Regeling vervallen per 17-05-2012

Reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006

Geldend van 31-07-2006 t/m 16-05-2012

Intitulé

Reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006

Reglement Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Uden 2006

Burgemeester en wethouders van de gemeente Uden;

gelet op de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en op de Wet bescherming persoonsgegevens;

gelet op de Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Uden 2006;

gelezen het advies van 8 augustus 2006;

b e s l u i t e n

vast te stellen het

Hoofdstuk 1 Inleidende bepalingen

Artikel 1. Begripsomschrijvingen

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    de wet : de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;

  • b.

    de verordening : de verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Uden 2006;

  • c.

    basisadministratie : de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens als bedoeld in artikel 2 van de wet;

  • d.

    bevolkingsadministratie : de geautomatiseerde administratie met persoonsgegevens van de bevolking bestaande uit de basisadministratie en de aangehaakte gegevens;

  • e.

    aangehaakte gegevens : in de bevolkingsadministratie opgenomen gegevens anders dan ter uitvoering van de wet;

  • f.

    verantwoordelijke : het College van burgemeester en wethouders van de gemeente Uden;

  • g.

    beheerder : hoofd afdeling Levenszaken;

  • h.

    ingeschrevene : degene ten aanzien van wie een persoonslijst, als bedoeld in artikel 1 van de wet, in de basisadministratie van de gemeente is opgenomen;

  • i.

    geregistreerde : degene die geen ingeschrevene is en over wie gegevens zijn opgenomen in de bevolkingsadministratie van de gemeente;

  • j.

    afnemer : bestuursorgaan zoals bedoeld in artikel 1:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht (Awb);

  • k.

    binnengemeentelijke afnemer : elke afnemer die een orgaan is van de gemeente;

  • l.

    derde : elke andere persoon of instelling of rechtspersoon dan een afnemer en de ingeschrevene.

    Artikel 2. Verbanden met andere gemeentelijk registraties

    Op grond van artikel 96 van de wet, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, worden in bijlage 1 de binnengemeentelijke afnemers en de aan hen systematisch te verstrekken gegevens genoemd.

Hoofdstuk 2 Bepalingen met betrekking tot de basisadministratie

Artikel 3. Rechtstreekse toegang tot de GBA

Rechtstreekse toegang tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben:

  • a.

    de beheerder;

  • b.

    de in bijlage 2 onder A, door de beheerder aangewezen ambtenaren werkzaam bij de afdeling Levenszaken;

  • c.

    de in bijlage 2 onder B, met inachtneming van artikel 88 en 89 van de wet genoemde binnengemeentelijke afnemers, voor zover het betreft de in deze bijlage vermelde doeleinden en gegevens.

Artikel 4. Verstrekkingen van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, die geen rechtstreekse toegang hebben tot de basisadministratie

  • 1. Aan de in bijlage 3 genoemde binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben tot de basisadministratie kunnen, met inachtneming van artikel 88 en 89 van de wet, de in deze bijlage genoemde gegevens worden verstrekt.

  • 2. Aan binnengemeentelijke afnemers kunnen op verzoek verdere gegevens worden verstrekt die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van hun taak.

Artikel 5. Gegevensverstrekking aan vrije derden

  • 1. Met inachtneming van artikel 100 van de Wet GBA worden aan in de bijlage 4 genoemde rechtspersonen of natuurlijke personen de in deze bijlage genoemde gegevens op schriftelijk verzoek verstrekt.

  • 2. De verstrekking aan rechtspersonen als bedoeld in lid 1 kan alleen plaatsvinden indien het een rechtspersonen zonder winstoogmerk betreft en voorzover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.

  • 3. De verstrekking aan particulieren als bedoeld in lid 1 vindt alleen plaats ten behoeve van een persoonlijk niet commercieel belang en na uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de ingeschrevene over wie de gegevens worden verstrekt.

Artikel 6. Protocollering

De verstrekking van gegevens op grond van artikel 5 van dit besluit vindt uitsluitend plaats op grond van een schriftelijk met redenen omkleed verzoek. Deze verstrekkingen worden geprotocolleerd.

Hoofdstuk 3 Bepalingen met betrekking tot de aangehaakte gegevens

Artikel 7. Doel van de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

De bevolkingsadministratie heeft voor wat de aangehaakte gegevens betreft tot doel;

  • a.

    informatie te leveren aan de afdeling Levenszaken voor de vervulling van de wettelijke taken;

  • b.

    de afnemers, genoemd in de artikelen 3, 4, 5 en 6 van de verordening, te voorzien van gegevens, voorzover deze gegevens noodzakelijk zijn voor de vervulling van de taken van de afnemers;

  • c.

    de derden, bedoeld in artikel 6 van de verordening, te voorzien van gegevens met inachtneming van artikel 100 van de Wet GBA;

  • d.

    een ingeschrevene en een geregistreerde van de op hen betrekking hebben de gegevens te voorzien;

  • e.

    informatie te leveren in wetenschappelijk, maatschappelijk of statistisch belang.

Artikel 8. Categorieën van personen van wie gegevens zijn opgenomen en de opgenomen gegevens

De bevolkingsadministratie bevat van de ingeschrevene en geregistreerden de aangehaakte gegevens zoals vermeld in bijlage 5 van dit reglement.

Artikel 9. Wijze van verkrijging

Aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie worden verkregen uit de basisadministratie of op aangifte van de burger.

Artikel 10. Rechtstreekse toegang tot aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie

Op de rechtstreekse toegang tot aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie is artikel 4 onder a en b van de verordening van overeenkomstige toepassing.

Rechtstreekse toegang tot de aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie hebben de in bijlage 2 van dit reglement genoemde binnengemeentelijke afnemers, voor de aan hen opgedragen taken en voor wat de in de bijlage vermelde aangehaakte gegevens betreft.

Artikel 11. Verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt

Aan afnemers en derden kunnen op schriftelijk verzoek aangehaakte gegevens worden verstrekt.

De te verstrekken gegevens zijn ten behoeve voor de aan hen opgedragen taken vermeld in bijlagen 2 en 3 van dit reglement.

Artikel 12. Verwijdering van gegevens

Aangehaakte gegevens worden door de beheerder uit de bevolkingsadministratie verwijderd na een daartoe strekkend besluit van de verantwoordelijke.

De beheerder verwijdert deze gegevens binnen twaalf weken nadat het daartoe strekkend besluit van de verantwoordelijke is genomen.

Artikel 13. Protocolplicht

De beheerder houdt van het verstrekken van aangehaakte gegevens als bedoeld in artikel 10 gedurende het jaar volgens op de verstrekking een protocol bij, voor zover aannemelijk is dat het achterwege laten daarvan het belang van de geregistreerde onevenredig schaadt.

Artikel 14. Recht op inzage en kennisneming van verstrekking

  • 1. Verzoeken om inzage en kennisneming van verstrekking en eventuele andere verzoeken als bedoeld in de Wet bescherming persoonsgegevens, worden schriftelijk ingediend bij de beheerder.

  • 2. De beheerder beslist namens de verantwoordelijke binnen vier weken op de in het eerste lid genoemde aanvragen.

  • 3. De beheerder draagt zorg voor en deugdelijke identificatie van de aanvrager en kan, indien nodig, van de aanvrager verlangen dat deze zich in persoon bij hem vervoegt, ter vaststelling van de identiteit van de aanvrager.

Artikel 15. Recht op correctie

  • 1. Aanvragen om correctie van aangehaakte gegevens als bedoeld in artikel 36 van de Wet bescherming persoonsgegevens worden schriftelijk ingediend bij de verantwoordelijke.

  • 2. Het bepaalde in artikel 36 van de Wet bescherming persoonsgegevens is van overeenkomstige toepassing

Artikel 16. Vernietiging

Vernietiging van aangehaakte gegevens geschiedt met inachtneming van de Archiefwet.

Hoofdstuk 4 Overige bepalingen

Artikel 17. Beveiliging

  • 1. De beheerder treft ten behoeve van de technische en organisatorische beveiliging de maatregelen als vermeld in het krachtens artikel 7 van de verordening vast te stellen beveiligingsplan.

  • 2. Overigens zijn de desbetreffende bepalingen onverkort van toepassing op het gebruik van gegevens door de binnengemeentelijke afnemers, ongeacht de wijze waarop de afnemers toegang hebben tot de gegevens.

  • 3. De beheerder kan te allen tijde onderzoeken of binnengemeentelijke afnemers zich houden aan de maatregelen als bedoeld in het eerste lid; zonodig treft hij maatregelen om nakoming daarvan te bevorderen.

  • 4. Bij weigerachtigheid tot nakoming van de hiervoor bedoelde maatregelen is de beheerder gerechtigd een verleende toegang tot of verstrekking uit de basisadministratie te beëindigen.

Artikel 18. Terugmeldingsplicht

  • 1. De in de artikelen 3, 4, 5 en 6 van de verordening bedoelde binnengemeentelijke afnemers zijn verplicht om aan de beheerder inlichtingen te verstrekken die van belang zijn voor de bijhouding van de basisadministratie. Zij doen van door hen geconstateerde afwijkingen, tussen gegevens die zij uit de bevolkingsadministratie krijgen en gegevens waarvan zij op andere wijze kennis hebben gekregen, mededeling aan de beheerder.

  • 2. De verplichting van een binnengemeentelijke afnemer tot het doen van de in het eerste lid genoemde mededeling geldt slechts voor zover de afwijking een gegeven betreft, dat aan hem op grond van dit reglement verstrekt kan worden.

  • 3. Artikel 62 van de Wet GBA is hierbij van overeenkomstige toepassing.

Artikel 19. Slotbepalingen

  • 1.

    Dit reglement wordt aangehaald als ‘Reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006’

  • 2.

    Dit reglement treedt in werking op de datum van de inwerkingtreding de ‘Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Uden 2006’.

Het reglement ligt ter inzage bij de afdeling Levenszaken.

Aldus vastgesteld op 8 augustus 2006 in de openbare vergadering van het College van burgemeester en wethouders van Uden.

Inhoudsopgave

Bladzijde

Hoofdstuk 1 Inleidende bepalingen 1

Hoofdstuk 2 Bepalingen met betrekking tot de basisadministratie 2

Hoofdstuk 3 Bepalingen met betrekking tot de aangehaakte gegevens 3

Hoofdstuk 4 Overige bepalingen 4

Bijlage 1 behorende bij artikel 2 van het reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006

Op grond van artikel 96 van de Wet GBA, met het oog op het met elkaar in verband brengen van de verschillende binnengemeentelijke bestanden worden uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens systematisch verstrekt aan de in deze bijlage genoemde afdeling. Verstrekt wordt de algemene-, bijzondere-, administratieve- en verwijsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de hen wettelijk opgedragen taak.

Registratie

Beheerder

Verstrekte gegevens

Leerplichtadministratie

Afdelingshoofd Welzijn

-algemene gegevens

-geboortegegevens

-vestigingsgegevens

-vorige adressen

-vertrekgegevens

-overlijdensgegevens

-bewonersgegevens

-mutaties

-burgerservicenummer

  • -

    Algemene gegevens, bestaande uit:

  • -

    Naam, adres, woonplaats, voornamen, geboortedatum, geslacht, burgerlijke staat, naamgebruik.

  • -

    Geboortegegevens, bestaande uit:

  • -

    Naam, adres, namen van de ouders, geboortedatum, geboortegemeente, geboorteland, geslacht, nationaliteit.

  • -

    Vestigingsgegevens, bestaande uit:

  • -

    Naam, adres, vorige gemeente, datum vestiging vorige gemeente, land van herkomst, datum vestiging Nederland, datum vestiging Uden, datum opneming huidig adres.

  • -

    Vorige adressen, bestaande uit:

  • -

    Naam, adres, vorige adressen (straatnaam, huisnummer, gemeentedeel), datum vestiging adres, datum vertrek adres.

