Permanente link
Naar de actuele versie van de regeling
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR458263
Naar de door u bekeken versie
http://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR458263/1
Zeeuws-Vlaams kwaliteitshandvest: 'Wat mag u van ons verwachten'
Geldend van 06-05-2014 t/m heden
Intitulé
Zeeuws-Vlaams kwaliteitshandvest: 'Wat mag u van ons verwachten'Waarom servicenormen?
Ook al zorgen de vele contrasten in Zeeuws Vlaanderen voor een grote verdraagzaamheid en ook al staan wij als Zeeuws Vlamingen gekend als gemoedelijke mensen, toch willen wij in deze wereld met weinig tijd en snelle communicatiemiddelen alles liefst tegelijk, straks of anders uiterlijk morgen. Dat is natuurlijk niet altijd mogelijk, maar wel begrijpelijk. Want wie wil er wachten?
De gemeenteTerneuzen doen er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen, liefst zonder u te laten wachten. Wij begrijpen heel goed hoe vervelend het is om te moeten wachten, zeker als het om een belangrijke beslissing gaat en u zo lang niet weet waar u aan toe bent. Daarom hebben wevoor een aantal producten vastgelegd binnen welke termijn uw (aan)vraag afgehandeld moet zijn. Dat is duidelijk voor onszelf en vooral prettig voor u. Zo weet u binnen welke tijd u antwoord krijgt. Deze servicenormen maken wachten op antwoord of de verwerking van een aanvraag niet leuker maar door deze servicenormen weet u wel wat u te wachten staat; service en kwaliteit binnen de afgesproken tijd.
Onze servicenormen;
Ubeltonsop;
* Indien u belt naar ons centrale nummer (vermelden), nemen wij binnen 25 seconden de telefoon op.
* Wij verbinden u maximaal 2 keer door.
* Bij een terugbelafspraak nemen wij binnen 1 werkdag telefonisch contact met u op tenzij anders met u afgesproken wordt.
* Na afloop van het gesprek krijgt u de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord/uw aanvraag is afgehandeld. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.
Uschrijftonseenbrief;
* Wij beantwoorden uw brief inhoudelijk binnen 6 weken na ontvangst.
* U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging, waarin wij aangeven dat
- -
beantwoording binnen 6 weken zal plaatsvinden;
- -
de behandelend ambtenaar of afdeling.
* Indien behandeling binnen 6 weken niet mogelijk is, vermelden wij in de ontvangstbevestiging:
- -
de reden waarom inhoudelijke beantwoording binnen 6 weken niet mogelijk is;
- -
de termijn waarop beantwoording zal plaatsvinden;
- -
de behandelende ambtenaar of afdeling.
* U krijgt de gelegenheid aan te geven of uw vraag beantwoord is/uw aanvraag is afgehandeld.
Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.
Ubrengteenbezoekaanonzebalie;
* De wachttijd aan de balie is maximaal 15 minuten.
* Heeft u een afspraak? Dan bedraagt de wachttijd maximaal 5 minuten.
* Na afloop van uw bezoek krijgt u de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord/uw aanvraag is afgehandeld. Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.
Ustuurt onseene-mail:
* U krijgt binnen 5 werkdagen een inhoudelijk antwoord.
* U ontvangt binnen 2 werkdagen een behandelingsbericht, waarin wij aangeven:
- -
dat beantwoording binnen 5 werkdagen zal plaatsvinden;
- -
de behandelend ambtenaar of afdeling.
* Indien behandeling binnen 5 werkdagen niet mogelijk is, vermelden wij in het behandelingsbericht:
- -
de reden waarom inhoudelijke beantwoording binnen 5 werkdagen niet mogelijk is;
- -
de termijn waarop beantwoording zal plaatsvinden;
- -
de behandelende ambtenaar of afdeling.
* U krijgt de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord /uw
aanvraag is afgehandeld.
Zo niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.
Ubezoektonzewebsite;
* De informatie op onze website is correct, actueel en begrijpelijk.
* De indieningsvereisten voor vergunningen staan op onze website.
* Wij zorgen er voor dat onze website toegankelijk is
* U krijgt de gelegenheid aan te geven of uw vraag is beantwoord. Zo niet, dan kunt u terugmelden waarom niet. Wij proberen u dan alsnog naar tevredenheid van informatie te voorzien. Lukt dat niet, dan regelen wij desgewenst een afspraak met een specialist.
Privacy;
* Als u meer privacy wilt, is een gesprek in een aparte ruimte mogelijk.
Toewijzingvaneencontactpersoon;
* Bij complexe vraagstukken wijzen wij zo nodig een contactpersoon toe.
Productofdienst
Algemene Plaatselijke Verordening (APV-vergunning), bijv. muziekvergunning, ventvergunning |
8 weken |
APV-vergunning grootschalig/gecompliceerd |
12 weken |
Belastingen, verzoek om kwijtschelding |
26 weken |
Bewijs van in leven zijn (attestatie de vita) |
Klaar terwijl u wacht |
Bezwaarschrift tegen beschikking wet waardering onroerende zaken |
26 weken |
Bezwaarschriften wet waardering onroerende zaken en onroerende zaakbelasting (overig) |
13 weken |
Bezwaarschrift tegen leges |
13 weken |
Bezwaarschrift tegen hondenbelasting |
6 weken |
Bezwaarschrift tegen parkeerbelastingen |
6 weken |
Bezwaarschrift tegen rioolheffing |
13 weken |
Bezwaarschrift tegen afvalstoffenheffing |
13 weken |
Bezwaarschriften overig |
12 weken na afloop bezwarentermijn |
Bijzondere bijstand (aanvraag) |
4 weken |
Bodeminformatie, verzoek om |
3 werkdagen |
Burgerlijke stand (uittreksel), aanvraag via balie |
Klaar terwijl u wacht |
Burgerlijke stand (uittreksel), aanvraag via website |
3 werkdagen |
Drank- en horecavergunning |
12 weken |
Evenementenvergunning |
8 weken |
Geboorteaangifte |
Klaar terwijl u wacht |
Gehandicaptenkaart |
4 weken |
Gehandicaptenparkeerplaats |
8 weken |
Groenstrook of restgronden aakopen, verzoeken |
8 weken |
Huwelijksaangifte |
Op afspraak |
Inritvergunning, melding |
6 weken |
Kansspelen, speelautomaat |
8 weken |
Kansspelen, loterij |
3 weken |
Kinderopvang, aanvraag tegemoetkoming |
8 weken |
Leerlingenvervoer, aanvraag |
8 weken |
Melding openbare ruimte |
Binnen 2 dagen reactie |
Parkeervergunning, aanvraag |
8 weken |
Parkeerontheffing blauwe zone, aanvraag |
1 werkdag |
Planschade, verzoek om toekenning |
8 weken na ontvangst extern advies |
Reisdocumenten (paspoort/id-kaart) |
5 werkdagen |
Rijbewijs |
5 werkdagen |
Rioolaansluiting bebouwde kom, verzoek |
8 weken |
Standplaats (markt), aanvraag vergunning |
8 weken |
Uittreksels (diverse), aanvraag via balie |
Klaar terwijl u wacht |
Uittreksels (diverse), aanvraag via website |
3 werkdagen |
Verklaring omtrent gedrag |
2 weken |
Verhuizing naar buitenland (via balie) |
Klaar terwijl u wacht |
Verhuizing binnen gemeente (via balie) |
Klaar terwijl u wacht |
Vestiging vanuit andere Nederlandse gemeente |
Klaar terwijl u wacht |
Wet maatschappelijke ondersteuning, aanvraag |
8 weken |
Wet werk en bijstand, aanvraag |
8 weken |
Winkeltijdenwet, aanvraag ontheffing |
8 weken |
Subsisies |
8 weken |
Aan sommige producten of diensten zijn specifieke voorwaarden verbonden en bij diverse producten of diensten kan de termijn worden verlengd. Neem voor informatie hierover contact met ons op. De behandeltijden kunnen gewijzigd worden. Kijk op onze website voor het actuele overzicht.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl