Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR302967
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR302967/1
Regeling vervallen per 24-01-2014
mandaatregister Sliedrecht 2013
Geldend van 14-06-2013 t/m 23-01-2014
Intitulé
mandaatregister Sliedrecht 2013Artikel 0 Dit artikel moet nog worden gesplitst
Mandaatregister Sliedrecht
2013
No. |
Aan Secretaris gemandateerde bevoegdheid |
Juridische Grondslag |
Bevoegd Orgaan Mandaat aan |
Ondermandaat (functie) |
Ondermandaat afdelingshoofd aan |
Voorwaarden |
Procedurebevoegdheden m.b.t. het tot stand komen van besluiten en beschikkingen (o.a. externe advisering, volgen openbare voorbereidingsprocedure, bekendmaking en mededeling van besluiten & de aanvraag, horen van de aanvrager/voorbereiding, het geven van informatie over beslistermijnen). |
Awb |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden en |
·projectmanagers A en BTeamcoördinatoren ·BeleidsadviseurBeleidsadviseurs ·Medewerkers Bou en Woning Toezicht |
Dit mandaat geldt voor zover dat noodzakelijk is bij de uitoefening van een verleend (onder)mandaat. |
|
Het ondertekenen van routinematige correspondentie niet zijnde besluiten en/of beschikkingen en het ondertekenen van correspondentie conform door B&W genomen besluiten. |
Gemeentewet |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden en |
·projectmanagers · Teamcoördinatoren ·BeleidsadviseurBeleidsadviseurs ·MedewerkersOmgevingstaken |
||
Handelingen ter voorbereiding van rechtsgedingen, bezwaarprocedures en administratieve beroepsprocedures namens de gemeente of het gemeentebestuur te voeren of handelingen ter voorbereiding daarop te verrichten tenzij de raad, voor zover het de raad aangaat, in voorkomende gevallen anders beslist. |
Gemeentewet |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden en |
·projectmanager A en BBeleidsadviseurBeleidsadviseurs ·BeleidsadviseurBeleidsadviseurMedewerkersOmgevingstaken |
·Geldt voor zover het verband houdt met werkterrein dat op grond van de organisatiestructuur van de gemeente Sliedrecht aan de onder de (onder)mandataris ressorterende directie of organisatieonderdeel is opgedragen. ·Het besluiten tot het voeren van rechtsgedingen en het maken van bezwaar valt niet onder dit mandaat. |
|
Vertegenwoordiging in bezwaar- en beroepsprocedures hoger beroep en overige juridische procedures |
Gemeentewet Awb |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelings-hoofden en |
·Teamcoördinatoren ·Projecleiders A en B ·Beleids-medewerkers ·Juridisch controller |
BeleidsadviseurBeleidsadviseurs voor zover zij specifiek met de betreffende zaak zijn belast. |
|
Het besluiten tot het verstrekken van informatie op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur |
WOB |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Juridisch controller Projectleiders A en B |
·Voor zover de gevraagde gegevens betrekking hebben op het werkterrein dat op grond van de organisatiestructuur van de gemeente Sliedrecht aan de onder de (onder)mandataris ressorterende directie of organisatieonderdeel zijn toebedeeld. ·Vooraf advies inwinnen bij juridisch controller |
|
De besteding van budgetten voor opdrachten tot €100.000,00 (excl. BTW) |
Gemeentewet |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Projectleiders A coördinatoren Infra en Groen, onderhoud buitenruimte en Reiniging |
Conform de begroting |
|
Het aangaan en ondertekenen van overeenkomsten tot levering van goederen, of verlening van diensten |
Gemeentewet |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Projectleiders A coördinatoren Infra en Groen, onderhoud buitenruimte en Reiniging |
·Geldt niet in geval van een verplichte Europese aanbesteding ·Mandaat is geldig voor zover het aangaan van overeenkomsten verband houdt met het werkterrein dat op grond van de organisatiestructuur van de gemeente Sliedrecht aan de onder de (onder)mandataris ressorterende directie of organisatieonderdeel is opgedragen. ·Aangaan overeenkomsten behoort tot het dagelijks bestuur van de gemeente. ·Uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen zijn voorzien in de begroting. ·Het bepaalde in de regeling aankoop en aanbesteding is van toepassing. |
|
Besluiten tot afwijken van het inkoop en aanbestedingsbeleid |
Inkoop en Aanbestedingsbeleid |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle Afdelingshoofden |
·een opdracht met een waarde van maximaal € 300.000 ·vooraf advies van SCD Inkoop ·akkoord van FPC bij afwijken van het advies van SCD inkoop ·ondermandaat vanuit de afdelingshoofden is niet mogelijk |
||
Besluiten tot afwijken van het inkoop en aanbestedingsbeleid |
Inkoop en aanbestedingsbeleid |
B&W Mandaat aan gemeentesecretaris |
Niet toegestaan |
·Opdracht met een waarde van maximaal € 1.000.000 ·voorafadvies van SCD Inkoop) ·akkoord van FPC bij afwijken van het advies van SCD inkoop ·akkoord van portefeuillehouder ·ondermandaat is niet mogelijk |
||
Het aanvragen van vergunningen |
Gemeentewet |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
projectleiders A en B Coördinatoren Beleidsadviseurs |
Voor zover het aanvragen van vergunningen valt binnen het dagelijks bestuur van de gemeente. |
|
Het aangaan en ondertekenen van opdrachten ten behoeve van planologische procedures |
Gemeentewet |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM |
·Geldt niet in geval van een verplichte Europese aanbesteding ·Uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen zijn voorzien in de begroting. ·Het bepaalde in de regeling aankoop en aanbesteding is van toepassing. ·Na afstemming met afdelingshoofd Ruimte |
|
Het besluiten tot het verstrekken van informatie t.b.v. de berekening en vaststelling van de algemene uitkering uit het gemeentefonds |
Financiële Verhoudingswet |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Coördinator team FPC |
Na afstemming met team FPC |
|
Vaststellen en wijzigen van draaiboeken rampenplan |
Wet rampen en zware ongevallen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
ARB-er |
Het afhandelen van aansprakelijkstellingen door derden |
Burgerlijk Wetboek |
B&W Mandaat aan: Gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Voor zover de aansprakelijkheidstelling betrekking heeft op de werkzaamheden van de afdeling |
||
Besluiten tot het invorderen van verbeurde dwangsommen |
Artikel 5:37 Awb |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Het beschikken op aanvragen (inclusief de afwijzing daarvan) om een enkelvoudige of meervoudige omgevingsvergunning. |
Wabo artikel - 2.1. - 2.2 - 2.5 (twee fasen) - 2.10 (weigering) - 2.11 (weigering) - 2.12 lid 1 sub c (voorbereidingsbesluit) - 2.12 lid 1 sub a onder 1 en 2 (binnenplans en buitenplans) - 2.12 lid 2 (tijdelijke) -art. 2.13 Wabo (weigering) -art.2.16 (weigering) - 2.18 (weigering) |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Omgevingstaken Coördinator Wabo |
·Bij voorgenomen weigering dient dit vooraf gemeld en akkoord bevonden door de verantwoordelijke bestuurder(s) ·Bij toepassing van “binnen- en buitenplanse” en “tijdelijke” ontheffingen vindt vooraf overleg plaats met verantwoordelijke bestuurder ·Uitvoering van artikel 2.12, lid 1a onder 3 (voorheen projectbesluit) -Na principebesluit van b&w om formele procedure aan te vangen -Met inachtneming van eventuele nadere voorwaarden in het betreffende principebesluit -Geen zienswijzen zijn ingediend -Er hebben geen nieuwe belangrijke feiten of omstandigheden voorgedaan sinds het principebesluit Het college wordt per kwartaal achteraf geïnformeerd over de besluitvorming in mandaat. |
|
Het wijzigen (al dan niet ambtshalve) en intrekken van omgevingsvergunningen |
Wabo art. - 2.31 (wijzigen) - 2.33 (intrekken) - 3.23 (intrekken) |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Het besluiten naar aanleiding van de onder 16 genoemde aanvragen zoals het verlengen van proceduretermijnen, het buiten behandeling laten van aanvragen en het niet-ontvankelijk verklaren van aanvragen |
Hoofdstuk 3 Wabo, |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Geven van schriftelijke inlichtingen over omgevingsvergunningen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
·Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
|||
Verzoeken om een advies van het Bureau bevordering integriteitsbeoordelingen |
art. 2.20 Wabo en art. 9 Wet bevordering integriteitsbeoordelingen, |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
·Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Verlenen omgevingsvergunning voor een deel van de aangevraagde activiteiten |
art. 2.21 Wabo |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
·Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Besluiten tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag om omgevingsvergunning |
Wabo/art. 4:5 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Besluiten tot het aanhouden van een aanvraag om een omgevingsvergunning. |
Wabo art. 3.3, 3.4 en 3.5 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Het bevestigen van de ontvangst van de aanvraag en het mededelen van de bevoegdheid en welke procedure moet worden gevolgd. |
Wabo art. 3.1 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Het verrichten van procedurehandelingen met betrekking tot aanvragen waarop de reguliere voorbereidingsprocedure van toepassing is |
Wabo afdeling 3.2. |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
Indien er geen opmerkingen zijn ingebracht |
|
Het verrichten van procedurehandelingen met betrekking tot aanvragen waarop de uitgebreide voorbereidingsprocedure van toepassing is |
Wabo afdeling 3.3 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Het ondertekenen van een aanvraag om een verklaring van geen bedenkingen |
Wabo art. 2.27 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
Na besluit van dan wel namens B&W om formele procedure voort te zetten met aanvraag verklaring van geen bezwaar. |
|
Het onderteken van een aanvraag om een advies inzake de aanvraag van een omgevingsvergunning |
Wabo art. 2.26 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Het toekennen van een schadevergoeding op grond van artikel 4.2 Wabo |
Wabo art. 4.2 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Het nemen van besluiten of verrichten van overige handelingen ter handhaving van het bij of krachtens de Wabo bepaalde alsmede met betrekking tot de handhaving van het bepaalde bij of krachtens de: – Kernenergiewet, – Monumentenwet 1988, – Ontgrondingenwet, – Wet bescherming Antarctica, – Wet bodembescherming, – Wet geluidhinder, – Wet inzake de luchtverontreiniging, – Wet milieubeheer, – Wet milieugevaarlijke stoffen, – Wet ruimtelijke ordening, – Wet verontreiniging oppervlaktewateren, – Wet verontreiniging zeewater en – Woningwet, voor zover dit bij of krachtens de genoemde wetten is bepaald art. 5.1 Wabo |
Wabo Hoofdstuk 5 Art. 5:20 tot en met 5:39 Algemene wet bestuursrecht. |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken Coördinator VROM |