  • -

    Vertrekgegegevens, bestaande uit:

  • -

    Naam, adres, nieuw adres, nieuwe gemeente, nieuw land, datum vertrek.

  • -

    Huwelijksgegevens, Partnerschapsgegevens, bestaande uit:

  • -

    Naam, adres, naam echtgeno(o)t(e)/partner, datum huwelijk, gemeente en land huwelijk.

  • -

    Overlijdensgegevens, bestaande uit:

  • -

    Naam, adres, overlijdensdatum, gemeente van overlijden land van overlijden.

  • -

    Bewonersgegevens, bestaande uit:

  • -

    Namen bewoners, geboortedata, geslacht, data vestiging en vertrek van alle personen die op het adres verblijf hebben of verblijf hebben gehad.

Bijlage 2 behorende bij artikel 3 van het reglement persoonsgegevens Uden 2006

Rechtstreekse toegang tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben de in deze bijlage genoemde ambtenaren en afnemers en uitsluitend de hiervoor geautoriseerde personen. Verstrekt worden de algemene, bijzondere, administratieve en verwijsgegevens, zoals beschreven in deze bijlage, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de hen opgedragen wettelijke taak. De geïmplementeerde autorisaties moeten overeenstemmen met de toegekende autorisaties en met de autorisaties zoals opgenomen in deze bijlage.

Eenmaal per jaar wordt gecontroleerd of de autorisaties overeenstemmen en wordt gerapporteerd aan het hoofd van de afdeling Levenszaken.

A. Ambtenaren van de afdeling Levenszaken

Door de beheerder aangewezen ambtenaren werkzaam bij de afdeling Levenszaken.

  • -

    Front-office medewerkers Levenszaken

  • -

    Vakspecialisten Levensaken

  • -

    Applicatiebeheerders Levenszaken

  • -

    Adviseur Levenszaken

B. Binnengemeentelijke afnemers die rechtstreeks toegang hebben tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Binnengemeentelijke afnemer:

Doeleinden

Te raadplegen gegevens

Afdeling Werk & inkomen

Cluster WVG

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-naamgegevens

-geboortegegevens

-kindgegevens

-oudergegevens

-nationaliteitsgegevens

-verwijsgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-verblijfstitelgegevens

-overlijdensgegevens

-huwelijks/geregistreerd partnerschapsgegevens

-reisdocumentgegevens

-gezaggegevens

-identificatienummers

Afdeling Financiële administratie

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-sofinummer

-naamgegevens

-geboortegegevens

-verblijfplaatsgegevens

-nationaliteitsgegevens

-huwelijks/geregistreerd partnerschapsgegevens

-overlijdensgegevens

-oudergegevens

-kindgegevens

-verwijsgegevens

Afdeling Interne zaken

Cluster Bestuurssecretariaat

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-administratienummer

-naamgegevens

-geboortegegevens

-nationaliteitsgegevens

-verblijfplaatsgegevens

Afdeling Bouw- en woningtoezicht

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-sofinummer

-naamgegevens

-adresgegevens

-huwelijks/geregistreerd partnerschapsgegevens

-overlijdensgegevens

-kindgegevens

-verwijsgegevens

-verblijfplaatsgegevens

Afdeling Sociaal juridische zaken

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-identificatienummers

-naamgegevens

-geboortegegevens

-kindgegevens

-oudergegevens

-nationaliteitsgegevens

-huwelijksgegevens

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-verblijfstitelgegevens

-verwijsgegevens

Afdeling Welzijn

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-identificatienummers

-naamgegevens

-geboortegegevens

-kindgegevens

-oudergegevens

-nationaliteitsgegevens

-huwelijks/geregistreerd partnerschapsgegevens

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-verblijfstitelgegevens

-gezaggegevens

Afdeling Economie en vastgoed

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-identificatienummers

-naamgegevens

-geboortegegevens

-kindgegevens

-oudergegevens

-nationaliteitsgegevens

-verwijsgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-verblijfstitelgegevens

