Zeeuws-Vlaams kwaliteitshandvest: 'Wat mag u van ons verwachten'

Geldend van 06-05-2014 t/m heden

Intitulé

Zeeuws-Vlaams kwaliteitshandvest: 'Wat mag u van ons verwachten'

Waarom servicenormen?

Ook al zorgen de vele contrasten in Zeeuws Vlaanderen voor een grote verdraagzaamheid en ook al staan wij als Zeeuws Vlamingen gekend als gemoedelijke mensen, toch willen wij in deze wereld met weinig tijd en snelle communicatiemiddelen alles liefst tegelijk, straks of anders uiterlijk morgen. Dat is natuurlijk niet altijd mogelijk, maar wel begrijpelijk. Want wie wil er wachten?

De gemeenteTerneuzen doen er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen, liefst zonder u te laten wachten. Wij begrijpen heel goed hoe vervelend het is om te moeten wachten, zeker als het om een belangrijke beslissing gaat en u zo lang niet weet waar u aan toe bent. Daarom hebben wevoor een aantal producten vastgelegd binnen welke termijn uw (aan)vraag afgehandeld moet zijn. Dat is duidelijk voor onszelf en vooral prettig voor u. Zo weet u binnen welke tijd u antwoord krijgt. Deze servicenormen maken wachten op antwoord of de verwerking van een aanvraag niet leuker maar door deze servicenormen weet u wel wat u te wachten staat; service en kwaliteit binnen de afgesproken tijd.

Onze servicenormen;

Ubeltonsop;

* Indien u belt naar ons centrale nummer (vermelden), nemen wij binnen 25 seconden de telefoon op.

* Wij verbinden u maximaal 2 keer door.

* Bij een terugbelafspraak nemen wij binnen 1 werkdag telefonisch contact met u op tenzij anders met u afgesproken wordt.

* Na afloop van het gesprek krijgt u de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord/uw aanvraag is afgehandeld. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Uschrijftonseenbrief;

* Wij beantwoorden uw brief inhoudelijk binnen 6 weken na ontvangst.

* U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging, waarin wij aangeven dat

  • -

    beantwoording binnen 6 weken zal plaatsvinden;

  • -

    de behandelend ambtenaar of afdeling.

* Indien behandeling binnen 6 weken niet mogelijk is, vermelden wij in de ontvangstbevestiging:

  • -

    de reden waarom inhoudelijke beantwoording binnen 6 weken niet mogelijk is;

  • -

    de termijn waarop beantwoording zal plaatsvinden;

  • -

    de behandelende ambtenaar of afdeling.

* U krijgt de gelegenheid aan te geven of uw vraag beantwoord is/uw aanvraag is afgehandeld.

Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Ubrengteenbezoekaanonzebalie;

* De wachttijd aan de balie is maximaal 15 minuten.

* Heeft u een afspraak? Dan bedraagt de wachttijd maximaal 5 minuten.

* Na afloop van uw bezoek krijgt u de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord/uw aanvraag is afgehandeld. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Ustuurt onseene-mail:

* U krijgt binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord.

* U ontvangt binnen 2 werkdagen een behandelingsbericht, waarin wij aangeven:

  • -

    dat beantwoording binnen 5 werkdagen zal plaatsvinden;

  • -

    de behandelend ambtenaar of afdeling.

* Indien behandeling binnen 5 werkdagen niet mogelijk is, vermelden wij in het behandelingsbericht:

  • -

    de reden waarom inhoudelijke beantwoording binnen 5 werkdagen niet mogelijk is;

  • -

    de termijn waarop beantwoording zal plaatsvinden;

  • -

    de behandelende ambtenaar of afdeling.

* U krijgt de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord /uw

aanvraag is afgehandeld.

Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Ubezoektonzewebsite;

* De informatie op onze website is correct, actueel en begrijpelijk.

* De indieningsvereisten voor vergunningen staan op onze website.

* Wij zorgen er voor dat onze website toegankelijk is

* U krijgt de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord. Zo niet, dan kunt u terugmelden waarom niet. Wij proberen u dan alsnog naar tevredenheid van informatie te voorzien. Lukt dat niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.

Privacy;

* Als u meer privacy wilt, is een gesprek in een aparte ruimte mogelijk.

Toewijzingvaneencontactpersoon;

* Bij complexe vraagstukken wijzen wij zo nodig een contactpersoon toe.

Productofdienst

Algemene Plaatselijke Verordening (APV-vergunning), bijv. muziekvergunning, ventvergunning

8 weken

APV-vergunning grootschalig/gecompliceerd

12 weken

Belastingen, verzoek om kwijtschelding

26 weken

Bewijs van in leven zijn (attestatie de vita)

Klaar terwijl u wacht

Bezwaarschrift tegen beschikking wet waardering onroerende zaken

26 weken

Bezwaarschriften wet waardering onroerende zaken en onroerende zaakbelasting (overig)

13 weken

Bezwaarschrift tegen leges

13 weken

Bezwaarschrift tegen hondenbelasting

6 weken

Bezwaarschrift tegen parkeerbelastingen

6 weken

Bezwaarschrift tegen rioolheffing

13 weken

Bezwaarschrift tegen afvalstoffenheffing

13 weken

Bezwaarschriften overig

12 weken na afloop bezwarentermijn

Bijzondere bijstand (aanvraag)

4 weken

Bodeminformatie, verzoek om

3 werkdagen

Burgerlijke stand (uittreksel), aanvraag via balie

Klaar terwijl u wacht

Burgerlijke stand (uittreksel), aanvraag via website

3 werkdagen

Drank- en horecavergunning

12 weken

Evenementenvergunning

8 weken

Geboorteaangifte

Klaar terwijl u wacht

Gehandicaptenkaart

4 weken

Gehandicaptenparkeerplaats

8 weken

Groenstrook of restgronden aakopen, verzoeken

8 weken

Huwelijksaangifte

Op afspraak

Inritvergunning, melding

6 weken

Kansspelen, speelautomaat

8 weken

Kansspelen, loterij

3 weken

Kinderopvang, aanvraag tegemoetkoming

8 weken

Leerlingenvervoer, aanvraag

8 weken

Melding openbare ruimte

Binnen 2 dagen reactie

Parkeervergunning, aanvraag

8 weken

Parkeerontheffing blauwe zone, aanvraag

1 werkdag

Planschade, verzoek om toekenning

8 weken na ontvangst extern advies

Reisdocumenten (paspoort/id-kaart)

5 werkdagen

Rijbewijs

5 werkdagen

Rioolaansluiting bebouwde kom, verzoek

8 weken

Standplaats (markt), aanvraag vergunning

8 weken

Uittreksels (diverse), aanvraag via balie

Klaar terwijl u wacht

Uittreksels (diverse), aanvraag via website

3 werkdagen

Verklaring omtrent gedrag

2 weken

Verhuizing naar buitenland (via balie)

Klaar terwijl u wacht

Verhuizing binnen gemeente (via balie)

Klaar terwijl u wacht

Vestiging vanuit andere Nederlandse gemeente

Klaar terwijl u wacht

Wet maatschappelijke ondersteuning, aanvraag

8 weken

Wet werk en bijstand, aanvraag

8 weken

Winkeltijdenwet, aanvraag ontheffing

8 weken

Subsisies

8 weken

Aan sommige producten of diensten zijn specifieke voorwaarden verbonden en bij diverse producten of diensten kan de termijn worden verlengd. Neem voor informatie hierover contact met ons op. De behandeltijden kunnen gewijzigd worden. Kijk op onze website voor het actuele overzicht.