Primair is de handhaving met betrekking tot de milieugerelateerde uitvoering gemandateerd aan de Gemeenschappelijke Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid / Milieudienst Zuid-Holland Zuid Het ‘zelfstandig’ opleggen van een last onder dwangsom, waarbij het maximaal te verbeuren bedrag per dwangsom het bedrag van € 25.000,- niet te boven gaat Alle te treffen maatregelen, te verzenden vooraankondigingen en te verzenden besluiten tot bestuursrechtelijke handhaving dienen vooraf gemeld en akkoord bevonden te worden door de verantwoordelijke bestuurder(s) Alle verzonden vooraankondigingen en besluiten tot bestuursrechtelijke handhaving worden ter kennisneming in afschrift gezonden aan het college Jaarlijks wordt aan het college achteraf een overzicht verstrekt van alle in het kader van handhaving en toezicht getroffen maatregelen |
|
Het beslissen dat een beschikking terstond na bekendmaking in werking treedt |
Wabo art. 6.2 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
||
Besluiten tot het verlenen van gelijkwaardigheid |
Bouwbesluit 2012 artikel 1.3 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Coördinator Omgevingstaken * Coördinator Wabo |
reageren op klachten en te beschikken op verzoeken om handhaving |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Alle te treffen maatregelen, te verzenden vooraankondigingen en te verzenden besluiten tot bestuursrechtelijke handhaving worden vooraf gemeld aan en akkoord bevonden door de verantwoordelijke bestuurder(s); -Alle verzonden vooraankondigingen en besluiten tot bestuursrechtelijke handhaving worden in afschrift ter kennisneming toegezonden aan burgemeester en wethouders; -Jaarlijks wordt aan burgemeester en wethouders achteraf een overzicht verstrekt van alle in het kader van handhaving en toezicht getroffen maatregelen |
|
Opleggen vooraankondiging tot bestuursrechtelijk optreden |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
opleggen van een last onder dwangsom, tot het bedrag van € 25.000,-- |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
opschorten van een last onder dwangsom op verzoek van overtreder |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
dwangsombesluit in te trekken na verloop van één jaar zonder overtredingen |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
besluiten tot het toepassen van bestuursdwang |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
besluiten tot het effectueren dan wel opschorten van het toepassen van bestuursdwang |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
spoedshalve toepassen van bestuursdwang |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
De mandaten genoemd onder 32 tot en met 39 met betrekking tot overige bouwregelgeving |
Wet Ruimtelijke Ordening en Woningwet jo artikel 5:12 ev Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
||
besluiten tot het intrekken van een verleende en overtreden omgevingsvergunning |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
besluiten tot het stilleggen van de bouw |
hoofdstuk 5 Wabo art 5:12 t/m 5:20 Awb |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM en de Coördinator Omgevingstaken |
Gelijk aan mandaat nr 30 |
|
Het doen van een aanschrijving brandveilig gebruik |
brandbeveiligings-verordening en H5 Wabo |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
·Coördinator Omgevingstaken |
||
Het opleggen van een vooraankondiging bestuursrechtelijke handhaving |
Wabo |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
·Coördinator Omgevingstaken |
Voor zover het taakgebied betrekking heeft op het werkterrein van de afdeling. (WABO) |
|
Goedkeuren programma van eisen voor brandveiligheids-installaties |
Bouwbesluit 2012 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator omgevingstaken |
||
Het reageren op een melding brandveilig gebruik en sloopmelding |
Bouwbesluit 2012 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Omgevingstaken Coördinator Wabo |
||
Het beslissen op een verzoek om ontheffing van het verbod tot roken en open vuur |
Bouwbesluit 2012 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Omgevingstaken |
Werving en selectie van Afdelingshoofd |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Directeur |
|||
Werving en selectie van een medewerker |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
|||
Aanstelling en ontslag van medewerkers |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Na advies P&O en na overleg met de gemeentesecretaris |
||
Aanstellen extra personeel |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle Afdelingshoofden |
Ten tijde van een ramp |
||
Het voordragen van functies voor functiebeschrijving |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Na advies P&O |
||
Het vaststellen van een functiebeschrijving |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Na advies P&O |
||
Het opstellen van een Persoonlijk OpleidingsPlan (POP) |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Alle coördinatoren |
||
Deelname opleiding binnen het afdelingsbudget |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Alle coördinatoren |
||
Het toekennen of beëindigen van toelagen en/of vergoedingen |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Na advies P&O |
||
Het verlenen van gratificaties binnen het afdelingsbudget |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
|||
Het bevorderen naar functionele schaal |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
|||
Het verlenen van een extra periodiek binnen de functionele schaal |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
|||
Het inschakelen van een outplacementbureau |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Directeur |
Na advies P&O |
||
Het afgeven van een getuigschrift |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Alle afdelingshoofden |
Na advies P&O |
||
Het vaststellen van de Piketregeling |
Regionale Piketregeling |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Oproepen extra personeel, aanwijzen van eigen personeel en opdracht geven aan eigen personeel in geval van een ramp |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Directeur |
Ten tijde van een ramp |
||
Het toekennen van bijzonder verlof |
CAR/UWO |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
·afdelingshoofden |
Na advies P&O |
Het voeren van invorderingsprocedures bij de kantonrechter |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Tot een bedrag van €2000,-, met uitzondering van huurzaken |
|||
Het beslissen op verzoeken om nadeelscompensatie |
Awb |
B&W Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Aangifte doen bij de politie |
Gemeentewet |
B&W Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Doorzenden geschriften, bezwaarschriften of beroepschriften, tot behandeling waarvan kennelijk een ander orgaan bevoegd is |
Awb |
B&W Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het besluiten tot het verlenen van een vergunning voor het houden van een evenement, alsmede het intrekken of wijzigen ervan |
Art. 2:12 APV |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het beslissen op een verzoek om ontheffing om een woonwagen, kampeerwagen, caravan, camper, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd, langer dan zeven dagen te plaatsen of te hebben op een door het college aangewezen weg. |
Art. 5:4 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
BeleidsadviseurBeleidsadviseursteam bestuursondersteuning |
||
Het beslissen op een verzoek voor een ontheffing voor: ·het te koop aanbieden van voertuigen ·het parkeren van reclamevoertuigen ·het parkeren van grote voertuigen ·het parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen ·het parkeren van voertuigen met stankverspreidende stoffen |
Art. 5:5, 5:6 en 5:7 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
BeleidsadviseurBeleidsadviseursteam bestuursondersteuning |
||
Het beslissen op een verzoek om vergunning voor het innemen van een standplaats, alsmede het intrekken of wijzigen ervan |
Art. 5:14 ev APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
In overeenstemming met de standplaatsennotitie |
||
Het beslissen op een verzoek om ontheffing voor geluid alsmede het intrekken of wijzigen ervan. |
Art. 4:4 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Overleg met team VROM |
||
Het beslissen op een verzoek om ontheffing voor het aanleggen, stoken of hebben van een vuur, alsmede het intrekken of wijzigen ervan. |
Art. 5:28 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het besluiten tot het verlenen van een vergunning voor plaatsen van voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg (bijvoorbeeld aankondigingsborden), alsmede het intrekken of wijzigen ervan. |
Art. 2:5 en 2:6 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Beleidmedewerkers Team Bestuursondersteuning |
Voor zover de aanvraag het plaatsen van driehoeksborden of spandoeken of andere werkzaamheden van het team bestuursondersteuning betreft. |
|
Het beslissen op een verzoek om vergunning voor het afleveren van vuurwerk, alsmede de intrekking of de wijziging ervan. |
Art. 2:44 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het aanwijzen van collectieve festiviteiten |
Art. 4:2 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het aanwijzen van incidentele festiviteiten |
Art. 4:3 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het besluiten tot het verlenen van een vergunning voor het inzamelen van geld of goederen, alsmede het intrekken of wijzigen ervan. |
Art. 5:10 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Met inachtname van het collecterooster zoals dat jaarlijks door het CBF wordt vastgesteld. |
||
Het besluiten tot het verlenen van een vergunning voor een optocht |
Art. 2:12 APV |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het beslissen op een verzoek om ontheffing van het verbod om ten behoeve van publiek als straatartiest, straatfotograaf, tekenaar, filmoperateur of gids op te treden op of aan door de burgemeester aangewezen wegen of gedeelten daarvan, alsmede het intrekken of wijzigen van de ontheffing. |
Art. 2:4 APV |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het besluiten tot het verlenen van een ontheffing voor het houden van wedstrijden op de weg, alsmede het intrekken of het wijzigen ervan. |
Wegenverkeerswet 1994 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Voor zover tot het taakveld van de team bestuursondersteuning behoort (bijv. bij evenementen) en in overleg met en na advisering van de afdeling Weg- en Waterbouw. |
||
Het opvragen van inlichtingen uit het algemene documentatieregister in verband met een te verlenen Koninklijke Onderscheiding, inclusief het aanvragen van een uittreksel uit het Centraal Archief Bijzondere Rechtspleging. |
Besluit inlichtingen Justitiële Documentatie |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Voor zover inlichtingen nodig zijn voor het aanvragen van een Koninklijke onderscheiding. |
||
Het opvragen van inlichtingen uit het strafregister |
Besluit inlichtingen Strafregister |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Voor zover inlichtingen nodig zijn voor het aanvragen van een Koninklijke onderscheiding. |
||
Het opvragen van gegevens uit het politieregister |
Besluit Politieregisters |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Voor zover inlichtingen nodig zijn voor het aanvragen van een Koninklijke onderscheiding. |