-overlijdensgegevens

-huwelijks/geregistreerd panrterschapsgegevens

-reisdocumentgegevens

Afdeling Stadsbeheer

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-naamgegevens

-geboortegegevens

-huwelijks/geregistreerd partnerschapsgegevens

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-verwijsgegevens

Afdeling Brandweer

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-sofinummer

-naamgegevens

-geboortegegevens

-huwelijks/geregistreerd panrtnerschapsgegevens

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-verwijsgegevens

Concernstaf

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-identificatienummers

-naamgegevens

-oudergegevens

-nationaliteitsgegevens

-huwelijks/geregistreerd partnerschapsgegevens

-overlijdensgegevens

-inschrijvingsgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-kindgegevens

-gezaggegevens

-verwijsgegevens

Telefonische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers

De in deze bijlage genoemde binnengemeentelijke afnemers dienen voor het verkrijgen van informatie uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens in principe gebruik te maken van het raadpleegsysteem. Indien dit niet mogelijk is kunnen gegevens telefonisch worden verstrekt door de medewerkers van de afdeling Levenszaken. Het verstrekken van telefonische informatie moet echter zoveel mogelijk worden voorkomen en mag alleen aan die personen waarmee hierover afspraken zijn gemaakt. Bij onzekerheid over de identiteit van de verzoeker, moet de desbetreffende persoon worden teruggebeld na raadpleging van de interne telefoonlijst. Pas na vaststelling van de identiteit van de verzoeker kunnen de betreffende gegevens worden verstrekt.

Bijlage 3 behorende bij artikel 4 van het Reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006

Aan de in deze bijlage genoemde afnemers worden op verzoek systematisch gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens verstrekt die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de hen opgedragen wettelijke taak. Verstrekt worden algemene- ‘bijzondere-‘administratieve-, en verwijsgegevens. De opdrachten tot verstrekking worden gedaan door de frontoffice.

Afnemers welke via papieren gegevens ontvangen m.b.t. mutaties in de GBA

Afnemer

Verstrekking (mutatiesoort)

Doeleinden

Gegevens:

Afdeling Financiële administratie

Mutatieverslagen m.b.t. overlijden en echtscheidingen

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-naamgegevens

-geboortegegevens

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-burgerlijke staat

Afdeling Werk & Inkomen

cluster WVG

Mutatieverslagen m.b.t. vestigingen, vertrekken, overlijden, huwelijken, echtscheidingen, geboortes en binnenverhuizingen

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-naamgegevens

-geboortegegevens

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-burgerlijke staat

-oudergegevens

-verwijsgegevens

-vestigingsgegevens

-vertrekgegevens

Afdeling Werk & Inkomen

Overlijdensverslagen ten behoeve van invalide parkeerkaarten

Uitvoering publiekrechtelijke taak

-naamgegevens

-geboortegegevens

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-burgerlijke staat

Ziekenhuis Bernhoven afdeling patiënten- registratie Veghel

Algemene en verwijsgegevens

Volgens gemeentelijke verordening patiëntenzorg, verlenen medische zorg en innen rekeningen i.v.m. die zorg

-naamgegevens

-geboortegegevens

-oudergegevens

-burgerlijke staat

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

-huwelijksgegevens

Centrale eenheid Bevolkingsonderzoek

Overlijdensgegevens

(algemene en verwijsgegevens voor zover noodzakelijk i.v.m. het onderzoek)

Uitvoering taken

-naamgegevens

-geboortegegevens

-oudergegevens

-huwelijksgegevens

-overlijdensgegevens

-verblijfplaatsgegevens

Bijlage 4 behorende bij artikel 5 van het reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006

Personen en instanties waaraan en onder welke voorwaarden, met inachtneming van artikel 100 Wet GBA, gegevens kunnen worden verstrekt:

Personen en instanties

Voorwaarden

a.Door de overheid gesubsidieerde maatschappelijke instellingen met als doel:

b.een bijzonder algemeen belang;

c.een bijzonder maatschappelijk belang;

d.het belang van de geregistreerde zelf;

e.bijzonder wetenschappelijk belang;

f.voor het gemeentebestuur i.v.m. uitvoering gemeentelijke taak

-Alleen gegevens over in het verzoek met name genoemde personen

-Het verzoek moet duidelijk het doel van de verstrekking vermelden, waarbij het doel betrekking moet hebben op de taakuitvoering van de gesubsidieerde instelling

Instellingen en voorzieningen voor onderwijs, gezondheidszorg, maatschappelijke dienstverlening en verzekeringsinstellingen met als doel:

a.een bijzonder algemeen belang;

b.een bijzonder maatschappelijk belang;

c.het belang van de geregistreerde zelf;

d.bijzonder wetenschappelijk belang;

e.voor het gemeentebestuur i.v.m. uitvoering gemeentelijke taak.

-Er dient een “leerling-, student- of patiëntrelatie of een soortgelijke relatie, te zijn tussen de ingeschrevene en aanvrager.

-Er mogen alleen gegevens over in het verzoek met name genoemde persoenen worden verstrekt.

-Het verzoek moet duidelijk het doel van de verstrekking vermelden.

-Het verzoek mag geen commercieel belang voor de verzoeker dienen.

Universiteiten, personen, bedrijven of instellingen met als doel: een door de overheid gesteund of gesubsidieerd wetenschappelijk, maatschappelijk of filantropisch doel,

-Alleen gegevens over in het verzoek met name genoemde personen.

-Het verzoek moet duidelijk het doel van de verstrekking vermelden.

Woningbouwvereniging “Volkshuisvestiging” met als doel: voor huursubsidie en het voorkomen van dubbele bewoning en onderverhuur.

-Alleen gegevens over in het verzoek met name genoemde personen.

-Het verzoek moet duidelijk het doel van de verstrekking melden.

Stichting Welzijn en Ouderen:

Maatschappelijk doel voor ouderen.

-Alleen gegevens over in het verzoek met name genoemde personen.

-Het verzoek moet duidelijk het doel van de verstrekking melden.

Echtgenoten en geregistreerde partners.

-De echtgenotenpartners moeten op hetzelfde adres woonachtig zijn.

Een ouder, voogd of verzorger van een kind

-De ouder, voogd of verzorger dient op hetzelfde adres met het kind woonachtig zijn.

Een kind ouder dan 16 jaar, van een ouder, voogd of verzorger.

-Het kind dient op hetzelfde adres met de ouder, voogd of verzorger woonachtig te zijn.

Instellingen waaraan minderjarigen zijn/worden toevertrouwd.

-Het verzoek moet betrekking hebben op de met name genoemde minderjarige en aan wie de minderjarige wordt/is toevertrouwd.

Bloed- of aanverwanten tot en met de derde graad van een overledene

-De gevraagde gegevens over de overledene dienen te zijn ten behoeve van een genealogisch onderzoek.

Particulieren

-Alléén gegevens over de in het verzoek met name genoemde personen

-Het verzoek moet duidelijk het doel van de verstrekking vermelden.

-De bevraagde persoon moet vóóraf schriftelijk hebben ingestemd met de verstrekking.

Bijlage 5 behorende bij artikel 8 van het reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006

De aangehaakt gegevens, die de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens bevat van de ingeschrevenen en de geregistreerden.

De aangehaakte gegevens ten aanzien van de ingezetene betreffen:

  • a.

    de gezinsrelatie;

  • b.

    informatie omtrent adresbewoning;

  • c.

    een vrije aantekening (aantekening voor binnengemeentelijk gebruik).

De aangehaakte gegevens ten aanzien van de geregistreerde betreffen:

  • a.

    de persoonslijsten van de niet (meer) ingeschrevene, met uitzondering van de verwijsgegevens;

  • b.

    de gezinsrelatie;

  • c.

    informatie omtrent adresbewoning;

  • d.

    een vrije aantekening (aantekening voor binnengemeentelijk gebruik).

Toelichting Reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006