Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR639636
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR639636/1
Aanwijzingsbesluit toezichthouders Participatiewet, IOAW, IOAZ en Bbz 2004 Steenwijkerland 2020
Geldend van 23-04-2020 t/m heden met terugwerkende kracht vanaf 01-01-2020
Intitulé
Aanwijzingsbesluit toezichthouders Participatiewet, IOAW, IOAZ en Bbz 2004 Steenwijkerland 2020Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Steenwijkerland;
gelet op:
- -
titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht;
- -
artikel 76a van de Participatiewet;
- -
artikel 53 van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ);
- -
artikel 53 van de Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW); en
- -
Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz 2004);
overwegende:
- -
dat het college het noodzakelijk vindt om rechtmatige verstrekking van uitkeringen te bevorderen en fraude te voorkomen en te bestrijden;
- -
dat het college dit doet door de naleving van de Participatiewet, de IOAW, de IOAZ en het Bbz 2004 te controleren en daartoe toezichthouders aanwijst;
besluit vast te stellen het volgende:
Aanwijzingsbesluit toezichthouders Participatiewet, IOAW, IOAZ en Bbz 2004 Steenwijkerland 2020
- 1.
Een toezichthouder is de persoon, belast met het houden van toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens de Participatiewet, de IOAW, de IOAZ en het Bbz 2004, in het bijzonder voor zover het de rechtmatigheid betreft.
- 2.
Met het toezicht op de naleving van de Participatiewet, de IOAW, de IOAZ en het Bbz 2004 zijn belast de medewerkers in dienst van de gemeente Steenwijkerland in de functie van medewerker handhaving voor het sociaal domein.
- 3.
De aanwijzing tot toezichthouder gebeurt tot wederopzegging, tot beëindiging van het dienstverband of tot benoeming in een functie die niet valt binnen de functie van toezichthouder.
- 4.
Dit besluit treedt in werking op de dag na publicatie daarvan in het Gemeenteblad en werkt terug tot 1 januari 2020.
Ondertekening
Aldus vastgesteld op 10 maart 2020.
de secretaris
J.C. de Groot
de secretaris de burgemeester,
J.H. Bats
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl