende ondermandaat is nader bepaald dat ondermandaat wordt verleend na inhoudelijk afstemming met het hoofd:

    • het nemen van besluiten over het al dan niet instellen van een rechtsmiddel in een juridische procedure.

Artikel 3. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen” “namens dezen”, respectievelijk

“De Burgemeester van Sittard-Geleen”, “namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de ondergemandateerde,

de handtekening van deze ondergemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze ondergemandateerde.

Artikel 4. Verantwoording

De projectleider/inhoudsdeskundige legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Regulier overleg tussen hoofd en teammanager;

  • Ad hoc overleg tussen hoofd en teammanager (bij spoedeisende zaken);

  • Managementinformatie.

Artikel 5. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1. Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.

  • 2. Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad en werkt terug tot en met 1 mei 2017*).

    *) Besluit Hoofd Sociale Zaken (Fundamentele Analyse Sociaal Domein)

Ondertekening

Sittard-Geleen, 02-10-2018

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,

namens dezen / namens deze,

Hoofd Sociale Zaken,

J.A.M. Heesen

Goedkeuring door de Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur ex artikel 3 lid 2 van het

Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II.

Goedkeuring: 

Voor akkoord

Gemeentesecretaris,

  

G.J.C. Kusters