Regeling vervallen per 01-01-2020

Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de gemeente Stadskanaal

Geldend van 20-12-2008 t/m 31-12-2019 met terugwerkende kracht vanaf 01-11-2008

Intitulé

Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de gemeente Stadskanaal

Burgemeester en wethouders van de gemeente Stadskanaal;

overwegende:

dat op grond van artikel 15:1e van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling (CAR) en de Uitwerkingsovereenkomst (UWO) een regeling moet worden getroffen voor de melding en openbaarmaking van nevenfuncties;

besluiten:

vast te stellende de navolgende: "Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de gemeente Stadskanaal"

Artikel 1

  • a.

    De regeling voor het melden van nevenfuncties is van toepassing op de ambtenaren in dienst van de gemeente Stadskanaal.

  • b.

    De regeling voor het openbaar maken van nevenfuncties is van toepassing op de volgende functies:

    • 1.

      gemeentesecretaris;

    • 2.

      adjunct-directeur;

    • 3.

      teammanager.

Artikel 2

Deze regeling heeft ten doel te regelen:

  • a.

    op welke wijze nevenfuncties moeten worden gemeld die een ambtenaar, als bedoeld in artikel 1, sub a, verricht of voornemens is te gaan verrichten, die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met zijn functievervulling, kunnen raken;

  • b.

    op welke wijze nevenwerkzaamheden openbaar worden gemaakt die de belangen van de dienst, voor zover deze in verband staan met de functievervulling, kunnen raken en die verricht worden door de ambtenaar die een functie als bedoeld in artikel 1, sub b van deze regeling vervult.

Artikel 3

Melding van de nevenfunctie vindt schriftelijk plaats bij de gemeentesecretaris.

Artikel 4

De melding omvat:

  • a.

    de functie die de ambtenaar bekleedt bij de gemeente Stadskanaal;

  • b.

    de nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze verricht worden;

  • c.

    de datum van ingang van de nevenwerkzaamheden.

Artikel 5

De ambtenaar als bedoeld in artikel 1, sub a. is verplicht wijzigingen te melden overeenkomstig het bepaalde in de artikelen 3 en 4.

Artikel 6

De ambtenaar als bedoeld in artikel 1, sub a. is verplicht, op verzoek van het college of de gemeentesecretaris nadere gegevens te verstrekken over de nevenfunctie.

Artikel 7

Openbaarmaking van de nevenwerkzaamheden geschiedt door een actuele opgave van de nevenwerkzaamheden te plaatsen op de internetsite van de gemeente Stadskanaal.

Artikel 8

De opgave op de internetsite vermeldt:

  • a.

    de hoofdfunctie;

  • b.

    de nevenwerkzaamheden en de instanties waarbij deze verricht worden;

  • c.

    de datum van ingang van de nevenwerkzaamheden;

  • d.

    de eventueel aan het uitoefenen van de nevenwerkzaamheden gestelde beperkingen.

Artikel 9

De gemeentesecretaris is verantwoordelijk voor de opgave van de nevenwerkzaamheden van de ambtenaren die een functie als bedoeld in artikel 1, sub b. van deze regeling vervullen.

Artikel 10

Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 november 2008.

Artikel 11

Deze regeling wordt aangehaald als: "Regeling melding en openbaarmaking nevenfuncties van ambtenaren bij de gemeente Stadskanaal".

Ondertekening

Aldus besloten op 1 juli 2008.
Burgemeester en wethouders
J.J.J. van Huffelen J.J. Stavast
secretaris burgemeester