||
Het besluiten tot het verlenen van een vergunning voor het uitoefenen van een horeca of slijtersbedrijf |
Art. 3 Drank- en Horecawet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het verbinden van nadere voorwaarden aan een reeds verleende Drank- en horecavergunning |
Art. 4 Drank- en Horecawet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het besluiten tot het verlenen van een ontheffing van het in artikel 35 van de Drank en Horecawet vervatte verbod voor de uitoefening van het horecabedrijf ten aanzien van het verstrekken van zwak-alcoholhoudende drank bij een bijzondere gelegenheid van zeer tijdelijke aard. |
Art. 35 Drank- en Horecawet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het besluiten tot het verlenen van een exploitatievergunning, alsmede het intrekken of wijzigen ervan. |
Art. 2:15 APV |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het beslissen op een verzoek om vergunning voor het houden van loterijen of een bingo, alsmede het intrekken of wijzigen ervan. |
Art. 3 Wet op de Kansspelen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het in ontvangst nemen van een melding klein kansspel en het geven van een reactie daarop. |
Wet op de Kansspelen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het besluiten tot het verlenen van een aanwezigheidsvergunning ten behoeve van speelautomaten, alsmede het intrekken of het wijzigen ervan. |
Wet op de Kansspelen |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het aanwijzen van/ verlenen van vrijstelling voor 12 koopzondagen per jaar alsmede het intrekken of het wijzigen ervan. |
Artikel 5 Winkeltijdenverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Conform het bepaalde in de verordening. Op industrieterrein Nijverwaard en Noord-Oostkwadrant aanwijzen in overleg met winkeliers. |
||
Het beslissen op aanvragen om een ontheffing van de Winkeltijdenwet. |
Artikel 7 en 9 van de winkeltijdenverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Beleidsmedewers team Bestuursondersteuning |
||
Het aanwijzen van de secretaris en diens plaatsvervangers van de commissie van advies voor de bezwaar- en beroepschriften |
De Verordening commissie bezwaarschriften Sliedrecht 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het wijzigen van het hoofdproces bevolkingszorg van het basis rampenplan |
Wet rampen en zware ongevallen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
BeleidsadviseurBeleidsadviseurARB-er |
||
Het benoemen en ontslaan van leden van het Bedrijfs Opvang Team (B.O.T.) |
Draaiboek “Opvang na traumatische ervaringen” |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
BeleidsadviseurARB-er |
||
Invoeren, beheren en autoriseren van gemeentelijke gegevens op de provinciale risicokaart |
Besluit Registratieplicht Risicosituaties Gevaarlijke Stoffen |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
ARB-er |
||
Opleggen van een last onder dwangsom |
Artikel 125 gemeentewet juncto artikel 5:21 tm 5:32 Awb |
B&W en Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
·vooraf akkoord van portefeuillehouder ·verder ondermandaat niet toegestaan |
Het beheer van de geldmiddelen en het toezicht op de kleine kassen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Directeur SCD |
conform de vastgestelde richtlijnen |
||
Het treffen van betalings- en invorderingsmaatregelen, met uitzondering van gemeentelijke belastingen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Directeur SCD |
|||
Het verzenden van raads- en collegebesluiten aan de provincie (GS) en het rijk, zoals de begroting, en de jaarrekening |
Gemeentewet |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator FPC |
||
Het oninbaar verklaren van gemeentelijke belastingen en het niet verder bemoeilijken van belastingschuldigen alsmede het oninbaar verklaren en afschrijven van vorderingen |
Gemeentewet, Invorderingswet 1990 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Directeur GBD |
||
Het aanvragen van een vergunning voor overschrijding van de kasgeldlimiet |
Wet financiering lagere overheden |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Directeur SCD |
Verder ondermandaat uitsluitend mogelijk aan de Treasurer van het SCD |
Het legaliseren van een handtekening |
- |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het waarmerken van kopieën |
- |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het geven van advies over naamswijzging |
Burgerlijk Wetboek |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het doen van bekendmakingen |
Kieswet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Verdeling van de gemeente in stemdistricten |
Kieswet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
|||
Nemen van beslissingen in verband met de stemming |
Kieswet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Geldt ten aanzien van hoofdstuk J Kieswet |
||
Het nemen van beslissingen omtrent het stemmen bij volmacht |
Kieswet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Geldt ten aanzien van hoofdstuk K van de Kieswet |
||
Het vaststellen van de stemlokalen |
Kieswet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het in ontvangst nemen van aanvragen voor, het beslissen op inclusief de afdracht aan het ministerie en verstrekken van paspoorten, identiteitskaarten en overige reisdocumenten |
Paspoortwet/Paspoort-uitvoeringsregeling |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het in ontvangst nemen van en adviseren over verzoeken tot naturalisatie |
