Regeling vervallen per 21-02-2008

Huishoudelijk reglement voor het medegebruik van gebouwen voor de openbare scholen voor basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs

Geldend van 01-08-1995 t/m 20-02-2008

Intitulé

Huishoudelijk reglement voor het medegebruik van gebouwen voor de openbare scholen voor basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs

Burgemeester en wethouders der gemeente Stadskanaal;

gelet op artikel 2, zesde lid en artikel 3, vijfde lid, van de "Regeling medegebruik schoolgebouwen", zoals vastgesteld door de raad op 24 april 1995, nr. 10;

besluiten

vast te stellen het navolgende "Huishoudelijk reglement voor het medegebruik van gebouwen voor de openbare scholen voor basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs".

Artikel 1 Medegebruik algemeen

De medegebruiker van de gebouwen van de openbare scholen voor basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs neemt de volgende voorschriften in acht:

  • a.

    Op een verzoek om medegebruik van een openbare schoolgebouw voor basisonderwijs, speciaal onderwijs en voorgezet onderwijs wordt het advies van de schooldirektie gevraagd.

  • b.

    Het medegebruik van de gebouwen van de openbare basisscholen, speciaal en voortgezet speciaal onderwijs beperkt zich tot de ruimten, die in de te sluiten medegebruiksovereenkomst zijn genoemd, inclusief de in deze ruimten aanwezige inventaris, c.q. de onderwijsleerpakketten en exclusief terreinen, w.o. de schoolpleinen.

  • c.

    Door de medegebruiker wordt één kontaktpersoon aangewezen, die verantwoordelijk is voor het gehele medegebruik van het schoolgebouw en die van of namens de schooldirektie nadere instructies ontvangt; teven kunnen afspraken worden gemaant omtrent een correct gebruik van het schoolgebouw en de inventaris; alle instructies en afspraken worden nader vastgelegd in de te sluiten overeenkomst.

  • d.

    Het is de medegebruiker verboden om andere ruimten te betreden dan in de overeenkomst zijn aangegeven.

  • e.

    De medegebruiker onthoudt zich van aktiviteiten, waarvan redelijkerwijs kan worden aangenomen, dat die schade kunnen veroorzaken aan het gebouwen en de inventaris, dan wel hinderlijk zijn voor het onderwijs in het gebouw of voor de direkte omgeving.

  • f.

    De opening en de afsluiting van het gebouw vindt plaats door de door de medegebruiker aangewezen persoon, die van de schooldirektie een sleutel van het gebouw in ontvangst neemt op de schooldagen en de schooltijden van 8.30 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.00 uur.

  • g.

    De door de medegebruiker aangewezen persoon is verantwoordelijk voor de in- en uitschakeling van de beveiligingsinstallatie, de verlichting en verwarming en neemt de daarvoor gegeven instructies door of namens de schooldirektie in acht. Voor bedoelde persoon geldt een geheimhoudingsplicht ten aanzien van de alarmcode.

  • h.

    Het gebruik van voedings- en genotmiddelen (eten, drinken en roken) is in de in medegebruik gegeven ruimten niet toegestaan met uitzondering van het gebruik van koffie, thee of fris, brood of fruit in de daarvoor bestemde ruimten en voor zover deze in bedoeld gebouw aanwezig zijn. In overleg met de schooldirektie kan een rookruimte worden aangewezen.

  • i.

    Het gebruik van keukeninventaris moet worden geregeld in overleg met de schooldirektie of de conciërge.

  • j.

    De door de medegebruiker aangewezen persoon is verplicht om alle schade aan het gebouw of de inventaris binnen 24 uur te melden bij de schooldirektie.

  • k.

    Schade, ontstaan als gevolg van medegebruik, zal in principe worden verhaald op de medegebruiker, tenzij blijkt, dat de schade niet het gevolg is van ondeskundig gebruik of nalatigheid van de medegebruiker.

  • l.

    Ter voorkoming van schade en hinder dienen de instructies en aanwijzingen van de schooldirektie stipt te worden opgevolgd.

  • m.

    Voor het medegebruik zijn kosten verschuldigd, vastgesteld bij genoemde overeenkomst; de kosten worden voor het tijdstip van medegebruik aan het bevoegde gezag voldaan, dan wel in overleg in termijnen.

  • n.

    Het bevoegd gezag kan door de medegebruiker nimmer aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of voor andere schade aan eigendommen van derden tot vergoeding van schade als gevolg van het medegebruik van een schoolgebouw.

  • o.

    In alle gevallen, waarin dit reglement niet voorziet, beslist het bevoegd gezag.

Artike 2 Inwerkingtreding

Dit huishoudelijk reglement treedt in werking met ingang van 1 augustus 1995.

Artikel 3 Beschikbaarstelling reglement

Een exemplaar van dit huishoudelijk reglement wordt vóór aanvang van het medegebruik, en wel als bijlage gevoegd bij de medegebruiksovereenkomst, aan de medegebruiker kosteloos beschikbaar gesteld.

Ondertekening

Stadskanaal 11 juli 1995
Burgemeester en Wethouders voornoemd,
De Secretaris, De burgemeester,