Rijkswet op het Nederlanderschap |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het beslissen op verzoeken om het Nederlanderschap te verkrijgen door optie |
Rijkswet voor het Nederlanderschap |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het vaststellen van het rechtmatig verblijf. |
Vreemdelingenwet 2000 |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het in ontvangst nemen van meldingen, aanvragen voor en het uitreiken van verblijfsdocumenten aan die vreemdelingen waarvan het is toegestaan in Nederland te verblijven, alsmede het innen van de hiervoor verschuldigde leges. |
Vreemdelingenwet 2000, artikel 8. |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het afgeven van een aanmeldsticker |
Vreemdelingenwet 2000, Voorschrift Vreemdelingen 2000 |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het beslissen op een aanvraag van een rijbewijs |
Wegenverkeerswet |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het beslissen op het afgeven van producten ontleend aan de GBA |
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het opnemen van een verklaring onder eed of gelofte t.b.v. gegevens over de burgerlijke staat |
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het beslissen m.b.t. de opneming van gegevens over het gebruik van de geslachtsnaam van de echtgenoot of geregistreerd partner |
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het beslissen over de verwijdering van gegevens van de persoonslijst |
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het beslissen om gegevens in de basisadministratie te verbeteren, aan te vullen of te verwijderen |
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het beslissen om geen of ten dele gevolg te geven aan een aangifte, een burgerlijke staat op te nemen, een gegeven over een nationaliteit niet op te nemen. |
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Het bijhouden van de gemeentelijke basisadministratie |
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
||
Zorg voor lijkschouwing en lijkbezorging in niet voorziene gevallen. |
Wet op lijkbezorging |
Burgemeester Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator Diensverlening en Medewerker team Diensverlening |
Het aanwijzen van aanbiedplaatsen voor het ophalen van huisvuil |
Afvalstoffenverordening gemeente Sliedrecht 2011 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen en beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het aanwijzen van dagen en tijden voor het overdragen of het ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen aan de inzameldienst |
Afvalstoffenverordening gemeente Sliedrecht 2011 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen en beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Beslissen op een aanvraag voor een vergunning voor het ophalen van diverse categorieën afvalstoffen. |
Afvalstoffenverordening gemeente Sliedrecht 2011 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen en beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het beslissen op een verzoek voor een vergunning voor een standplaats op de weekmarkt, alsmede wijzigen, intrekken en schorsen van de vergunning |
Marktverordening 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het beslissen op een verzoek voor een ontheffing en het verbinden van voorschriften en beperkingen daaraan, voor het venten op het marktterrein t.b.v vergunninghouders |
Marktverordening 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het uitsluiten van meelopers of standwerkers van een dagplaats of standwerkersplaats |
Marktverordening 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het onmiddellijk verwijderen van vergunninghouders van de markt |
Marktverordening 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het afwijken van de standaardmaten bij de toewijzing van standplaatsen |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het inschrijven van een houder van een vergunning voor een vaste standplaats op de anciënniteitenlijst, alsmede het doorhalen van de inschrijving |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het inschrijven van aanvragers op de wachtlijst, alsmede het doorhalen van de inschrijving |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het verstrekken van een schriftelijk bewijs van inschrijving op de wachtlijst |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het overschrijven van een vergunning voor een vaste standplaats |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het toewijzen van een standplaats als vaste plaats, seizoensplaats, dagplaats of standwerkersplaats |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het beslissen op een verzoek voor een tijdelijke ontheffing van de verplichting tot de persoonlijke inname van een standplaats |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het beslissen op een verzoek voor een vergunning om zich te laten vervangen |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
||
Het beslissen op een verzoek voor een ontheffing van de verplichting de standplaats tot sluitingstijd in te nemen |
Marktreglement 2006 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Marktmeester beleidsadviseurs Infra en Groen |
Beslissen op een aanvraag van een ontheffing voor het veranderen en schade toebrengen aan gemeentelijke havens, dijken en wallen |
APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen Infra en Groen |
||
Beslissen op verzoeken om plaatsing van fietsenrekjes, paaltjes en ander straatmeubilair |
APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen en beleidsadviseurs Infra en Groen Beleidsadviseur |
||
Het uitvoeren van bevoegdheden o.g.v. de Havenverordening Sliedrecht |
Havenverordening Sliedrecht |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
* Havenmeester * toezichthouder |
||
Het verlenen van een vergunning voor het leggen van kabels- en leidingen. |
APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen beleidsadviseurs en medewerkers Infra en Groen |
Conform het Handboek Kabels en Leidingen |
|
Het aansprakelijk stellen van derden bij schade/vernielingen van de weg, straatmeubilair en lichtmasten |
Burgerlijk Wetboek |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen beleidsadviseurs Infra en Groen Beleidsadviseur |
Het doen van aangifte wordt in praktijk gedaan door CityTec, doordat wij het herstel hebben afgekocht. |
|
Het nemen van besluiten over de plaatsing of verwijdering van verkeerstekens, en onderborden (verkeersbesluiten) |
Wegenverkeerswet 1994 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen beleidsadviseurs Infra en Groen Beleidsadviseur |
Akkoord Werkgroep Verkeer |
|
Het nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen alsmede het intrekken of wijzigen ervan |
Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen beleidsadviseurs Infra en Groen Beleidsadviseur |
Voor zover niet tot het taakveld van de afdelingteam bestuursondersteuning behoort. |
|
Het verlenen van ontheffingen |
Wegenverkeerswet 1994 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen beleidsadviseurs Infra en Groen Beleidsadviseur |
Voor zover dit niet tot het taakveld van de afdelingteam bestuursondersteuning behoort. |
|
Het verlenen van ontheffingen |
Reglement verkeersregels en verkeerstekens |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen beleidsadviseurs Infra en Groen Beleidsadviseur |
||
Het aanzeggen van bestuursdwang wegens het op of aan de weg plaatsen van voorwerpen of stoffen |
APV Gemeentewet |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen beleidsadviseurs Infra en Groen Beleidsadviseur |
Voor zover dit tot het taakgebied van de afdeling behoort |
|
Het besluiten tot het verlenen van een vergunning voor plaatsen van voorwerpen of stoffen op, aan of boven de weg alsmede het intrekken of wijzigen ervan. |
Art. 2:5 en 2:6 APV |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Infra en Groen beleidsadviseurs Infra en Groen |
Het beslissen tot het starten en indienen van een verzoek tot vaststelling van hogere waarden op grond van de Wet Geluidhinder bij Gedeputeerde Staten. |
Wet Geluidhinder |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
BeleidsadviseurCoördinator VROM beleidsadviseurs team VROM |
Indien er geen opmerkingen zijn ingebracht |
|
Ondertekenen van meldingsformulieren alsmede het verstrekken van aanvullende informatie |
Wet op de Bodembescherming, art. 41 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM beleidsadviseurs team VROM Beleidsadviseur |
||
Het ondertekenen van brieven aan overleg instanties |
WRO, art. 10 |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM beleidsadviseurs team VROM Beleidsadviseur |
||
Het verkopen of verhuren van snippergroen inclusief het weigeren van verzoeken om verkoop of verhuur van snippergroen |
Burgerlijk Wetboek |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Vastgoed en beleidsadviseurs team Vastgoed Beleidsadviseur |
·Met inachtneming van de door B&W vastgestelde prijzen ·Na positieve adviezen van de betreffende vakafdelingen over in ieder geval de belangen van de grond voor de openbare ruimte en hoofdwaterleiding/ hoofdriool |
|
Toestaan doorverkoop percelen op bedrijfsterreinen |
Burgerlijk Wetboek |
B&W |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Vastgoed en beleidsadviseurs team Vastgoed Beleidsadviseur |
Bedrijfsactiviteiten in overeenstemming met bestemmingsplan * na positief advies afdeling projecten |
|
Vaststellen bouwsom |
Legesverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Omgevingstaken Coördinator VROM Coördinator Wabo |
||
Vaststellen leges bouwvergunning aan de hand van de bouwkosten |
Legesverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Omgevingstaken Coördinator Wabo Coördinator VROM Medewerkers VROM ? |
||
Het in beheer geven van gemeentelijke woningen en overige panden. |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator Vastgoed en beleidsadviseurs team Vastgoed Coördinator VROM beleidsadviseurs team VROM Beleidsadviseur |
|||
Het geven van toestemming voor het huren van een woning boven de aftoppingsgrens. |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM beleidsadviseurs team VROM Coördinator Vastgoed en beleidsadviseurs team Vastgoed Beleidsadviseur |
Voor zover de grens van 4% van verhuizingen boven de aftoppingsgrens niet overschreden wordt. |
||
Het verlenen van startersleningen |
Verordening Gemeenterekening VROM Starterslening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Ruimte |
Coördinator VROM beleidsadviseurs team VROM Coördinator Vastgoed en beleidsadviseurs team Vastgoed Beleidsadviseurbeleidsadviseur |
Het ondermandaat voor de beleidsadviseur Grondzaken geldt alleen bij afwezigheid van zowel de afdelingshoofd Ruimte als de beleidsadviseur Volkshuisvesting en monumenten |
Het jaarlijks vaststellen van het gebruiksrooster van de gemeentelijke overdekte sportaccommodaties |
Gemeentewet |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator WEZ Beleidsadviseur WEZ |
Binnen de grenzen van het vigerende tarievenbeleid |
|
Het in gebruik geven van gemeentelijke overdekte sportaccommodaties, inclusief incidentele verhuur |
Gemeentewet |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator WEZ Beleidsadviseur WEZ |
Binnen grenzen tarievenbeleid en met toepassing gebruiksrooster |
|
Vaststelling schoolvakanties openbare basisscholen op basis van landelijke richtlijnen van het ministerie |
Regeling spreiding zomervakantie |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator WEZ |
||
Opgave leerlingen basisonderwijs op de betreffende teldatum aan het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen |
Wet op het basisonderwijs |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Directeur Basisschool |
||
Akkoordverklaring t.b.v. de accountantscontrole basis- en speciaal onderwijs |
Wet op het basisonderwijs |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator WEZ Beleidsadviseur WEZ |
||
Het beslissen op een verzoek om toekenning leerlingenvervoer bijzonder en speciaal onderwijs, inclusief hantering van de hardheids-clausule |
Verordening Leerlingenvervoer |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Coördinator WEZ Beleidsmedewerker WEZ |
o.g.v. de verordening en de hiermee samenhangende gunningen aan vervoersbedrijven en budgetvoorschriften |
|
Jaarlijkse opgave aan het ministerie van de omvang en behandeling van het schoolverzuim |
Leerplichtwet |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Leerplicht-ambtenaar |
||
verlenen, weigeren en vaststellen van activiteitsubsidies |
Artikel 9 Subsidieverordening Artikel 4:25 en 4:35 Awb en art. 26 Hoofdstuk 7 Subsidieverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
·o.g.v. subsidieverordeningen en gevoteerde budgetten ·bij bedragen boven de 100.000 euro is vooraf akkoord van portefeuillehouder noodzakelijk |
||
verlenen, weigeren en vaststellen van budgetsubsidies |
Artikel 10 Subsidieverordening Artikel 4:25 en 4:35 Awb en art. 26 Hoofdstuk 7 Subsidieverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
·o.g.v. subsidieverordeningen en gevoteerde budgetten ·bij bedragen boven de 100.000 euro is vooraf akkoord van portefeuillehouder noodzakelijk |
||
verlenen, weigeren en vaststellen van waarderingsubsidies |
Artikel 11 Subsidieverordening Artikel 4:25 en 4:35 Awb en art. 26 Hoofdstuk 7 Subsidieverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
·o.g.v. subsidieverordeningen en gevoteerde budgetten ·bij bedragen boven de 100.000 euro is vooraf akkoord van portefeuillehouder noodzakelijk |
||
verlenen, weigeren en vaststellen van exploitatiesubsidies |
Artikel 12 Subsidieverordening Artikel 4:25 en 4:35 Awb en art. 26 Hoofdstuk 7 Subsidieverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
·o.g.v. subsidieverordeningen en gevoteerde budgetten ·bij bedragen boven de 100.000 euro is vooraf akkoord van portefeuillehouder noodzakelijk |
||
Verrichten van handelingen in het kader van de procedurevoorschriften |
Hoofdstuk 4 Subsidieverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Verrichten van handelingen in het kader van de verplichtingen van de subsidieontvanger |
Hoofdstuk 6 Subsidieverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
|||
Het verlenen van instemming voor het vormen en aanhouden van één of meer reserves en voorzieningen. |
Artikel 22 tot en met 26 Subsidieverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
* na positief advies FPC |
||
Het intrekken of wijzigen van een subsidie |
Artikel 46 Subsidieverordening |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Afdelingshoofd Samenleving en bestuur |
Na akkoord portefeuillehouder |
||
181.h |
Het besluiten over de opname van kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang, gastouder(bureau)s en peuterspeelzalen in het LRKP en het voeren van routinematige correspondentie met hierover |
Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen |
B&W |
Afdelingshoofd Samenleving en Bestuur |
Coördinator WEZ Alle medewerkers WEZ |
Met inachtname van het GGD advies bij het besluiten over de opname in het LKR |
Mandaat aan niet-ondergeschikten |
||||||
No. |
Aan Secretaris gemandateerde bevoegdheid |
Juridische Grondslag |
Bevoegd Orgaan |
Ondermandaat (functie) |
Ondermandaat afdelingshoofd aan |
Voorwaarden |
182 |
Het wijzigen en aanvullen van het hoofdproces Coördinatie en Commandovoering |
Wet rampen en zware ongevallen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Regionale commandant van de Brandweer |
||
183 |
Het wijzigen en aanvullen van het hoofdproces Bron- en Effectbestrijding |
Wet rampen en zware ongevallen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Regionale commandant van de Brandweer |
Met uitzondering van de operationele ondersteuning |
|
184 |
Het wijzigen en aanvullen van het hoofdproces Geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen |
Wet rampen en zware ongevallen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Regionaal Geneeskundig Functionaris |
||
185 |
Het wijzigen en aanvullen van het hoofdproces Openbare orde, Verkeer en Strafrechtelijk onderzoek |
Wet rampen en zware ongevallen |
B&W Mandaat aan: gemeentesecretaris |
Korpschef Zuid-Holland Zuid |
||
Bevoegdheid |
Wettelijke grondslag |
Bevoegd orgaan |
Volmacht aan |
|
Het vertegenwoordigen van de gemeente in en buiten rechte. |
Art 171 Gemeentewet |
Burgemeester |
Afdelingshoofden Coördinatoren Beleidsadviseurs Juridisch controller |
Uitsluitend indien en voor zover het college of de burgemeester mandaat heeft verleend te besluiten de betreffende rechtshandeling te verrichten, of indien en voor zover het college heeft besloten die rechtshandeling te verrichten. Ondermandaat/ volmacht aan niet-ondergeschikten alleen mogelijk aan advocaten of notarissen |
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl